solmåneogstjerner Skrevet 2. november 2020 #13781 Skrevet 2. november 2020 (endret) Har muligens skrevet dette før men. Jeg jobbet på en kafe/kiosk på jernbanestasjonen. Der var det selvsagt slik at det ble mye kunder rundt tiden et tog kom eller gikk. Hver eeeeneste dag var det minst en kunde som presset seg foran køen mens han ropte 'jeg har dårlig tid, jeg skal rekke toget!'. Ehh ja... det skal de fleste andre her også.. Og selvsagt var vi (i følge ham) veldig trege, ga dårlig service og manglet forståelse for at akkurat HAN burde prioriteres over alle andre. Meg først såklart! Endret 18. desember 2020 av solmåneogstjerner 23
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13783 Skrevet 4. november 2020 Jobba i matbutikk for noen år siden som lå på et senter. Har opplevd mye rart: 1. Ei dame kasta en tyggispakke alt hun kunne på meg, fordi hun ikke kunne ta ut 2000 kr 2 minutter etter at vi hadde åpna butikken (hadde den gangen bare 2000kr i kassa til sammen, og man kunne jo såklart ikke gi ut rubbel og bit til én person). Falt visst ikke i god jord at jeg sa at det er en minibank nøyaktig 7 meter unna inngangen til butikken. 2. En 50 år gammel mann mann fra Italia kom stadig innom og måtte fortelle meg stadig at han ville gifte seg med meg. Tok meg i håret om han var i kassa bak meg, sang kjærlighetssanger og alt mulig. Selv når dattera hans var med (like gammel som meg, 20 år) holdt han på sånn. Hun unnskyldte seg alltid på farens vegne. Stakkar. Ble alltid til at jeg gikk på bakrommet når han kom innom. Æsj. 3. En mann stod og panta, og jeg gikk forbi. Titter opp på han, der han står og panter store brusflasker med døde mus oppi! Brukte flaskene til musefeller visst! Musa krøp inn gjennom tuten fordi han hadde lagt mat inni der, så lå den der og sultet ihjel. Sa akkurat det jeg følte der og da til han og han ble ganske spak da. 4. Vi var veldig strenge på legitimasjon angående øl- og røyksalg. En gutt hadde, viste det seg, brukt falskt leg i noen måneder. Men en jeg kjente hviska til meg at han hadde brorens leg (han kjente han, de hadde gått i samme klasse), og da jeg nekta han kjøpe øl fordi han ikke kunne vise et annet leg, ble han rimelig sur. Tenkte ikke noe mer over det, før rett før stenging en mann ringte til butikken. Han fortalte at han var pappaen til han jeg nekta kjøpe øl. Han kunne bekrefte at gutten ikke var gammel nok. Men han hadde overhørt sønnen snakke med noen venner om at de skulle møte oss etter stengetid og banke oss med balltrær på grunn av ølen han ikke fikk kjøpt 🙃 Måtte få Securitas til å følge oss ut, og de måtte sjekke bremseledninger og sånn på bilene i tilfelle de hadde tuklet med noe. Nice. (Ingen kom, var bare tomme trusler. Kan ikke si jeg ble skremt, men noen av kollegaene mine ble kjempeengstelig og gråt stakkar). 5. En mann satte tre store colaflasker på båndet, stående. Det folk ikke skjønner tydeligvis, er at flaskene har en tendens til å tippe over ende på grunn av båndet ikke alltid flytter seg sømløst. Den ene veltet, og regelrett EKSPLODERTE! Bunnen blåste av, og det var bokstavelig talt cola helt oppe i taket som var 6 meter høyt, i håret mitt, på båndet, og på hele kassaområdet. Mannen ble dritsur og sa at han skulle ha en ny, og at jeg vær så god fikk hente en til han. Jeg fikk så latterkrampe av den pottesure karen, og jeg tror han ble provosert av at jeg ikke tok det tomatrøde ansiktet hans seriøst. Han mente det var min feil at den eksploderte vet dere 😂 Syns det var urkomisk hele greia, og skjønner meg ikke på folk som ikke klarer å se deg morsomme i bedritne situasjoner. 7. Eller hva med moren som hadde med seg barnet sitt inn, og barnet plutselig spydde utover hele gulvet? Hun bare sa til en ansatt at ungen hadde spydd, og at min kollega kunne vaske opp. Som mor selv nå, tenker jeg at hun kunne i det minste tilbydd seg å vaske opp, ikke bare beordre en stakkar student til å vaske, haha. 8. Ei gammel dame, må ha vært rundt 80, handla hos meg. Betaler og skal dytte vogna forbi alarmene, og det begynner å pipe. Hun har ikke noe i vogna bortsett fra en liten plastpose fra en annen butikk som henger i den lille hanken som tilhører ryggen på det setet barn kan sitte i. Jeg spør om jeg kan se i posen, da det ikke er sjeldent folk kjøper noe i andre butikker og så piper det hos oss. Har opplevd belter og sko pipe også, så er rutine å bare spørre. Ser hun blir litt stressa, men går med på at jeg kan sjekke. Der ligger en rynkekrem fra oss, med alarm klistret fast under. Jeg spør om hva dette er, og hun sier "at den må ha falt oppi posen" med et uhell (posen hang som sagt på den hanken, helt lukket igjen). Jeg sier at egentlig burde jeg ringe Securitas, for å stjele er ikke greit! Men hun skulle såklart ha den altså! Jada, hun skulle jo ha den helt fra start, men den må ha ramlet oppi posen. Hun betalte rimelig fort, og forsvant avgårde, ikke så ustødig på beina da gitt. 9. Jeg jobbet i en smykkebutikk i mange år etter denne matbutikken, og har opplevd så mye at jeg kunne skrevet en hel bok om alt. En av favorittene var: Kunde: Jeg vil bytte dette kjedet. Meg: Det går nok dessverre ikke, da dette kjedet ikke er fra Glitter. Kunde: Jo. Jeg kjøpte det selv. Meg: Hvor da? På *annet senter*? Kunde: Ja. Meg: Det er mange som tar feil av oss og de to andre smykkebutikkene der, så du har nok bare tenkt på feil butikk. Kunde: Nei, jeg kjøpte det på Glitter. Meg: Nei, det har du ikke gjort. Jeg skjønner du blir frustrert, men jeg kan garantere dette ikke er fra Glitter. Kunde: Jo! Jeg vil snakke med sjefen din! Meg: Hun sitter i telefonen akkurat nå. Men som du ser, er ikke lappen på lik våres, og den har heller ikke vår logo som alle varene våre har. Jeg skjønner at kjedet ditt ligner veldig på dette *holder opp et lignende kjede*, men det er ikke det samme. Kunde: *suuuurt fjes* Meg: Jeg har jobba her i 8 år altså, så dette kan jeg *stort smil*. Men jeg spør sjefen jeg. *Sjefen ferdig i telefonen og kommer*. Sjefen: Bekrefter alt jeg akkurat har sagt. Kunde: Åja, nei jeg kjøpte dette på *annen butikk* jeg. *Løper ut*. Meg: 😂 Har sikkert hundre fler fortellinger, men må begrense meg 😂 herlig å jobbe i butikk! Anonymkode: 39328...d12 44
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13784 Skrevet 4. november 2020 Dette skjer i ny og ne på apotek i kjøpeseter. Det er passert stengetid, så har lukket ned apoteket, slukket lyset, rullet gitteret inn til senteret nesten til gulvet, mens vi skifter i garderoben. Pluselig står det en mann i apoteket, som har rullet seg inn under gitteret, og sier "har dere stengt??" Anonymkode: f89e3...1a6 34
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #13785 Skrevet 6. november 2020 On 11/4/2020 at 9:21 PM, AnonymBruker said: Jobba i matbutikk for noen år siden som lå på et senter. Har opplevd mye rart: 1. Ei dame kasta en tyggispakke alt hun kunne på meg, fordi hun ikke kunne ta ut 2000 kr 2 minutter etter at vi hadde åpna butikken (hadde den gangen bare 2000kr i kassa til sammen, og man kunne jo såklart ikke gi ut rubbel og bit til én person). Falt visst ikke i god jord at jeg sa at det er en minibank nøyaktig 7 meter unna inngangen til butikken. 2. En 50 år gammel mann mann fra Italia kom stadig innom og måtte fortelle meg stadig at han ville gifte seg med meg. Tok meg i håret om han var i kassa bak meg, sang kjærlighetssanger og alt mulig. Selv når dattera hans var med (like gammel som meg, 20 år) holdt han på sånn. Hun unnskyldte seg alltid på farens vegne. Stakkar. Ble alltid til at jeg gikk på bakrommet når han kom innom. Æsj. 3. En mann stod og panta, og jeg gikk forbi. Titter opp på han, der han står og panter store brusflasker med døde mus oppi! Brukte flaskene til musefeller visst! Musa krøp inn gjennom tuten fordi han hadde lagt mat inni der, så lå den der og sultet ihjel. Sa akkurat det jeg følte der og da til han og han ble ganske spak da. 4. Vi var veldig strenge på legitimasjon angående øl- og røyksalg. En gutt hadde, viste det seg, brukt falskt leg i noen måneder. Men en jeg kjente hviska til meg at han hadde brorens leg (han kjente han, de hadde gått i samme klasse), og da jeg nekta han kjøpe øl fordi han ikke kunne vise et annet leg, ble han rimelig sur. Tenkte ikke noe mer over det, før rett før stenging en mann ringte til butikken. Han fortalte at han var pappaen til han jeg nekta kjøpe øl. Han kunne bekrefte at gutten ikke var gammel nok. Men han hadde overhørt sønnen snakke med noen venner om at de skulle møte oss etter stengetid og banke oss med balltrær på grunn av ølen han ikke fikk kjøpt 🙃 Måtte få Securitas til å følge oss ut, og de måtte sjekke bremseledninger og sånn på bilene i tilfelle de hadde tuklet med noe. Nice. (Ingen kom, var bare tomme trusler. Kan ikke si jeg ble skremt, men noen av kollegaene mine ble kjempeengstelig og gråt stakkar). 5. En mann satte tre store colaflasker på båndet, stående. Det folk ikke skjønner tydeligvis, er at flaskene har en tendens til å tippe over ende på grunn av båndet ikke alltid flytter seg sømløst. Den ene veltet, og regelrett EKSPLODERTE! Bunnen blåste av, og det var bokstavelig talt cola helt oppe i taket som var 6 meter høyt, i håret mitt, på båndet, og på hele kassaområdet. Mannen ble dritsur og sa at han skulle ha en ny, og at jeg vær så god fikk hente en til han. Jeg fikk så latterkrampe av den pottesure karen, og jeg tror han ble provosert av at jeg ikke tok det tomatrøde ansiktet hans seriøst. Han mente det var min feil at den eksploderte vet dere 😂 Syns det var urkomisk hele greia, og skjønner meg ikke på folk som ikke klarer å se deg morsomme i bedritne situasjoner. 7. Eller hva med moren som hadde med seg barnet sitt inn, og barnet plutselig spydde utover hele gulvet? Hun bare sa til en ansatt at ungen hadde spydd, og at min kollega kunne vaske opp. Som mor selv nå, tenker jeg at hun kunne i det minste tilbydd seg å vaske opp, ikke bare beordre en stakkar student til å vaske, haha. 8. Ei gammel dame, må ha vært rundt 80, handla hos meg. Betaler og skal dytte vogna forbi alarmene, og det begynner å pipe. Hun har ikke noe i vogna bortsett fra en liten plastpose fra en annen butikk som henger i den lille hanken som tilhører ryggen på det setet barn kan sitte i. Jeg spør om jeg kan se i posen, da det ikke er sjeldent folk kjøper noe i andre butikker og så piper det hos oss. Har opplevd belter og sko pipe også, så er rutine å bare spørre. Ser hun blir litt stressa, men går med på at jeg kan sjekke. Der ligger en rynkekrem fra oss, med alarm klistret fast under. Jeg spør om hva dette er, og hun sier "at den må ha falt oppi posen" med et uhell (posen hang som sagt på den hanken, helt lukket igjen). Jeg sier at egentlig burde jeg ringe Securitas, for å stjele er ikke greit! Men hun skulle såklart ha den altså! Jada, hun skulle jo ha den helt fra start, men den må ha ramlet oppi posen. Hun betalte rimelig fort, og forsvant avgårde, ikke så ustødig på beina da gitt. 9. Jeg jobbet i en smykkebutikk i mange år etter denne matbutikken, og har opplevd så mye at jeg kunne skrevet en hel bok om alt. En av favorittene var: Kunde: Jeg vil bytte dette kjedet. Meg: Det går nok dessverre ikke, da dette kjedet ikke er fra Glitter. Kunde: Jo. Jeg kjøpte det selv. Meg: Hvor da? På *annet senter*? Kunde: Ja. Meg: Det er mange som tar feil av oss og de to andre smykkebutikkene der, så du har nok bare tenkt på feil butikk. Kunde: Nei, jeg kjøpte det på Glitter. Meg: Nei, det har du ikke gjort. Jeg skjønner du blir frustrert, men jeg kan garantere dette ikke er fra Glitter. Kunde: Jo! Jeg vil snakke med sjefen din! Meg: Hun sitter i telefonen akkurat nå. Men som du ser, er ikke lappen på lik våres, og den har heller ikke vår logo som alle varene våre har. Jeg skjønner at kjedet ditt ligner veldig på dette *holder opp et lignende kjede*, men det er ikke det samme. Kunde: *suuuurt fjes* Meg: Jeg har jobba her i 8 år altså, så dette kan jeg *stort smil*. Men jeg spør sjefen jeg. *Sjefen ferdig i telefonen og kommer*. Sjefen: Bekrefter alt jeg akkurat har sagt. Kunde: Åja, nei jeg kjøpte dette på *annen butikk* jeg. *Løper ut*. Meg: 😂 Har sikkert hundre fler fortellinger, men må begrense meg 😂 herlig å jobbe i butikk! Anonymkode: 39328...d12 5 og 7 tenker jeg at er stressede personersom ikke vet hvordan de skal håndtere det Anonymkode: 79530...14c 2
Caroline1986 Skrevet 12. november 2020 #13786 Skrevet 12. november 2020 Jeg er bare på side 27 i denne fabelaktige tråden, men må skrive ned mine før jeg glemmer dem! Jeg jobba på pub, og en dag kom det inn tre unge menn, hvorav den ene hadde russegenser fra året før. Meg: Var du russ i fjor du? Han: Jajamenn hohoho! Meg: Ja da kan jeg dessverre ikke servere deg for det er 20-årsgrense her Jeg har aldri sett noen bli så flat så fort før. Men de var medgjørlige og gikk igjen uten et ord😅 Søsteren min jobba på Coop Mega et år, butikken ligger i et område hvor det er populært å ha hytte og det er mye «byfolk» der på sommeren. En av de fine damene kom bort til søsteren min med en pakke ferske bringebær og spurte om man kunne spise dem rå. Søsteren min ble så perpleks at hun bare svarte «ja.» 😆😆 Da jeg var 24 år hadde jeg blå dreads og var ansatt på Fretex, og da kom det til stadighet voksne damer inn og spurte om de kunne få snakke med en voksen. Da det viste seg at det bare var jeg som var i butikken akkurat da, og de måtte stille spørsmålene sine til meg likevel, var det veldig deilig å kunne svare på alt de lurte på. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor de måtte snakke med en «voksen» for å bli vist hvor det nye undertøyet vår hang🤷🏼♀️ 21
Populært innlegg altflyter Skrevet 12. november 2020 Populært innlegg #13787 Skrevet 12. november 2020 1 time siden, Caroline1986 skrev: Jeg er bare på side 27 i denne fabelaktige tråden, men må skrive ned mine før jeg glemmer dem! Jeg jobba på pub, og en dag kom det inn tre unge menn, hvorav den ene hadde russegenser fra året før. Meg: Var du russ i fjor du? Han: Jajamenn hohoho! Meg: Ja da kan jeg dessverre ikke servere deg for det er 20-årsgrense her Jeg har aldri sett noen bli så flat så fort før. Men de var medgjørlige og gikk igjen uten et ord😅 Søsteren min jobba på Coop Mega et år, butikken ligger i et område hvor det er populært å ha hytte og det er mye «byfolk» der på sommeren. En av de fine damene kom bort til søsteren min med en pakke ferske bringebær og spurte om man kunne spise dem rå. Søsteren min ble så perpleks at hun bare svarte «ja.» 😆😆 Da jeg var 24 år hadde jeg blå dreads og var ansatt på Fretex, og da kom det til stadighet voksne damer inn og spurte om de kunne få snakke med en voksen. Da det viste seg at det bare var jeg som var i butikken akkurat da, og de måtte stille spørsmålene sine til meg likevel, var det veldig deilig å kunne svare på alt de lurte på. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor de måtte snakke med en «voksen» for å bli vist hvor det nye undertøyet vår hang🤷🏼♀️ Noe lignende opplevde jeg da jeg jobbet i butikk, men da var det en mann de skulle snakke med. Samtalen kunne forløpe seg slik: Meg: hei! Hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: jobber det en mann her? Meg: nei desverre. Akkurat nå er det bare meg her. Men kanskje jeg kan hjelpe likevel? Kunde: skulle helst pratet med en mann. Meg: hvis du forteller meg hva du trenger, så kan det hende jeg kan hjelpe deg *Kunde sukker dypt* «ok da. Har dere AA-batterier? Jepp. Det må definitivt en mann til for å peke noen i retning mot AA-batterier....😆 50
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13788 Skrevet 12. november 2020 Har bare skummet noen av de siste sidene i tråden, og det er ingen tvil om at jeg kunne blitt sitert her, som den dumme kunden. 😅 Jeg tar det ikke så tungt, da. Jeg har helsetrøbbel som påvirker meg kognitivt, og da kan det ramle ut litt pussige ting som ikke helt matcher situasjonen. Jeg bruker mye energi på å konsentrere meg om de ærender jeg har, og uventede henvendelser m.m. kan rote det til. Noen ganger prøver jeg å være forberedt og ha "Nei takk, jeg bare kikker" e.l. klar på tunga, uten å klare å redigere kjapt nok dersom spørsmålet ikke helt matcher svaret. Noen ganger gikk jeg og tenkte på én vare, men må skynde meg å spørre om noe angående en annen vare, slenger tankene i blenderen først, og får et litt sånn "ehh.." blikk fra den andre. Forbipasserende kommentarer får jeg ikke alltid med meg (eller registrerer litt i seneste laget), som regel prøver jeg å kjøre "safe" og bare smiler og nikker høflig. >.> Om ikke annet kan det hende jeg bidrar med litt underholdning i hverdagen til folk. #generøs Anonymkode: 68d52...67a 13
Orbis Skrevet 17. november 2020 #13789 Skrevet 17. november 2020 (endret) Hadde nettopp en man innom hos meg, merket med en gang at han var full, men ikke være enn at han sto uten for mye problemer. Han bestiller en hamburger. Mens jeg tar imot bestillingen sier han plutselig at jeg er pen. Jeg unngår å svare å begynner på maten hans. Men jeg lager den begynner han å si at jeg har å kropp og pene pupper 🤮 Jeg prøver å godt det lar seg gjøre og overse han. Så sier han at noen han sier sånt til blir blide mens andre blir sure, hva blir du? Altså, jente i slutten av 20 årene, alene på jobb på kvelden. Jeg sier det jeg tror får han fortest ut døra. Det jeg vill si er er ikke egnet på trykk Endret 17. november 2020 av Orbis 10
BraNok Skrevet 17. november 2020 #13790 Skrevet 17. november 2020 På 2.9.2020 den 13.16, MarianneE skrev: Det beste er de som kommer innom og sier at det er så fint med en butikk for dere som ikke klarer å gå ned i vekt. Det synes folk er så fint. Avsluttes gjerne med setningen "kanskje du klarer det om du prøver ordentlig " 😲😲 Er det mulig da? 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13791 Skrevet 18. november 2020 Jeg var nok en dum kunde i dag. Skulle kjøpe en kjele. Handler svært sjeldent sånne ting. Ble usikker på om den var til salg eller om det var en utstillingsmodell siden kjelen var uten esken (esken sto bak kjelen). Jeg så noen ferdig pakker, men var usikker på om det var akkurat den kjelen jeg var ute etter (og jeg turte ikke å ta på den og studere pga. Corona, da jeg selv jobber i butikk og irriterer meg over kunder som tar på alt de ikke skal kjøpe) Da jeg kom til kassa med kjela og den tomme esken sa ekspeditøren selvfølgelig: Dette er en utstillings-modell dette, men jeg skal hente en annen til deg jeg. 🙃 Anonymkode: 1bf68...190 3
netpuppy Skrevet 18. november 2020 #13792 Skrevet 18. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var nok en dum kunde i dag. Skulle kjøpe en kjele. Handler svært sjeldent sånne ting. Ble usikker på om den var til salg eller om det var en utstillingsmodell siden kjelen var uten esken (esken sto bak kjelen). Jeg så noen ferdig pakker, men var usikker på om det var akkurat den kjelen jeg var ute etter (og jeg turte ikke å ta på den og studere pga. Corona, da jeg selv jobber i butikk og irriterer meg over kunder som tar på alt de ikke skal kjøpe) Da jeg kom til kassa med kjela og den tomme esken sa ekspeditøren selvfølgelig: Dette er en utstillings-modell dette, men jeg skal hente en annen til deg jeg. 🙃 Anonymkode: 1bf68...190 Det var da ikke dumt i det hele tatt? 14
sofie777 Skrevet 27. november 2020 #13793 Skrevet 27. november 2020 En fremtidig kunde på Facebook, med fine farger på bakgrunnen og alt: Sitat Finnes det noen butikker i Oslo? Bruktbutikker? Eh, nei. Ingen butikker i Oslo og absolutt ingen bruktbutikker! Hadde personen spurt hvor det fantes bruktbutikker og lignende, så hadde man kunne svart på en mye bedre måte. 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #13794 Skrevet 27. november 2020 Vi har stadig vekk en eldre kunde innom som er fast inventar på kjøpesenteret. Ser henne hele tiden og jeg regner med store deler av tiden hennes går med til shopping, men ikke så mye hos oss. Men møter på henne hele tiden når her går i butikker selv. Hun kan være ganske frekk og hissig og ender som regel opp med å ikke kjøpe noe men vil ha mye hjelp. Ganske frustrerende å bruke masse tid på en person som du på forhånd vet ikke kommer til å kjøpe noe. Det siste året har hun kommet og sagt at hun ser etter en genser. En "smart genser", sier hun. I begynnelsen tenkte jeg kanskje hun mente en praktisk genser type fleece og den type fritidsgensere. Men nei, det skulle hun hvertfall ikke ha, det måtte jeg da skjønne. Ber jeg henne forklare litt mer spesifikt hva hun mener med "smart genser" så fyrer hun seg opp, for dette skal jeg kunne jeg som jobber i butikk. Spør jeg om det er noe spesiell farge på tøyet hun ønsker så sier hun "du vet, en litt sånn smart genser". Viser henne det vi har av gensere og da finner hun ut at vi har ingen smarte gensere i dag heller, og går. Så kommer hun tilbake noen dager og spør meg og mine kollegaer om nøyaktig det samme. Anonymkode: 12909...53b 26
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #13795 Skrevet 27. november 2020 Smart genser betyr nok en litt pen genser Anonymkode: de68c...138 27
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #13796 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har stadig vekk en eldre kunde innom som er fast inventar på kjøpesenteret. Ser henne hele tiden og jeg regner med store deler av tiden hennes går med til shopping, men ikke så mye hos oss. Men møter på henne hele tiden når her går i butikker selv. Hun kan være ganske frekk og hissig og ender som regel opp med å ikke kjøpe noe men vil ha mye hjelp. Ganske frustrerende å bruke masse tid på en person som du på forhånd vet ikke kommer til å kjøpe noe. Det siste året har hun kommet og sagt at hun ser etter en genser. En "smart genser", sier hun. I begynnelsen tenkte jeg kanskje hun mente en praktisk genser type fleece og den type fritidsgensere. Men nei, det skulle hun hvertfall ikke ha, det måtte jeg da skjønne. Ber jeg henne forklare litt mer spesifikt hva hun mener med "smart genser" så fyrer hun seg opp, for dette skal jeg kunne jeg som jobber i butikk. Spør jeg om det er noe spesiell farge på tøyet hun ønsker så sier hun "du vet, en litt sånn smart genser". Viser henne det vi har av gensere og da finner hun ut at vi har ingen smarte gensere i dag heller, og går. Så kommer hun tilbake noen dager og spør meg og mine kollegaer om nøyaktig det samme. Anonymkode: 12909...53b Tror det faller på ensomhet. Ofte opplevd slike gjengangere som bare spør og spør om ting i butikken, men ikke kjøper noe, for å ha en unnskyldning til å ha kontakt med et annet menneske. Anonymkode: 652ad...f6c 20
amz Skrevet 27. november 2020 #13797 Skrevet 27. november 2020 Jobbet på support en gang, skulle ta ettermiddagsvakten. Det ringer inn en fyr som har sendt inn en sak men ingen har svart på saken. Riktig nok hadde han sendt den inn for en halvtime siden, rakk ikke å se den. Uansett han er rasende, hvor har det blitt av alle datafilene mine. Jeg hadde en filsti og nå er den borte. Han banner skriker, jeg får ikke kommet til ordet. Må flere ganger si til han du nå må du roe deg jeg kan ikke hjelpe deg om du skal være så sint. Fyren er rasenede. Han kjefter å smeller, banneord, kaller oss for amatører, drittfolk osv. Jeg spør om jeg kan fjernstyre han, og vips så fant jeg alle filene. De lå der de. Makan til oppførsel! 16
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #13798 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Tror det faller på ensomhet. Ofte opplevd slike gjengangere som bare spør og spør om ting i butikken, men ikke kjøper noe, for å ha en unnskyldning til å ha kontakt med et annet menneske. Anonymkode: 652ad...f6c Ensomhet er nok riktig. Selv om vi besøker min mor ofte så føler hun seg veldig ensom i det daglige. Hun kan slå seg til i den lokale klesbutikk og snakke i evigheter. Hun er ikke frekk eller sur, men jeg tror hun blir regnet som en veldig slitsom kunde. Hun kjøper av og til noen dyre plagg da, fordi hun ikke vil være til bry som hun sier Anonymkode: 8ec9d...7e6 7
Gjest ti10 Skrevet 27. november 2020 #13799 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (På 23.10.2020 den 19.43): Jobber på en restaurant på et kjøpesenter. På morgenen smører vi tre fat med rundstykker og horn med forskjellig pålegg, men i utgangspunktet er det annen type mat vi selger - som burger, pasta og Club sandwich, så når det er tomt på fatene lager vi ikke flere fat med det, men smører noe på bestilling hvis det er muligheter for det, men det blir da ventetid på lik linje med den andre maten vi selger. Påsmurt er det som går aller først, så vi er som regel tomme for påsmurt i 1-tiden, horn noe før (og det smører vi ikke mer av i det hele tatt siden det er fryst og de tåler ikke kjapp opptining like godt som rundstykkene). Hver eneste dag kommer det kunder, og det er nesten alltid eldre damer, som klager over at det ikke kommer flere fat for «det er jo altfor dårlig». De som spør om vi kan smøre for dem, får nesten bestandig ja, men innimellom må vi si nei (skjer hvis det er veldig mye å gjøre og de på kjøkkenet rett og slett ikke har tid). Hadde en gang to eldre damer som rett og slett ble så forbanna over at vi ikke kunne smøre et par rundstykker til dem at de klagde på det ikke mindre enn TRE ganger; først til meg som stod i kassa den dagen, så til sjefen et par dager senere og den tredje gangen var det mennene deres som kom og krevde å få snakke med sjefen. Jeg har aldri i mitt liv forstått den fascinasjonen spesielt eldre har til påsmurte rundstykker, det er rett og slett helt merkelig. Men å bli så sur for et par rundstykker er faktisk noe av det merkeligste jeg har vært borti. Ellers er det generelt mange sure folk ute og spiser som har liten forståelse for at det blir 15 minutter å vente også på en salat når de 15 før deg i køa også har bestilt mat. Anonymkode: 0c868...192 Angående eldre og rundstykker vil de vel ha noe de kjenner til, ikke sånn nymotens tull som baguetter og wraps osv 😉 Har hatt en lignende opplevelse. Dvs. vi serverte ikke rundstykker i det hele tatt, kun baguetter som vi smurte på bestilling. Det kom et eldre par som gjerne ville ha "rondstykke med bronost". Dessverre, sa jeg, vi har baguetter med div. pålegg, så ramset jeg opp de ulike påleggstypene (som ikke var brunost). Responsen var at de ba om "rondstykke med bronost" igjen, jeg svarte det samme, og det ble faktisk enda en runde med samme replikker. Da kapitulerte jeg, hentet kreativiteten fram, kuttet baguettene i fire, smurte smør på og fant brunost (som vi egentlig kun brukte til vafler) og serverte. De ble strålende fornøyde, men jeg ser for meg at de i ettertid har stusset litt på de merkelige, avlange rundstykkene 😄
Gjest ti10 Skrevet 27. november 2020 #13800 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (På 4.11.2020 den 21.21): Jobba i matbutikk for noen år siden som lå på et senter. Har opplevd mye rart: 1. Ei dame kasta en tyggispakke alt hun kunne på meg, fordi hun ikke kunne ta ut 2000 kr 2 minutter etter at vi hadde åpna butikken (hadde den gangen bare 2000kr i kassa til sammen, og man kunne jo såklart ikke gi ut rubbel og bit til én person). Falt visst ikke i god jord at jeg sa at det er en minibank nøyaktig 7 meter unna inngangen til butikken. 2. En 50 år gammel mann mann fra Italia kom stadig innom og måtte fortelle meg stadig at han ville gifte seg med meg. Tok meg i håret om han var i kassa bak meg, sang kjærlighetssanger og alt mulig. Selv når dattera hans var med (like gammel som meg, 20 år) holdt han på sånn. Hun unnskyldte seg alltid på farens vegne. Stakkar. Ble alltid til at jeg gikk på bakrommet når han kom innom. Æsj. 3. En mann stod og panta, og jeg gikk forbi. Titter opp på han, der han står og panter store brusflasker med døde mus oppi! Brukte flaskene til musefeller visst! Musa krøp inn gjennom tuten fordi han hadde lagt mat inni der, så lå den der og sultet ihjel. Sa akkurat det jeg følte der og da til han og han ble ganske spak da. 4. Vi var veldig strenge på legitimasjon angående øl- og røyksalg. En gutt hadde, viste det seg, brukt falskt leg i noen måneder. Men en jeg kjente hviska til meg at han hadde brorens leg (han kjente han, de hadde gått i samme klasse), og da jeg nekta han kjøpe øl fordi han ikke kunne vise et annet leg, ble han rimelig sur. Tenkte ikke noe mer over det, før rett før stenging en mann ringte til butikken. Han fortalte at han var pappaen til han jeg nekta kjøpe øl. Han kunne bekrefte at gutten ikke var gammel nok. Men han hadde overhørt sønnen snakke med noen venner om at de skulle møte oss etter stengetid og banke oss med balltrær på grunn av ølen han ikke fikk kjøpt 🙃 Måtte få Securitas til å følge oss ut, og de måtte sjekke bremseledninger og sånn på bilene i tilfelle de hadde tuklet med noe. Nice. (Ingen kom, var bare tomme trusler. Kan ikke si jeg ble skremt, men noen av kollegaene mine ble kjempeengstelig og gråt stakkar). 5. En mann satte tre store colaflasker på båndet, stående. Det folk ikke skjønner tydeligvis, er at flaskene har en tendens til å tippe over ende på grunn av båndet ikke alltid flytter seg sømløst. Den ene veltet, og regelrett EKSPLODERTE! Bunnen blåste av, og det var bokstavelig talt cola helt oppe i taket som var 6 meter høyt, i håret mitt, på båndet, og på hele kassaområdet. Mannen ble dritsur og sa at han skulle ha en ny, og at jeg vær så god fikk hente en til han. Jeg fikk så latterkrampe av den pottesure karen, og jeg tror han ble provosert av at jeg ikke tok det tomatrøde ansiktet hans seriøst. Han mente det var min feil at den eksploderte vet dere 😂 Syns det var urkomisk hele greia, og skjønner meg ikke på folk som ikke klarer å se deg morsomme i bedritne situasjoner. 7. Eller hva med moren som hadde med seg barnet sitt inn, og barnet plutselig spydde utover hele gulvet? Hun bare sa til en ansatt at ungen hadde spydd, og at min kollega kunne vaske opp. Som mor selv nå, tenker jeg at hun kunne i det minste tilbydd seg å vaske opp, ikke bare beordre en stakkar student til å vaske, haha. 8. Ei gammel dame, må ha vært rundt 80, handla hos meg. Betaler og skal dytte vogna forbi alarmene, og det begynner å pipe. Hun har ikke noe i vogna bortsett fra en liten plastpose fra en annen butikk som henger i den lille hanken som tilhører ryggen på det setet barn kan sitte i. Jeg spør om jeg kan se i posen, da det ikke er sjeldent folk kjøper noe i andre butikker og så piper det hos oss. Har opplevd belter og sko pipe også, så er rutine å bare spørre. Ser hun blir litt stressa, men går med på at jeg kan sjekke. Der ligger en rynkekrem fra oss, med alarm klistret fast under. Jeg spør om hva dette er, og hun sier "at den må ha falt oppi posen" med et uhell (posen hang som sagt på den hanken, helt lukket igjen). Jeg sier at egentlig burde jeg ringe Securitas, for å stjele er ikke greit! Men hun skulle såklart ha den altså! Jada, hun skulle jo ha den helt fra start, men den må ha ramlet oppi posen. Hun betalte rimelig fort, og forsvant avgårde, ikke så ustødig på beina da gitt. 9. Jeg jobbet i en smykkebutikk i mange år etter denne matbutikken, og har opplevd så mye at jeg kunne skrevet en hel bok om alt. En av favorittene var: Kunde: Jeg vil bytte dette kjedet. Meg: Det går nok dessverre ikke, da dette kjedet ikke er fra Glitter. Kunde: Jo. Jeg kjøpte det selv. Meg: Hvor da? På *annet senter*? Kunde: Ja. Meg: Det er mange som tar feil av oss og de to andre smykkebutikkene der, så du har nok bare tenkt på feil butikk. Kunde: Nei, jeg kjøpte det på Glitter. Meg: Nei, det har du ikke gjort. Jeg skjønner du blir frustrert, men jeg kan garantere dette ikke er fra Glitter. Kunde: Jo! Jeg vil snakke med sjefen din! Meg: Hun sitter i telefonen akkurat nå. Men som du ser, er ikke lappen på lik våres, og den har heller ikke vår logo som alle varene våre har. Jeg skjønner at kjedet ditt ligner veldig på dette *holder opp et lignende kjede*, men det er ikke det samme. Kunde: *suuuurt fjes* Meg: Jeg har jobba her i 8 år altså, så dette kan jeg *stort smil*. Men jeg spør sjefen jeg. *Sjefen ferdig i telefonen og kommer*. Sjefen: Bekrefter alt jeg akkurat har sagt. Kunde: Åja, nei jeg kjøpte dette på *annen butikk* jeg. *Løper ut*. Meg: 😂 Har sikkert hundre fler fortellinger, men må begrense meg 😂 herlig å jobbe i butikk! Anonymkode: 39328...d12 Angående nr. 4: Jeg antar at å ringe butikken og advare dere kanskje er bedre enn ingenting, men burde han ikke som far heller ta tak i situasjonen med den mindreårige sønnen, dvs. ta en alvorsprat med gutten og faktisk forhindre ham fra å reise ut for å begå en voldsforbrytelse? Jammen mange merkelige folk rundt omkring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå