Nuka Skrevet 27. juli 2020 #13701 Skrevet 27. juli 2020 På 23.7.2020 den 10.43, AnonymBruker skrev: Nå ble det vel slik at man slapp å legitimere seg, og bankkonto/kort ikke ble sperret. Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil. Pris på biletter med fly lå på 3700 hver vei. Forklarte at jeg ikke har råd til det som student og da heller måtte bytte bank. Damen i telefonen var sur men sa det var greit. Senere samme dag ringer avdelingsleder og sier jeg kan slippe å legitimere meg. Senere leste jeg I avisen at alle (hvertfall I finnmark) slapp unna hele greia. Synes derimot ikke jeg var en vanskelig kunde. Her kommer banken med urimelige krav. Anonymkode: fc249...e74 Vi bor 8 timer unna der jeg hadde bank før, jeg slapp ikke så de sperret og avsluttet kuntoen min. Prøvde å forklare meg med at vi ikke kunne bryte opp å kjøre så langt midt i skoleåret, ingen forståelse så jeg ble kalt vanskelig kunde. Ikke aktuelt for de å få bistand fra banken der vi bor heller til å scanne pass og sende til de via faks som da er samme hovedgruppe, men annen undergruppe.. Var faktisk så vanskelig kunde jeg da at jeg sa klart ifra jeg ALDRI kommer til å ty til dem igjen, selv ikke når vi flytter oppover igjen når barna er ferdig på grunnskolen. Møkkabank. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13702 Skrevet 27. juli 2020 Jobber i blomsterbutikk, så var det ei dame som var veldig fin på det, var veldig tydelig at hun hadde en oppfatning om at hun var bedre enn andre, når hun kom til kassen med noe som skulle være gave skulle hun ha den pakket inn i zøflan, cellofan som vi i fagmiljøet kaller det da 😂 var forøvrig å handlet i matbutikken nå i koronatiden, hvor en dame gikk å bar på en ferdig pavlovabunn, så hostet hun på den, for så å sette den tilbake, virket ubevisst, men altså korona eller ei. Fikk sagt i fra til de ansatte og de fikk fjernet omkringliggende varer Anonymkode: d486d...81b 11
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13703 Skrevet 27. juli 2020 På 25.7.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev: Vel jeg synes det er en skikkelig uting å være utsolgt for noe to timer etter åpningstid, det er for dårlig Anonymkode: 20b85...041 Jeg skjønner seriøst ikke om dette er ironisk? Anonymkode: 70452...c8b 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13704 Skrevet 29. juli 2020 På 26.7.2020 den 16.33, AnonymBruker skrev: Fikk klar beskjed om at jeg måtte møte personlig. Spurte om åbruke post i butikk eller bank id, og det var ikke mulig. Nærmeste postkontor er 6 timer kjøring en vei, er stort sett bare post i butikk i finnmark. Anonymkode: fc249...e74 Det er jo fordi det er bank-id som krever pass. Anonymkode: ff47a...142 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13705 Skrevet 29. juli 2020 På 25.7.2020 den 23.30, AnonymBruker skrev: Vel jeg synes det er en skikkelig uting å være utsolgt for noe to timer etter åpningstid, det er for dårlig Anonymkode: 20b85...041 Vi som jobber "på gølvet" synes det er mist like kjipt som deg, for vi må stå å ta i mot kjeft for noe vi har null kontroll over. Det er ikke noe jeg hater mer enn mailer fra hvoedkontoret om at levering av XXX produkt i kampanjen som starter til uka dessverre er forsinket og vi vet ikke mer på nåværende tidspunkt. Da er det bare å stålsette seg for å bli skjelt ut. Mange ganger. Anonymkode: 379a7...032 38
Gjest kruspersilletaco Skrevet 30. juli 2020 #13706 Skrevet 30. juli 2020 På 22.7.2020 den 18.04, AnonymBruker skrev: Noe som kan være utrolig irriterende er sånne kunder som forventer at det skal finnes produkter som var utsolgt akkurat da. Det skal ALLTID være enkelte varer liggende der akkurat for disse bestemte og påståelige kundene. "er du sikker på at dette er helt tomt?" "er du 100 % sikker på at det ikke finnes noen flere eksemplar?" "Kanskje dere har enda flere varer liggende på bakrommet?" Og hundre andre lignende spørsmål av mer eller mindre samme type. Men det er jo selvfølgelig en helt elendig måte å drive "forretninger" på da. Det aller viktigste for butikken burde vel egentlig å være å ha flest mulig produkter liggende fremme i butikken for å faktisk få solgt tingene deres. Anonymkode: 75ce8...7c7 Jeg brukte alltid det som en god mulighet til å lese/skrive et par meldinger på bakrommet mens jeg "letet" etter varer jeg visste vi var tom for. La på en lei mine og sa jeg hadde sett over alt men var dessverre helt tomt.. Kunden semifornøyd fordi jeg prøvde, og jeg fikk et par min pause med mobilen (var ung da..)
Minya Skrevet 30. juli 2020 #13707 Skrevet 30. juli 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde sommer-jobb i en matbutikk, for noen få år siden nå. Alkohol var det ikke tillatt å selge etter ett visst klokkeslett om kvelden, men en ordentlig KJÆRRING kom likevel innom lenge ETTER denne fristen, og skulle absolutt kjøpe litt øl. Men så begynte hun selvfølgelig å sutre og bære seg fordi jeg ikke tillot dette kjøpet. Dette skulle hun garantert skrive om på Facebook (noe som egentlig ville vært helt greit for min del. Dette ville i så fall vært hun selv som kom til å fremstille seg som en fjott!) og jeg var viss nok ett helt "forferdelig" menneske, som var slem mot den "stakkarslige" lille henne. Og så videre, og så videre, og så videre. Heldigvis dukket det opp ett par andre kunder, og denne kjærringa valgte å gå sin vei. Men alle varene hennes stod fremdeles igjen i kassen. Hun påstod temmelig hardnakket at hun "aldri i verden" skulle komme innom MIN lille butikk igjen noensinne. I tillegg ønsket hun å advare Gud og hvermann om denne tåpelige og patetiske butikken vår. Men noen få uker seinere så var hun plutselig på plass igjen, kjøpte en god del varer, og lot som ingenting ovenfor meg! *snip* Anonymkode: 75ce8...7c7 Haha, jeg husker det skjedde i butikken vår for noen år tilbake, lenge etter at de nye reglene som ikke lenger tillot butikken å bruke skjønn på når kunden hadde lagt ølen i handlevogna. Øl skal være slått inn i kassen før kasseklokka treffer 20:00 (18:00 på lørdager) og det kom en kar inn i butikken ett minutt på åtte, han kom til kassa ett minutt over åtte, og mente at vi skulle slå inn ølen likevel. Vi stod på vårt og forklarte at vi ikke ønsket å miste jobben bare for å gjøre ham fornøyd, så etter mye om og men så dro han i frustrasjon og sinne, uten øl. Neste morgen da sjefen kom på jobb, hadde han åpenbart vært bortom butikken midt på natta med gaffatape og en utskrift av ølsalgsreglementet fra 1998, som han tydeligvis hadde printet ut fra nettet, hvor han hadde brukt sånn sjokkgul tusj til å highlighte der det stod at butikken hadde lov å bruke skjønn. Problemet er bare at de "nye" reglene fra 2005 spesifiserte tydelig det vi hadde fortalt ham. (dette skjedde rundt 2013) 17
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13708 Skrevet 31. juli 2020 Dessverre må jeg si etter 15år i butikk at kvinner er de mest urimelige. Krever ting som er helt på jordet, bruker hersketeknikker. Jeg er flau over å være kvinne. Anonymkode: b78c3...305 15
oyv12345 Skrevet 31. juli 2020 #13709 Skrevet 31. juli 2020 Har et par morsomme historier, og her er det snakk om mannfolk: 1. Jobbet i mine ungdomsår i en butikk i storbyen. Inn kommer det en person som ønsker å levere tilbake varer for 2-3000,- Ingen kvittering og uten noe dokumentasjon på at han hadde kjøpt varene på aktuelt sted. Jeg tilbyr han å ta imot mot at han får en tilgodelapp som han kunne bruke i butikken. Plutselig står denne voksne mannen i full gråt. Høylytt. Han gråter så mye at Butikk eier må ta over. Jeg gjemmer meg bak i butikken og hører fortsatt mannen gråte. Det funket, penger fikk han tilbake. 2. Nå om dagen har jeg en del tekniske kunder. Her er det snakk om en skole vaktmester i byen. Han møter opp i full dress på jobb og kaller seg selv for Drifts direktør. Han har vært svært spydig med folk rundt seg og er ovenpå så jeg måtte bare si etter en del uker med denne personen: "Du som vaktmester bør jo kunne gå ut å se på dette selv". Det klikket totalt for han. Fant visittkort og ble helt hysterisk. Han hadde aldri blitt så såret før. De andre fikk vite om dette, og likte at jeg hadde tatt en for laget. 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13710 Skrevet 31. juli 2020 Jobber for tiden som sommervikar i kjedebutikk som selger kjøkkenutstyr, glass og porselen. Vi som jobber i butikken har ingenting å si når det gjelder sortimentet vi fører, dette bestemmes på sentralt hold. Vi skriver "tapt salg" lister og gir tilbakemeldinger til de som jobber med innkjøp og sortimentsutvikling om etterspurte produkter, men utover det har vi ingen mulighet til å påvirke. Jeg (og de andre som jobber her) holder på å bli sprø av en kar som dukker opp jevnlig og etterspør ting vi ikke har i sortimentet (det virker nærmest som han leter etter ting vi garantert ikke har). Når svaret er at vi dessverre ikke fører det aktuelle produktet er det innledningen på en lengre forelesning om hvor uforståelig han synes det er at vi ikke har det, hvorfor han mener vi burde ha det i butikken og forklaring om produktet og dets fantastiske egenskaper. Det er bortimot umulig å avslutte og kommer det andre kunder venter han bare til vi er ferdige med å ekspedere dem før han setter i gang igjen. Anonymkode: 379a7...032 4
Søgni Skrevet 31. juli 2020 #13711 Skrevet 31. juli 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, og svar til dette. Søgni, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13712 Skrevet 31. juli 2020 5 timer siden, oyv12345 skrev: 1. Jobbet i mine ungdomsår i en butikk i storbyen. Inn kommer det en person som ønsker å levere tilbake varer for 2-3000,- Ingen kvittering og uten noe dokumentasjon på at han hadde kjøpt varene på aktuelt sted. Jeg tilbyr han å ta imot mot at han får en tilgodelapp som han kunne bruke i butikken. Plutselig står denne voksne mannen i full gråt. Høylytt. Han gråter så mye at Butikk eier må ta over. Jeg gjemmer meg bak i butikken og hører fortsatt mannen gråte. Det funket, penger fikk han tilbake. Det var ikke tilfeldigvis denne mannen? https://youtu.be/WUcIrVWRxx4 Anonymkode: 5701e...dc8 1
oyv12345 Skrevet 31. juli 2020 #13714 Skrevet 31. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke tilfeldigvis denne mannen? https://youtu.be/WUcIrVWRxx4 Anonymkode: 5701e...dc8 Haha! 😀 "Gråte" trikset fungerer som bare av det!
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 Populært innlegg #13715 Skrevet 1. august 2020 Er sommervikar i butikk på senter. Samtale med kunde i går kveld: Kunde: "Det er tomt for antibac." Jeg skjønner ikke hva hun mener, vi har to halvfulle pumpeflasker på kassedisken og jeg satt nylig ut en full flaske på et bord ved inngangen. "Vi har masse antibac vi, to flasker her og det står en ved inngangen også, den satte jeg ut for få minutter, så kan ikke skjønne at er tom allerede." Kunde: "Det hjelper jo ikke når det er tomt der ute. Du må fylle på." Kunden peker på dispenseren senteret har satt opp ved inngangen. Meg: "Å, den er det senteret som har styr på. Den har ikke butikken her noe ansvar for, men jeg skal gi beskjed til senterkontoret om at den er tom, så sørger de for å fylle den opp." Kunde: "Det hjelper ikke meg nå da. Jeg må ha antibac før jeg går til bilen." Meg: "Det er bare å ta her, jeg har som sagt masse." Kunde: "Men jeg vil ta på rett før jeg går ut døra. Nå er jeg jo langt inne i en butikk og det kan komme mye rart på hendene mine før jeg kommer til døra." Jeg kjemper for å ikke himle med øynene og si noe småspydig. Butikken ligger rett innenfor inngangen på senteret, det er snakk om maks 10 meter. "Jeg har dessverre ikke mulighet til å fylle senterets antibacdispensere, det må vaktmesteren gjøre. Om du vil sprite hendene i det du går ut døra er kanskje lurt å ha en liten flaske med antibac i veska? De har både på apoteket, Normal og matbutikken." Kunde: "Jeg skal da ikke ha utgifter på at du er gjerrig på antibacen og nekter å sørge for å fylle på dispenseren der borte." Meg: "Det er som sagt senterets dispenser, ikke butikkens. Og jeg skal gi beskjed til senteret om at den må fylles. I mellomtiden er det bare å bruke antibacen vår." Kunde: "Du tar ikke smittevern på alvor du!" Så trampet hun ut uten å benytte seg av antibacen vår. Anonymkode: 379a7...032 79
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #13716 Skrevet 1. august 2020 On 7/31/2020 at 11:41 AM, AnonymBruker said: Dessverre må jeg si etter 15år i butikk at kvinner er de mest urimelige. Krever ting som er helt på jordet, bruker hersketeknikker. Jeg er flau over å være kvinne. Anonymkode: b78c3...305 Ja, for mannfolka er jo myyyyye bedre..... Aner ikke hvor mange ganger ekle, gamle menn har seksuelt trakassert meg på jobb, snakket ned til meg, snakket ekkelt om meg høyt til kompisene sine eller sagt nedlatende ting til meg kun fordi jeg er kvinne. Eller alle menna som har bedt meg finne en annen mannlig kollega fordi jeg som kvinne absolutt ikke kan ha kunnskap nok til å hjelpe de (ofte om de skal kjøpe ny grill, maling eller lignende) eller at jeg ikke er sterk nok til å hjelpe de bære ting osv... Eller alle menna som også har brukt hersketeknikker eller prøver skremme og virke tøffe/skumle/strenge for å få vilja si... Kan derfor ikke si meg helt enig med deg, men en ting de alle har til felles er at de alltid er godt voksne mennesker, gjerne 40-50+. Jeg er i alle fall stolt av å være ung, min generasjon er alltid mine favorittkunder. Anonymkode: 3a036...79d 33
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #13717 Skrevet 1. august 2020 På 26.7.2020 den 16.33, AnonymBruker skrev: Altså, hæ?! Men det er da ikke butikken sin feil... Man har ikke uendelig med ting og noen ganger selges varer fortere enn man først antar, for ikke å snakke om at salgspriser, annonser og mailer osv blir planlagt og printer ut oppimot flere uker før salget faktisk starter. Hovedlageret sender jo ut alle varene de kan til alle butikkene som har plass til disse varene, men for eksempel nå i sommer har det blitt solgt ekstremt mye mer enn tidligere pga korona (folk er hjemme og bruker feriepengene sine på å pusse opp hjem og hage), er da ikke butikkene sin feil at produsentene ikke har flere eksemplarer, eller at butikkhyllene eller lagrene ikke rommer mer enn så så mye... Vi kan ikke akkurat trylle frem flere varer, er det tomt så er det tomt. Pluss at vi pleier jo ha salg på varer vi ønsker å selge ut, for eksempel sesongvarer på vei ut av sesong, og da er salget allerede bestemt månedene i forveien, at det ble tomt for basseng samme dagen salget starter er som sagt ikke butikkens feil, det var bare spesielt stor etterspørsel for basseng i sommer liksom... Nei uff, jeg forstår ikke at kunder ikke forstår at butikker ikke er en uuttømmelig kilde, og dersom det er et utrolig salg på en vare du ønsker så ønsker mest sannsynlig flere kunder akkurat det samme. Alle kan ikke få i pose og sekk. Er det utsolgt er det utsolgt, så vær så snill og ikke kjeft på ansatte for det. Anonymkode: 3a036...79d Kjefter ikke men synes det er elendig likevel. Anonymkode: 20b85...041 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #13718 Skrevet 1. august 2020 På 27.7.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner seriøst ikke om dette er ironisk? Anonymkode: 70452...c8b hvotfor i all verden skal det være det? Sender man ut tilbudskatalog bør man ha litt mer enn en eller to på lager Anonymkode: 20b85...041 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13719 Skrevet 2. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: hvotfor i all verden skal det være det? Sender man ut tilbudskatalog bør man ha litt mer enn en eller to på lager Anonymkode: 20b85...041 Selvfølgelig har man mer enn en eller to på lager, problemet er at det finnes andre kunder enn deg. Noen av de kommer like etter at butikken har åpnet fordi de vet at tilbudsvarer selger fort. Er det tilbud? Handle raskt. Jeg kan ikke begripe at dette er et vrient konsept for enkelte. Anonymkode: 70452...c8b 38
gladogvanlig Skrevet 2. august 2020 #13720 Skrevet 2. august 2020 På 27.7.2020 den 7.57, AnonymBruker skrev: Var en dame på flyplassen som klaget på at det var ble 3 kr mer enn det som sto på skiltet. Mannen i kassen svarte det gjorde ingenting for han trengte ekstra lommepenger. Den stakkars damen ble helt satt ut. Anonymkode: 9ef2b...8de Det er skiltingen som gjelder. Det teller som et tilbud, og ved aksept - i form av at kunden står klar til å betale prisen - inngås en bindende avtale. Tullingen i kassen må akseptere prisen på skiltet. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå