Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var borti en kunde som kjøpte gnagsårplaster og skulle ha meg til å sette det på de ekle, svette uvaska beina hans... Dette var i en matbutikk og jeg jobba i kjøttdisken. Syntes likevel ikke jeg kunne si nei, var tross alt kjent for å være ekstremt serviceinstilt, men man kan trygt si at jeg skrubba hendene godt etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nettopp på 4 stjerners middag. Ei dame var på Meny og spurte etter russisk kaviar. Hahahahahahahaha!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tiltale fordi vi ikke selger hundevalper. Hun var rimelig skuffet, fruen som ville hilse på hundevalpene.. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Burger King:

Kunden: "Skal ha kakao som er iss!"

Jeg skjønte ikke hva hun mente, og lurte på om det var varm sjokolade med softis i, hun var ute etter.. Men det viste seg at det var sjokolademilkshake :fnise:

Kunde: "Har dere meksikansk frokost?"

Jeg: "Nei, vi har ingen frokostmeny, men har alle disse burgerne/baguettene her gjennom hele åpningstiden".

Kunde: Men hvor i HELVETE kan jeg få tak i meksikansk frokost? Hvilken resturant i nærheten har det?

Kunde: "Hi, I want to buy a ticket from you"

Jeg: "We don't sell tickets here... But you can buy tickets for subway in Narvesen" (peker i retning en Narvesen-kiosk i nærheten.

Kunde: "No! I'm not going to travel with the Subway. I mean tickets for airplane!"

Det er en del folk som tror vi selger T-banebilletter, og det er jo forsåvidt greit.. Men flybilletter på Burger King? :lete:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Burger King:

Kunden: "Skal ha kakao som er iss!"

Jeg skjønte ikke hva hun mente, og lurte på om det var varm sjokolade med softis i, hun var ute etter.. Men det viste seg at det var sjokolademilkshake :fnise:

Kunde: "Har dere meksikansk frokost?"

Jeg: "Nei, vi har ingen frokostmeny, men har alle disse burgerne/baguettene her gjennom hele åpningstiden".

Kunde: Men hvor i HELVETE kan jeg få tak i meksikansk frokost? Hvilken resturant i nærheten har det?

Kunde: "Hi, I want to buy a ticket from you"

Jeg: "We don't sell tickets here... But you can buy tickets for subway in Narvesen" (peker i retning en Narvesen-kiosk i nærheten.

Kunde: "No! I'm not going to travel with the Subway. I mean tickets for airplane!"

Det er en del folk som tror vi selger T-banebilletter, og det er jo forsåvidt greit.. Men flybilletter på Burger King? :lete:

hahahahahaha du fikk den ellers så kjipe dagen min til å bli bedre. Nå lo jeg godt. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg jobber selv på en taxisentral, og det blir da noen gode historier...

Drosjene værsågod

-Ja, jeg skal ha en taxi

*Ja, hvor skal vi hente deg?

-Jeg skal til X-tettsted

*Ja, det er bra, men hvor skal vi hente deg?

-Jeg orker ikke alle disse spørsmålene altså! Kommer drosjen snart?

-------------

Drosjene

-Ja jeg skal ha en bil fra Legen

*Fra Legen ja, og du skal til?

-Til legen sa jeg!

*<tenke> Jaha, skal vi hente deg hos legen?

-Nei, det er dit jeg skal!!!!

*Og hvor skal vi hente deg? <med en stemme mere blid enn jeg føler meg>

Jeg bor i BB-gata 12 -----

*Drosjene!

-Ja, hei. Hvor mye koster en drosje?

*(fabler om å svare ca 350 000,-kr)

*Det kommer ann på hvor og når du skal reise det da.

-Ca 10 minutter!

*(etter endel forklaringer og gitt pris)

-Det er i orden, da vil jeg ha bilen. (Legger på uten å gi noen henteadresse>)

*Drosjene!

-Hei, jeg har et spørsmål

*Ja, værsågod

-Har dere taxibåter fra BA-brygga til PO-Øya også?

*Nei dessverre. VI har ikke taxibåter. Men det går ferje der.

-ÅÅ, så dere vil ikke kjøre?

*Dessverre, vi kjører med biler vi.

*Drosjene værsågod

-Hei, hvor lang ventetid har du nå?

*Det kommer litt ann på hvor du er (vi har flere kommuner å dekke)

-K.Kommune, Liaveien nr xx

*Der har vi ledig bil, hvor skal du?

-Hansen

*Jaha, og hvor skal du?

-Hansen... ÅH, jeg skal til Sentrum.

*Den er grei, sender bil med en gang

-VENT! Jeg skal ikke ha bil før om en time!

*Om en time, ja vi skal forsøke. Men det er mye å gjøre i kveld. Det kan bli forsinkelser, men vi skal gjøre vårt beste.

-Jeg syntes du sa du hadde ledig bil??!

*(pust dypt inn) Ja, nå har jeg ledig bil. Om en time, - vet ikke.

Hei, jeg skal ha en drosje fra "Pers" Kafe.

Ja, jeg kan sende en bil med det samme.

Å, er bilen her?......

Schal ha en bil!

Hvor er du?

Schal hjem

HVOR er du?

Hos Einar!

-Får etterhvert lurt ut henteadresse og leveringssted, oppgir ventetid, alt ok.

Så kommer det fra min kollega: Men i all verden da? Han ringte for ti minutter siden også, det er bil på vei..

Endret av Holar
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet i en klesbutikk da det kom en utenlandsk dame som skulle ha retur på en herre tskjorte som var tydelig vasket, brukt og parfymert. Da jeg gir beskjed om at brukte varer tar vi ikke retur på, kastet hun noen kroner på benken så pengene spretter på meg og på gulvet og tramper sinna ut mens hun roper ut at vi er alle rasister og noen forbanna idioter.

:overrasket:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe dette er litt utenfor tema, hvor jeg er kunden...

Men kjedet meg skikkelig en dag, og stakk innom Manchester U. Supporter butikken i bergen... kom inn, kikket litt rundt og etter en liten stund går jeg bort til kassa, å spør om de har fotball trøya til xxxx xxxxxx han der i Liverpool.

Han i kassa sto bare å så på meg, og sa nei.

Og jeg bare " oook..hva med han der andre xxxx xxxx i liverpool?"

samme svaret var nei.

Før jeg hadde spurt neste spørsmål, ble jeg hevet ut o.0

Ventet ute i noen minutter, før jeg gikk inn igjen for å trolle enda litt mer om de hadde trøya til noen i Vålerenga :)

Det var morsomt der og da, men tror han stakkaren bak kassa holdt på eksplodere :P

Men men xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet i en klesbutikk da det kom en utenlandsk dame som skulle ha retur på en herre tskjorte som var tydelig vasket, brukt og parfymert. Da jeg gir beskjed om at brukte varer tar vi ikke retur på, kastet hun noen kroner på benken så pengene spretter på meg og på gulvet og tramper sinna ut mens hun roper ut at vi er alle rasister og noen forbanna idioter.

:overrasket:

Sånt er helt vanlig når du nekter muslimer noe :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er helt vanlig når du nekter muslimer noe :)

Ikke ALLE utlendninger er muslimer.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hehe dette er litt utenfor tema, hvor jeg er kunden...

Men kjedet meg skikkelig en dag, og stakk innom Manchester U. Supporter butikken i bergen... kom inn, kikket litt rundt og etter en liten stund går jeg bort til kassa, å spør om de har fotball trøya til xxxx xxxxxx han der i Liverpool.

Han i kassa sto bare å så på meg, og sa nei.

Og jeg bare " oook..hva med han der andre xxxx xxxx i liverpool?"

samme svaret var nei.

Før jeg hadde spurt neste spørsmål, ble jeg hevet ut o.0

Ventet ute i noen minutter, før jeg gikk inn igjen for å trolle enda litt mer om de hadde trøya til noen i Vålerenga :)

Det var morsomt der og da, men tror han stakkaren bak kassa holdt på eksplodere :P

Men men xD

Hahaha, du skal ikke fyre oppunder elskfølelsen noen har til et lag, jobbet han i man u butikken, er det stor sjans for at han elsker laget ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen kikker på rødvinsglasset og hvitvinsglasset jeg setter på bardisken i det lyse lokalet en tidlig ettermiddag, og Mannen legger kortet tilbake i lommeboka og takker for hjelpen.

Damen sier;

"Excuse me, but...which one is the red wine and which is the white wine..?"

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tja, denne var litt sånn morsom der og da:

Jeg jobbet på en butikk ved en havn hvor det ofte lå svære cruise skip til kai.

En dag kom det innom to damer og en mann sammen. De snakket engelsk og var med et av disse skipene.

Først kommer den ene dama til kassa og kjøper seg litt snacks. Greit nok.

Mannen som var nestemann i køen kjøpe TRE pakker kondomer. Jaja, de var vel på langtur.

Dama som kom til slutt spurte meg hviskende om vi solgte graviditetstester....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest ms_kwang

Tja, denne var litt sånn morsom der og da:

Jeg jobbet på en butikk ved en havn hvor det ofte lå svære cruise skip til kai.

En dag kom det innom to damer og en mann sammen. De snakket engelsk og var med et av disse skipene.

Først kommer den ene dama til kassa og kjøper seg litt snacks. Greit nok.

Mannen som var nestemann i køen kjøpe TRE pakker kondomer. Jaja, de var vel på langtur.

Dama som kom til slutt spurte meg hviskende om vi solgte graviditetstester....

haha *ler*

:DD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i ein butikk som selger brukte gjenstander til ein relativt billig penge.

Der er det ofte ein thai-dame innom, ho går rundt og er kjent for å pirke av prislappene og sette på sine egne prislapper. Så når ho er der må vi alltid gå å passe på og dobbeltsjekke prislappene for å se om de er våres eller hennes :gjeiper:

Det er asylmottak i byen så innimellom kommer det utlendinger innom for å handle. De kommer inn og plukker ut tingene de vil ha. Deretter begynner de å prute for harde livet eller er sjokkerte over prisen - sjøl om det står pris på alt. De står og maser om å få ting gratis, "we get for free". Må si nei 10 ganger før det endelig synker inn at de faktisk ikkje vil få ting gratis. Eller så vil de ha ting med på kjøpet, gratis. Handler gjerne for 100 kr og vil ha noe som omtrent koster det samme med, gratis..

Når handelen endelig er gjennomført så forlanger de å få tingene kjørt dit de bur - gratis (vi tar betalt for heimkjøring av møbler), til tross for at de faktisk kun har kjøpt småting som er i bæreposer.

Ein som hadde stoooore planer om å starte diskotek i byen var innom og skulle kjøpe 5 glass til 2 kr stk. Han hadde bare nok til 4 glass og prøvde då å krangle seg til å få det 5 glasset gratis, det skulle jo nemlig være ein gave til noen han kjente og det måtte være 5 glass siden det var 5 stk i familien han skulle gi gaven til. Og kjefta på den som sto og ekspederte når han ikkje fikk det siste glasset med på kjøpet, han var jo ein god kunde som kjøpte de 4 andre glassene. :fnise:

Er superglad eg slipper å stå i kassa eller ha særlig mye med kundene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...