The Kitten Skrevet 17. august 2011 #1361 Del Skrevet 17. august 2011 Hadde en kunde som begynte å skrike til meg fordi jeg sa jeg ikke visste hvor den mest sentrale jernia butikken lå i ålesund... Jeg jobber på ikea bergen:S Jeg sluttet aldri å forundre meg over hvor mange som trodde jeg kunne rutinene til alle andre butikker i Bergen by. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1362 Del Skrevet 13. september 2011 Som servitør, min første kveld på jobb, opplevde jeg at en kunde både plystret og brølte "hei bisken, kom her!" til meg. Jeg forklarte vennelig "unnskyld meg, men jeg er hverken bisk eller besvarer plystring, vennligst vent til jeg kommer bort for jeg har ikke glemt dere". De andre rundt bordet var enig med meg, idioten som plystra, var ikke høy i hatten. Fikk veldig mye tips da de dro. Likevel, tårene spratt nesten. I senere tid opplevde jeg verre, blant annet en kunde som slengte et halvt glass vin på meg fordi vi ikke kunne selge ham mer alkoholholdige varer, og et slagsmål som endte opp med at jeg ble dyttet mot veggen og sendt på legevakten. Joda, folk oppfører seg når de er ute de, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1363 Del Skrevet 13. september 2011 opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 14. september 2011 #1364 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg hadde ett par kunder som kom inn i butikken jeg jobbet i, da di skulle betale med bankkortet sa de at de ikke hadde brillene med seg og lurte på om jeg kunne lese koden deres... " koden?" sier jeg.. Så gir de meg bankkortet, og bakpå kortet har dem skrevet inn koden med tysj..EHM!!!! de mente de var veldig smarte som hadde pinkoden skrevet bakpå kortet i tilfelle de glemte koden.. de burde for all del passe godt på det kortet!!! Ellers har jeg opplevd ganske store damer som vil ha størrelse 34-38 i klær, noe dem absolutt ikke bruker, og klærne var til dem selv, jeg som butikkansatt sa " du skal ikke prøve klærene før du kjøper dem" men neida, det ville hun ikke.. Og en jente som kjøpte klær før hun prøvde dem,hun sa hun ikke hadde tid til å prøve dem nå så hun betalte, og ETTERPÅ gikk hun å prøvde dem..i butikken før hun gikk, hun fant ut dem var for små og ville bytte dem, etter hun hadde revet av alle lappene... smarting, skal du først prøve klærene inni butikken så kan du vell gjøre det FØR du kjøper klærene..... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg25 Skrevet 15. september 2011 #1365 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Har fått noen skyllebøtter når jeg ikke kan ta ut penger til kunden. En gang fikk jeg slengt i trynet at jeg driver en møkka dårlig butikk og her var det jammen meg dårlig service pga en gammel gubbe ikke fikk ta ut 2000 kr. Ganske rart han ble SÅ sur siden det faktisk var en minibank rett rundt hjørnet. Fikk også kjeft av en dame som var ganske så svær. Hun prøvde en kjole i str 38! Noe som sier seg selv var ALT for lite for henne. Etter hun hadde prøvde den kommer hun bort til meg å kjefter meg ut pga kjolen var alt for liten. ja som det er min feil Hvis du på dø og liv må ha en str 38, så burde du kanskje slanke deg litt da så du passer den str. Så har vi jo kunder som krever at jeg skal holde butikken åpen etter stengetid. Sorry men har vi stengt, så har vi stengt. Da får du kommer tilbake når vi har åpent Bryr meg ikke om de blir sure. Da får de bare bli sure hvis de ikke klarer å skjønne at jeg ikke kan slippe de inn i butikken når vi har stengt! Endret 15. september 2011 av Lillemeg22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ullsokk1 Skrevet 15. september 2011 #1366 Del Skrevet 15. september 2011 Hadde ei eldre, ganske omfangsrik dame som skulle kjøpe truser i butikken jeg jobba i før. Problemet var bare at a ikke visste hvilken størrelse. Tror du ikke a dro ned buksa midt i butikken og ba meg se hvilken størrelse a hadde på seg! Der fikk jeg litt sjokk kan man si 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nupp Skrevet 15. september 2011 #1367 Del Skrevet 15. september 2011 ja, det var en typisk dag hvor jeg var overtrøtt. noe som fører til at jeg ler lettere. det kom en sint mann bort til meg i kassa. han sa at han skulle anmelde butikken til myndighetene fordi prisene ikke sto oppgitt på varene i frysedisken. holdt ikke at det sto pris på kanten. han var så sint at han ristet. og jeg satt der og kjempet mot latteren. selv om jeg gjorde mitt desperate forsøk på det, så la han merke til at det. så han sa han skulle anmelde meg også. før han trampet ut i sinne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. september 2011 #1368 Del Skrevet 15. september 2011 Hadde ei eldre, ganske omfangsrik dame som skulle kjøpe truser i butikken jeg jobba i før. Problemet var bare at a ikke visste hvilken størrelse. Tror du ikke a dro ned buksa midt i butikken og ba meg se hvilken størrelse a hadde på seg! Der fikk jeg litt sjokk kan man si Minner meg om en gammel dame som skulle kjøpe BH, men var litt bekymret når hun skulle betale, for det sto bare unge gutter i kassen akkurat da. Ja, det var ikke for hennes del, forsikret hun meg om, men hun var redd for å gjøre dem forlegne. Syntes det var og ganske søtt, så jeg åpnet en egen kasse til henne. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 6. oktober 2011 #1369 Del Skrevet 6. oktober 2011 Minner meg om en gammel dame som skulle kjøpe BH, men var litt bekymret når hun skulle betale, for det sto bare unge gutter i kassen akkurat da. Ja, det var ikke for hennes del, forsikret hun meg om, men hun var redd for å gjøre dem forlegne. Syntes det var og ganske søtt, så jeg åpnet en egen kasse til henne. aww, søtt av henne og søtt av deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 6. oktober 2011 #1370 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hmm husker 1 gang i USA Hvor vi satt ved en strandbar, jeg synes litt synd på bartenderen akkurat der og da, men here it goes: En amerikaner kommer bort til baren, og spør om en flaske vann, noe han får. så stikker han av gårde, 10 minutter etterpå, kommer han tilbake og spør om en flaske vann, han kjøper å blir borte igjen, men kommer tilbake, etter en times tid, og den mannen kommer tilbake igjen så spurte bartenderen hva han gjorde med alt vannet, så svarte Mannen " nei, jeg ønsker å samle alle de fine fargene i havet!" En annen gang, hvor jeg sto i bakeriet (disney world vel og merke) også i USA, hvor jeg jobbet i den norske delen av parken, hvor vi alle tripper rundt i "bunader" og det står på navneskiltet vårs at vi snakker norsk,engelsk og diverse andre språk. Det her har ikke skjedd bare 1 gang, men flere ganger, hvor kunder/gjester spør meg enten 1. "ooh du er fra norge du ja?" meg "ja det er jeg" kunde" oooja....hm. Du snakker spansk da?" *begynner å prate med meg på spansk* 2. "oooh...Du er fra norge du ja?" meg " ja det er jeg" Kunde " oooja...hm...norge er fint det...Jeg har vært i canada jeg!" 3. " Ooooh Du snakker norsk??" meg :" ja det gjør jeg." Kunde " ooooja...det betyr at du er fra england ikke sant?" eller siste, som var enda morsommere. 4. "Ooooh, du er fra norge? "Meg: " ja det er jeg." Kunde : " ååh, og du snakker norsk ja?" meg" ja det gjør jeg" kunde: " ooh så kult, jeg snakker spansk jeg, det har jeg studert i X antall år, hvor lenge har du lært norsk?" Tror jeg har 1000 ting som kunder har sagt eller gjort mens jeg var i statene. Skal vi se.. Må tenke, svarer videre her altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 7. oktober 2011 #1371 Del Skrevet 7. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solmåne Skrevet 7. oktober 2011 #1372 Del Skrevet 7. oktober 2011 En mann i 40-50 årene kommer inn døra. Han ser litt biker-aktig ut og tafser dama si på ræva når han kommer bort til meg. Han kjøper en pølse og brus til. Når man kjøper det sammen så får man litt rabatt. - Det blir 58 kroner! (Denne dagen funker ikke den dingsen som viser beløpet, så jeg sier det muntlig) Mannen ser skeptisk på meg og på dingsen som er ute av funksjon. - Hvorfor får jeg ikke opp beløpet her da? HAR DU SKRUDD DEN AV??? i en bebreidende tone som om jeg slår av den på gøy og sier et høyere beløp enn det er. - Nei, den funker ikke idag, dessverre. Men vil du ha kvitteringen? - JA DEN SKAL JEG IHVERTFALL HA!!!!!!!!!!!! *gransker kvitteringen opp og ned opp og ned en stund* - HA!!!!! JEG HAR IKKE FÅTT NOE RABATT PÅ BRUSEN!!!!!!!!!! - Om du ser helt nederst på kvitteringen så ser du rabatten *anstrengt smil* - Han gransker den litt til.... DET VAR IKKE NOE SÆRLIG TIL RABATT HELLER DA!!! mens han spankulerer ut døren... En annen gang kom det en mann bort til meg, snudde rompa til og sa "kan du se på meg om jeg har på meg bleie?? SE NÆRMERE DA! SE SE !!!" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamy Skrevet 7. oktober 2011 #1373 Del Skrevet 7. oktober 2011 I etterkant av 22. Juli ble det jo arrangert fakkeltog flere steder i landet, også der jeg bor. Kjøpesenteret jeg jobba på stengte de fleste av butikkene kl. 1730 slik at ansatte skulle få gå i toget, denne beskjeden ble gitt over både høytaleranlegget og det ble hengt opp plakater om dette. Kl 1726 kommer en kunde inn i butikken jeg jobbet på og kjefta HØYLYTT på meg for dette, for dette hadde ikke hun hørt noe om på forhånd, og hun skulle ha seg både nye duker og nye pumps til helga!!! Tror det var første gangen i mitt liv at jeg faktisk svarte en kunde direkte frekt.. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 7. oktober 2011 #1374 Del Skrevet 7. oktober 2011 I etterkant av 22. Juli ble det jo arrangert fakkeltog flere steder i landet, også der jeg bor. Kjøpesenteret jeg jobba på stengte de fleste av butikkene kl. 1730 slik at ansatte skulle få gå i toget, denne beskjeden ble gitt over både høytaleranlegget og det ble hengt opp plakater om dette. Kl 1726 kommer en kunde inn i butikken jeg jobbet på og kjefta HØYLYTT på meg for dette, for dette hadde ikke hun hørt noe om på forhånd, og hun skulle ha seg både nye duker og nye pumps til helga!!! Tror det var første gangen i mitt liv at jeg faktisk svarte en kunde direkte frekt.. Fy søren, DA er det lov å kaste høffligheten bort ett øyeblikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellamy Skrevet 7. oktober 2011 #1375 Del Skrevet 7. oktober 2011 Fy søren, DA er det lov å kaste høffligheten bort ett øyeblikk Hadde jeg ikke blitt så overrumplet over kjeftsmella hennes, skulle hun definitivt fått en større kjeftsmelle tilbake! Var så sint at det kokte inni meg i lang tid etterpå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg25 Skrevet 8. oktober 2011 #1376 Del Skrevet 8. oktober 2011 En mann i 40-50 årene kommer inn døra. Han ser litt biker-aktig ut og tafser dama si på ræva når han kommer bort til meg. Han kjøper en pølse og brus til. Når man kjøper det sammen så får man litt rabatt. - Det blir 58 kroner! (Denne dagen funker ikke den dingsen som viser beløpet, så jeg sier det muntlig) Mannen ser skeptisk på meg og på dingsen som er ute av funksjon. - Hvorfor får jeg ikke opp beløpet her da? HAR DU SKRUDD DEN AV??? i en bebreidende tone som om jeg slår av den på gøy og sier et høyere beløp enn det er. - Nei, den funker ikke idag, dessverre. Men vil du ha kvitteringen? - JA DEN SKAL JEG IHVERTFALL HA!!!!!!!!!!!! *gransker kvitteringen opp og ned opp og ned en stund* - HA!!!!! JEG HAR IKKE FÅTT NOE RABATT PÅ BRUSEN!!!!!!!!!! - Om du ser helt nederst på kvitteringen så ser du rabatten *anstrengt smil* - Han gransker den litt til.... DET VAR IKKE NOE SÆRLIG TIL RABATT HELLER DA!!! mens han spankulerer ut døren... En annen gang kom det en mann bort til meg, snudde rompa til og sa "kan du se på meg om jeg har på meg bleie?? SE NÆRMERE DA! SE SE !!!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 18. oktober 2011 #1377 Del Skrevet 18. oktober 2011 " Hva, har du ingen ledige rom enda? *Himler med øynene* Herregud, jeg er jo såå sliten". Klokka 0730 med fullt hotell dagen før, og innsjekk er etter 1400. "Er dette resepsjonen?" Nei, her er det bare noen disker, pcer og noen ansatte som står der til ingenting. "Den prisen er for hele helgen, regner jeg med, inkludert middag?" Eh, nei. Vi er et flyplasshotell, det er for èn natt. "Datteren min har flyskrekk, kan vi få separate senger?" Ja, hvis det hjelper så... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #1378 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg jobbet i en matvarebutikk i et boligstrøk hvor det var mye stamkunder. En far og 3 barn var innom og kjøpte mat, slik som de alltid gjorde ca 2-3 ganger i uka. De handlet gjerne mye på en gang. Plutselig sier minstejenta som jeg tror må ha vært 6-8 år maks, "Det er din feil at vi har dårlig råd og lite penger, du tar pengene vekk fra oss med maskinen din". Jeg smiler overbærende og ser på faren, fordi nå var jeg sikker på at han kom til å si nei eller forklare jenta hvordan ting fungerer, men den gang ei. "Ja, det er helt riktig." sa faren, "snart har vi nesten ingen penger igjen". Deretter så alle barna stygt på meg, mens jeg bare måpte. Herregud, de velger jo selv om og hva de vil handle. Jeg stjeler ikke pengene deres. Helt til da hadde de vært noen av mine yndlingskunder... Det var en gutt som kom innom ca annen hver til hver tredje dag. Han kan ikke ha vært mer enn 16-17 år. Han skulle alltid ha snus men hadde aldri med seg legitimasjon. Så jeg nekta han hver gang. Tror han kom tilbake hele tiden fordi noen solgte til han, selvom jeg prøvde å si ifra. Etterhvert ble det hele ganske komisk. Og vi stod bare å lo av det, fordi han viste at han aldri fikk kjøpe av meg uansett. En gang var det innom to søte små gutter som sikkert handlet for foreldrene sine. De hadde på seg sykkelhjelm og kjøpte en stor litersboks med iskrem og hadde tydeligvis fått streng beskjed om å ikke bruke penger på noen annet en isen. Da jeg spurte om de ville ha pose før de hadde betalt sa de nei. Så stod de i enden av kassa etterpå, og jeg så de bar med seg den kalde isboksen som de skulle holde i handa mens de syklet hjem. De så ned i gulvet og virket litt lei seg. Da gav jeg dem en pose og de ble så glade! Hjertet mitt smeltet rett og slett. Jeg hadde søsken på akkurat samme alder, så var nok derfor jeg syntes så synd i dem. (Vi hadde dårlig råd på den tida). Jeg har også jobbet på en bensinstasjon, fra dag en var det en sur kunde som kom innom hver eneste dag. Han fylte alltid for under 100 kroner, og han skulle betale nå. NÅ. NÅ! NÅ!!! Jeg prøvde så høflig som mulig å forklare at disse 5 personene i køen forran deg har ventet lenge, og nå er det deres tur. Kundene ble takknemlige for at jeg sa ifra, men mannen sluttet ikke å mase. Og til slutt begynte alle kundene som stod i køen å kjefte på han. Da stilte han seg slukøret i køen og ventet på sin tur. og når salget hadde gått igjennom så sa han alltid: KVITTERING! KVITTERING! KVITTERING! Selvom jeg drev på og skrev ut kvitteringen. Og slik var det, hver jævla dag. Hver gang han kom inn i butikken og jeg hadde mye mat å lage og lang kø. Så bare smilte jeg inni meg, mens han stod å trippet fordi han ikke eier tålmodighet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 29. november 2011 #1379 Del Skrevet 29. november 2011 Som servitør, min første kveld på jobb, opplevde jeg at en kunde både plystret og brølte "hei bisken, kom her!" til meg. Jeg forklarte vennelig "unnskyld meg, men jeg er hverken bisk eller besvarer plystring, vennligst vent til jeg kommer bort for jeg har ikke glemt dere". De andre rundt bordet var enig med meg, idioten som plystra, var ikke høy i hatten. Fikk veldig mye tips da de dro. Likevel, tårene spratt nesten. I senere tid opplevde jeg verre, blant annet en kunde som slengte et halvt glass vin på meg fordi vi ikke kunne selge ham mer alkoholholdige varer, og et slagsmål som endte opp med at jeg ble dyttet mot veggen og sendt på legevakten. Joda, folk oppfører seg når de er ute de, Jeg har også opplevd kunder som plystrer, knipser og roper som om jeg var en hund. Usmaklig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 29. november 2011 #1380 Del Skrevet 29. november 2011 dere som har jobbet, eller jobber som servitør, bør se " 2 broke girls" er en veldig teit serie, men gud så genial x) Hadde man hatt en avslappet sjef så ville jeg garantert sagt ifra til alle kunder på samme måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå