Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

On 3/23/2023 at 1:37 PM, AnonymBruker said:

Typisk kalde nordmenn. Ser for meg bilde i avisa; ansatte på MENY samt ambulansepersonell står i sirkel rundt noen de febrilsk prøver å redde livet til, og i bakgrunn går du med handlevogna di for å handle melk og brød og couldnt care less.

Det er HELT RIKTIG av de ansatte å få ut kunder og stenge butikken når noe slikt skjer. Det står om liv og det er en tragedie som ikke trenger skyelystne med filmende mobiler eller idiotkunder som kommer der å prikker deg på ryggen og spør hvor hen kan finne corn flakes. 

Når noen blir påkjørt av toget, hvorfor tror du det blir full stans i trafikken og toget kjører bakover, istedetfor å bare varsle rette etater og haste videre? Jo, fordi når tragiske ting skjer så må ting settes på vent. Toget kan ikke bare kjøre avgårde igjen fordi du ønsker deg fort hjem til middag. 

Anonymkode: d2150...568

 

Toget kjører ikke bakover. Ikke de gangene jeg har vært med på det iallfall. Men de unngår stasjoner frem til det er vasket 

Anonymkode: 79530...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer aldri til å forstå meg på kunder som kommer inn når omtrent alle bord er ledige, men allikevel setter seg ned på det ene bordet som ikke er blitt rengjort, og så presterer å bli sur og si "dette bordet er ikke vasket, det er ikke rent". Nei, jeg vet det. Men hvis du har øyne som fungerer bra nok til å se at det bordet ikke er vasket så klarer du vel også å se at alle de andre bordene rundt deg er vasket og rene?! Altså hvorfor setter de seg ikke der isteden....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaane doe skrev (51 minutter siden):

Kommer aldri til å forstå meg på kunder som kommer inn når omtrent alle bord er ledige, men allikevel setter seg ned på det ene bordet som ikke er blitt rengjort, og så presterer å bli sur og si "dette bordet er ikke vasket, det er ikke rent". Nei, jeg vet det. Men hvis du har øyne som fungerer bra nok til å se at det bordet ikke er vasket så klarer du vel også å se at alle de andre bordene rundt deg er vasket og rene?! Altså hvorfor setter de seg ikke der isteden....

Dette gjelder sikkert også det beste bordet med best vindusitsikt feks, eller mest skjerming mot andre og støy. 

Skjønner GODT at de ønsker å sitte der når det tross alt er ledig. 

Anonymkode: f4564...71d

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette gjelder sikkert også det beste bordet med best vindusitsikt feks, eller mest skjerming mot andre og støy. 

Skjønner GODT at de ønsker å sitte der når det tross alt er ledig. 

Anonymkode: f4564...71d

Nei, det tilfellet i dag som fikk meg til å skrive dette var ikke "det beste bordet". Det var et bord midt i lokalet, lang vekk fra vinduene og var rett ved siden av en stolpe. Så jeg forstår meg fortsatt ikke på hvorfor vedkommende absolutt skulle sitte der når alle de andre bordene, slik som de ved vinduene var ledige og rene... 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 20.23):

Men musikk er et salgstriks. Det er bevist at folk blir lengre i en butikk og handler lettere når det er musikk.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Ja det er et salgstriks. Men for en del kunder, inkludert meg selv så fungerer det ofte motsatt. Jeg vil bare komme meg vekk fra butikker med høy og irriterende (for meg) musikk. 

Anonymkode: 4d116...14f

  • Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

"Tar dere/dere ikke vipps???", etter at alle varene er slått inn, og til tross for at det er informasjon om dette i huet og ræva. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 1.32):

Ja det er et salgstriks. Men for en del kunder, inkludert meg selv så fungerer det ofte motsatt. Jeg vil bare komme meg vekk fra butikker med høy og irriterende (for meg) musikk. 

Anonymkode: 4d116...14f

Samme her. Jeg har dårlig hørsel og  har problemer med å høre hva folk sier med den musikken på.

Anonymkode: 9936d...367

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2023 at 1:32 AM, AnonymBruker said:

Ja det er et salgstriks. Men for en del kunder, inkludert meg selv så fungerer det ofte motsatt. Jeg vil bare komme meg vekk fra butikker med høy og irriterende (for meg) musikk. 

Anonymkode: 4d116...14f

Ja, og det fører til at mange kunder (ikke du, nødvendigvis) blir langt mer ukritisk i hva de plukker med seg når de haster bort til kassa. Man tenker umiddelbart at de fleste vil forlate butikken uten å kjøpe noe, men vi mennesker er ganske enkle i gjennomsnitt. Man dro dit for å handle, og vil helst ikke dra uten å gjøre det, så da plukker man med seg noe man ikke helt orker å tenke over fordi musikken er litt høy og plagsom. 

"Alle" sier at dette er noe de ikke lar seg lure av, men statistikken sier noe annet.

Anonymkode: 5e3dc...992

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gjester mister ting (jobber i fornøyelsespark), kommer til oss 5 min etter de har mistet det og blir sure fordi det ikke har kommet inn på gjenglemt enda… føler de oppriktig tror det flyr inn til oss i det sekundet det blir mistet 😂

Anonymkode: 53783...230

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (21 timer siden):

"Tar dere/dere ikke vipps???", etter at alle varene er slått inn, og til tross for at det er informasjon om dette i huet og ræva. 

