Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber i butikk. Har jobbet i ulike butikker i ulike stillinger i over 30 år. Vi stenger 21. først 21 presis kan jeg ta gitteret halvveis ned og nekte innslipp. Det er reglene i butikkene. 
De ansatte som jobber fortjener respekt, og det gjør også arbeidsgiver, så jeg begynner ikke og stenge og gå hjem en halv time før , fordi kg synes jeg oppfører meg som et bortskjemte drittunge på 3 år fordi jeg ikke tar kassa og nekter kunder innslipp før kl 21 og går hjem en halvtime før jeg er ferdig på jobb. 
Klart jeg hadde gått et annet sted om jeg kom til en restaurant med diffuse åpningstider, og jeg hadde selvsagt ikke kommet tilbake. 

Anonymkode: 6b57e...8a2

Det er ingen som sier at du skal nekte innslipp før kl 21, det er ingen som sier at du ikke skal jobbe så lenge arbeidstiden varer, men vi er flere som sier at kundene skal ta med varene sine til kassa og gjøre opp for seg slik at du kan låse døra til stengetid - og at stengetid 21 ikke er handletid til 21.30.

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 23.03):

Det er jo ikke så rart, de fleste av oss er vant med at åpningstiden er siste bestillingstid om ikke bestillingstiden er oppgitt 

Anonymkode: 79530...14c

Nå spiser jeg relativt mye ute men nei er vant til at kjøkken stenger 30-60min før restauranten 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere ta stengetidsdiskusjonen i en egen tråd? 

Jeg er her for å lese dumme ting kunder sier!

Anonymkode: 58a49...114

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er ingen som sier at du skal nekte innslipp før kl 21, det er ingen som sier at du ikke skal jobbe så lenge arbeidstiden varer, men vi er flere som sier at kundene skal ta med varene sine til kassa og gjøre opp for seg slik at du kan låse døra til stengetid - og at stengetid 21 ikke er handletid til 21.30.

Jeg tar ned gitteret halvveis kl 21 som jeg skrev ,  har ingen dør og låse. Når jeg jobbet steder med  dør låste vi døren kl 21 slik at ingen kom inn. Så de får lov og komme til kassen og gjøre opp for seg hos deg når klokken er 21? Og hvis det er flere i butikken er det best at de står i kø foran kassen heller enn og plukke med seg flere varer? Hen på prøverommet må komme ut og stille seg i kø foran kassen, kanskje uten og ha bestemt seg? På travle dager hvor det er lange køer også?  Javel - hvis det gjør dagen din bedre og omsetningen større så gjør det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seff skrev (På 13.2.2025 den 21.25):

Det burde alltid være begrensninger på hvor mange pakker én enkelt kunde kan kjøpe av tilbudsvarer.

Akkurat det er jo mer vanlig nå enn det var for få år siden.. tro meg, vi lengtet etter slike begrensninger, men i den tid handlet det mer om å tilfredsstille kunden (noe som er helt umulig å få til).

Anonymkode: a89b4...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 19.27):

Ja, men da må dere legge ut informasjon om det stenger klokka 21.30 eller noe  isteden. Jo, folk respekterer åpningstiden, men du velger og stenge før. 
nå må du gi deg. Har du kommet i matbutikk som har stengt før og nektet deg og komme inn fordi  noen vil ta buss? Ja, det er helt uforståelig at dere ikke kan gi informasjon om når dere faktisk stenger. 

Nei men jeg har opplevd at kunder (gjengangere, ikke nye kunder) har kommet inn 21.59, tatt handlevogn og begynt på ukeshandelen.. "jeg er jo her så da må du holde åpent".

Anonymkode: a89b4...172

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunden: «er det virkelig noen som jobber utenfor Oslo?»

Jeg: «…ja…»

Kunden: «åja, trodde alle holdt til her»

Jeg: «🤯»

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg jobber i butikk. Har jobbet i ulike butikker i ulike stillinger i over 30 år. Vi stenger 21. først 21 presis kan jeg ta gitteret halvveis ned og nekte innslipp. Det er reglene i butikkene. 
De ansatte som jobber fortjener respekt, og det gjør også arbeidsgiver, så jeg begynner ikke og stenge og gå hjem en halv time før , fordi kg synes jeg oppfører meg som et bortskjemte drittunge på 3 år fordi jeg ikke tar kassa og nekter kunder innslipp før kl 21 og går hjem en halvtime før jeg er ferdig på jobb. 
Klart jeg hadde gått et annet sted om jeg kom til en restaurant med diffuse åpningstider, og jeg hadde selvsagt ikke kommet tilbake. 

Det som folk sier er at butikken er stengt kl 21.00 som betyr at butikken er stengt kl 21.00. Det betyr at kundene skal være ut av døra og butikken skal være stengt. At det skal være så jævlig vanskelig for deg å forstå er virkelig helt hårreisende. 

Anonymkode: 13ee2...950

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

''Det er øynene man blir først blind på''

(Når varen de spør etter står rett foran dem)

''Ett lodd med gevinst takk''

Når samme kunde absolutt skal bruke selvbetjent kasse og roter det til HVER GANG!

Anonymkode: 3b64a...895

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

''Det er øynene man blir først blind på''

(Når varen de spør etter står rett foran dem)

''Ett lodd med gevinst takk''

Når samme kunde absolutt skal bruke selvbetjent kasse og roter det til HVER GANG!

Kva var problemet med det første utsagnet?

Og det siste var vel berre eit harmlaus forsøk på å skape litt god stemning? 

Anonymkode: 56eb0...3be

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden er ikke en diskusjonstråd så det kan dere gjøre en annen plass. 

Anonymkode: 3624f...10d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar ned gitteret halvveis kl 21 som jeg skrev ,  har ingen dør og låse. Når jeg jobbet steder med  dør låste vi døren kl 21 slik at ingen kom inn. Så de får lov og komme til kassen og gjøre opp for seg hos deg når klokken er 21? Og hvis det er flere i butikken er det best at de står i kø foran kassen heller enn og plukke med seg flere varer? Hen på prøverommet må komme ut og stille seg i kø foran kassen, kanskje uten og ha bestemt seg? På travle dager hvor det er lange køer også?  Javel - hvis det gjør dagen din bedre og omsetningen større så gjør det sånn.

Jeg jobber ikke i butikk. Jeg har aldri jobbet i butikk.

Jeg er en kunde som er i stand til å planlegge handleturene mine godt nok til å være ferdig å prøve, ferdig å bestemme meg, til og med ferdig å betale innen det klokkeslettet en butikk oppgir å stenge. Fordi jeg har respekt for den ansattes tid.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter du her og venter på meg du da??  
(I kassa) 

Anonymkode: 95306...9e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kva var problemet med det første utsagnet?

Det er morsom den første gangen, men når man får høre det en trillion ganger blir man ganske lei.

Det samme gjelder: "Jeg kan ikke bære alt det i henda" - når man spør om de vil ha pose.

"Jeg har bare to hender" - når man spør om hvor mange.

Og "Jeg får vel ikke noe igjen på skatten" - når vi spør om de vil ha kvittering.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man sier summen '' Ja, det koster å spise og drite''

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har godkjent f.eks. øl, og de stopper meg i det jeg skal gå: "Vent litt, jeg skal ha snus også...." Hallo, jeg har allerede godkjent alder, og dette er relativt unge og ellers oppegående mennesker. :ler: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det som folk sier er at butikken er stengt kl 21.00 som betyr at butikken er stengt kl 21.00. Det betyr at kundene skal være ut av døra og butikken skal være stengt. At det skal være så jævlig vanskelig for deg å forstå er virkelig helt hårreisende. 

Anonymkode: 13ee2...950

Får bot hvis du stenger før på et senter. 
ja, hva du gjør med kundene dine kl 21 er opp til deg, men om jeg har stått i kø i 15 min og blir kastet ut uten og få handlet ferdig så kommer jeg jo ikke tilbake. At butikken skal stenge kl 21 er jeg jo enig i. Jeg skjønner ikke hvor du setter grensa for « innslipp « en handel kan jo ta 1 minutt om det ikke er kø. Jeg åpner ikke gitteret for folk som kommer kl 21.05 og « skal bare», men de som kommer før 21 får handle ferdig. Selvsagt med unntak, hvis de begynner og ta telefoner eller ikke gjør tegn på og gjøre seg ferdig gjør jeg dem oppmerksomme på tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når man sier summen '' Ja, det koster å spise og drite''

🤣🤣 Classy 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg jobber ikke i butikk. Jeg har aldri jobbet i butikk.

Jeg er en kunde som er i stand til å planlegge handleturene mine godt nok til å være ferdig å prøve, ferdig å bestemme meg, til og med ferdig å betale innen det klokkeslettet en butikk oppgir å stenge. Fordi jeg har respekt for den ansattes tid.

Så flott. Det er veldig mange som ikke respekterer ansattes tid. For meg er ikke det de som betaler etter 21, spesielt ikke hvis det er en en god handel, men de som skal ha masse gratis  veiledning uten og kjøpe noe , som skal prute på varer de ikke skal ha, eller bare fortelle om liktornene sine osv 😅 

kan komme med et eksempel som også er i tråd med trådens overskrift. Skjedde i desember i julerushet . 
kunde : har dere sjokolade? Meg : nei ( vel,  jo vi har konfekt på bakrommet til ansatte  og sjokolade fra leverandør vi gir til betalende kunder ). Kunde : vet du hvor jeg får kjøpt sjokolade her?  Meg: hva slags Sjokade ?  Kunde: bare vanlig Sjokade . Meg : Coop, Kiwi, Narvesen f.eks.?  Kunde: ja, der har de kanskje sjokolade , det var lurt.. 

🤦‍♀️

det er og kaste bort min tid. Og legge igjen penger på kassa 21.05 er 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du jobber i servicebransjen og stenger restauranten eller baren og får tilbakemeldingen: "hæ? har dere ikke lyst til å tjene mere penger?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...