Gjest Bella111 Skrevet 2. mai 2012 #1401 Skrevet 2. mai 2012 jeg jobbet i en matbutikk, vi hadde blomster med engang man kommer inn i butikken og jeg kan fint se kassene derfra siden det er rett ved. en gammel dame som netopp hadde betalt varene(hun hadde bla. kjøpt blomster)så kommer hun bort til meg og begynne å prate om blomstene. Kunde: så mange fine blomster her.disse er spesielt fine. jeg: ja de er kjempe fine,fikk de inn i dag.det er sesong nå. Kunde: hvor mye koster disse?(de blomstene hun akkurat kjøpte) jeg: 49,50. Kunde: TROR DU JEG IKKE HAR BETALT FOR BLOMSTENE! jeg har aldri stjelt noe i hele mitt liv! frekke ungdom nå tildags!!!jeg skal aldri handle her igjen,så begynner hun å gråte mens hun går bort over.. og jeg prøver å forklare henne at hun spurte hva de kostet og jeg svarte og at jeg så at hun betalte varene sine i kassen. følte ikke jeg sa eller gjorde noe som burde få noen til å gråte... 7
Blod Skrevet 2. mai 2012 #1402 Skrevet 2. mai 2012 jeg jobbet i en matbutikk, vi hadde blomster med engang man kommer inn i butikken og jeg kan fint se kassene derfra siden det er rett ved. en gammel dame som netopp hadde betalt varene(hun hadde bla. kjøpt blomster)så kommer hun bort til meg og begynne å prate om blomstene. Kunde: så mange fine blomster her.disse er spesielt fine. jeg: ja de er kjempe fine,fikk de inn i dag.det er sesong nå. Kunde: hvor mye koster disse?(de blomstene hun akkurat kjøpte) jeg: 49,50. Kunde: TROR DU JEG IKKE HAR BETALT FOR BLOMSTENE! jeg har aldri stjelt noe i hele mitt liv! frekke ungdom nå tildags!!!jeg skal aldri handle her igjen,så begynner hun å gråte mens hun går bort over.. og jeg prøver å forklare henne at hun spurte hva de kostet og jeg svarte og at jeg så at hun betalte varene sine i kassen. følte ikke jeg sa eller gjorde noe som burde få noen til å gråte... Haha jeg hadde blitt redd om det hadde skjedd med meg :O
Gjest Bella111 Skrevet 2. mai 2012 #1403 Skrevet 2. mai 2012 Haha jeg hadde blitt redd om det hadde skjedd med meg :O jeg sto igjen ganske så forvirra kan du si sto igjen om trent slik: hva skjedde nå?!
Strange Doll Skrevet 2. mai 2012 #1404 Skrevet 2. mai 2012 Jobber i bokbutikk. Får ofte de her: - Jeg skal ha den der boken av han der norske forfatteren som kom ut for 2 år siden - Jeg skal ha den boken som handler om mat 6
Gjest Bud Skrevet 2. mai 2012 #1405 Skrevet 2. mai 2012 Haha Bella Jobbet hos en byggevareforhandler attåt skolen i noen år, der hørte jeg virkelig mye rart... Kunde: Jeg må ha pappspiker, hvilke typer har du? Jeg: Da kan vi tilby 25 og 35 millimeter. Kunde: Hva er forskjellen på de? Jeg: ..............omtrent en centimeter...? En kunde stappet planker inn sideruta på bilen sin, de stakk 1 meter ut på siden, jeg løp etter for å stanse idioten, men kom for sent. Heldigvis sto det et veiskilt rett utenfor innkjørsel til butikken - KLAAAAANG 4
Minya Skrevet 2. mai 2012 #1406 Skrevet 2. mai 2012 jeg jobbet i en matbutikk, vi hadde blomster med engang man kommer inn i butikken og jeg kan fint se kassene derfra siden det er rett ved. en gammel dame som netopp hadde betalt varene(hun hadde bla. kjøpt blomster)så kommer hun bort til meg og begynne å prate om blomstene. Kunde: så mange fine blomster her.disse er spesielt fine. jeg: ja de er kjempe fine,fikk de inn i dag.det er sesong nå. Kunde: hvor mye koster disse?(de blomstene hun akkurat kjøpte) jeg: 49,50. Kunde: TROR DU JEG IKKE HAR BETALT FOR BLOMSTENE! jeg har aldri stjelt noe i hele mitt liv! frekke ungdom nå tildags!!!jeg skal aldri handle her igjen,så begynner hun å gråte mens hun går bort over.. og jeg prøver å forklare henne at hun spurte hva de kostet og jeg svarte og at jeg så at hun betalte varene sine i kassen. følte ikke jeg sa eller gjorde noe som burde få noen til å gråte... Noen mennesker bare ER sånn. Beste er vel de som blir akutt sure på deg fordi de ikke hører etter når du svarer på noe de sier eller spør om, eller går HELT feil når du har forklart veien til en vare når du sitter i kassa. Nå nylig var det ei dame som sa "Kan du slå inn dissa så jeg får lagt dem unna" og veiva no tulipaner i fjeset på meg. Jeg slo inn koden for dem, svarte "Ja, da har jeg slått dem inn" og fortsatte med resten av varene. Hun stod fortsatt med tulipanene der, jeg gjentok at jeg hadde slått dem inn, men hun gadd åpenbart ikke høre etter, så etter noen sekunder, veivet hun litt med dem igjen, og slengte dem fra seg på båndet for at jeg skulle slå dem inn etterpå. Jeg gjentok høyere at jeg allerede hadde slått dem inn, men da ignorerte hun meg med vilje(?!) og gikk for å pakke varene sine. Hun var direkte uhøflig og tverr for resten av transaksjonen, og jeg gav bare opp til slutt. Og så har du de som blir sinte på deg om du ikke har en vare som står i annonsebilaget, selv om du viser dem at det står nederst på siden hvilke butikker som har varen og foreslår en nærliggende butikk, eller de som høylytt skriker at de ikke gidder å handle her fordi vi ikke har Norsk Tipping-maksiner for ferdigutfylte lottokuponger. Noen ganger hater jeg folk. 3
linnformasjonen Skrevet 2. mai 2012 #1407 Skrevet 2. mai 2012 eldre dame: Dere er så groteskt fete alle dere som jobber her. meg: ... eldre dame: jeg skjønner ikke at dere ikke skammer dere over å gå ut meg: ... eldre dame: ja, ikke du da - du er jo NESTEN normal, men de andre. De er veldig fete. Jeg vet sånn, for jeg har vært sykepleier på rikshospitalet! meg: nå må du gå. onde gamle damer. 31
Minya Skrevet 2. mai 2012 #1408 Skrevet 2. mai 2012 eldre dame: Dere er så groteskt fete alle dere som jobber her. meg: ... eldre dame: jeg skjønner ikke at dere ikke skammer dere over å gå ut meg: ... eldre dame: ja, ikke du da - du er jo NESTEN normal, men de andre. De er veldig fete. Jeg vet sånn, for jeg har vært sykepleier på rikshospitalet! meg: nå må du gå. onde gamle damer. Hva ER det med folk som klarer å lire av seg sånt? 4
linnformasjonen Skrevet 2. mai 2012 #1409 Skrevet 2. mai 2012 tror ikke hun får så alt for mye besøk av familien... angrer fortsatt på at jeg ikke la til " men vi har i det minste ungdommen" 4
Katthult Skrevet 2. mai 2012 #1410 Skrevet 2. mai 2012 For en tid tilbake ringte det en kunde som skulle ha med spesialbagasje på fly, han presterte da å kalle det gabasje. I en ellers kjedlig hverdag syntes jeg selvsagt dette var fantastisk moro. Heldigvis var han av samme oppfatning, så vi måtte le en stund begge to før vi tok oss sammen og kunne fortsette samtalen. 3
linnformasjonen Skrevet 2. mai 2012 #1411 Skrevet 2. mai 2012 syntes også kunden som hadde kjørt inn i parkeringshuset vårt med 20.000 kroners sykkelen sin på taket av bilen og fikk den totalvraket var sjarmerende da han hylte at dette var min feil. Jeg ble med ham ut for å peke på alle max-høyde skiltene utenfor og i garasjen. Kundeservice ftw. 10
Gjest Bella111 Skrevet 3. mai 2012 #1412 Skrevet 3. mai 2012 Haha Bella En kunde stappet planker inn sideruta på bilen sin, de stakk 1 meter ut på siden, jeg løp etter for å stanse idioten, men kom for sent. Heldigvis sto det et veiskilt rett utenfor innkjørsel til butikken - KLAAAAANG han var fin ! det er fantastisk å jobbe med kunder ,de gjør og sier så mye spennende som gjør hverdagen unik:P
Adelia Skrevet 3. mai 2012 #1413 Skrevet 3. mai 2012 Hihi, må flire av den her tråden.. Mye rare kunder ute å går. Jeg jobbet for en del år siden på en klesbutikk hvor vi hadde svært lite med alarmer på klærne. Også var det en jente på 13 år som var på sitt tyveriferd. Og jeg er jo en av de personene som ikke stoler på noen kunder, ser på alle som potensielle tyver til det motsatte er bevisst. Var ganske nært stengetid og var rimelig lite folk i butikken. Så kom da den tynne str xs jenta og skulle prøve en joggebukse. Hun hadde også ett par kosmetikkprodukter med seg. Og siden det var lite folk i butikken, så lot jeg henne gå inn på prøverommet med kosmetikken, siden jeg visste det var stor sjangse til at hun skulle stjele.. Men det så gjorde at jeg skjønte at hun skule stjele var denne svææære joggebuksa i strl xl i mannestr. Når man skal stjele noe, så ta med deg et plagg som du faktisk kan prøve, og ikke et svær et som gjennomskuer deg 1
Gjest Bella111 Skrevet 3. mai 2012 #1414 Skrevet 3. mai 2012 Det kom en dame inn i 50-åra og kjøpte en is og sa: "og så skal jeg ha et ringekort for Nokia!" "Det er operatøren som du trenger ringekort til, og de går på alle typer mobiler. Vi har netcom og telenor, bruker du noen av de operatørene?" spurte jeg henne. Damen så ut som et spørsmålstegn og avslutta med "jeg tar bare denne isen jeg, siden dere ikke har ringekort for Nokia!" fantastisk! 1
Aeternitas Skrevet 3. mai 2012 #1415 Skrevet 3. mai 2012 Kunde: Hei, kan jeg få en øl? Meg: Ja, vil du ha en liten eller en halvliter? Kunde: Hvor stor er den lille? Meg: O,33 Kunde: Og halvliteren? Meg: Ehhm... En _halv_ liter.... 5
Gjest notetur nomen Skrevet 3. mai 2012 #1416 Skrevet 3. mai 2012 Kunde: Hei, kan jeg få en øl? Meg: Ja, vil du ha en liten eller en halvliter? Kunde: Hvor stor er den lille? Meg: O,33 Kunde: Og halvliteren? Meg: Ehhm... En _halv_ liter....
nøtta Skrevet 4. mai 2012 #1417 Skrevet 4. mai 2012 Kunde: Hei! jeg vil sette inn noen penger!:D Meg: Beklager, jeg har nett stengt posten dessverre... Kunde: er du SIKKER på det? (mindre fornøyd) Meg: ehm... ja?! jeg står med oppgjøret i hånden, så det er jeg helt sikker på ja!
Gjest ms_kwang Skrevet 4. mai 2012 #1418 Skrevet 4. mai 2012 Kunde: Hei, kan jeg få en øl? Meg: Ja, vil du ha en liten eller en halvliter? Kunde: Hvor stor er den lille? Meg: O,33 Kunde: Og halvliteren? Meg: Ehhm... En _halv_ liter.... hahaha xDD
lille_fiol Skrevet 4. mai 2012 #1419 Skrevet 4. mai 2012 jeg jobbet i en matbutikk, vi hadde blomster med engang man kommer inn i butikken og jeg kan fint se kassene derfra siden det er rett ved. en gammel dame som netopp hadde betalt varene(hun hadde bla. kjøpt blomster)så kommer hun bort til meg og begynne å prate om blomstene. Kunde: så mange fine blomster her.disse er spesielt fine. jeg: ja de er kjempe fine,fikk de inn i dag.det er sesong nå. Kunde: hvor mye koster disse?(de blomstene hun akkurat kjøpte) jeg: 49,50. Kunde: TROR DU JEG IKKE HAR BETALT FOR BLOMSTENE! jeg har aldri stjelt noe i hele mitt liv! frekke ungdom nå tildags!!!jeg skal aldri handle her igjen,så begynner hun å gråte mens hun går bort over.. og jeg prøver å forklare henne at hun spurte hva de kostet og jeg svarte og at jeg så at hun betalte varene sine i kassen. følte ikke jeg sa eller gjorde noe som burde få noen til å gråte... Var nok mest sannsynlig senil, eller litt gal kanskje? :gjeiper: 1
lille_fiol Skrevet 4. mai 2012 #1420 Skrevet 4. mai 2012 Hadde ei eldre, ganske omfangsrik dame som skulle kjøpe truser i butikken jeg jobba i før. Problemet var bare at a ikke visste hvilken størrelse. Tror du ikke a dro ned buksa midt i butikken og ba meg se hvilken størrelse a hadde på seg! Der fikk jeg litt sjokk kan man si haha fy søren så drøyt! hva gjorde du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå