Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, frk.jus said:

Det er skiltingen som gjelder. Det teller som et tilbud, og ved aksept - i form av at kunden står klar til å betale prisen - inngås en bindende avtale. Tullingen i kassen må akseptere prisen på skiltet. 

Det trodde jeg og, men er visst ikke sånn.

Anonymkode: 79530...14c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. Diskusjonen om betaling for pose i butikken er splittet til egen tråd, som finnes her, slik at de som ønsker å diskutere posepris, kan fortsette der uten å spore av denne tråden. 

Søgni, mod. 

• Liker 7
Skrevet
På 31.7.2020 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Jobber for tiden som sommervikar i kjedebutikk som selger kjøkkenutstyr, glass og porselen. Vi som jobber i butikken har ingenting å si når det gjelder sortimentet vi fører, dette bestemmes på sentralt hold. Vi skriver "tapt salg" lister og gir tilbakemeldinger til de som jobber med innkjøp og sortimentsutvikling om etterspurte produkter, men utover det har vi ingen mulighet til å påvirke.

Jeg (og de andre som jobber her) holder på å bli sprø av en kar som dukker opp jevnlig og etterspør ting vi ikke har i sortimentet (det virker nærmest som han leter etter ting vi garantert ikke har). Når svaret er at vi dessverre ikke fører det aktuelle produktet er det innledningen på en lengre forelesning om hvor uforståelig han synes det er at vi ikke har det, hvorfor han mener vi burde ha det i butikken og forklaring om produktet og dets fantastiske egenskaper. Det er bortimot umulig å avslutte og kommer det andre kunder venter han bare til vi er ferdige med å ekspedere dem før han setter i gang igjen. :bond:

Anonymkode: 379a7...032

Har du naboen min som kunde 😂

• 2 uker senere...
Skrevet

Blir litt matt av kunder som svarer "ja" når jeg sier hei til dem. Hvilken respons er det?

Og hvorfor er det så mange egoister der ute? Altså, folk som tydeligvis tror de er alene i verden. Stiller handlevogna midt i veien slik at andre ikke får gå forbi, eller lar de 100 varene sine stå nede på båndet mens de snakket i telefon eller andre mennesker, pakker inn eller lignende. Sånn, dagens utblåsning. 

Anonymkode: 6b52b...422

• Liker 13
Skrevet

Apropos egoister.

Sitter to damer i stillevognen på toget. Den ene prater i telefonen. Konduktøren sier at det ikke er lov å prate i telefonen her. Dama svarer frekt at hun må få lov når det er noe viktig. Før hun husjer konduktøren vekk. 

Anonymkode: 97702...f59

• Liker 16
Skrevet
På 11.8.2020 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Blir litt matt av kunder som svarer "ja" når jeg sier hei til dem. Hvilken respons er det?

Anonymkode: 6b52b...422

Jeg opplevde denne: Jeg sa hei og velkommen inn, damen svarer: Slutt og mas, sånt liker jeg ikke!

• Liker 27
Skrevet
55 minutter siden, MarianneE skrev:

Jeg opplevde denne: Jeg sa hei og velkommen inn, damen svarer: Slutt og mas, sånt liker jeg ikke!

Her er en jeg stadig opplever: Jeg sier hei og kunden svarer "Jeg skal bare kikke" i et surt tonefall. Hvor vanskelig er det å slenge på et "Hei" før "Jeg skal bare kikke"?  Eller bare svare "Hei" tilbake? Jeg hadde ikke engang spurt om kunden ønsket hjelp med noe.

Jeg har forståelse for at mange bare kikker og at de ikke ønsker noe hjelp, men det må da være lov å hilse på kundene som kommer inn i butikken uten å bli bitt hodet av? Eller er det for mye å forlange?

• Liker 21
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er en jeg stadig opplever: Jeg sier hei og kunden svarer "Jeg skal bare kikke" i et surt tonefall. Hvor vanskelig er det å slenge på et "Hei" før "Jeg skal bare kikke"?  Eller bare svare "Hei" tilbake? Jeg hadde ikke engang spurt om kunden ønsket hjelp med noe.

Jeg har forståelse for at mange bare kikker og at de ikke ønsker noe hjelp, men det må da være lov å hilse på kundene som kommer inn i butikken uten å bli bitt hodet av? Eller er det for mye å forlange?

Der er jeg enig. Mange butikkansatte sier også "ha en fin dag/kveld" i det man skal gå, og da gremmer jeg meg de gangene jeg legger merke til at kunden etter meg ikke gir noen respons. Det skulle da bare være hyggelig å si "takk det samme".

Trøsten må være at disse sure personene ikke kan ha det så godt med seg selv ...

Anonymkode: a5613...124

• Liker 12
Gjest padawan
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanskelig er det å slenge på et "Hei" før "Jeg skal bare kikke"?  Eller bare svare "Hei" tilbake? Jeg hadde ikke engang spurt om kunden ønsket hjelp med noe.

Vanligvis pleier jeg å svare høflig men synes ingenting er verre enn å regelrett bli fotfulgt rundt i butikken mens jeg titter.

Skrevet
1 time siden, padawan skrev:

Vanligvis pleier jeg å svare høflig men synes ingenting er verre enn å regelrett bli fotfulgt rundt i butikken mens jeg titter.

Det er jo ganske langt mellom at den ansatte hilser på deg i det du kommer inn i butikken og at du blir fotfulgt da. Sistnevnte er jeg enig i at er irriterende, det gjør jeg aldri selv. Hos oss er instruksen å hilse på kundene når de kommer inn og la de kikke litt før man hører om de ønsker hjelp med noe. Sier de at de kun ønsker å kikke får de gå i fred så lenge de vil.

• Liker 13
Gjest padawan
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske langt mellom at den ansatte hilser på deg i det du kommer inn i butikken og at du blir fotfulgt da

Sant nok. I en av butikkene jeg jobbet i var sjefen veldig på at vi skulle være tilgjengelige og imøtekommende for kundene når de kom inn i butikken og det er først når jeg har blitt litt eldre jeg har skjønt hvorfor han maste sånn på oss for det. Ingenting er verre enn butikkansatte som mer eller mindre ligger over disken og er dypt fokusert i mobilen sin uten å legge merke til at det kommer kunder inn i butikken. 

Skrevet
På 23.7.2020 den 15.00, The Kitten skrev:

Jeg har ikke engang blitt bedt om å legitimere meg, og jeg bor i en av landets største byer.

Samme her 

Skrevet

Jeg følte meg litt som den dumme kunden i dag, men syntes likevel jeg hadde rett...

Stod i en litt uorganisert kø, og ropte ut relativt høyt "NÅ ER DET MIN TUR ALTSÅ!"

Ved vareutleveringen hos en møbelkjede, folk stod litt rundt omkring. Jeg prøvde å holde avstand, som man skal nå. Hver kunde tok ganske lang tid. Duden i utleveringa hjalp en kunde når jeg kom, så jeg stod litt til siden og ventet. Det kom noen rett etter meg, som stilte seg på andre sida av porten, og huka tak i den ansatte når han hadde levert varen han holdt på med. Jaja tenkte jeg, jeg kan vente en runde til. Når de får varen, kommer det en ny kunde som strener rett fram til porten og leverer kvitteringen sin før jeg rekker å si noe. Da blei jeg irritert, og sa ifra ganske tydelig. Den nye kunden ble dritsur, men so be it. 

Ingen kritikk av den ansatte, det var ikke så greit for han å ha oversikt. Men skjønner ikke kunder køkultur? Tror de at de andre folka som står rundt vareutleveringa står der og venter bare for moro skyld liksom? 

Anonymkode: 3b964...aed

• Liker 36
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følte meg litt som den dumme kunden i dag, men syntes likevel jeg hadde rett...

Stod i en litt uorganisert kø, og ropte ut relativt høyt "NÅ ER DET MIN TUR ALTSÅ!"

Ved vareutleveringen hos en møbelkjede, folk stod litt rundt omkring. Jeg prøvde å holde avstand, som man skal nå. Hver kunde tok ganske lang tid. Duden i utleveringa hjalp en kunde når jeg kom, så jeg stod litt til siden og ventet. Det kom noen rett etter meg, som stilte seg på andre sida av porten, og huka tak i den ansatte når han hadde levert varen han holdt på med. Jaja tenkte jeg, jeg kan vente en runde til. Når de får varen, kommer det en ny kunde som strener rett fram til porten og leverer kvitteringen sin før jeg rekker å si noe. Da blei jeg irritert, og sa ifra ganske tydelig. Den nye kunden ble dritsur, men so be it. 

Ingen kritikk av den ansatte, det var ikke så greit for han å ha oversikt. Men skjønner ikke kunder køkultur? Tror de at de andre folka som står rundt vareutleveringa står der og venter bare for moro skyld liksom? 

Anonymkode: 3b964...aed

Heller bestemt kunde enn dum kunde mener nå jeg da :)

• Liker 19
Skrevet

"Da går jeg til konkurrenten!😡"

Hva vil de oppnå ved å rope ut dette? Håper de på at vi skal springe etter de, dra de inn igjen i butikken og be på våre knær at de MÅ ta handelen hos oss og ikke hos vår konkurrent? 😂😂

Anonymkode: 12909...53b

• Liker 38
Skrevet

Jeg står og rydder i butikken og en voksen dame kommer inn, løfter opp en kjole. Kunden: Herregud, det er som å løfte på et telt." Jeg sier med noe dårlig behersket stemme at dette er vår minste størrelse altså S som tilsvarer 42/44. Da så damen på meg, lo og kastet fra seg kjolen og gikk.

• Liker 15
Skrevet
2 timer siden, MarianneE skrev:

Jeg står og rydder i butikken og en voksen dame kommer inn, løfter opp en kjole. Kunden: Herregud, det er som å løfte på et telt." Jeg sier med noe dårlig behersket stemme at dette er vår minste størrelse altså S som tilsvarer 42/44. Da så damen på meg, lo og kastet fra seg kjolen og gikk.

Zizzi? 🙈

Jobber i kjeden selv, og selv om jeg ikke har opplevd den der personlig så er det noen som kommer inn, begynner å se og MÅ kommentere til meg at ”Ja, nei, dette er vel store størrelser dette?», smiler og går ut igjen. Vet mange ikke er klar over det heller, så skal ikke dra alle over en kam, men man merker det godt på de som bare MÅ..

Anonymkode: 7dbc6...b2e

• Liker 23
Skrevet
På 27.8.2020 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Zizzi? 🙈

Jobber i kjeden selv, og selv om jeg ikke har opplevd den der personlig så er det noen som kommer inn, begynner å se og MÅ kommentere til meg at ”Ja, nei, dette er vel store størrelser dette?», smiler og går ut igjen. Vet mange ikke er klar over det heller, så skal ikke dra alle over en kam, men man merker det godt på de som bare MÅ..

Anonymkode: 7dbc6...b2e

Det beste er de som kommer innom og sier at det er så fint med en butikk for dere som ikke klarer å gå ned i vekt. Det synes folk er så fint. Avsluttes gjerne med setningen "kanskje du klarer det om du prøver ordentlig "

• Liker 23
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jobber for en av landets største tele operatører, og av og til blir jeg overrasket over at folk klarer å åpne en dør.

En dame mente det var vår feil at hun ikke hadde betalt de siste 4 (!) fakturaene siden hun ikke hadde fått påminnelse sms. At hun hadde fått 2 sms og 2 brev i posten var ikke så nøye så lenge hun ikke mottok den første påminnelsen. 

Det er ganske strenge regler rundt personvern så jeg kan ikke gi info til noen som ikke står registert på kundeforholdet. Får så mye kjeft for dette og beskjed om ting som "det er jo jeg som betaler". Hjelper ikke gitt så lenge du ikke står her. 

Trodde aldri jobben min ble å måtte forklare voksne mennesker hvorfor de må betale reningene sine.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...