AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:27 #15121 Del Skrevet søndag kl 18:27 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg slapp de selvfølgelig ikke inn og ga de ikke et bord. Jeg fortalte ved inngangen at vi stenger snart. Dette er en vanlig hendelse som skjer mange mange ganger i året uansett hvor mye informasjon vi har ute om at restauranten stenger 22. Det er også midt i byen, så det er ikke noe problem å finne seg mat andre steder. Jeg skjønner ikke at folk ikke kan respektere åpningstider til restauranter. Folk vil hjem, har busser å rekke. Det virker som om folk har mer forstålese når det kommer til matbutikk, men med engang det gjelder en restaurant så er folk helt uforstålige. Anonymkode: 25bbe...608 Ja, men da må dere legge ut informasjon om det stenger klokka 21.30 eller noe isteden. Jo, folk respekterer åpningstiden, men du velger og stenge før. nå må du gi deg. Har du kommet i matbutikk som har stengt før og nektet deg og komme inn fordi noen vil ta buss? Ja, det er helt uforståelig at dere ikke kan gi informasjon om når dere faktisk stenger. Anonymkode: 6b57e...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:45 #15122 Del Skrevet søndag kl 18:45 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 19.02): Jeg jobber på hotell. De fleste gjester er helt supre, men vi har noen litt spesielle. Her er noen høydepunkter fra i år som jeg kommer på.. -er det melk i fløtesausen? (Slet litt med ikke å le 😅) - en gjest som høylydt skjelte ut min kollega for at lobbyen var for styrete, så han klarte ikke å sitte der å jobbe. Det var musikk, og folk som gikk forbi. Ganske rolig dag egentlig.. lobbyen er ikke et kontor 🫣 - hva mener du med at vi ikke får bestille mat?? Restauranten stenger klokke 22. Klokken er bare 2150??. Prøvde å forklare at restauranten stenger klokken 22. Og de ikke hadde sjans til å bestillemat, få den lage, og spise den opp på 10 minutter. Nei da var jeg vanskelig og fikk en stor klage på tilbakemelding skjemaet. - hadde en stor buffet med 300 gjester en dag, og en dame hadde meldt inn løk allergi. Hun var helt forstyrret over at vi ikke hadde laget hele buffeten løk fri. Siden HUN hadde meldt inn allergi. Det at vi hadde laget klar et eget utvalg til henne var absolutt ikke bra nok.. Anonymkode: 25bbe...608 Hvis dere har åpent frem til 22. Så forventes det jo at man får kjøpt mst frem til da. Jobber i bar , med restaurant. Og der er det tydelig på når siste bestilling av mat kan gjøres. Da vi har matservering frem til 21. Og alkohol frem til 01 på natten. Da kan jo folk sitte å spise så lenge de vil. Andre steder jeg har jobbet, har vi hatt tydelig informasjon om at varm mat kan bestilles intil en time førstening. Men vi har altid smøre mat frem til stengetid. Å jobbe en time etter kunder er ute døra, er ikke uvanlig Anonymkode: c3521...788 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:03 #15123 Del Skrevet søndag kl 22:03 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg slapp de selvfølgelig ikke inn og ga de ikke et bord. Jeg fortalte ved inngangen at vi stenger snart. Dette er en vanlig hendelse som skjer mange mange ganger i året uansett hvor mye informasjon vi har ute om at restauranten stenger 22. Det er også midt i byen, så det er ikke noe problem å finne seg mat andre steder. Jeg skjønner ikke at folk ikke kan respektere åpningstider til restauranter. Folk vil hjem, har busser å rekke. Det virker som om folk har mer forstålese når det kommer til matbutikk, men med engang det gjelder en restaurant så er folk helt uforstålige. Anonymkode: 25bbe...608 Det er jo ikke så rart, de fleste av oss er vant med at åpningstiden er siste bestillingstid om ikke bestillingstiden er oppgitt Anonymkode: 79530...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holar Skrevet mandag kl 13:13 #15124 Del Skrevet mandag kl 13:13 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er jo ikke så rart, de fleste av oss er vant med at åpningstiden er siste bestillingstid om ikke bestillingstiden er oppgitt Anonymkode: 79530...14c Høres rart ut. Så du skulle kunne bestille men ikke kunne spise? For alle med litt vett i hue veit at når åpningstid er over så er det stengt og du må forlate lokalet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:56 #15125 Del Skrevet mandag kl 14:56 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er jo ikke så rart, de fleste av oss er vant med at åpningstiden er siste bestillingstid om ikke bestillingstiden er oppgitt Anonymkode: 79530...14c De fleste av oss er vant med - fra butikker, barnehage, svømmehall, bibliotek etc - at stengetid betyr 'forlat lokalet så vi får låse døren'. Den logiske slutningen vil da være at man ikke vil få servert mat man ikke rekker å spise opp innen restaurantens stengetid. Anonymkode: 3e488...a3b 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:49 #15126 Del Skrevet mandag kl 20:49 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De fleste av oss er vant med - fra butikker, barnehage, svømmehall, bibliotek etc - at stengetid betyr 'forlat lokalet så vi får låse døren'. Den logiske slutningen vil da være at man ikke vil få servert mat man ikke rekker å spise opp innen restaurantens stengetid. Anonymkode: 3e488...a3b Allikevel opererer de fleste serveringssteder med en tid for kjøkkenet og en tid for lokalet. Steder som serverer alkohol er pålagt å stenge salg av alkohol før lokalet stenger, slik at man har tid til å drikke opp på forsvarlig vis Anonymkode: 79530...14c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:04 #15127 Del Skrevet mandag kl 21:04 Bli ferdig da Anonymkode: 4f7fd...931 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:40 #15128 Del Skrevet tirsdag kl 18:40 AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 15.56): De fleste av oss er vant med - fra butikker, barnehage, svømmehall, bibliotek etc - at stengetid betyr 'forlat lokalet så vi får låse døren'. Den logiske slutningen vil da være at man ikke vil få servert mat man ikke rekker å spise opp innen restaurantens stengetid. Anonymkode: 3e488...a3b Det stemmer jo ikke? Svømmehallen stenger kl 19, alle må være ute innen 19.30. Butikkene stenger 21, alle må være ut innen kl 21.30. Jeg jobber i butikk, og jeg kan ikke stenge 20.50 fordi jeg skal ta buss? det er også helt vanlig og operere med siste servering. Ikke vi stenger kl 22 , og server så lenge vi gidder og ikke skal rekke buss. Når er egentlig siste servering på dette hotellet da? Klokka « ser an «? Anonymkode: 6b57e...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:58 #15129 Del Skrevet tirsdag kl 18:58 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det stemmer jo ikke? Svømmehallen stenger kl 19, alle må være ute innen 19.30. Butikkene stenger 21, alle må være ut innen kl 21.30. Jeg jobber i butikk, og jeg kan ikke stenge 20.50 fordi jeg skal ta buss? det er også helt vanlig og operere med siste servering. Ikke vi stenger kl 22 , og server så lenge vi gidder og ikke skal rekke buss. Når er egentlig siste servering på dette hotellet da? Klokka « ser an «? Anonymkode: 6b57e...8a2 Når en butikk stenger kl 21 skal kundene ha handlet ferdig og gjort opp for seg innen kl 21. Stengetid er 'nå slukker vi lyset, låser og går hjem', ikke 'nå har du en halvtime på deg til å handle ferdig'. Det er jo slik praksis som skaper forvirring! I en svømmehall er det naturlig at bassenget stenger en halvtime før garderobene all den tid det er nødvendig å skifte før man går, og i en restaurant er det logisk og naturlig at man ikke tar imot bestilling en viss tid før stengetid. Stengetid er det tidspunktet folk skal være ute av et lokale så betjeningen kan avslutte arbeidet der. Anonymkode: 3e488...a3b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:24 #15130 Del Skrevet tirsdag kl 19:24 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det stemmer jo ikke? Svømmehallen stenger kl 19, alle må være ute innen 19.30. Butikkene stenger 21, alle må være ut innen kl 21.30. Jeg jobber i butikk, og jeg kan ikke stenge 20.50 fordi jeg skal ta buss? det er også helt vanlig og operere med siste servering. Ikke vi stenger kl 22 , og server så lenge vi gidder og ikke skal rekke buss. Når er egentlig siste servering på dette hotellet da? Klokka « ser an «? Anonymkode: 6b57e...8a2 Skal love deg jeg hadde vært skikkelig grinete på deg om du hadde kommet ett minutt på ni og forventet å få lov å handle til 21.30 i min butikk. Du hadde blitt kastet på hue og rævva ut… Anonymkode: 864d4...e38 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulla25j Skrevet tirsdag kl 19:43 #15131 Del Skrevet tirsdag kl 19:43 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Når en butikk stenger kl 21 skal kundene ha handlet ferdig og gjort opp for seg innen kl 21. Stengetid er 'nå slukker vi lyset, låser og går hjem', ikke 'nå har du en halvtime på deg til å handle ferdig'. Det er jo slik praksis som skaper forvirring! I en svømmehall er det naturlig at bassenget stenger en halvtime før garderobene all den tid det er nødvendig å skifte før man går, og i en restaurant er det logisk og naturlig at man ikke tar imot bestilling en viss tid før stengetid. Stengetid er det tidspunktet folk skal være ute av et lokale så betjeningen kan avslutte arbeidet der. Anonymkode: 3e488...a3b På badelandet hos oss «stenger» de 21.00, men sier på høytaleren før stengetid at alle må være ute av garderobene innen 21.20! Et annet sted jeg har vært så måtte vi ut av bassenget en halvtime/20 min før de stengte 18.00. Så det er nok litt forskjellig praksis. Når det er sagt så er jeg enig angående butikk. Har jobbet der selv, og kl 21.00 presis stenger jeg gitteret. Så om noen er innom et par min før så har jeg gitt klar beskjed om at vi stenger snart. Det er ikke snakk om å handle/se ferdig i lang tid etter stengetid. Har hørt flere tilfeller om folk som kommer inn i matbutikken og storhandler 22.55! Da har man lite respekt for andres tid. Mange skal rekke buss og komme seg hjem etter en lang dag. Jeg risikerer ikke venter 30-60 min ekstra fordi jeg måtte stenge 10-20 min etter fordi noen «skal bare». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:32 #15132 Del Skrevet tirsdag kl 20:32 "Jeg ringer for å snakke om Jesus...." Anonymkode: e54e5...31e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:29 #15133 Del Skrevet tirsdag kl 23:29 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Jeg ringer for å snakke om Jesus...." Anonymkode: e54e5...31e Ja, hvilke fantestreker har den helvetes ungen funnet på nå da? Det er jo ikke rart at han har havnet på galeien - han holder selskap med byens løse fugler og gledespiker av ymse slag. Og etter at han mettet en hel hurv med folk med noen fisker og et par brød, samt gjorde om vann til vin, så har telefonen vært rødglødende. Alle vil noe fra Jesus. Anonymkode: 483ed...7f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet tirsdag kl 23:36 #15134 Del Skrevet tirsdag kl 23:36 Kunder som bruker "et kvarter" på å betale. Hva med å være litt mer forberedt når du kommer i kassa? Fy faen... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå