Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet i klebutikk, der det en dag kom inn en noe merkelig mann. Han studerte interiøret nøye, før han så spurte meg hvor vi hadde kjøpt det. Han var nemlig interessert i å ha det hjemme hos seg selv, da det var slik en fin måte å vise frem alle klærne sine til besøkende. :klo:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen få år tilbake når jeg gikk på videregående, hadde jeg som mange andre tatt meg en enkel deltidsjobb. I dette tilfelle ved en dagligvare-butikk, hvor det ikke var mangel på unike kunder.

Ein kvinne i 50-åra kjøpte ein gang 2 av de mest proposjonalt perfekte agurkene vi hadde den dagen, og betalte på lik linje som alle andre. Jeg i min unge alder smilte og takket for kjøpet, hvorpå hun avbryter: 'Du skulle bare visst hvor ensom en kan bli' og løftet agurkene kjærlig mot kinnet. Den dag i dag undres jeg om hennes tanker var mindre perverse enn mine på det tidspunktet.

Ved et annet tilfelle var det en man som var på jakt etter mat til fiskene sine, og spurte om min hjelp da det han lette etter var utsolgt. Fiskene var i dette tilfelle den frie torsken ved havna, og i nød spurte han om store fisker kunne fordøye store tomater, for det var tydeligvis mye vann i den matvaren. Til min store glede var vanlig tomat ikke å finne den dagen, og jeg kunne føye vekk hans tanker å be han komme tilbake ettre skikkelig mat senere. Han poengterer deretter at gullfisk har han og! Ansiktet mitt var lite blid når han vinket meg farvel med cherrytomater i posen.

Den søteste kommentaren fikk jeg forøvrig fra en liten gutt, og situasjonen startet med: 'Selger dere krokannøtt på pose?'. Det hadde han smakt i isen sin og det var jo så godt! Uviten som jeg var, brukte jeg mye av arbeidstiden til å søke opp og ned etter denne nøtten, og saken gikk så langt som til sjefen min per telefon. Til slutt ga jeg opp(og senere ble jeg oppmerksom på grunnen :sjenert: ), men gutten avsluttet med: 'Jeg kan godt kjøpe en is så kan vi dele krokannøtten i den, for det er urettferdig du må jobbe i en butikk uten å spise krokan på pose!'

Har heldigvis ikke opplevd å bli truet på rullebladet eller fått furtne kunder etter meg, men årene bak den uskyldige disken ville jeg ikke vært foruten i min tid som ungdom.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella111

Var nok mest sannsynlig senil, eller litt gal kanskje? :gjeiper:

:fnise: gudene vet.jeg så ikke den dama igjen noen gang...men det var egentlig greit for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Krokan er ikke det brente madler av noe slag?

Altså hakkete mandler og sukker? :P

*edit:madler, jajaja, mente mandler x)

Endret av ms_kwang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som en gang klaget over skallet på egga. Det var så tynt, gikk så fort i stykker. Lurte på om vi kunne gjøre noe med det. Akkurat som om vi kunne lage de tykkere.. :ler:

"Jeg skal snakke med hønene om det jeg," skulle du bare sagt! :hoho:

Herrejesus så mange umulige kunder! Jeg har jobbet en del i sørvis yrker da jeg var tenåring, og var nok litt mer sjenert og fåmælt den gang. Kunne aldri ha jobbet i sørvis yrker nå som voksen. Jeg ville ført ut av meg så mye dritt til frekke kunder at de ville ha blødd ut av øra! :hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokan er ikke det brente madler av noe slag?

Altså hakkete mandler og sukker? :P

*edit:madler, jajaja, mente mandler x)

Jo det er det :fnise: Fikk det oppklart etter å ha besøkt et lokalt 'nøtte-arrangement', og fikk ikke den blideste responsen fra min onkel da jeg etterspurte hyllen med krokan.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne aldri ha jobbet i sørvis yrker nå som voksen. Jeg ville ført ut av meg så mye dritt til frekke kunder at de ville ha blødd ut av øra! :hoho:

Etter ti år i dagligvaren, har jeg utviklet en selvdisiplin som ville fått enhver samuraikriger til å selvantenne av misunnelse :P

Noen ganger er det like før det smeller hardt fra meg, men så langt er det mye mere moro å smile pent, spille dum og lire av seg et "Ha en fin dag" til de aller, aller kjipeste kundene. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ti år i dagligvaren, har jeg utviklet en selvdisiplin som ville fått enhver samuraikriger til å selvantenne av misunnelse :P

Noen ganger er det like før det smeller hardt fra meg, men så langt er det mye mere moro å smile pent, spille dum og lire av seg et "Ha en fin dag" til de aller, aller kjipeste kundene. :fnise:

:hoho: Hoho, tviler ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg nevt kunden som skulle politi anmelde meg for ikke å selge han øl kl 20.30? Ja, han ringte faktisk politiet.

Ah glans dagene på Prix... savner dem ikke kjenner jeg.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg nevt kunden som skulle politi anmelde meg for ikke å selge han øl kl 20.30? Ja, han ringte faktisk politiet.

Ah glans dagene på Prix... savner dem ikke kjenner jeg.

Fantastisk!

Jobbet i en butikk for noen år siden. En dame kom inn og begynte å bråke veldig da hun ikke fikk bytte en brukt vare (som i tillegg ble kjøpt på salg). Det gikk fra vanlig prat til hysterisk hyling på rekordkort tid, så securitas ble tilkalt. Det hjalp jo ikke nevneverdig, så politiet ble tilkalt de også og tok med seg damen.

Noen dager senere fikk butikken et brev om at damen oppholdt seg ulovlig i Norge og var blitt sendt tilbake til hjemlandet sitt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sommerjobb i en matbutikk og satt i kassen som vanlig da en eldre sur dame kom bort til meg og skulle legge varene på bånne, rett før hun kom klødde jeg meg i ansiktet med handa mi og dette så hun. da hun sto foran meg sa hun " har du jobbet her lenge eller?" jeg sa "nei, jobber her som sommervikar" og da svarte hun " ja det kan jeg se, du vet du ikke har lov å ta deg i ansiktet mens du jobber, det er kvalmt, og jeg vil få bakterier på varene mine" jeg ble så sjokkert og sa ikke stort, så gav hun meg en våtserivett jeg måtte vaske hendene mine med før jeg tok på varen hennes, og hun kjøpte KAFFEFILTER. som er innpakket...

jeg som jobber der, må jo bare oppføre meg hyggelig, men det sjokkerte meg, og den kjerringa der var grusom! skulle nesten ønske hun fikk en bakterie på seg..........

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sommerjobb i en matbutikk og satt i kassen som vanlig da en eldre sur dame kom bort til meg og skulle legge varene på bånne, rett før hun kom klødde jeg meg i ansiktet med handa mi og dette så hun. da hun sto foran meg sa hun " har du jobbet her lenge eller?" jeg sa "nei, jobber her som sommervikar" og da svarte hun " ja det kan jeg se, du vet du ikke har lov å ta deg i ansiktet mens du jobber, det er kvalmt, og jeg vil få bakterier på varene mine" jeg ble så sjokkert og sa ikke stort, så gav hun meg en våtserivett jeg måtte vaske hendene mine med før jeg tok på varen hennes, og hun kjøpte KAFFEFILTER. som er innpakket...

jeg som jobber der, må jo bare oppføre meg hyggelig, men det sjokkerte meg, og den kjerringa der var grusom! skulle nesten ønske hun fikk en bakterie på seg..........

De fikk hun garantert. Akkurat som det ikke florere av bakterier i butikken, og bare tenk på alle kundene som allrede har tatt på varene før deg!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk hun garantert. Akkurat som det ikke florere av bakterier i butikken, og bare tenk på alle kundene som allrede har tatt på varene før deg!

Ja, jeg angret veldig på at jeg ikke sa det til henne. for det er utrolig mye bakterier på varene. og det er umulig og unngå. dessuten må man få lov å klø seg i ansiktet. kan ikke sitte en dag uten å ta seg i ansiktet.

og normale folk vasker frukt og grønt de kjøper i butikk. så hu der var temmelig på tur må jeg si!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurifix

Jobber på en matbutikk. Så kommer det en eldre mann bort til meg og spør på spansk om noe. Jeg svarer bare "hæh?". Han gjentar seg og jeg svarer igjen "hæh?". Så sier han endelig noe jeg forstår. Han spør på spansk om jeg prater norsk og jeg svarer ja. Så spør han hvor pålegget er, bare istedet for å si pålegg så sier han det spanske ordet for det. Jeg sier "hæh?" og han klarer endelig å spørre meg hvor pålegget er med en hel setning på norsk. På det tidspunktet så peker jeg han bare i retning av nugattien. Fordi "pålegg" er jo på 3 forskjellige steder ettersom om du skal ha ost, nugatti eller kaviar.

MIND = BLOWN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Ja, jeg angret veldig på at jeg ikke sa det til henne. for det er utrolig mye bakterier på varene. og det er umulig og unngå. dessuten må man få lov å klø seg i ansiktet. kan ikke sitte en dag uten å ta seg i ansiktet.

og normale folk vasker frukt og grønt de kjøper i butikk. så hu der var temmelig på tur må jeg si!

Så fremst du ikke er servitør/kokk eller jobber i ferskvare disken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på en matbutikk. Så kommer det en eldre mann bort til meg og spør på spansk om noe. Jeg svarer bare "hæh?". Han gjentar seg og jeg svarer igjen "hæh?". Så sier han endelig noe jeg forstår. Han spør på spansk om jeg prater norsk og jeg svarer ja. Så spør han hvor pålegget er, bare istedet for å si pålegg så sier han det spanske ordet for det. Jeg sier "hæh?" og han klarer endelig å spørre meg hvor pålegget er med en hel setning på norsk. På det tidspunktet så peker jeg han bare i retning av nugattien. Fordi "pålegg" er jo på 3 forskjellige steder ettersom om du skal ha ost, nugatti eller kaviar.

MIND = BLOWN

Fordel numero uno av å jobbe et sted det bor fire familier fra spansktalende land, samt ha en generell interesse for språk; du lærer å snakke spansk :P

Og de frasene jeg kan godt nok til å gjøre med ordentlig forstått, har hjulpet veldig de andre stedene jeg har jobbet også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i matvarebutikk og det søteste jeg noen gang har opplevd skjedde faktisk her om dagen. :fnise:

Det kom en eldre mann på rundt 70år bort til meg i kassa og spurte:

Han: Har dere såpe? Hvor har dere såpe?

Jeg: Hvilken såpe er det du skal ha da? Vaskemiddel, håndsåpe..?

Han: Nei, jeg skal ha sånn såpe vettu, sånn annen såpe.

Jeg: Jeg beklager, men nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener?

Hvorpå han da roper tvers over butikken til en dame på samme alder som står og kikker på konfirmasjons kort: "TUUURIIID!!! HVA HETER EGENTLIG DEN SÅPA DU VASKER DEG I SKRITTET MEEED!!!???"

Hihi, jeg fikk meg en god latter, det gjorde alle de andre kundene i butikken også, men jeg kan ane at det var passe flaut for henne og hun sank godt inn bak hyllene. :fnise:

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella111

Hvorpå han da roper tvers over butikken til en dame på samme alder som står og kikker på konfirmasjons kort: "TUUURIIID!!! HVA HETER EGENTLIG DEN SÅPA DU VASKER DEG I SKRITTET MEEED!!!???"

:skratte: hahahahahah stakkars Turid :gjeiper:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobbet på et bakeri med cafèutsalg en stund, støtte på mange merkelige mennesker. Men noe av det rareste var da et russisk par kom og skulle spørre etter noe, og forventet at jeg kunne russisk. De nærmest hylte på russisk og jeg prøvde å peke og snakke engelsk til dem, men de fortsatte bare på russisk og ble mer og mer oppgitt over meg. Tilslutt gikk dem bare, og jeg og de andre kundene mine står det som et stort spørsmålstegn :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kaffebar, å får mange rare spm.. :)

-Heeei, har dere kaffe her? :) (neei, vi er en kaffebar uten kaffe :) )

Og den klassiske;

Meg; Så setter vi kaffene her på disken om et øyeblikk

Kunden; åh, så jeg kan bare sette meg?

Meg: Den settes her om halt minutt

Så går kunden å setter seg, å er borte i 10 MIN og blir dritsure for at kaffen er blitt kald.. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...