Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så flott. Det er veldig mange som ikke respekterer ansattes tid. For meg er ikke det de som betaler etter 21, spesielt ikke hvis det er en en god handel, men de som skal ha masse gratis  veiledning uten og kjøpe noe , som skal prute på varer de ikke skal ha, eller bare fortelle om liktornene sine osv 😅 

Anonymkode: 6b57e...8a2

What! 😮

Kan vi få gratis ting og nedsatte varer hvis vi pruter og maser?? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Oj her var det ikke prislapp på (hylla eller varen), så da er vel denne gratis" hehe.

varen går ikke inn i kassa: "da er den vel gratis den da". Hehe.

jauda jeg forstår deres spede forsøk på humor, men disse to "gøye" utsagnene MÅ være de absolutt mest brukte (og utslitte) fraser innen butikkyrket..

Anonymkode: a89b4...172

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

What! 😮

Kan vi få gratis ting og nedsatte varer hvis vi pruter og maser?? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Nei. Skrev gratis veiledning , ikke gratis varer. Ja, det er flere og flere som blander butikker i Norge med gateselgere på granca og tror det er pruting som er tingen.  Nei, får ikke nedsatte priser  av meg på grunn av masing. 

Anonymkode: 6b57e...8a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 25.2.2025 den 17.19):

Når jeg har godkjent f.eks. øl, og de stopper meg i det jeg skal gå: "Vent litt, jeg skal ha snus også...." Hallo, jeg har allerede godkjent alder, og dette er relativt unge og ellers oppegående mennesker. :ler: 

Folk som ikke jobber i butikk vet ikke intuitivt hvordan selvbetjeningskassen fungerer, og det du gjør narr av er egentlig bare deres forsøk på å være høflige og ikke kaste bort tiden din. 

Anonymkode: 5e3dc...992

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 20.46):

"Oj her var det ikke prislapp på (hylla eller varen), så da er vel denne gratis" hehe.

varen går ikke inn i kassa: "da er den vel gratis den da". Hehe.

jauda jeg forstår deres spede forsøk på humor, men disse to "gøye" utsagnene MÅ være de absolutt mest brukte (og utslitte) fraser innen butikkyrket..

Anonymkode: a89b4...172

Korleis skal vi kundane egentleg reagere når det er kassadama som ikkje finn strekkoden og seier "ja ja men sann. Denne var visst gratis i dag, den. He he he"?

For det skjedde meg i går! 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Korleis skal vi kundane egentleg reagere når det er kassadama som ikkje finn strekkoden og seier "ja ja men sann. Denne var visst gratis i dag, den. He he he"?

For det skjedde meg i går! 

Anonymkode: 56eb0...3be

Ikke alt krever en reaksjon eller svar eller vittig bemerkning.

Noen ganger om varen ikke går inn kan du si hylleprisen, tilby deg å sjekke hylleprisen eller bare la oss gjøre jobben vår mens vi finner ut av det. Bare smil og vær tålmodig, vis at du forstår det tar et øyeblikk men at vi ordner det så fort som mulig for deg.

Er det ikke prislapp i hylla kan du si fra til en på gulvet før du kommer frem til kassen, så finner de ut av det for deg før du står der i kassekøen.

Noenganger holder det med et "huff ja jeg forstår hvordan det er når ting ikke funker som de skal-smil". 

Anonymkode: a89b4...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Korleis skal vi kundane egentleg reagere når det er kassadama som ikkje finn strekkoden og seier "ja ja men sann. Denne var visst gratis i dag, den. He he he"?

For det skjedde meg i går! 

Anonymkode: 56eb0...3be

"Helt greit for meg"...

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke alt krever en reaksjon eller svar eller vittig bemerkning.

Noen ganger om varen ikke går inn kan du si hylleprisen, tilby deg å sjekke hylleprisen eller bare la oss gjøre jobben vår mens vi finner ut av det. Bare smil og vær tålmodig, vis at du forstår det tar et øyeblikk men at vi ordner det så fort som mulig for deg.

Er det ikke prislapp i hylla kan du si fra til en på gulvet før du kommer frem til kassen, så finner de ut av det for deg før du står der i kassekøen.

Noenganger holder det med et "huff ja jeg forstår hvordan det er når ting ikke funker som de skal-smil". 

Anonymkode: a89b4...172

Poenget var at slike "morsomheter" kjem frå både kundar og ekspeditørar ;) 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Når jeg rydder i hyllene og tørker over med en klut: 

"Kan du komme hjem til meg og gjøre det der?"

Har hørt denne "vitsen" hundrevis av ganger, og det er alltid fra menn i 50-årene. 

Anonymkode: 448c8...3c6

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har sagt dette før, men kunder som mumler langt nede i tarmen irriterer meg. Du er ikke i kirken, for faen. Det er lov å skru opp noen hakk så jeg hører hva du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...