Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

vi hadde sånne handlevognbiler på senteret jeg jobbet på, og velsignet som jeg var falt disse kidcar handlevognene under mitt ansvar. Min favoritt var en far som ikke ville be en hylende pode gå ut av bilvogna og lempet ansvaret på meg.

poden: vrææææææl!

faren: damen sier at du ikke kan få sitte i kidcaren mer og at du må bli med meg.

så løfter han feite meg ungen sin opp i ansiktet på meg og gir meg et megetsigende blikk som indikerer at han vil at jeg skal si "nå må du gi fra deg bilvogna og bli med pappaen din". Jeg blir ganske irritert og ser et øyeblikk for meg denne karen i matbutikken. "Kassadamen sier du ikke får iskrem". For en tulling!

Så jeg bare stirrer blankt inn i ansiktet til den dumme faren på en måte som bør indikere at dette ikke er greit og sier "nå må dere gå".

Vi i servicebransjen er behjelpelig med mye rart, men vi oppdrar ikke barna dine. Det får du gjøre selv.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi i servicebransjen er behjelpelig med mye rart, men vi oppdrar ikke barna dine. Det får du gjøre selv.

Bleh, ja. Alltid like gøy med foreldre som forventer at de ansatte i butikken skal forklare barna deres at de ikke får lov til ditten og datten. -.-

I disse dager er det mye sigøynere hos oss da. De sprader rundt som om de eier butikken, og når de er i ferd med å betale kommer de på en ting til som de måtte ha, løper inn igjen og kommer tilbake ti minutter seinere med femten ting til. Og jeg sitter der som en nydelig nellik og regner med at de bare skulle hente en ting, så køen blir lengre og lengre, og hvis jeg til slutt bestemmer meg for å ta noen i mellom for å få unna den verste køen, kommer de jo tilbake og begynner å kjefte og smelle fordi det var jo dem jeg bedrev service på. :kjefte:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg savner nesten galskapen ved å jobbe i butikk... :fnise:

Nå jobber jeg som telefonselger bedrift-bedrift, og der er folk bare frekke, ikke gærne.

Men, på bensinstasjon..

Kunde: HVORFOR I HELVETE ER BENSINPRISEN SÅ HØY?!

Jeg: Beklager, den er litt høy ja..er desverre ikke jeg som styrer dette.

Kunde: JEG HAR FAEN MEG FYLT HER I TI ÅR, JEG BURDE FÅ RABATT!

Jeg: Beklager, det kan jeg faktisk ikke gjøre.

Kunde: DER MISTA DU FAEN MEG EN FAST KUNDE, DIN JÆVLA FITTE!

Jeg: Ha en fiiin daag!

Kunde:Jeg kunne rana deg nå, du vet det?

Jeg: Ja, jeg vet det..en av ulempene med å jobbe natt er at man er mer utsatt for ran.

Kunde: Hva hadde du sagt om jeg hadde kniv eller pistol og sa jeg skulle ha alle pengene?

Jeg: Jeg hadde gitt deg pengene, de kommer ikke akkurat fra MIN lomme.

Kunde: Ja, jeg kunne jo faktisk ranet deg nå. Gjør det deg redd?

Jeg: Ikke redd, men jeg synes du er ubehagelig, ja. Så om du skal rane meg kan jo bare bli ferdig med det, fremfor å stå og gjøøre meg nervøs.

Kunde: Ja, jeg KUNNE jo gjort det?

( Virket edru og klar, heldigvis kom det andre kunder.. )

Har skjedd mye, mye mer, både morsomt og skremmende, men herregud..minst fem ganger i uka sto jeg bare med åpen kjeft og begynte å le. Gjerne sammen med andre kunder som sto i kø..:)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet mange år på Narvesen. Til stadighet kommer det kampanjer som "Alle pølser 15,-" o.l., og i denne sammenhengen skal 90% av alle kunder ha en pølse. Det er det som er problemet, at de skal ha en pølse.

"- Hei, jeg skal ha en pølse jeg."

*ser på kunde* "- Javel? Hvilken pølse da?"

"- Hvilken pølse da? Nei... Vanlig pølse?"

Vanlig pølse ja. For på Narvesen er det aldri minst 5 pølseslag...

"- Ja wiener da?"

"- Wiener nei! Jeg skal ha en sånn en med bacon rundt!"

Ååååja selvsagt det er jo DET som er det vanlige for DEG!

;)

Den der er en gjenganger på bensinstasjoner også..kjære vene. "Du må jo vite hva som er en VANLIG pølse!"

Samme med "vanlig bolle". Og "avisa". Lol :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i løpet av dagen hadde vi minst 10 kunder som klatret over denne svære plakatholderen, for så å banke på ruta og lure på hvorfor vi ikke lukket opp. Daglig leder pratet med dem, og kundene kunne ikke skjønne hvorfor vi ikke lukket opp, siden vi allikevel var på jobb!

Hallo...vi må fysisk være til stede for å telle varene!!

Haha, samme på bensinstasjonen min. Under f.eks månedsavslutning eller lignende, hvor man fester slike "politi-bånd" rundt heeeele stasjonen, kom gjerne kundene gående UNDER båndene, forbi de to plakatene med "Beklager, stengt", og "skulle jo bare". !!

Og jeg ble også ofte spurt om det var en mann til stede, dette med tanke på olje, vindusviskere, osv. Pleide da å hente en av ungguttene på jobb som ikke kunne noe, og som pent henviste de til den som var flinkest på slikt, nemlig meg..;)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden jobbet jeg i kiosk. En gang ble jeg ranet, og etter at ranerne hadde stukket og jeg hadde fått rotet meg til å tilkalle politiet gikk jeg for å stenge sjappa. Da kom det inn en dame, og jeg sa at hun måtte gå, fordi jeg nettopp hadde blitt ranet. Selv om jeg sto der i snørr og tårer, lurte damen på om hun bare kunne få kjøpe en sjokolade - hvorpå jeg prakket en neve melkesjokolader i hendene på henne og ba henne pelle seg ut :forvirret:

En annen gang var det en fiiin frue innom. "Si meg, hva er det i den chorizo-pølsen?" Jeg svarte på min dialekt at "dessverre, den he'kje vi akkurat no".

Damen: "Hekjevino, hva er det? Et krydder?"

Jeg: "Nei, det er dialekten min."

Jeg: Ska du ha med drikke i bæger? ( Nordfra.. )

Kunde: Hæh?

Jeg: Ska du ha med drikke i bæger?

Kunde: Hæh?!

Jeg: Bægerdrikke..

Kunde: Hva er det du snakker om?

Jeg: Drikke i BEGER!

Kunde: Ja, hvorfor sa du ikke det da??

Jeg: ...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde forrige uke på jobben (Burger King):

Kunde: (har akkuratt bestilt) NÅR ER MATEN MIN FERDIG A?!

Jeg: Skal vi se.. Har du bestilt fisk eller Whopper-meny?

Kunde: WHOPPER!!

Jeg: Ja, den er straks ferdig :)

Jeg: FISKEMENY ER FERDIG!

Kunder: JEG SKULLE HA WHOPPER DA, HERREGUD! Har du det ikke helt bra i dag?

Jeg: Det er noen andre enn deg som har bestilt fisk, og deres mat er ferdig. Din kommer straks.

Kunde: JEG BESTILTE COLA! HVORFOR HAR JEG FÅTT FANTA!?!

Jeg: Det er da Cola? Du kan åpne og se hvis du ikke tror meg.

Kunde... :kjefte:

Da hadde jeg virkelig lyst til å "Har du det ikke helt bra i dag?", men jeg holdt meg for god til det.. Makan til kjærring! Er ikke så vanskelig å se gjennom de gjennomsiktige lokkene om det er noe brunt eller gult opp i begeret. Det var Cola i det fuckings begeret!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som håper noen av disse kundene kjenner seg igjen i denne tråden og får en aha-opplevelse?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Jobbet i butikk en gang. To jenter skulle ha snop. Hun som handlet sa hun ikke hadde nok, og jeg sa at hun ikke kunne få det om hun ikke hadde nok. Det var bare snakk om noen få kroner, men barn har ikke vondt av å lære seg at ting koster det de koster.

Det som var greia var at hun løy. Hun hadde 20 kroner som hun sikkert ville bruke til noe annet. Den andre jenta spurte nemlig om ikke hun hadde 20 kroner til. Hun ble flau, og sa at hun hadde glemt det, betalte, og de gikk. Hun var nok sur på venninna da :fnise:

Endret av Grønnblomst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig det med utenladske som forventer at alle kan språket deres. Har en familie som er innom ca hver dag. Hver gang snakker de til meg på sitt språk. Jeg har fortalt dem så mange ganger med et smil om munnen, veldig vennlig, at jeg ikke skjønner hva dem sier. Så nå har jeg rett og slett gitt opp. Nå sier jeg bare at de mås nakke norsk, eller at jeg ikke forstår hva de mener, uten et smil. Dette fordi de faktisk kan norsk, men føler heller for at jeg skal lære meg deres spåk....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg husker da jeg jobbet i en butikk for mange år siden. Så kom det en bort til meg og spurte om jeg kunne hjelpe han. Jeg bare lo og gikk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Jeg fascineres alltid av spørsmålet: "Jobber du her?" når jeg står bak kassa. Titter ofte litt ned på skiltet mitt, retter på uniformen med firmalogoen... Spørsmålet kommer ofte etter at jeg har sagt "Hei, hva kan jeg hjelpe deg meg?"

:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fascineres alltid av spørsmålet: "Jobber du her?" når jeg står bak kassa. Titter ofte litt ned på skiltet mitt, retter på uniformen med firmalogoen... Spørsmålet kommer ofte etter at jeg har sagt "Hei, hva kan jeg hjelpe deg meg?"

:)

Har hatt noen venner som har fått den der. Han ene hadde hatt på seg jobbuniform og det var ikke noen tvil om at han jobbet der! Han svarte likevel "nei" med et smil til kunden, og regnet med at kunden skulle skjønne spøken...

Kunden sa "ånei" og gikk og lette etter noen andre... :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt noen venner som har fått den der. Han ene hadde hatt på seg jobbuniform og det var ikke noen tvil om at han jobbet der! Han svarte likevel "nei" med et smil til kunden, og regnet med at kunden skulle skjønne spøken...

Kunden sa "ånei" og gikk og lette etter noen andre... :fnise:

Å gud, ja, den har jeg også fått XD

Beste er vel når folk spør meg om jeg jobber der, når jeg ikke har på jobbuniform, er ute og handler i en heeeelt annen butikk enn jeg selv jobber i, gjerne i slacke-klær. Jeg ser vel ut som en som jobber i butikk da. :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange historier, men får vel holde meg til å legge ut noen =P

En kunde kom med en kasse brus og sa han hadde hatt med seg kassa hvorpå jeg sa (med høflig stemme) at neste gang måtte han si fra før han gikk inn i butikken for vi som sitter i kassa kan ikke vite om han har hatt den med ell ikke. Kunden ble dødsfornærma, ga meg pantelappen (som var på 46 kr.) og sa at det måtte jeg da se på den! Jeg forklarer at jeg ikke kan se på pantelappen om han har hatt med kassa inn i butikken eller ikke, men kunden fortsatte å krangle! Og han krangla lenge...

En annen kunde skulle betale med kort, men terminalen ville ikke lese det så han spurte om jeg kunne rense stripa eller hadde noe å rense den med. Jeg sier selvfølgelig at det ikke kommer til å hjelpe ettersom man bruker chip og ikke stripe. Kunden begynner da å krangle med meg om dette og påstår at det måtte da være kun hos oss, for alle andre steder leste automaten stripa. Altså: CHIPleseren leser magnetstripa =P Mhm...

Og en siste ting som ikke skjedde meg, men ei annen der jeg jobber: "Har dere stikkpiller med banansmak?"

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagdrømmer

Dette handler ikke om en dum kunde, men er allikevel en litt svart humoristisk hendelse:

En hyggelig østeuropeisk mann som alltid har vært en høflig fast kunde hos oss visste ikke det norske ordet "døde", og kommer med følgende synonymer: "krepere", "stryke med", "ligger to meter under jorda". Aldri har et dødsbo vært så lattermildt før, for da han skjønte hvor ironisk det hørtes ut klarte ingen av oss å la være å le.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger forundrer det meg virkelig hvor dum et voksent menneske kan bli. Dette var før 50-øringen ble borte.

Jeg: slår inn varene og spør om han trenger noen poser?

Kunde: nei

Jeg: ok, da blir det 234,50

Kunde: men jeg skulle ikke ha pose?!

Jeg: nei, jeg har ikke slått inn noe pose heller jeg (hadde selvfølgelig ikke gitt han noen pose heller)

Kunde: men hvorfor må jeg betale 50 øre for den da?

Jeg: du betaler ikke for en pose, jeg har ikke slått noe annet enn varene dine...

Kunde: men det ble jo 234 kr og 50 øre!!

Jeg: men kjære deg, det er da andre varer enn bæreposer som koster noe med 50 øre, eller 90 øre for den saks skyld!

Kunde: å??!!

Så ser han mistenkelig på meg, betaler motvillig den 50 øringen og går....

Gosh.......

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en når jeg jobba hos kundeservice for parabol... Fakturaene som ble sendt ut var helt hvite og en kunde ringte og klagde. Han nekta å betale regninga før han hadde fått en GUL innbetalingsgiro. Jeg prøvde å forklare at det var akkurat det samme hvilken farge det var på den, men det hjalp ikke hva enn jeg sa! Til slutt spurte jeg om han mente jeg skulle dra i banken, fylle ut en gul giro og sende den til han - Og det ville han gjerne! La på jeg...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud, ja, den har jeg også fått XD

Beste er vel når folk spør meg om jeg jobber der, når jeg ikke har på jobbuniform, er ute og handler i en heeeelt annen butikk enn jeg selv jobber i, gjerne i slacke-klær. Jeg ser vel ut som en som jobber i butikk da. :sukk:

Oi, det har jeg opplevd også!

I høst var jeg på Ski storsenter for første (og så langt eneste) gang i mitt liv. Jeg trengte sko, så gikk inn på Eurosko.

Mens jeg var der inne (og prøver flere par sko, og går rundt og hinker frem og tilbake mellom de forskjellig skoparene) spør hele 5 - FEM - personer om jeg jobbet der...

You think!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger forundrer det meg virkelig hvor dum et voksent menneske kan bli. Dette var før 50-øringen ble borte.

Jeg: slår inn varene og spør om han trenger noen poser?

Kunde: nei

Jeg: ok, da blir det 234,50

Kunde: men jeg skulle ikke ha pose?!

Jeg: nei, jeg har ikke slått inn noe pose heller jeg (hadde selvfølgelig ikke gitt han noen pose heller)

Kunde: men hvorfor må jeg betale 50 øre for den da?

Jeg: du betaler ikke for en pose, jeg har ikke slått noe annet enn varene dine...

Kunde: men det ble jo 234 kr og 50 øre!!

Jeg: men kjære deg, det er da andre varer enn bæreposer som koster noe med 50 øre, eller 90 øre for den saks skyld!

Kunde: å??!!

Så ser han mistenkelig på meg, betaler motvillig den 50 øringen og går....

Gosh.......

Tross alt snakk om 50 øre altså!........

Minner meg om gamle damen som kranglet om en vare som hun mente kostet 9.70. På kassalappen stod det... 9.80. De 10 ørene kranglet hun om og jeg forsøkte å forklare at jeg ikke kunne gi henne 10 øre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...