Lurer på om gjennomsnittskunden noen gang har tenk over hva vipps koster bedriften... Vi snakket om det hos oss en gang, kom veldig fort frem til at om vi skal ha det, så må vi innføre gebyr for de som vil bruke det, eller så vil de fleste av de transaksjonene ende i minus 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (42 minutter siden):

Lurer på om gjennomsnittskunden noen gang har tenk over hva vipps koster bedriften... Vi snakket om det hos oss en gang, kom veldig fort frem til at om vi skal ha det, så må vi innføre gebyr for de som vil bruke det, eller så vil de fleste av de transaksjonene ende i minus 

Det gjør de helst sikkert ikke. Synes folk har blitt så bortskjemte med det der, de fleste forventer å få handle uansett når de ikke har penger eller kort med seg, de bare går ut fra at de kan vippse. Og når man sier at det ikke går pga gebyr, skal det liksom være en selvfølge å vippse til meg, noe som vil si at hvis jeg går med på det, har den personen plutselig både navn og nr til meg.

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (3 timer siden):

Lurer på om gjennomsnittskunden noen gang har tenk over hva vipps koster bedriften... Vi snakket om det hos oss en gang, kom veldig fort frem til at om vi skal ha det, så må vi innføre gebyr for de som vil bruke det, eller så vil de fleste av de transaksjonene ende i minus 

Sikkert derfor vi kuttet ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bekjent fortalte om kunde som skulle kjøpe blomster på hagesenter, en voksen dame ca midten av førtiårene. 

Hun tok opp en stemorsblomst og spurte helt seriøst "blir disse grønne bladene også til blomster?" 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C-girl skrev (1 time siden):

Bekjent fortalte om kunde som skulle kjøpe blomster på hagesenter, en voksen dame ca midten av førtiårene. 

Hun tok opp en stemorsblomst og spurte helt seriøst "blir disse grønne bladene også til blomster?" 

 

😳🤣:hoho:Den var dagens beste!

Anonymkode: 90829...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet mange år i dagligvarebutikk da jeg var student. Og av alle servicebransjen/steder tror jeg dagligvarebutikkene må ha de verste kundene. 
 

Har så mange rare historier at jeg ikke vet hvor jeg vil starte😤🤮🤣

all ære til de som jobber i servicebransjen💕

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah,jeg har jobbet på hotel og ja...

Vi mistet vann, det var en ledning som sprakk, det var en vannstråle på gata utenfor hotellet. Jeg fikk mange ufine beskjeder om hvor ille det var at vi ikke hadde vann. Forstår at det ikke var greit å ikke ha vann, men hva tror de at jeg som jobbet med frokost kan gjøre med det?

De som vil endre rom... Vi har hatt to av de sortene. En som hadde bestilt dobbeltrom men ville ha "to single" , vi var fulle booked. Vi kan ikke fikse det. Beklager. Og det hjelper ikke å kjefte på resepsjonisten.

En annen som ville endre rom. Vi hadde ikke andre rom å sende han til. Du kan kjefte og kjefte så mye du vil, men ett nytt hotellrom dukker ikke opp.

Vi mangler varer. Vi hadde ett problem med de som sendte oss matvarer og drikkevarer så vi gikk tomt. Og igjen, det hjelper så mye å kjefte på bartendere eller de som jobber på kjøkkenet. Vi har ikke de varene og vi kan ikke skaffe dem på minuttet!

Jeg er bare glad at jeg ikke jobber på hotel lengre!

Anonymkode: 73372...607

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

C-girl skrev (På 7.5.2023 den 17.09):

Bekjent fortalte om kunde som skulle kjøpe blomster på hagesenter, en voksen dame ca midten av førtiårene. 

Hun tok opp en stemorsblomst og spurte helt seriøst "blir disse grønne bladene også til blomster?" 

 

Samme person fortalte om et ungt par som spurte om plommetrær. På slutten av samtalen nevner mannen at de må vel ha noe jord å plate trærne i. Det kommer da fram at de tenker å plante to plommetrær på balkongen i blokkleiligheten sin, i hver sin potte. 

De fikk da svar om at det ikke går an å plante trær som blir 3-4m høye i potter. 

Endret av C-girl
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (På 15.4.2023 den 23.40):

Lurer på om gjennomsnittskunden noen gang har tenk over hva vipps koster bedriften... Vi snakket om det hos oss en gang, kom veldig fort frem til at om vi skal ha det, så må vi innføre gebyr for de som vil bruke det, eller så vil de fleste av de transaksjonene ende i minus 

Hva koster det? Jobber i en veldig liten butikk og vi tar vips, så ble veldig overrasket over at det er dyrt. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva koster det? Jobber i en veldig liten butikk og vi tar vips, så ble veldig overrasket over at det er dyrt. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

De tar 1,75 % av totalsummen. Det høres kanskje ikke så mye ut, men jeg jobber på bensinstasjon, fortjenesten vår på drivstoff er langt mindre enn det

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 4/15/2023 at 11:40 PM, Orbis said:

Lurer på om gjennomsnittskunden noen gang har tenk over hva vipps koster bedriften... Vi snakket om det hos oss en gang, kom veldig fort frem til at om vi skal ha det, så må vi innføre gebyr for de som vil bruke det, eller så vil de fleste av de transaksjonene ende i minus 

Det er overraskende mange som ikke er klar over at alle betalingsalternativer koster noe.
Selv kontanter koster jo, for henting av overskytende beløp, levering av veksel og sånt noe, for ikke å snakke om de nyere kassene med kontantautomater.
Med betalingsautomater så koster det jo også vesentlig mer enn standarden å ta imot kredittkort og ikke bare debet-kort, og alle tillegg som mobilbetaling og sånt, koster ekstra å låse opp på terminalen, i tillegg til at det også potensielt koster ekstra for bedriften å ha det.
Vipps blir bare enda en betalingsløsning som folk ikke vet at det koster å ha en konto tilknyttet en bedrift.

Jeg pleide å si at folk flest ville ha nytte av å jobbe i butikk, for å opptjene seg både folkeskikk og litt mer generell kunnskap.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...