Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tross alt snakk om 50 øre altså!........

Minner meg om gamle damen som kranglet om en vare som hun mente kostet 9.70. På kassalappen stod det... 9.80. De 10 ørene kranglet hun om og jeg forsøkte å forklare at jeg ikke kunne gi henne 10 øre...

De ørene er hysterisk viktige altså.

Da posene fortsatt kostet 70 øre var det en mann som dessverre fikk slått inn en pose på kassalappen sin, og dette skreik han høyt opp om at han ville ha refundert.

Returkort ble benyttet og mannen fikk tilbake 50 øre. Dette var jo ikke akseptabelt, kortet hans hadde jo blitt trukket for 70 øre, og det tok en stund før han aksepterte at de 20 ørene var fysisk umulig å gi igjen. :kjefte:

Og så var det hu dama som alltid hylte og skreik over avrundingsystemet. Hvis noe endte på xx.25 eller xx.75 eller mer, måtte hun betale med kort. Eller hvis det endte på xx.24 eller xx.74 eller mindre, måtte hun betale med kontanter. For da sparte hun jo en hel femtiøring må vite! Og det var jo VÅR feil hvis hun betalte med "feil" middel, for det var jo VÅR feil at avrundingsystemet fungerer sånn i Norge...

Steike så teite noen kan være altså.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Kunde skal betale, og kommer med masse mynter. Helt greit det, frem til han drar frem 50øringene. Det var vel 40 femtiøringer.

Meg: Jeg kan dessverre ikke ta imot 50øringer.

Kunde: Selvfølgelig kan du det!!

Meg: Nei, det er ikke et gyldig betalingsmiddel lenger, de gikk ut den 1.Mai. Du kan veksle dem inn i banken din :)

Kunde: Det gidder jeg da virkelig ikke!!! Hva skal JEG med de da? Dere må jo si i fra om sånt! Ta dem!!

* halveis kaster dem mot meg*

Meg: Jeg kan nesten ikke det, og det står også her. Jeg har rett og slett ikke lov til det

* Peker på plakaten på størrelsen med et a4 ark hvor det står forklart*

Kunde: NÅ FÅR DU FAEN MEG SLUTTE Å VÆRE SÅ JÆVLA VRANG, TA DE FORBASKEDE FEMTIØRINGENE!!!!!!

* Slår neven i bordet *

Jeg blei så ufattelig irritert at jeg tok frem vesken min, gikk i min egen lommebok og hentet 20kr. Så tok jeg femtiøringene hans og kastet de i søpla.

Burde vel stått på mitt, men jeg blir så ufattelig irritert. Er det mulig å bli så forbanna sur over noen 50øringer?

Jeg er så møkk lei kunder med 50øringer. JEG KAN IKKE TA DEM I MOT!!! :kjefte:

• Liker 7
Skrevet

Kunde skal betale, og kommer med masse mynter. Helt greit det, frem til han drar frem 50øringene. Det var vel 40 femtiøringer.

Meg: Nei, det er ikke et gyldig betalingsmiddel lenger, de gikk ut den 1.Mai. Du kan veksle dem inn i banken din :)

Kunde: Det gidder jeg da virkelig ikke!!! Hva skal JEG med de da? Dere må jo si i fra om sånt! Ta dem!!

Meg: Jeg kan nesten ikke det, og det står også her. Jeg har rett og slett ikke lov til det

Kunde: NÅ FÅR DU FAEN MEG SLUTTE Å VÆRE SÅ JÆVLA VRANG, TA DE FORBASKEDE FEMTIØRINGENE!!!!!!

* Slår neven i bordet *

Det du SKULLE gjort, er å si at dere kan donere pengene til kreftforeningen for han! :opplyser:

Jeg blei så ufattelig irritert at jeg tok frem vesken min, gikk i min egen lommebok og hentet 20kr. Så tok jeg femtiøringene hans og kastet de i søpla.

Burde vel stått på mitt, men jeg blir så ufattelig irritert. Er det mulig å bli så forbanna sur over noen 50øringer?

• Liker 2
Skrevet

Det er da vi så gjerne skulle ønske at vi kunne skrike tilbake;

NÅ FÅR DU FAEN MEG SLUTTE Å VÆRE SÅ JÆVLA VRANG!

GÅ I BANKEN DIN OG VEKSLE DEM INN OM DET ER SÅ FORBANNA VIKTIG MED DE FEMTIØRENE!

*sukk*

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er ganske irriterende med de som skal kjøpe snus (eller røyk, får rare spørmsål der og), kanskje for andre eller prøve noe nytt spørr f.eks "åssen er smaken på denne snusen?" eller "er den grovere enn den andre?" hvordan skal jeg vite det? jeg snuser da ikke. Eller når de sier, "en vanlig snus" hva er en vanlig snus?

Det jeg har sitert ble skrevet i 2007, nå er det der bare enda morsommere! "Jeg skal ha Skruff" ÅJAAAAA! Men hvem av de 13 (!!!) forskjellige Skruffa skal du ha?

• Liker 3
Skrevet

HUff, de 50-øringene ja... Jeg hadde en kunde som brukte laaang tid på å klage over hvor idiotisk det var å runne opp og ned nå som 50-øringen var borte og hvor irriterende det var når varen som koster 23,50,- koster 24,- når man betaler kontant og fortsatt 23,50,- når man betaler med kort, samtidig som hun slengte rundt seg hypotetiske situasjoner hvor tig ble dyrere... Etter å ha hørt henne syte i noen minutter skal hun betale kontant, slenger ut mange 1-kroner og utbryter "huff, de kan nå kvitte seg med 1-kronene også, disse er jo ikke nødvendigh".

Måtte holde meg for å ikke kommentere hvordan det ville være å runde opp og ned da ;)

• Liker 6
Skrevet

Kopierer egentlig bare hendelsen min fra diskusjon.no sitt forum jeg ;)

Og så kom endelig dagen, hvor jeg midt i rushet av ettermiddagskunder fikk den irriterende kunder som har pantet intent mindre enn 40 flasker hver for seg for å få 3 kr istedenfor 2.5 for flasken! Tenkte ikke noe over det, scannet to lapper og da kom helvette løs! Ble kalt for tyv og verre sak når summen brått ble 5 av to lapper! Ba meg pent og pyntelig om å scanne en og en lapp og betale ut pengene!

Vi er kun to på jobb, køen pleier vi aldri ha noe problem med, men såklart hopet den seg opp nå, så mens damen sto og kjeftet o.l. gjorde jeg det enkelt og forklarte at skal hun ha ut en og en lapp får hun stille seg i kø for nettopp hver og en lapp! Ble enda mer kjefting og roping før hun forsvant ut av butikken!

Hadde det vært en unge eller bare et par lapper ville det vært en ting, men 40 lapper som skal scannes, trykkes på sub.total og så kontanter for så å vente på at cashguarden spytter ut penger tar en stund, og er ikke noe jeg velger å få sure andre kunder av! Da får heller hun ene bli pottesur!

Lappene ble forresten funnet i søppla for tippestasjonen senere på kvelden....

Skrevet

Vi har en mann i 40åra som kommer innom butikken hele tia og panter for alt fra 1 kr. til kanskje 20 kr. Flasker han finner i søpla såklart! Jeg skjønner ikke hva som får voksne mennesker til å gjøre sånt! Fyren bor hjemme hos foreldra og det dyreste han noengang har kjøpt er en ferdigpizza, annet enn det lever han vel på de stakkars foreldra sine! At ikke fyren skammer seg...

Det morsomme nå er jo at man får 3 kr. om pantelappen er på 2,50 pga. at 50øringen har forsvunnet og fyren kommer med flere pantelapper hvor alle ender på ,50 for da tjener han jo en hel 50 øring på det xD Det som er absolutt morsomst med det er at han ikke har skjønt helt enda at når jeg tar de inn på kassa blir de lagt sammen =P

• Liker 6
Skrevet

* Slår neven i bordet *

Kødder du? Tok du virkelig av egne penger? Du må ikke gi deg når DU har rett, jente! Herregud :hakeslepp:

• Liker 6
Gjest Bobler
Skrevet

Kødder du? Tok du virkelig av egne penger? Du må ikke gi deg når DU har rett, jente! Herregud :hakeslepp:

For å statuere et poeng :ler: Hadde tidligere på dagen kranglet med 7 andre om disse jævla femtiøringene og var rett og slett dritt lei. Orket ikke, fyren var så forbanna ufyselig og ekkel.

Men normalt gir jeg meg aldri :) Jeg fikk bare nok, rett og slett.

Skrevet

Jeg gleder meg nesten litt til permisjonen min er ferdig, sånn at jeg kan stå bak kassa og krangle med folk om 50-øringer. Morsomt å høre hvor mange tåpelige argumenter enkelte har. :fnise:

Skrevet

For å statuere et poeng :ler: Hadde tidligere på dagen kranglet med 7 andre om disse jævla femtiøringene og var rett og slett dritt lei. Orket ikke, fyren var så forbanna ufyselig og ekkel.

Men normalt gir jeg meg aldri :) Jeg fikk bare nok, rett og slett.

Hadde aldri gitt han penger uansett! Ganske overraska over at vi ikke har hatt noen innom hos oss som har krangla om den 50øringen... Men vi har hatt lapper på CashGuarden om det en stund før det skjedde og hatt det en stund etterpå!

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Hadde aldri gitt han penger uansett! Ganske overraska over at vi ikke har hatt noen innom hos oss som har krangla om den 50øringen... Men vi har hatt lapper på CashGuarden om det en stund før det skjedde og hatt det en stund etterpå!

Er et engangstilfelle. Hadde en bedriten dag og orket rett og slett ikke krangle med han. Normalt sett gir jeg meg aldri uansett hvor ufyselige de er men det orket jeg ikke, rett og slett.

Skrevet (endret)

Jobber innen hudpleie og hver jul selges det julekalendere med glassampuller i (glassbeholder med serum). Det følger med en egen åpner til disse ampullene da de er laget av glass. Men en dag på jobb kom det inn en dame som va drit forbanna. Da hadde hun knukket ampullen med hendene, og gnidd innholdet i ansiktet... Hun var full av kutt i panna.. INGEN har noen sinne klaget til butikken om noe sånt før :P Hva sier man til sånt da? :fnise::sjenert:

Samme var med noen serumkapsler. Ser ut som kosttilskudd, men de skal brytes opp og innholdet skal smøres på huden. Dette gir vi alltid klar beskjed om, og det står på pakken. Allikevel kommer det en dame inn i butikken og klikker fordi serumet til 700 kr ikke virka. Så spurte hun ene i butikken om hun hadde påført serumet til ansikt og hals etter rens.... Da ble hun ganske lang i maska -" Hæ? Jeg spiste hele pakken!" :fnise:

Endret av Nalaya
  • Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Samme var med noen serumkapsler. Ser ut som kosttilskudd, men de skal brytes opp og innholdet skal smøres på huden. Dette gir vi alltid klar beskjed om, og det står på pakken. Allikevel kommer det en dame inn i butikken og klikker fordi serumet til 700 kr ikke virka. Så spurte hun ene i butikken om hun hadde påført serumet til ansikt og hals etter rens.... Da ble hun ganske lang i maska -" Hæ? Jeg spiste hele pakken!" :fnise:

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde en sinna utenlandsk mann som var meget skuffet over at 50-øringen gikk bort mens han var på ferie i Norge, for nå satt han igjen med så mange som han ikke ble kvitt... Han? skulle dra på fredag og ville gjerne bli kvitt dem til da og ble ikke særlig blid når jeg måtte beklage og si at jeg ikke tok dem jeg heller...

Resultatet? Han ville ikke handle hos meg, for jeg tok ikke de "stupid 50's"...

Jeg som trodde vi var ferdig med de myntene nå som det var gått 2 uker, men nei.

Skrevet

Alle dere med kunder med femtiører: informerer dere om at kreftforeningen fortsatt får nytte av disse?!

Folk kan også gå i banken og veksle dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det til alle jeg ser har flere igjen, men jeg har skjønt at mange heller vil bruke dem ;)

Skrevet

Jeg jobber i kjøkkenbutikk, og hadde et møte med et ektepar en dag. Kona var veldig opptatt av hvordan kjøkkenet skulle være, mens mannen var skikkelig frekk og uinteressert. Til slutt ble kommentarene hans så ille at jeg spurte ham rett ut: du virker ikke så glad for at dere skal ha nytt kjøkken?

Da rant det over for stakkaren, og han brølte tilbake: NEI, DET KAN DU TA DEG FAEN PÅ AT JEG IKKE ER!!!

Vi ble passe sjokka alle tre, og så begynte han og le. Dette får vi visst ta på hjemmebane, sa han.

Så gikk de :ler:

• Liker 14
Skrevet

Og for å bidra selv kan jeg fortelle om en dame som var innom jobben min her en dag.

Kunde: Jeg vil ha en pommes frites.

Meg: Vi selger bare baguetter, desverre.

Kunde: Åja. Men da tar jeg en hamburger.

Meg: Vi har ikke hamburgere desverre, vi har bare baguetter.

Kunde: Ok, da tar jeg en cheeseburger da.

Meg: Vi har selger bare baguetter!

Noen må altså ha det inn med teskje! :gjeiper:

Minner meg om da jeg jobbet som Sandwich Artist på Subway. :fnise:

Standarspørsmålet; "Har dere pølser her?"

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...