LittleJ Skrevet 21. mai 2012 #1481 Skrevet 21. mai 2012 Kunde: Har dere økologiske egg? Meg: Nei, fikk ikke i dag heller. Mulig det er tomt hos leverandør, kan hende det kommer på torsdag =) Kunde: Hmmm... Da får jeg ta fra frittgående da, men tror ikke no på at de er så veldig frittgående. Har sikkert bare en bitteliten flekk å gå på! Meg: Men det er jo ikke garantert at de økologiske går ute heller da, økologisk vil jo si at maten dyra spiser ikke er sprøyta med kjemikalier. Kunde: Øh... Ehm... Å ja! Så litt flau ut egentlig =P Også har vi de gjerrige gamlingene! En mann kom i kassa med økologisk Castello og når jeg slo den inn opplyste han at den var på tilbud og gikk inn til feil pris. Jeg gikk og sjekka og kunden hadde tatt feil av de grønne "skilta" som viser at varen er økologisk og de røde som viser at varen er på tilbud. Når jeg sa fra om det ville han ikke ha den allikevel for "Den smaker jo ikke no godt uansett" ... 1
Pingting Skrevet 21. mai 2012 #1482 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Kunde: Har dere økologiske egg? Meg: Nei, fikk ikke i dag heller. Mulig det er tomt hos leverandør, kan hende det kommer på torsdag =) Kunde: Hmmm... Da får jeg ta fra frittgående da, men tror ikke no på at de er så veldig frittgående. Har sikkert bare en bitteliten flekk å gå på! Meg: Men det er jo ikke garantert at de økologiske går ute heller da, økologisk vil jo si at maten dyra spiser ikke er sprøyta med kjemikalier. Kunde: Øh... Ehm... Å ja! Det er vel heller du som bør være flau. I tillegg til det økologiske fôret, er bl.a. noen av kravene for økologisk eggproduksjon: - vaglepinner - tilgang til naturlig dagslys - max 6 høner/m2 (dette er bedre plass enn frittgående har) - hver økologiske høne skal ha tilgang til minst 4 m2 luftegård når værforholdene tillater det ...også bør du sjekke definisjonen av "kjemikalier" (hint: det er synonymt med "kjemisk stoff"), og lære deg at det faktisk brukes sprøytemidler også i økologisk drift. Endret 21. mai 2012 av Pingting 31
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #1483 Skrevet 22. mai 2012 Jeg vil ha ei høne, men er redd for at jeg glemmer å ta eggene, så jeg ender opp med hundrevis av høner etter ei stund xD
HedvigR Skrevet 22. mai 2012 #1484 Skrevet 22. mai 2012 Jeg vil ha ei høne, men er redd for at jeg glemmer å ta eggene, så jeg ender opp med hundrevis av høner etter ei stund xD Det blir jo ikke et problem så lenge du ikke har en hane? Eller var det noe en kunde sa?
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #1485 Skrevet 22. mai 2012 Det blir jo ikke et problem så lenge du ikke har en hane? Eller var det noe en kunde sa? nei veit Men for det om x) Hehe neida var ikke noe en kunde sa x)
Strange Doll Skrevet 24. mai 2012 #1486 Skrevet 24. mai 2012 Det er kanskje ikke en dum ting en kunde sa... men det kom en dame inn til meg i dag og spurte etter en gave til en 12 åring.. jeg spurte jo naturlig nok om det var til en jente eller en gutt.. og damen bare "det er en jente... men hun skal bli gutt".. jeg bare: og fant frem en bok som kanskje passer til begge deler.. Vi har og 70% salg nå.. og det kom en mann inn og spurte om det betydde at alle bøkene koster 70 kr. Jeg bare nei det er 70 PROSENT avslag.. han bare ja, så alle koster 70 kr ja? og der stod vi.. i 15 minutter.. 7
LittleJ Skrevet 25. mai 2012 #1487 Skrevet 25. mai 2012 Det er vel heller du som bør være flau. I tillegg til det økologiske fôret, er bl.a. noen av kravene for økologisk eggproduksjon: - vaglepinner - tilgang til naturlig dagslys - max 6 høner/m2 (dette er bedre plass enn frittgående har) - hver økologiske høne skal ha tilgang til minst 4 m2 luftegård når værforholdene tillater det ...også bør du sjekke definisjonen av "kjemikalier" (hint: det er synonymt med "kjemisk stoff"), og lære deg at det faktisk brukes sprøytemidler også i økologisk drift. HaHa, ja =P Men det er da virkelig hovedpoenget at de ikke skal ha i seg sprøytet for... Sprøytet med kjemikalier om det er så nøye. Trur neppe økologiske høner har det no mer frittgående enn de det står frittgående på =P
Gjest strykebrett Skrevet 25. mai 2012 #1488 Skrevet 25. mai 2012 HaHa, ja =P Men det er da virkelig hovedpoenget at de ikke skal ha i seg sprøytet for... Sprøytet med kjemikalier om det er så nøye. Trur neppe økologiske høner har det no mer frittgående enn de det står frittgående på =P De HAR det. Og hovedpoenget er ikke foret, kravet til for er kun en av alle de kravene som skal tilfredsstilles for å kunne markedsføre seg osm økologisk. De har uteareale de kan gå på, de har lyset av om natta og får dagslys om dagen, de får veksle mellom sand, gressunderlag og jordunderlag, de får sitte på pinner når de vil det OG de har mye bedre plass(6 høner pr kvadratmeter+uteareal) enn de vanlige frittgående hønene (9,5 m høner pr kvadratmeter, ingen uteareal).
kaprifolen Skrevet 25. mai 2012 #1489 Skrevet 25. mai 2012 "hva mener du at jeg ikke får pengene igjen?! Kunden har BYTTERETT, det står i LOVEN!" Times 4795............ 5
BoringMachines Skrevet 2. juni 2012 #1490 Skrevet 2. juni 2012 Jobber på kino og en gang var den en dame som sa "Jeg vil ha baconchips som er bakt i dag, de er vel det?". Jada, vi baker dem vi... En annen gang var det en familie med to barn som skulle se en 3D-film, og hadde kjøpt billettene på nettet. Etter at faren hadde betalt alt godteriet, begynte han å ta opp fire 3D-briller. Så spurte jeg høflig "åja, du skal ha med fire par 3D-briller? Da er det 80 kr for dem". "HÆ?" svarte han, "Koster det penger? Fy faen! Det stod ingenting om det på nettet. Nei, men det har jeg ikke penger til". Jeg svarte at jeg dessverre ikke kunne gi bort fire par 3D-briller, og at det var informert om det på nettet. Jeg tenkte også at han hadde jo penger til alt det godteriet.. Men da sa han at da skulle de drite i å gå på kino. Stakkars de to barna som har en sånn far, tenkte jeg. Da kom det litt forsiktig fra moren "ja, men jeg trenger ikke godteri da...". "Jeg får betale med kortet da!" svarte faren veldig snurt, og fortsatte å krangle høylytt om at det var et elendig opplegg og helt på trynet. For å toppe det hele knipset han vekk menykortet jeg tidligere hadde lagt på popcornet. Hun andre jeg jobbet med måtte gå på bakrommet da hun holdt på le seg ihjel Huff, folk.. 5
Gjest ms_kwang Skrevet 2. juni 2012 #1491 Skrevet 2. juni 2012 Jobber på kino og en gang var den en dame som sa "Jeg vil ha baconchips som er bakt i dag, de er vel det?". Jada, vi baker dem vi... En annen gang var det en familie med to barn som skulle se en 3D-film, og hadde kjøpt billettene på nettet. Etter at faren hadde betalt alt godteriet, begynte han å ta opp fire 3D-briller. Så spurte jeg høflig "åja, du skal ha med fire par 3D-briller? Da er det 80 kr for dem". "HÆ?" svarte han, "Koster det penger? Fy faen! Det stod ingenting om det på nettet. Nei, men det har jeg ikke penger til". Jeg svarte at jeg dessverre ikke kunne gi bort fire par 3D-briller, og at det var informert om det på nettet. Jeg tenkte også at han hadde jo penger til alt det godteriet.. Men da sa han at da skulle de drite i å gå på kino. Stakkars de to barna som har en sånn far, tenkte jeg. Da kom det litt forsiktig fra moren "ja, men jeg trenger ikke godteri da...". "Jeg får betale med kortet da!" svarte faren veldig snurt, og fortsatte å krangle høylytt om at det var et elendig opplegg og helt på trynet. For å toppe det hele knipset han vekk menykortet jeg tidligere hadde lagt på popcornet. Hun andre jeg jobbet med måtte gå på bakrommet da hun holdt på le seg ihjel Huff, folk.. Det er da man sier at neste gang de er på 3d kino så tar de med seg brillene så de trenger ikke å kjøpe nye x) Men ja huff folk altså >.<
Minya Skrevet 3. juni 2012 #1492 Skrevet 3. juni 2012 Har vi en tråd om søte/morsomme ting kunder sier? For et ungt par som er innom hos oss på fast basis, kom innom i forrige uke, hvorpå frøkna strena rett bort til der jeg stod og spurte; -Hvilken farge har du på håret!!?? Jeg ble litt satt ut og svarte; -Hva, har du lyst å farge det sånn kanskje? Nei, det var ikke derfor hun spurte. De to hadde nemlig diskutert hårfargen min, han mente jeg hadde svart hår, hun mente det var rødt. Hvorpå jeg løsner knuten jeg har satt opp håret i, og sier: -Vel, dere har jo rett begge to. (Jeg har nemlig svart hår, men har farget det rødt fra roten og omtrent ti-femten cm ut. Så innerst er det rødt, lengden er fortsatt svart.) Så de stod der og så litt dumt på meg og hverandre og innså at de begge hadde hatt rett. Så spurte jeg jo naturligvis hvor lenge de hadde "kranglet" om dette. Joda, de hadde holdt på en ukes tid. Litt usikre på hvordan det hadde startet, men etter hvert som dagene gikk hadde de endt opp med komemntarer som "DEt er svart!" "Nei, det er rødt!" til hverandre. Så fortalte jeg som sant var at jeg opprinnelig er mørk, men dessverre tidlig grå, så jeg farger håret jevnlig, vanligvis svart. Men jeg slekter på både mor som er mørk og far som er kobberrød, så jeg er jo teoretisk sett både svart og rødhåret uansett Jeg kan love dere at det gjorde dagen min. 10
Strange Doll Skrevet 3. juni 2012 #1493 Skrevet 3. juni 2012 Har vi en tråd om søte/morsomme ting kunder sier? Om ikke må vi lage en!
Sommernatt Skrevet 3. juni 2012 #1494 Skrevet 3. juni 2012 Etter VGS jobbet jeg litt på REMA og det gjør jeg aldri igjen! Mister helt troen på menneskeheten av å jobbe på en sånn plass. Hadde daglig sure og ufordragelige kunder, men det hele toppet seg med denne kunden; Kunde: Kan jeg ta ut 500 kroner i tillegg? Jeg: Selvfølgelig! Jeg slår inn 500 kroner ekstra og sier totalsummen. Kunden betaler, men transaksjonen vil ikke godta å ta ut 500 kroner ekstra, men jeg merker ikke dette før han har betalt. Jeg: Oi, det ser ut som at du ikke fikk ut de 500 kronene. Jeg kan slå inn en pose, så kan du prøve igjen? Kunden prøver igjen, men det går ikke denne gangen heller. Så kommer det en annen ansatt og sier at siden han prøver å ta ut penger med mastercard, så går ikke dette. Jeg: Beklager, men det går ikke med mastercard, her har du tilbake 1 krone. Vil du prøve et annet kort? Kunde: HVA???? GÅR DET IKKE????? Jeg: Nei, dessverre. Kunde: DU ER SÅ LATTERLIG!! JÆVLA DRITTKJÆRRING!! AT SÅNNE SOM DEG KAN JOBBE I ET SERVICEYRKE ER BARE HELT UTROLIG? Jeg: Han gikk heldigvis til slutt, uten 500 ekstra. Det ble noen tårer og minutter på bakrommet etterpå! Har også jobbet i Tax-freen på Gardermoen i sommerferien. Der møter man de utroligste folk fra alle nasjoner, og det virker som at alle hemninger og form for folkeskikk forsvinner når nordmenn skal på ferie. Det at man må vise boarding-kort når man skal kjøpe noe, er tydeligvis helt latterlig for mange og de sørger selvfølgelig for at jeg får høre dette! Det morsomme er når folk som skal reise innenlands har forvillet seg inn på utenlandsterminalen og tar det som en selvfølge at de skal få handle på tax-free... Så har vi de som ikke snakker norsk eller engelsk. Disse er ofte russisk eller fransk, og babler i vei om alt mulig. Boarding-pass er tydeligvis alt for vanskelig for de å skjønne.. De vil helst betale i sin egen valuta og ha tilbake i samme valuta. Sorry, det går ikke! Det med forseglet pose er også min feil. Helt latterlig konsept er det! Sorry, skal prøve å fikse det til neste gang du skal ut og fly.. Vi må spørre om kunden skal bytte fly/er XXXXX din endelige destinasjon? Og dette er det utrolig mange som ikke vet... Hallo? Du vet vel hvor du skal? Jeg og en kollega driver og rydder litt i godteriavdelingen og siden det er klokken halv 9 på kvelden, er det få fly som går. Vi prater litt om løst og fast før jeg hører noe bak meg; Kunde: HEI, DU! Unge jente! (Noe som jeg synes er frekt i utgangspunktet) Jeg: Ja? Kunde: Hvilket land kommer du egentlig fra? Jeg: Ehm.. Norge? Kunde: Åja, da må du lære deg å snakke litt renere norsk! Jeg: Okei... Jeg er fra Nord-Trøndelag, har langt lyst hår, blå øyne og helt lys i huden. Hadde overlevd 2. verdenskrig ganske greit, for å si det sånn! 5
lille_fiol Skrevet 3. juni 2012 #1495 Skrevet 3. juni 2012 Kødder du? Tok du virkelig av egne penger? Du må ikke gi deg når DU har rett, jente! Herregud Synes det var j*vlig bra gjort! hun gjorde et poeng da.
Gjest ThatWoodcut Skrevet 3. juni 2012 #1496 Skrevet 3. juni 2012 Jeg var på jobb en dag(bensinstasjon) da to litt snobbete damer kom inn. De skulle bare ha noen småting, men på vei ut stopper den ene og sier "Huff, det stinker noe helt forferdelig her inne!" Meg: "Takk for det=)" Kunde: "Ja, kjenner du det ikke selv? Meg: "Nei, ikke egentlig" Kunde: "Det lukter en blanding av gatekjøkken og stekt kjøtt!" Så gikk hun ut før jeg rakk å forklare at det var nok fordi vi hadde stekt hamburgere mens de var inne i butikken... 2
Gjest ms_kwang Skrevet 4. juni 2012 #1497 Skrevet 4. juni 2012 Jeg sto tidligere idag å tok fram varer hvor en gutt kommer bort til meg og peker og sier "Hvor ser du holdbarhets datoen på denne her?" Hvor jeg svarer "Det er ikke holdbarhets dato på det der " og gutten blir nærmest fornærma og svarer tilbake "Alt på kiwi har en holdbarhets dato, det er jo det reklamen sier!!" Jeg bare svarer tilbake "jomnei..men det gjelder ikke for papptallerkner & plastkniver" Gutten bare ser på meg og legger til "åååååhhhja...men da forstår jeg" xD
Sugerøret Skrevet 4. juni 2012 #1498 Skrevet 4. juni 2012 Jeg sto tidligere idag å tok fram varer hvor en gutt kommer bort til meg og peker og sier "Hvor ser du holdbarhets datoen på denne her?" Hvor jeg svarer "Det er ikke holdbarhets dato på det der " og gutten blir nærmest fornærma og svarer tilbake "Alt på kiwi har en holdbarhets dato, det er jo det reklamen sier!!" Jeg bare svarer tilbake "jomnei..men det gjelder ikke for papptallerkner & plastkniver" Gutten bare ser på meg og legger til "åååååhhhja...men da forstår jeg" xD er det mulig! klarte du å holde maska etterpå? Jeg hadde gapskratta jeg altså
Gjest ms_kwang Skrevet 4. juni 2012 #1499 Skrevet 4. juni 2012 er det mulig! klarte du å holde maska etterpå? Jeg hadde gapskratta jeg altså Vel jeg bare smilte litt men lo godt innvendig x)
Minya Skrevet 4. juni 2012 #1500 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Kan legge til myriadene av folk som kommer og sier; Denne har gått ut på dato, og alle de som lå der hadde også gått ut. Hvorpå jeg påpeker at årstallet i datostemplingen er et år eller to frem i tid. Endret 4. juni 2012 av Minya 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå