FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 15. januar #15101 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Eller selektiv mutisme eller andre diagnoser/utfordringer som gjør det vanskelig/umulig å snakke. Anonymkode: 3e488...a3b Uansett en dårlig holdning. Jeg har en stamkunde som er stum (regner jeg med, jeg har aldri hørt vedkommende snakke), men det er nikk og smil, og det gjør hele forskjellen. Samme med de som verken kan norsk eller engelsk. Noen er bare sure og innesluttet, mens andre smiler og har en positiv innstilling. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #15102 Del Skrevet 15. januar Det må være en kunde som ikke sa seg enig i prisen som var satt og ville nekte å betale den prisen. Prisen sto der, hun fant varene, men nektet å betale det det kostet 🙄 Det nytter ikke å prute i en matbutikk. Anonymkode: 9f2df...3db 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #15103 Del Skrevet 15. januar Jeg jobber i faghandel der enkelte tilbud er forbeholdt kundeklubbmedlemmmer. Det er VELDIG godt merket på hyller og plakater at tilbudet gjelder medlemmer. Alle kan selvsagt bli medlem, det er helt gratis og tar kun et minutt eller to å registrere seg via smarttelefonen de fleste har i lomma. Likevel opplever jeg og kollegaene daglig kunder som prøver å krangle seg til medlemsrabatt uten å være medlem. Eller enda verre: De samtykker til medlemskap og gir oss mobilnummeret slik at vi kan sende innmeldingslenke, men så blir de sure når de innser at de faktisk må fullføre registrering FØR rabatt kan gis (krav fra kjedekontoret, fordi 95% aldri gidder å fylle ut profilen i etterkant). Og enkelte av dem skal da ta "hevn" ved å demonstrativt forlate varene på skranken med en sur kommentar som: "Neivel, da gidder jeg ikke å handle her likevel, så da tapte du DET salget, når det er det du vil!" Jepp, faktisk vil jeg MYE heller tape et salg enn å gi urettmessig rabatt. Vi har nok av kunder uansett Anonymkode: 21b9a...ae5 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 16. januar #15104 Del Skrevet 16. januar Drittunger som blir dødelig fornærmet når jeg ber dem om å vise legitimasjon når de skal ha øl eller andre voksenvarer, og de latterlige argumentene de kommer med. "Jeg er treåsjue assa!" "Jeg er her hver dag jo!" "Jeg bor nedi gata her lizzm!" Sorry, men når du kommer til kassa med pizzatryne og froskestemme og vil ha øl, da skal jeg ha bevis. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15105 Del Skrevet 17. januar FrankDrebin 2 1/2 skrev (13 timer siden): Drittunger som blir dødelig fornærmet når jeg ber dem om å vise legitimasjon når de skal ha øl eller andre voksenvarer, og de latterlige argumentene de kommer med. "Jeg er treåsjue assa!" "Jeg er her hver dag jo!" "Jeg bor nedi gata her lizzm!" Sorry, men når du kommer til kassa med pizzatryne og froskestemme og vil ha øl, da skal jeg ha bevis. Takk for en god latter på morgenkvisten 😂 Anonymkode: ce097...a59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 17. januar #15106 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for en god latter på morgenkvisten 😂 Anonymkode: ce097...a59 Bare hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #15107 Del Skrevet 27. januar Nå er jeg forhåpentligvis ferdig i butikkyrket for godt, men var et par stykker på siste vaktene som gjorde at jeg kjente at jeg har tatt helt riktig valg. Vi har hatt salg fordelt på både vegg og stativer. *dame prøver kjole fra er salgsstativ, kommer ut igjen med kjolen vrengt, slenger den opp på et annet salgsstativ og dytter hengern inn* Meg: Unnskyld, men skal du ikke ha kjolen? Kunde: Nei… Meg: Da er det bedre at du gir den til meg enn å slenge den opp på stativet her! Jada, fullt klar over at det innebærer i jobben å rydde etter kunder, men det får da være måter på hva man skal finne seg i og etter 13 år er jeg ikke redd for å si i fra! Andre kunden prøvde både salgsvarer og ordinær varer, og var på vei til å henge alt av hummer og kanari inn på ene salgsstativet. Kunde: Bare henger alt her jeg. Meg: Nei, det gjør du ikke, jeg tar det her jeg siden her er det også ordinærvarer! Kunde: Åja. Heh. Takk for meg, butikkyrket, aldri mer! Anonymkode: 7dbc6...b2e 6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15108 Del Skrevet 13. februar Jeg jobber på hotell. De fleste gjester er helt supre, men vi har noen litt spesielle. Her er noen høydepunkter fra i år som jeg kommer på.. -er det melk i fløtesausen? (Slet litt med ikke å le 😅) - en gjest som høylydt skjelte ut min kollega for at lobbyen var for styrete, så han klarte ikke å sitte der å jobbe. Det var musikk, og folk som gikk forbi. Ganske rolig dag egentlig.. lobbyen er ikke et kontor 🫣 - hva mener du med at vi ikke får bestille mat?? Restauranten stenger klokke 22. Klokken er bare 2150??. Prøvde å forklare at restauranten stenger klokken 22. Og de ikke hadde sjans til å bestillemat, få den lage, og spise den opp på 10 minutter. Nei da var jeg vanskelig og fikk en stor klage på tilbakemelding skjemaet. - hadde en stor buffet med 300 gjester en dag, og en dame hadde meldt inn løk allergi. Hun var helt forstyrret over at vi ikke hadde laget hele buffeten løk fri. Siden HUN hadde meldt inn allergi. Det at vi hadde laget klar et eget utvalg til henne var absolutt ikke bra nok.. Anonymkode: 25bbe...608 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15109 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg jobber på hotell. De fleste gjester er helt supre, men vi har noen litt spesielle. Her er noen høydepunkter fra i år som jeg kommer på.. -er det melk i fløtesausen? (Slet litt med ikke å le 😅) - en gjest som høylydt skjelte ut min kollega for at lobbyen var for styrete, så han klarte ikke å sitte der å jobbe. Det var musikk, og folk som gikk forbi. Ganske rolig dag egentlig.. lobbyen er ikke et kontor 🫣 - hva mener du med at vi ikke får bestille mat?? Restauranten stenger klokke 22. Klokken er bare 2150??. Prøvde å forklare at restauranten stenger klokken 22. Og de ikke hadde sjans til å bestillemat, få den lage, og spise den opp på 10 minutter. Nei da var jeg vanskelig og fikk en stor klage på tilbakemelding skjemaet. - hadde en stor buffet med 300 gjester en dag, og en dame hadde meldt inn løk allergi. Hun var helt forstyrret over at vi ikke hadde laget hele buffeten løk fri. Siden HUN hadde meldt inn allergi. Det at vi hadde laget klar et eget utvalg til henne var absolutt ikke bra nok.. Anonymkode: 25bbe...608 Ikke uvanlig at man kaller noe f.eks fløtesaus men bruker allergivennlig produkter. Og det er heller ikke uvanlig at stengetid og siste bestillingstid brukes om hverandre Anonymkode: 79530...14c 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15110 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 20.19): Jeg jobber i faghandel der enkelte tilbud er forbeholdt kundeklubbmedlemmmer. Det er VELDIG godt merket på hyller og plakater at tilbudet gjelder medlemmer. Alle kan selvsagt bli medlem, det er helt gratis og tar kun et minutt eller to å registrere seg via smarttelefonen de fleste har i lomma. Likevel opplever jeg og kollegaene daglig kunder som prøver å krangle seg til medlemsrabatt uten å være medlem. Eller enda verre: De samtykker til medlemskap og gir oss mobilnummeret slik at vi kan sende innmeldingslenke, men så blir de sure når de innser at de faktisk må fullføre registrering FØR rabatt kan gis (krav fra kjedekontoret, fordi 95% aldri gidder å fylle ut profilen i etterkant). Og enkelte av dem skal da ta "hevn" ved å demonstrativt forlate varene på skranken med en sur kommentar som: "Neivel, da gidder jeg ikke å handle her likevel, så da tapte du DET salget, når det er det du vil!" Jepp, faktisk vil jeg MYE heller tape et salg enn å gi urettmessig rabatt. Vi har nok av kunder uansett Anonymkode: 21b9a...ae5 Ja, hva er det egentlig sånne folk tror? At man som butikkansatt/-eier blir lei seg av tanken på å slippe vanskelige kunder? De aller fleste av oss er faktisk bare glade for å slippe å håndtere kunder som har urimelige krav og er ufine overfor de ansatte. Anonymkode: 70ab0...0c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15111 Del Skrevet 13. februar Dette skjedde rett etter åpning mandagsmorgen. Vi hadde tilbud på kjøttdeig, vi hadde bestilt rikelig slik at vi ikke skulle gå tom før neste levering senere i uken. Kunde kom inn og tok med seg alle kjøttdeigpakkene som lå i disken og kjeftet på den ansatte at det ikke var flere. Om vi hadde på lager? Nei svarte den ansatte. Så kikket han inn på kjølerommet, så et par bakker som han antok hadde kjøttdeig oppi i bunnen av kjølevarepallen som stod inne på kjølerommet. Han forlangte at hun forlot butikken for å gå inn på kjøla for å grave frem bakkene for å sjekke om det var kjøttdeig eller ikke oppi. Det var det og han tok med seg dem også. Hurra: ti min etter åpning er vi tomme for kjøttdeig og får ikke nye varer før onsdag. Gøøøøy å være på jobb frem til da ja.. Anonymkode: a89b4...172 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 13. februar #15112 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette skjedde rett etter åpning mandagsmorgen. Vi hadde tilbud på kjøttdeig, vi hadde bestilt rikelig slik at vi ikke skulle gå tom før neste levering senere i uken. Kunde kom inn og tok med seg alle kjøttdeigpakkene som lå i disken og kjeftet på den ansatte at det ikke var flere. Om vi hadde på lager? Nei svarte den ansatte. Så kikket han inn på kjølerommet, så et par bakker som han antok hadde kjøttdeig oppi i bunnen av kjølevarepallen som stod inne på kjølerommet. Han forlangte at hun forlot butikken for å gå inn på kjøla for å grave frem bakkene for å sjekke om det var kjøttdeig eller ikke oppi. Det var det og han tok med seg dem også. Hurra: ti min etter åpning er vi tomme for kjøttdeig og får ikke nye varer før onsdag. Gøøøøy å være på jobb frem til da ja.. Anonymkode: a89b4...172 Det burde alltid være begrensninger på hvor mange pakker én enkelt kunde kan kjøpe av tilbudsvarer. 16 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15113 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 18.15): Ikke uvanlig at man kaller noe f.eks fløtesaus men bruker allergivennlig produkter Anonymkode: 79530...14c Jo, det er uvanlig. Hvis du lager FLØTEsaus, så skal det være FLØTE oppi. Hvis du lager LØKsaus, så skal det være LØK oppi. Hvis du lager SKALLDYRsuppe, så skal det være SKALLDYR oppi. Anonymkode: a6411...480 6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15114 Del Skrevet 15. februar En dame for noen år siden med et skikkelig høyt sinna utbrud: "Hva i helvete?? Serverer dere pingviner?? Hvordan kan dere være så makabre? Det kan så ikke være miljøvennlig, eller bærekraftig. Stakkars små pingviner ..😦" "Emm.. det er pigwings. Det er gris." "Åååå..ja.. okey, det ga mer menning.." hun ble ganske så flau, og alle rundt henne begynte å le 😅🤣 Anonymkode: 25bbe...608 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15115 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 19.02): Jeg jobber på hotell. De fleste gjester er helt supre, men vi har noen litt spesielle. Her er noen høydepunkter fra i år som jeg kommer på.. -er det melk i fløtesausen? (Slet litt med ikke å le 😅) - en gjest som høylydt skjelte ut min kollega for at lobbyen var for styrete, så han klarte ikke å sitte der å jobbe. Det var musikk, og folk som gikk forbi. Ganske rolig dag egentlig.. lobbyen er ikke et kontor 🫣 - hva mener du med at vi ikke får bestille mat?? Restauranten stenger klokke 22. Klokken er bare 2150??. Prøvde å forklare at restauranten stenger klokken 22. Og de ikke hadde sjans til å bestillemat, få den lage, og spise den opp på 10 minutter. Nei da var jeg vanskelig og fikk en stor klage på tilbakemelding skjemaet. - hadde en stor buffet med 300 gjester en dag, og en dame hadde meldt inn løk allergi. Hun var helt forstyrret over at vi ikke hadde laget hele buffeten løk fri. Siden HUN hadde meldt inn allergi. Det at vi hadde laget klar et eget utvalg til henne var absolutt ikke bra nok.. Anonymkode: 25bbe...608 Synes det er rart at dere ikke har en tid for siste bestilling , istedenfor og slippe inn gjester og så ikke la dem bestille? Ja, jeg hadde også blitt sur. Spesielt når det er et hotell. Anonymkode: 6b57e...8a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15116 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jo, det er uvanlig. Hvis du lager FLØTEsaus, så skal det være FLØTE oppi. Hvis du lager LØKsaus, så skal det være LØK oppi. Hvis du lager SKALLDYRsuppe, så skal det være SKALLDYR oppi. Anonymkode: a6411...480 Tro meg, det er ikke uvanlig. Og veldig irriterende for oss som leter etter allergier Anonymkode: 79530...14c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15117 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jo, det er uvanlig. Hvis du lager FLØTEsaus, så skal det være FLØTE oppi. Hvis du lager LØKsaus, så skal det være LØK oppi. Hvis du lager SKALLDYRsuppe, så skal det være SKALLDYR oppi. Anonymkode: a6411...480 Ingen her har sagt noe annet. Det noen bemerket var derimot at det ikke er uvanlig at det gjøres likevel. Og da er det ikke så rart at noen spør. Anonymkode: a7585...177 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 16. februar #15118 Del Skrevet 16. februar Var en her forleden som blåste seg opp og laget scene av en liten filleting. Sånt gjør meg alltid skikkelig glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #15119 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Synes det er rart at dere ikke har en tid for siste bestilling , istedenfor og slippe inn gjester og så ikke la dem bestille? Ja, jeg hadde også blitt sur. Spesielt når det er et hotell. Anonymkode: 6b57e...8a2 Jeg slapp de selvfølgelig ikke inn og ga de ikke et bord. Jeg fortalte ved inngangen at vi stenger snart. Dette er en vanlig hendelse som skjer mange mange ganger i året uansett hvor mye informasjon vi har ute om at restauranten stenger 22. Det er også midt i byen, så det er ikke noe problem å finne seg mat andre steder. Jeg skjønner ikke at folk ikke kan respektere åpningstider til restauranter. Folk vil hjem, har busser å rekke. Det virker som om folk har mer forstålese når det kommer til matbutikk, men med engang det gjelder en restaurant så er folk helt uforstålige. Anonymkode: 25bbe...608 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #15120 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg slapp de selvfølgelig ikke inn og ga de ikke et bord. Jeg fortalte ved inngangen at vi stenger snart. Dette er en vanlig hendelse som skjer mange mange ganger i året uansett hvor mye informasjon vi har ute om at restauranten stenger 22. Det er også midt i byen, så det er ikke noe problem å finne seg mat andre steder. Jeg skjønner ikke at folk ikke kan respektere åpningstider til restauranter. Folk vil hjem, har busser å rekke. Det virker som om folk har mer forstålese når det kommer til matbutikk, men med engang det gjelder en restaurant så er folk helt uforstålige. Anonymkode: 25bbe...608 Og derfor opererer ein oftast med "kjøkenet stenger klokka 21.30" eller "siste bestilling er 21.30" osv.. Anonymkode: 56eb0...3be 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå