AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13761 Skrevet 24. oktober 2020 Kjenner meg igjen i det med å gå tom for spesifikke varer tidlig på dagen. Nå kobber jeg på bensinstasjon, men i disse tider er det mer fast food enn noe annet. Hvis jeg går tom for boller og eller bagetter tidlig på dagen, så lager jeg gjerne mer. Men går det tom etter kl 12, så er det ikke aktuelt. Det tar ca 1 time å få ferdig flere bagetter og ca 2 timer for boller. Og siden vi på ettermiddagen og kvelden sjelden selger noe som helst av det, ender det stort sett med at alt kastes hvis jeg lager ekstra. Helt urelatert historie: For et par dager siden kom det en dame innom og spurte om det var noen som kunne fylle fult i dekkene hennes for henne (aldri skjønt at ikke folk for til slikt selv, men det er meg) Jeg forklarer henne a dessverre så er luftfylleren vår i ustand. Hun spør så om et par andre urelaterte ting, hvorpå hun igjen spør om jeg er alene der, eller om det er noen andre som kan fylle fut for henne. Jeg sier igjen, jeg er ikke alene, men lufta er i ustand, så vi kan ikke fylle for deg. Hun spør så "Hva skal jeg gjøre da?" (som om det er mitt problem) Jeg svarer henne at det er ca 5 andre bensinstasjoner innafor 5 min kjøring fra oss. Hun spør så om de har luftfyller? Altså, du får nesten spørre dem, men alle bensinstasjoner jeg har vært borti har det. (Ja, jeg høres sikkert passelig negativ ut her, men etter for mange år i denne bransjen er jeg overasket over hvordan enkelte mennesker klarer seg gjennom hverdagen) Anonymkode: 50e39...4ef 32
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13762 Skrevet 24. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i butikk. De fleste butikker er pålagt å legge til rette for/følge med på at smittevernet overholdes, det har iallefall jeg fått beskjed om av min leder. Jeg ber folk holde avstand om de står for nære, og hjelper selvfølgelig med glede en kunde som finner en annen kunde ubehagelig nært med å si ifra. Vi ønsker ikke kunder som bryter smittevernet og er respektløs/ikke tar viruset alvorlig Anonymkode: 5793b...68b Legge til rette, ja. Passe på kundene, nei. Som butikkmedarbeider selv passer vi på oss selv, men vi kan ikke gå rundt til alle i butikken å passe på, sier seg selv. Anonymkode: 2f9fb...77e 10
netpuppy Skrevet 24. oktober 2020 #13763 Skrevet 24. oktober 2020 On 10/23/2020 at 8:03 PM, Alexz said: Synes ikke det er så rart egentlig ?,😅 Syns du ikke? Er vel bare meg da 🙈. Men altså, selvfølgelig har de det, alle har jo forsikring, liksom.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13764 Skrevet 24. oktober 2020 Det dummeste av det dummeste sto jeg for. For noen år siden var jeg sylteforkjøla og helt surrete i hodet. Hadde ikke sovet på lenge. Skulle tilfeldigvis også kjøpe graviditetstest sammen med hostesaft og Ibux. I kassa presterer jeg å spørre om det at jeg har influensa påvirker resultatet av gravidtesten. I det hører hva jeg egentlig spurte om, betaler jeg rask og går flau ut. Jeg skulle gjerne vært farmasøyt på pauserommet. Jeg tipper apotekansatte har de beste pauseromhistoriene av alle 😜 Anonymkode: d33f1...914 19
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13765 Skrevet 24. oktober 2020 På 23.10.2020 den 19.43, AnonymBruker skrev: Jobber på en restaurant på et kjøpesenter. På morgenen smører vi tre fat med rundstykker og horn med forskjellig pålegg, men i utgangspunktet er det annen type mat vi selger - som burger, pasta og Club sandwich, så når det er tomt på fatene lager vi ikke flere fat med det, men smører noe på bestilling hvis det er muligheter for det, men det blir da ventetid på lik linje med den andre maten vi selger. Påsmurt er det som går aller først, så vi er som regel tomme for påsmurt i 1-tiden, horn noe før (og det smører vi ikke mer av i det hele tatt siden det er fryst og de tåler ikke kjapp opptining like godt som rundstykkene). Hver eneste dag kommer det kunder, og det er nesten alltid eldre damer, som klager over at det ikke kommer flere fat for «det er jo altfor dårlig». De som spør om vi kan smøre for dem, får nesten bestandig ja, men innimellom må vi si nei (skjer hvis det er veldig mye å gjøre og de på kjøkkenet rett og slett ikke har tid). Hadde en gang to eldre damer som rett og slett ble så forbanna over at vi ikke kunne smøre et par rundstykker til dem at de klagde på det ikke mindre enn TRE ganger; først til meg som stod i kassa den dagen, så til sjefen et par dager senere og den tredje gangen var det mennene deres som kom og krevde å få snakke med sjefen. Jeg har aldri i mitt liv forstått den fascinasjonen spesielt eldre har til påsmurte rundstykker, det er rett og slett helt merkelig. Men å bli så sur for et par rundstykker er faktisk noe av det merkeligste jeg har vært borti. Ellers er det generelt mange sure folk ute og spiser som har liten forståelse for at det blir 15 minutter å vente også på en salat når de 15 før deg i køa også har bestilt mat. Anonymkode: 0c868...192 Hvis dere alltid går tom kl 1 og alltid får forespørsler, kan dere ikke smøre flere på morgenen? Ville jo vært det mest logiske. Anonymkode: ee856...c26 36
mmd Skrevet 24. oktober 2020 #13766 Skrevet 24. oktober 2020 På 23.10.2020 den 19.43, AnonymBruker skrev: Jobber på en restaurant på et kjøpesenter. På morgenen smører vi tre fat med rundstykker og horn med forskjellig pålegg, men i utgangspunktet er det annen type mat vi selger - som burger, pasta og Club sandwich, så når det er tomt på fatene lager vi ikke flere fat med det, men smører noe på bestilling hvis det er muligheter for det, men det blir da ventetid på lik linje med den andre maten vi selger. Påsmurt er det som går aller først, så vi er som regel tomme for påsmurt i 1-tiden, horn noe før (og det smører vi ikke mer av i det hele tatt siden det er fryst og de tåler ikke kjapp opptining like godt som rundstykkene). Hver eneste dag kommer det kunder, og det er nesten alltid eldre damer, som klager over at det ikke kommer flere fat for «det er jo altfor dårlig». De som spør om vi kan smøre for dem, får nesten bestandig ja, men innimellom må vi si nei (skjer hvis det er veldig mye å gjøre og de på kjøkkenet rett og slett ikke har tid). Hadde en gang to eldre damer som rett og slett ble så forbanna over at vi ikke kunne smøre et par rundstykker til dem at de klagde på det ikke mindre enn TRE ganger; først til meg som stod i kassa den dagen, så til sjefen et par dager senere og den tredje gangen var det mennene deres som kom og krevde å få snakke med sjefen. Jeg har aldri i mitt liv forstått den fascinasjonen spesielt eldre har til påsmurte rundstykker, det er rett og slett helt merkelig. Men å bli så sur for et par rundstykker er faktisk noe av det merkeligste jeg har vært borti. Ellers er det generelt mange sure folk ute og spiser som har liten forståelse for at det blir 15 minutter å vente også på en salat når de 15 før deg i køa også har bestilt mat. Anonymkode: 0c868...192 Det er tydeligvis et marked for påsmurt i din restaurant. Det er noe kundene ønsker. Dere blir fri senest kl 13 hver dag. Hva med å smøre opp er fat ekstra? 21
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13767 Skrevet 29. oktober 2020 På 24.10.2020 den 23.59, mmd skrev: Det er tydeligvis et marked for påsmurt i din restaurant. Det er noe kundene ønsker. Dere blir fri senest kl 13 hver dag. Hva med å smøre opp er fat ekstra? Markedet er aller størst på varmmat. Vi smører ofte opp ekstra brett på lørdager, hvis kveldsvakta har husket å ta opp ekstra, men hvis det er kun tatt opp det antallet vi vanligvis har, blir det vanskelig å smøre flere brett. Rundstykkene vi bruker tåler en kjapp opptining fint, men ikke horn, f.eks, så når det er tomt, så er det tomt for resten av dagen. Det er disse som går først, og dette smører vi ikke flere av. Er ikke hver dag vi går tom, men vi prøver å se an å dagen også, og 9 av 10 ganger smører vi flere rundstykker når kundene spør. Det er virkelig ikke noe problem. Problemet oppstår de få gangene vi er nødt til å si nei fordi vi f.eks er underbemannet eller når de får opplyst at ventetiden på rundstykker da blir den samme som på varmmaten. Det vil de færreste av mine kunder godta, for «det tar jo bare et par minutter å smøre et rundstykke». De skjønner ikke at det må varmes opp før de kan smøres, og at de som gjør det, også lager annen mat som burgere, pasta og salater. Anonymkode: 0c868...192 8
mmd Skrevet 29. oktober 2020 #13768 Skrevet 29. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Markedet er aller størst på varmmat. Vi smører ofte opp ekstra brett på lørdager, hvis kveldsvakta har husket å ta opp ekstra, men hvis det er kun tatt opp det antallet vi vanligvis har, blir det vanskelig å smøre flere brett. Rundstykkene vi bruker tåler en kjapp opptining fint, men ikke horn, f.eks, så når det er tomt, så er det tomt for resten av dagen. Det er disse som går først, og dette smører vi ikke flere av. Er ikke hver dag vi går tom, men vi prøver å se an å dagen også, og 9 av 10 ganger smører vi flere rundstykker når kundene spør. Det er virkelig ikke noe problem. Problemet oppstår de få gangene vi er nødt til å si nei fordi vi f.eks er underbemannet eller når de får opplyst at ventetiden på rundstykker da blir den samme som på varmmaten. Det vil de færreste av mine kunder godta, for «det tar jo bare et par minutter å smøre et rundstykke». De skjønner ikke at det må varmes opp før de kan smøres, og at de som gjør det, også lager annen mat som burgere, pasta og salater. Anonymkode: 0c868...192 Det har du allerede forklart. Jeg ser fortsatt ikke problemet. Dette er er produkt dere tilbyr, men som dere de fleste dager lager for lite av. Tin opp litt mer, da. Denne kundegruppen ønsker påsmurt, ikke varmmat. Fornøyde kunder som handler er vel det viktigste? 32
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13769 Skrevet 29. oktober 2020 Ble ikke sagt, men skrevet. Jobber med å spesialtilpasse produkter, også til barn. For en stund siden kom en mor med barnet sitt til oss. Etter at de hadde gått, oppdaget vi at vi at et av målene ikke stemte. Sender mail til mor der vi skriver at de må komme tilbake, ettersom vi må måle på nytt. Da svarer mor: "Ok. Må x (navnet på barnet) være med?". Hvem trodde hun vi skulle ta mål av egentlig? 🙃 Anonymkode: 6948b...34e 15
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13770 Skrevet 29. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble ikke sagt, men skrevet. Jobber med å spesialtilpasse produkter, også til barn. For en stund siden kom en mor med barnet sitt til oss. Etter at de hadde gått, oppdaget vi at vi at et av målene ikke stemte. Sender mail til mor der vi skriver at de må komme tilbake, ettersom vi må måle på nytt. Da svarer mor: "Ok. Må x (navnet på barnet) være med?". Hvem trodde hun vi skulle ta mål av egentlig? 🙃 Anonymkode: 6948b...34e Denne historien er ikke om kunder, men kom på den da jeg leste denne. Som et apropos til det å ta med barnet. En jeg kjenner som jobber i barnevernet opplevde en forelder som møtte til samspillsobservasjon uten barnet to ganger. Foreldrene var ikke sammen og hadde delt omsorg. Samspillsobservasjonen havnet på dager der barnet var hos den andre forelderen og da kunne det jo ikke være med... Å be om å flytte det til datoer der barnet var hos vedkommende hadde h*n ikke tenkt på...🤯 Anonymkode: 379a7...032 22
ukjentjente Skrevet 31. oktober 2020 #13771 Skrevet 31. oktober 2020 På 23.10.2020 den 14.35, AnonymBruker skrev: Eg står i kø på den lokale matbutikken i møre og Romsdal, Sunnmøre. I golvet står det tydeleg at man skal halde 1 meters avstand. Dette er noko alle veit frå før, i og med vi har haldt avstand til kvarandre i mange mnd no. Dama i køa bak meg kjem nærmare og nærmare. Eg seier vennleg til ho: kan du hande avstand? Ho ser surt på meg. Eg flyttar meg litt, og ho kjem enda nærmare. Så eg seier vennleg igjen, kan du halde avstand? Ho gjer ikkje det og blir sur. Då snur eg meg til butikkdama som sit i kassa. Kan du vær så snill å seie at ho bak meg skal halde avstand? Eg syns ho kjem for nært meg. Då ser ho bak kassa på meg, og så flirar ho. Eg svarte ho at dette ikkje er morsomt i det heile tatt, så gjekk eg ut av butikken. Folk er altfor nærgående på butikkar generelt, og eg likar det dårlig. Anonymkode: 7e47f...912 Da kan du jo se hvordan det er å være oss som er ansatt i drit hektiske butikker og jobber på gulvet i rushen ikke mange kunder som bryr seg om avstand der heller skal jeg fortelle.. hakket verre enn en nærgående kunde bak deg! Og vi opplever det samme; kunder presterer å bli snurt fordi vi ber dem om å holde avstand... Vi blir også med jevne mellomrom skjelt ut av korona-gærninger som helst burde holdt seg hjemme og brukt kolonial istedet for å vise trynet sitt ute 😂 15
Populært innlegg MarianneE Skrevet 31. oktober 2020 Populært innlegg #13772 Skrevet 31. oktober 2020 Tlf ringer og jeg svarer: "Har dere blusen som er avbildet på facebooksiden deres i dag i str L?" Jeg bekrefter at det har vi. Kunden spør: "tror du den passer til meg?" Jeg prøver å forklare at det er noe vanskelig å vite uten å ha sett vedkommende uten at damen viste noen forståelse for akkurat det. 53
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13773 Skrevet 31. oktober 2020 På 23.10.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev: Fordi da må vi ha en ansatt som kun står og smører rundstykker, og det er det ikke kapasitet eller plass til. Plassen vi står og smører rundstykker på morgenen på, blir brukt til prep, baking av kaker og lignende resten av dagen, og i bongen er det som regel fullt opp med annen mat. Vi smører et og et i de aller fleste tilfeller når noen spør, men grunnen til at vi ikke smører opp hele brett når de første vi smører er tomme er for å slippe så kaste mye på slutten, i tillegg til kapasitet. Det er kun på formiddagen det går påsmurt, stort sett, så det er ikke lønnsomt å smøre rundstykker i massevis. Anonymkode: 0c868...192 Det høres jo ut som dere kunne smurt 5 ekstra rundstykker og horn ut i fra det du forteller da. Men samma det, dersom et spisested ikke har det jeg vil ha mest av alt, så tar jeg bare noe annet... Tror eldre folk generelt er vanskeligere å ha med å gjøre. Anonymkode: 26ee2...9cc 17
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13774 Skrevet 31. oktober 2020 Kan dere ikke starte en egen tråd angående antall smurte rundstykker? Det holder nå. Anonymkode: 8975a...dd4 44
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13775 Skrevet 31. oktober 2020 På 14.8.2020 den 20.01, AnonymBruker skrev: Jeg følte meg litt som den dumme kunden i dag, men syntes likevel jeg hadde rett... Stod i en litt uorganisert kø, og ropte ut relativt høyt "NÅ ER DET MIN TUR ALTSÅ!" Ved vareutleveringen hos en møbelkjede, folk stod litt rundt omkring. Jeg prøvde å holde avstand, som man skal nå. Hver kunde tok ganske lang tid. Duden i utleveringa hjalp en kunde når jeg kom, så jeg stod litt til siden og ventet. Det kom noen rett etter meg, som stilte seg på andre sida av porten, og huka tak i den ansatte når han hadde levert varen han holdt på med. Jaja tenkte jeg, jeg kan vente en runde til. Når de får varen, kommer det en ny kunde som strener rett fram til porten og leverer kvitteringen sin før jeg rekker å si noe. Da blei jeg irritert, og sa ifra ganske tydelig. Den nye kunden ble dritsur, men so be it. Ingen kritikk av den ansatte, det var ikke så greit for han å ha oversikt. Men skjønner ikke kunder køkultur? Tror de at de andre folka som står rundt vareutleveringa står der og venter bare for moro skyld liksom? Anonymkode: 3b964...aed Hvis du stod til siden for der alle de andre kundene fant det naturlig å stå, regnet de vel med at du allerede fikk hjelp og ventet på levering. Jeg kunne nok gjort det samme og gått rett mot den ansatte og gått ut fra at du allerede fikk hjelp. Anonymkode: 5701e...dc8 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #13776 Skrevet 31. oktober 2020 Ei jeg kjenner jobber i matbutikk og ser at menn fra diverse land ( ok jeg kommer til å bli kalt rastist, men det er greit) beordrer kona til å hente ned varer fra hylla. Hent ditt, hent datt, legg den her og legg det der. Av og til kommer de butikken uten kona og da går kommer de bort til hun jeg kjenner og sier: hei du må hjelpe meg å legge varer i kurven/vogna. Da svarer hun: nei hvis du har du hender som fungerer, klarer du det nok selv og dessuten er jeg veldig opptatt med å plassere og prise varer. Anonymkode: d33f1...914 27
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13777 Skrevet 1. november 2020 Er permittert fra jobb i reiselivet og har fått meg julejobb i en butikkjede jeg jobbet i for noen år siden, innenfor gave og interiør. Har fulgt litt med på hva som har kommet og gått av produkter siden jeg er interessert, så har en viss oversikt selv om jeg ikke har jobbet med det på daglig basis de siste årene. Da jeg jobbet i går kom en kunde til meg og var sint for at vi ikke hadde lysestaker til kadenderlysene fra Holmegaard. Eh, jo. Det har vi. Viste henne stakene, men det var ikke sånn hun skulle ha. Hun ville ha en med dekor som matchet dekoren på lyset. Jeg er ikke sikker på når Holmegaard sluttet å lage dem, men de siste årene har de hatt en glasslysestake uten dekor til kadenderlysene. En nøytral stake som kan brukes år etter år uten at den "krasjer" med dekoren på lyset. Dette ble dama sint for, for hun ville ha en stake til lyset sitt med samme dekor som på lyset. Om vi ikke hadde den i butikken fikk vi bestille den. At det er mildt sagt vanskelig å bestille noe som ikke lages ville hun ikke høre på.🤦♀️🤯 Anonymkode: 379a7...032 25
Lyspunkt Skrevet 1. november 2020 #13778 Skrevet 1. november 2020 On 10/23/2020 at 3:55 PM, AnonymBruker said: Hvorfor skulle den ansatte si fra for deg? Anonymkode: 9ef2b...8de Det er helt normalt i andre land. Overoppsynet med at reglene blir fulgt ligger hos butikken. Synes ikke det var så rart tenkt når kunden nektet å høre etter. 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13779 Skrevet 1. november 2020 På 14.8.2020 den 3.38, AnonymBruker skrev: Der er jeg enig. Mange butikkansatte sier også "ha en fin dag/kveld" i det man skal gå, og da gremmer jeg meg de gangene jeg legger merke til at kunden etter meg ikke gir noen respons. Det skulle da bare være hyggelig å si "takk det samme". Trøsten må være at disse sure personene ikke kan ha det så godt med seg selv ... Anonymkode: a5613...124 Forskjellen er at du er på jobb og må være serviceinnstilt, og disse er kunder på fritiden sin som kan ha allslags tanker og være i allslags humør. Som regel svarer jeg høflig, men hvis jeg nettopp har fått en dårlig beskjed og sliter med å holde tårene tilbake er ikke min prioritering å gjøre deg til lags som butikkansatt. Jeg ser ikke hva slags trøst det er for deg i at jeg har det dårlig. Jeg jobber tett med mennesker i helsevesenet, og er alltid blid og glad, men jeg forventer ikke det av pasientene mine. Det er helt greit at de er lei seg, sure, frustrerte og gudene vet hva. Klart dagen min blir bedre av hyggelige pasienter som tar alt med et smil, men jeg vet bedre enn at alle er i en sånn posisjon. Ja, jeg jobber i helsevesenet, men disse pasientene må også handle i butikker som der du jobber, og for noen er det ressurskrevende å gjøre noe mer enn å nikke og være for seg selv mens de ser på det de skal ha. Anonymkode: 1bd25...61c 12
mmd Skrevet 1. november 2020 #13780 Skrevet 1. november 2020 På 31.10.2020 den 12.48, AnonymBruker skrev: Kan dere ikke starte en egen tråd angående antall smurte rundstykker? Det holder nå. Anonymkode: 8975a...dd4 Hvorfor skriver du er nytt innlegg om det temaet? Vi andre er ferdig for mange dager siden😀 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå