AnonymBruker Skrevet 18. mai #15201 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 20.46): "Oj her var det ikke prislapp på (hylla eller varen), så da er vel denne gratis" hehe. varen går ikke inn i kassa: "da er den vel gratis den da". Hehe. jauda jeg forstår deres spede forsøk på humor, men disse to "gøye" utsagnene MÅ være de absolutt mest brukte (og utslitte) fraser innen butikkyrket.. Anonymkode: a89b4...172 DETTE! Jeg skjønner ikke hvorfor det er en greie blant kunder (altså folk da) i det hele tatt. Jeg er overrasket over hvor ofte både menn og damer gidder å mase om disse gratis-greiene. Vil de at jeg skal si «ja, jaggu det er den! Vær så god, vel hjem»? Jeg gidder aldri kommentere når noen sier det er gratis, for det er så idiotisk. Men da klarer folk å gjenta seg selv, banker det inn, for hva da? Jeg responderer først når jeg vet pris og kan fortelle den. Anonymkode: 3f636...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15202 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): DETTE! Jeg skjønner ikke hvorfor det er en greie blant kunder (altså folk da) i det hele tatt. Jeg er overrasket over hvor ofte både menn og damer gidder å mase om disse gratis-greiene. Vil de at jeg skal si «ja, jaggu det er den! Vær så god, vel hjem»? Jeg gidder aldri kommentere når noen sier det er gratis, for det er så idiotisk. Men da klarer folk å gjenta seg selv, banker det inn, for hva da? Jeg responderer først når jeg vet pris og kan fortelle den. Anonymkode: 3f636...2c0 Min mor pleide å si det der, hun mente det var en litt forsiktig måte å si fra til den ansatte om at de hadde glemt prislapp på varen. Anonymkode: cfa16...9ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 18. mai #15203 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 0.43): Hadde vi latt kunder få lov til å sulle rundt i butikken til 21.30. så hadde det blitt dyrt for butikken og sikkert trekk i lønna på de ansatte. Kundene som allerede var inne når vi stengte fikk betale varene sine, men eventuelle luringer som smatt inn over stengetid fikk vennlig men bestemt beskjed om å komme tilbake en annen dag. Stengetid er stengetid i en butikk. Anonymkode: e7dd1...265 Trekk i lønn er ikke lovlig i en slik situasjonen. Knapt noensinne. Seff skrev (2 timer siden): Kan dere ta den stengetiddiskusjonen et annet sted? Ulike forretninger har ulike rutiner, sånn er det bare. Get over it. Denne tråden handler ikke om stengerutiner, den heter "Dumme ting kunder sier". Enig! Og jeg elsker at det er blitt liv i denne tråden igjen, da med bidrag som omhandler -dumme kunder-. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15204 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mor pleide å si det der, hun mente det var en litt forsiktig måte å si fra til den ansatte om at de hadde glemt prislapp på varen. Anonymkode: cfa16...9ae Da holder det å stoppe etter man har sakt «det er visst ingen pris på denne», trenger ikke å legge til «så da er den vel graaatiiis». Det er helt koko å indikere at varer uten pris ikke er for varer å regne lenger, men ting som plutselig doneres bort. Anonymkode: 3f636...2c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FeraVera Skrevet 18. mai #15205 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Da holder det å stoppe etter man har sakt «det er visst ingen pris på denne», trenger ikke å legge til «så da er den vel graaatiiis». Det er helt koko å indikere at varer uten pris ikke er for varer å regne lenger, men ting som plutselig doneres bort. Anonymkode: 3f636...2c0 Men det er jo ikke rart kunder bruker den setningen når butikkansatte også bruker den🤷♀️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15206 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Der er ikke slik en butikk fungerer. - Kun de største butikkene har egen utgang rett ut. Som matbutikk, Elkjøp og ligger. - Smågodt butikker har strenge budsjett. Timer som brukes ekstra ett sted må kuttes et annet. - Ikke alle som titter og prøver kjøper. - Oppgjør og stenging tar ikke kun 1. minutt - Det viktigste: Den ansatte skal ha forutsigbarhet. Så å gå til oppsatt tid, rekke planlagt buss og nå egne avtaler er en selvfølge som kunder må respektere. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Du vet jo ikke hvordan det fungerer hos andre?? Anonymkode: c1090...85f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 18. mai #15207 Del Skrevet 18. mai (endret) 17 mai og følgelig skal "hele byen" ha is. Mistet tellingen på hvor mange ganger jeg var ferdig med en kunde, hvorpå neste kunde trer frem, legger isen sin på disken, og sier noe ala "det kommer mer" før de snur seg mot familien rundt isdisken i andre enden av butikken og roper "nå må dere komme med isen dere skal ha" mens jeg og resten av køen står å venter.... Kan vi kollektivt bli enige om å IKKE gå til kassen før man har funnet de varene som skal betales for? Endret 18. mai av Orbis 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyCupOfTea Skrevet 18. mai #15208 Del Skrevet 18. mai Orbis skrev (38 minutter siden): 17 mai og følgelig skal "hele byen" ha is. Mistet tellingen på hvor mange ganger jeg var ferdig med en kunde, hvorpå neste kunde trer frem, legger isen sin på disken, og sier noe ala "det kommer mer" før de snur seg mot familien rundt isdisken i andre enden av butikken og roper "nå må dere komme med isen dere skal ha" mens jeg og resten av køen står å venter.... Kan vi kollektivt bli enige om å IKKE gå til kassen før man har funnet de varene som skal betales for? Jeg hadde ingen anelse om at folk holder på som dette. Merkelig hvor dårlige voksne folk er til å tenke på andre enn seg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15209 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da holder det å stoppe etter man har sakt «det er visst ingen pris på denne», trenger ikke å legge til «så da er den vel graaatiiis». Det er helt koko å indikere at varer uten pris ikke er for varer å regne lenger, men ting som plutselig doneres bort. Anonymkode: 3f636...2c0 Du skjønte tydeligvis ikke noe av det jeg skrev, det hender at butikkansatte er dumme også, ser jeg, Anonymkode: cfa16...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15210 Del Skrevet 19. mai Orbis skrev (12 timer siden): 17 mai og følgelig skal "hele byen" ha is. Mistet tellingen på hvor mange ganger jeg var ferdig med en kunde, hvorpå neste kunde trer frem, legger isen sin på disken, og sier noe ala "det kommer mer" før de snur seg mot familien rundt isdisken i andre enden av butikken og roper "nå må dere komme med isen dere skal ha" mens jeg og resten av køen står å venter.... Kan vi kollektivt bli enige om å IKKE gå til kassen før man har funnet de varene som skal betales for? Samtidig er det drit irriterende å gå ut med halvt smeltet is etter å ha stått og holdt på den 10 minutter i kø. Så vi har alltid en som holder isen klar i fryseren og kommer med den når det er vår tur i køen. Men kommer selvfølgelig idet personen foran oss holder på med sitt. Anonymkode: 0b7b4...5a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15211 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samtidig er det drit irriterende å gå ut med halvt smeltet is etter å ha stått og holdt på den 10 minutter i kø. Så vi har alltid en som holder isen klar i fryseren og kommer med den når det er vår tur i køen. Men kommer selvfølgelig idet personen foran oss holder på med sitt. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Det er jo sånne som dere som skaper køen. Anonymkode: 6b57e...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15212 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er jo sånne som dere som skaper køen. Anonymkode: 6b57e...8a2 Ikke hvis resten kommer tidsnok til kassa. Men vil noen kjøpe smeltet is er det greit, det vil ikke vi. Anonymkode: 0b7b4...5a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:58 #15213 Del Skrevet tirsdag kl 09:58 Kjeden jeg jobber i har kundeklubb. Dersom man registrerer fødselsdato når man melder seg inn (eller i etterkant på "Min side") får man bursdagsgave. Det er ikke snakk om noe dyrt og flott, er en liten ting verdt 50-60 kr. Her om dagen kom det en eldre dame inn i butikken og var sint, for hun hadde hatt bursdag og hadde ikke fått gave. Jeg spurte om hun har registrert fødselsdato. Svaret var nei, det hadde hun droppet, for hun syntes det var så knotete. Vel, om du ikke har registrert fødselsdatoen er det jo ikke så rart at du ikke har fått bursdagsgave, for vi vet jo ikke at du har hatt bursdag🤷♀️ (sa det til henne i en hyggeligere tone altså) For å være grei fant jeg frem en en bursdagsgave (vi har dem i en skuff i kassedisken) og ga til henne. "Er det alt? Jeg burde få en ekstra for alt bryderiet jeg har hatt," sa hun surt og gikk. Anonymkode: 4e972...d85 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå