Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men slik jeg ser det var jo denne mannen bare morsom. Jeg hadde aldri reagert på det han sa, heller flirt med han.

Man trenger da ikke være dønn seriøs og sur selv om man jobber i bank og behandler lånesøknader.

signerer denne helt enig man bør ha litt humor synest også han var morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens.....

Alene på jobb, står i kassen, 5-6 stykker i kø. Plutselig kommer det inn en voksen dame, går bort til noen varer som står rett ved siden av kassen, plukker med seg en vare og slenger den (bokstavelig talt) på disken. Jeg holder da på med å slå inn varene for en annen kunde og ignorere henne mens jeg gjør dette og tar betalt. Hun fnser av meg og vifter varen opp i ansiktet mitt. Jeg svarer "unskyld, jeg må bare gjøre ferdig disse kundene først" på en høfflig måte og gir henne et smil. Hun klikker vinkler. Seriøst, klikker.... Det hun sier er noe a'la "Hey! Hey! I pay! I pay" "Jeg varer igjen "Sorry, but there is a que her, I have to finish them first...": Hun fortsetter med å hisse seg "Hey! I was here first! You stupid, you blind?". Jeg prøver å beherske meg og sier igjen at beklager, det er en kø her og den var her før hun kom, jeg må nesten gjøre meg ferdig emd de kundene jeg holder på med, før jeg kan ekspditere henne. Kundene bak begynner å himle med øynene og en sier at om hun skal lage en scene, så får hun gå forran henne. Samme kunden kommer med en meget rasistisk slengbemerkning på norsk.

Enden på visen ble at jeg slo inn varen og tok betalt, kunden kalte meg blind, stupid hore og stilte seg forran den lille disken vår og blokkerte kundene bak mens hun åpnet varen og lot bosset ligge igjen.

Skulle ønske securitas kunne skremme slike kunder også.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens.....

Alene på jobb, står i kassen, 5-6 stykker i kø. Plutselig kommer det inn en voksen dame, går bort til noen varer som står rett ved siden av kassen, plukker med seg en vare og slenger den (bokstavelig talt) på disken. Jeg holder da på med å slå inn varene for en annen kunde og ignorere henne mens jeg gjør dette og tar betalt. Hun fnser av meg og vifter varen opp i ansiktet mitt. Jeg svarer "unskyld, jeg må bare gjøre ferdig disse kundene først" på en høfflig måte og gir henne et smil. Hun klikker vinkler. Seriøst, klikker.... Det hun sier er noe a'la "Hey! Hey! I pay! I pay" "Jeg varer igjen "Sorry, but there is a que her, I have to finish them first...": Hun fortsetter med å hisse seg "Hey! I was here first! You stupid, you blind?". Jeg prøver å beherske meg og sier igjen at beklager, det er en kø her og den var her før hun kom, jeg må nesten gjøre meg ferdig emd de kundene jeg holder på med, før jeg kan ekspditere henne. Kundene bak begynner å himle med øynene og en sier at om hun skal lage en scene, så får hun gå forran henne. Samme kunden kommer med en meget rasistisk slengbemerkning på norsk.

Enden på visen ble at jeg slo inn varen og tok betalt, kunden kalte meg blind, stupid hore og stilte seg forran den lille disken vår og blokkerte kundene bak mens hun åpnet varen og lot bosset ligge igjen.

Skulle ønske securitas kunne skremme slike kunder også.... :(

Du skulle ha tilkalt vaktene hun hørtes helt psyko ut.Gikk sikkert på noe dop eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dop, bare gal afrikkadame. Vi har ganske mange inne av de... Det høres veldig fordømmende ut, men det er noen av de som tror de er verdens navle og som kommer inn med høy skriking, knippsing og en attitude som er til å spy av. Og alle er likt kledd, samme oppførsel og ser egentlig ganske like ut....

Men heldigivs er det ikke mange som er like gal som henne Da hadde jeg sett slik ut på jobb :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver her, anonym. Vi har også en del kunder på jobb som ikke forstår seg på dette med kø. Hos oss er dette spesielt polakker, estlendere og litauere. Og ettersom barna deres også avbryter når jeg snakker med en kunde (dvs. barn på 4-5 år) så virker det på meg som om de ikke har noen form for kø-ordning der de kommer fra. De skjønner rett og slett ikke hvorfor alle andre som skal betale står og venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig tråd, dette her! Har en historie selv.

Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine var det som regel mamma som bestilte pizza hvis vi skulle kose oss ekstra i helgene, men hun dro til syden i 2 uker og denne jobben gikk videre til pappa. Han ringte, og fikk beskjed om at maten var ferdig om 15 min. Vi bodde i en relativt liten by, så de spurte ikke om navn, og man må hente maten selv. Når pappa kommer hjem med pizzaen er han litt irritert, for de hadde rotet bort orderen hans, og han hadde måttet vente der i 15 min på maten som skulle vært klar, men sånt skjer. Han er en høflig mann, så han hadde bare ventet i stille irritasjon.

Neste helg passer han på å være ekstra klar på hva vi skal ha, inkludert at den ikke skal ha ananas på. Han som tar telefonen snakker meget gebrokkent, sier at den har ikke ananas på uansett, og det er litt misforståelser ute og går, men jo, maten er klar om 15 min. Atter en gang kommer pappa hjem og er irritert. Joda, de hadde rotet det til igjen, og når fyren i pizzashappa hadde nektet plent for at de hadde fått orderen, så hadde pappa sagt at han syns de burde se å få ryddet opp i systemet sitt, eller kom de til å miste kunder. Jeg var litt overraska, for har alltid likt servicen der så godt, men tenkte at kanskje de hadde fått en ny ansatt som ikke hadde lært seg ting godt nok enda.

Når mamma kom hjem så fortalte han jo historien til henne, og da viste det seg at han hadde ringt til det andre pizzastedet i byen og bestilt. :skratte: Det er lenge siden nå, men pappa liker fremdeles ikke å hente mat noen av stedene--tror han ble ganske flau, ja!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bank, hvor vi går gjennom søknader på lån. Søknaden tar vi noen ganger over telefon, som innebærer at jeg spør kunden om forskjellige ting.

Denne er en klassiker fra mannfolka:

Jeg: "Har du noen barn?"

Han: "Ikke som jeg vet om. Haha!"

Utrolig teit, og utrolig upassende når man prøver å søke om lån!

Utrolig teit når man ikke eier humor, for ellers vil nå jeg si at det var morsomt og hadde bare smilt til han. Men du er kanskje sånn at man skal være kjempe seriøs når man søker lån, og er en person som kan få kunden til å kanskje svette litt. Takker meg heller til en som eier humoristisk sans, uansett om man søker lån eller ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sto bak kassa på en cafe var det ofte mødre som sa til poden: Hvis du ikke hører etter nå så blir damen veldig sint!

(jeg blir ikke sint...men kan tolerer at de sier det..)

En dame gikk så langt at hun sa til sønnen sin: hvis du ikke hører etter nå kommer damen og smekker fingrene dine! (jeg smekker ikke fingre! men jeg følte at jeg ble veldig sint..på mor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på det første stedet jeg jobbet så var det en kunde som kom bort til meg, hun ba meg gå å kjefte på barnet hennes som hadde slått seg vrang og ikke ville høre når hun ble bedt om å komme frem fra under bordet hun hadde satt seg under. jeg måtte bare beklage å si at jeg "desverre" ikke kunne kjefte på ungen hennes.

har også hatt en del eldre damer som har følt det naturlig å beføle meg på rumpa når jeg har hjulpet dem med å finne riktig str. eller plagg eller bare hyggelig prat. hadde nesten skjønt det bedre hvis det var eldre menn.. hehe..

har også hatt en kunde som var fast hos meg, en dag kom hun inn med en stor flokk, dette var venninner og familie (de var utenlandske) de stilte seg forran meg i kassen og diskuterte øyene mine, både på norsk og et språk jeg ikke kan. ble litt satt ut. og enda mer satt ut da samme damen kom inn og lurte på om hun kunne prate med meg, ja sier jeg siden jeg regnet med at det var noe angående det vi solgte. men neida, hun lurte på om jeg hadde kjæreste, ja sier jeg, en jeg faktisk bor sammen med. da lurte hun på hvor lenge vi hadde hvert sammen og om jeg kunne tenke meg å gjøre det slutt for hun ville gjerne spleise meg med sønnen hennes. som forøvrig sto maks 10 m unna :skratte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på den nye Elkjøp Megastore butikken på Slependen i helgen og de har jo en del åpningstilbud. Jeg var der mest for å kikke før jeg gikk ned på SmartClub for å handle mat, men rasket med meg en GPS som tilfeldigvis var på timestilbud og et par DVDer. Foran meg i kassekøen stod en av våre nye landsmann med en symaskin i handlekurven. Da det ble hans tur var han tydeligvis ikke enig i prisen han fikk beskjed om og samtalen gikk omtrent sånn:

Ekspeditør: Det blir 799 kr, vil du betale med kort eller kontant?

Kunde: Nei, den koster 499, ikke 799...

Ekspeditør: Dessverre, da har du nok sett feil et sted, den er annonsert til 799 kr

Kunde: Nei, hun sa 499. Jai betale 499 *rekker frem en 500-lapp*

Ekspeditør: Hvem sa 499?

Kunde: Jenta sa 499, jai betale 499 *smeller 500-lappen i disken*

Ekspeditør: *finner frem kundeavisen og viser produktet annonsert til 799 kr* Se her, det står i kundeavisen. Jeg kan ikke selge den til en lavere pris, dessverre.

Diskusjonen fortsatte og fortsatte...jeg fikk ikke med meg hva enden på visa ble, de diskuterte fortsatt da jeg gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg fant disse skoene i størrelse 38 og 42. Får jeg rabatt da?

Meg: Nei, da er det nok bare feil i sorteringen.

Kunde: Jeg tror ikke det, for der henger et par med akkurat det samme.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Minner meg om da jeg hadde kunder som bare fant en sko i riktig størrelse og ville ha den andre. Etter mye leting måtte jeg forklare at vi dessverre ikke hadde den, at det hente at folk kjøpte med seg sko i to forskjellige størrelser. Da fikk jeg høre det da. Ingen var så dumme at de tok med seg feil sko fra butikken, og jeg var en udugelig ansatt som bare ikke gadd å lete skikkelig. Det er klart at når man har en høyresko i str 38 så har man også en venstresko i str 38 osv.

Hadde også en kunde som en gang kom tilbake og skulle bytte et par sko. Hun hadde nemmelig kjøpt to venstresko. I forskjellige størrelser!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber fins det nok av merkelige kunder. En dame kom inn, tok meg på låret og spurte hvor jeg hadde kjøpt tightsen min. En annen litt eldre mann spurte hvilken av de brune skona jeg syns var finest, og jeg svarte ærligt: "de mørkebrune, for de passer best til været nå" han ser på skona, ser meg rett i øynene (intenst og skummelt) og sier "ja, også matcher di øynene dine"! Criiipyy

Ellers blir jeg ofte sjellt ut fordi jeg ikke vil ta utslitte sko på reklamasjon, også mener veldig mange at det er min feil om vi mangler størrelser i sko. Men hallo, tror de at det er lille meg som bestiller inn allt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her går vel mer ut på dumme ting som kunder gjør der jeg jobber veldig ofte.

Jeg jobber som resepsjonist, derfor sitter jeg srett ved hovedinngangen på sykehuset. En gjennganger er at folk alltid prøver å komme seg ut gjennom INNgangsdøra (hvor det er et stort rødt kryss), istedenfor ved UTgansdøra hvor det er mange grønne piler på..Skjønner at det sikkert er fort gjort i farta, men da noen (spesielt stressa damer) prøver å bryte seg gjennom døra begynner jeg å lure :P

En annen ting er da folk kommer bort til luka mi for å få meg til å bestille drosje, så sier jeg at de skal snakke med de i luka ved siden av, hvor det står med STORE bokstaver "drosjebestillinger", likevel går de fleste bort til en slags automat som de begynner å banke på og sier "halo? det er jo ingen her?". HVorfor skjønner jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en samtale en mellom noen danske piker og en norsk mann en gang.

Samtalen handlet om hvor høyt Danmarks høyeste fjell er.

Pikene: Vi tror det er 180 m

Mannen: Nei, det må være høyere enn som så.

Pikene: Tror ikke det.

Mannen: Fjellet er altså en mannshøyde ganger ti. I Norge kaller vi det et berg.

Piken: I Danmark kaller vi en mann på 18 m en kjempe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en samtale en mellom noen danske piker og en norsk mann en gang.

Samtalen handlet om hvor høyt Danmarks høyeste fjell er.

Pikene: Vi tror det er 180 m

Mannen: Nei, det må være høyere enn som så.

Pikene: Tror ikke det.

Mannen: Fjellet er altså en mannshøyde ganger ti. I Norge kaller vi det et berg.

Piken: I Danmark kaller vi en mann på 18 m en kjempe!

Begge disse er nevnt tidligere i tråden av andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...