Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har spurt kunden om hvorfor de tror vi har tepper men det får jeg alltid et unnvikende svar på.

:kjempesinna:

Jeg aner en konspirasjon her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den butikken jeg jobber i og eier kommer det ofte (nesten daglig) folk innom som spør om vi har tepper. Det har vi ikke for det er en gassbutikk og vi selger bare det (og utstyr til gass). Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror vi selger tepper. Jeg undersøkte om det har vært en teppebutikk der før, men det har det ikke (det var vevstue). Det gikk så langt som at jeg satt ut et skilt hvor jeg hadde skrevet "VI HAR IKKE TEPPER". Og tror dere ikke at det kom noen fra et overskuddslager som ville gi oss tepper for de trodde det var et rop om hjelp (at vi frøys, dette var under kuldeperioden i vinter) :fnise: . Vi tok i mot teppene og fjernet skiltet og brant opp alt sammen i bakgården (det luktet leggevann av teppene, de hadde nok vært i en frisøsalong). Og så var vi tilbake til start med maset om vi har tepper. Jeg har spurt kunden om hvorfor de tror vi har tepper men det får jeg alltid et unnvikende svar på. Det er nesten så jeg får lyst til å legge ned hele butikken. Fy fader, jeg blir så irritert, altså.

:kjempesinna:

Broren min driver butikk som selger kjøkkeninnredninger og han får nesten daglig kunder innom som vil kjøpe lamper. Det har aldri vært lampebutikk der, det har vært kjøkkenbutikk i 25 år og før det var det bensinstasjon. Hvorfor folk kommer dit for å kjøpe lamper er et mysterium...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Sånn for å henge meg på teppe- og lampehistoriene:

På kontoret der jeg jobber (offshorebedrift) ringer det hele tiden folk som skal til Adresseavisen. Førstesekretæren har til og med skaffet seg nummeret til Adresseavisen på en lapp ved telefonen så hun kan gi det til alle som ringer feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ikke sagt, men gjort..

- Dette var kanskje 10 min før biblioteket skulle åpne. Jeg og 3-4 andre sto utenfor og ventet. Hele døra er av glass, så vi så de ansatte løpe fram og tilbake der inne og gjøre alt klart. En av oss som venter, en godt voksen mann, står helt inntil døra, og begynner å dunke og slå, sparke og banke på døra. Slik holder han på de siste kanskje 5 minuttene. :overrasket:

- På en av matbutikkene her har de en hurtigkasse for de med maks 7 varer. Det står et svært skilt over kassa der det opplyses om dette, men en dag (flere år siden) var det en høylydt bergenser som snakket i telefonen som tydeligvis ikke hadde fått dette med seg. Med en overfylt handlevogn begynte han å fylle opp båndet samtidig som han altså snakket og lo høyt i telefonen.

Kassadame: Hei! Dette er ei hurtigkasse! :)

Bergenser: BLABLABLA

Kassadame: HALLO! Hurtigkasse! *veive med armene og peke opp på skiltet*

Kassadame: HEI! DETTE ER EI HURTIGKASSE!

Kassadame: :sur:

Kassadame: HALLO!

Kassadame: :overrasket:

Kassadame: :klaske: *slå inn varer*

Meg, langt bak i den etterhvert ganske lange køen: :fnise:

Stakkars kassedame, og jeg skjønner ikke hvorfor h*n rett bak i køen ikke tok borti bergenseren eller noe, men hysterisk å se på, det var det..

Så en liten søt en fra jeg jobbet i en matbutikk selv.. Da jeg akkurat hadde begynt og enda var veldig nervøs kom det inn en type med en (tydeligvis) tom røykpakke, holdt den opp og sa "æ sku ha panta denne!" helt alvorlig. Jeg ble helt satt ut, trodde jeg hadde fått et hukommelsestap eller noe, for jeg kunne virkelig ikke huske at man kunne pante røykpakker.. "eeh.. :)".

"HAHHAHAA!!!! Der lurte æ dæ!!!! :D"

Han kjøpte ny røyk, ba meg kaste den tomme pakken og så sa han at han skulle "gjøre noe nytt" nå, før han åpna jakken og hadde røyken i innerlommen.. :ler:

Endret av Neutral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg jobbet i butikk mens jeg studerte og det mest irriterende jeg opplevde var kunder som kom og kjøpte ting til godt under 100-lappen og insisterte på å betale med en 500 eller 1000-lapp rett etter åpningstid. Vi hadde 2000 kr i veksel i kassa og 3000 ekstra i safen, men med noen sånne kunder på rappen forsvant det fort. Alltid like festlig når jeg var alene på jobb...

Disse folkene hadde en lei tendens til å klikke på meg når jeg forsøkte å spørre høflig om de kanskje hadde mindre sedler eller mulighet til å betale med kort. Det var jo min PLIKT å sørge for å ha nok veksel i kassa og ikke deres problem at jeg ikke sørget for det.

Åh, det kan være frustrerende. Husker det var en dame som ville veksle en tusenlapp i bowlinghallen der jeg jobbet, jeg sa som sant var at jeg hadde ikke penger til å veksle den, hun ble kjempesinna og gikk. To minutter etterpå kommer hun tilbake, sier hun vil kjøpe en pakke tyggis, og betaler med tusenlappen :kjefte: Smilte rimelig selvtilfreds til meg da jeg bare måtte ta imot pengene og veksle dem. Helt latterlig at hun absolutt skulle veksle dem der, var jo to bensinstasjoner rett ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei dame her som var helt hysterisk på lottokupongene, og alltid skulle både trippel- og firedobbelsjekke at jeg hadde gjort det riktig. "Ja jeg vet nå ikke helt om jeg stoler på deg!" :rolleyes:

En dag kom hun inn og ville ha ut pengene hun hadde på spillekontoen sin, samtidig som hun ville bruke noen av dem til å betale en lotto med. Greit nok, jeg gav henne pengene hun skulle ha ut, og tenkte ikke mer over det.. Før dama kommer inn og er HELT hysterisk fordi jeg IKKE hadde gitt henne pengene! Jo, sa jeg, det er jeg helt sikker på at jeg gjorde. Nei, det hadde jeg aldeles ikke gjort, jeg prøvde å svindle henne og blabla.. ble et forbanna leven, og jeg hadde jo tilogmed kastet kvitteringen hennes!!!

Nå sto hun faktisk med den eneste kvitteringen fra handelen i hånda si, noe jeg påpekte.. "DETTE ER JO GAL KVITTERING, JEG VET JO JEG IKKE FIKK NOEN PENGER, JEG SKAL HA PENGENE MINE NÅ OG DU FÅR BARE SJEKKE REGNSKAPET I KVELD SÅ FÅR DU SE!!!!!" Det skal jeg jammen gjøre, tenkte jeg. Måtte bare gi henne pengene, var jo redd hun skulle brøle på seg hjerteinfarkt.

Gjett hvem som ringer fem minutter etter "du.. jeg tror kanskje jeg fikk de pengene likevel, jeg.. folk kan jo ta feil!" :klaske: :klaske: :klaske:

(Sjekka forsåvidt regnskapet senere, jeg hadde rett hele tiden. Dama kom nokså flau tilbake for å levere tilbake de ekstra pengene hun hadde fått.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd, dette her! Har en historie selv.

Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine var det som regel mamma som bestilte pizza hvis vi skulle kose oss ekstra i helgene, men hun dro til syden i 2 uker og denne jobben gikk videre til pappa. Han ringte, og fikk beskjed om at maten var ferdig om 15 min. Vi bodde i en relativt liten by, så de spurte ikke om navn, og man må hente maten selv. Når pappa kommer hjem med pizzaen er han litt irritert, for de hadde rotet bort orderen hans, og han hadde måttet vente der i 15 min på maten som skulle vært klar, men sånt skjer. Han er en høflig mann, så han hadde bare ventet i stille irritasjon.

Neste helg passer han på å være ekstra klar på hva vi skal ha, inkludert at den ikke skal ha ananas på. Han som tar telefonen snakker meget gebrokkent, sier at den har ikke ananas på uansett, og det er litt misforståelser ute og går, men jo, maten er klar om 15 min. Atter en gang kommer pappa hjem og er irritert. Joda, de hadde rotet det til igjen, og når fyren i pizzashappa hadde nektet plent for at de hadde fått orderen, så hadde pappa sagt at han syns de burde se å få ryddet opp i systemet sitt, eller kom de til å miste kunder. Jeg var litt overraska, for har alltid likt servicen der så godt, men tenkte at kanskje de hadde fått en ny ansatt som ikke hadde lært seg ting godt nok enda.

Når mamma kom hjem så fortalte han jo historien til henne, og da viste det seg at han hadde ringt til det andre pizzastedet i byen og bestilt. :skratte: Det er lenge siden nå, men pappa liker fremdeles ikke å hente mat noen av stedene--tror han ble ganske flau, ja!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Ikke ha så dyp historie :P bruk legg til i favoritt knappen neste gang...er så drit lei folk som bare skriver en smily

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha så dyp historie :P bruk legg til i favoritt knappen neste gang...er så drit lei folk som bare skriver en smily

Dame: Hun (peker på annen dame) har aldersrelatert dracula degenerasjon, skjønner du!

Jeg: :fnise:

Dyp nok?

(Vi ler fordi det heter aldersrelatert macula degenerasjon - det er en øyesykdom, ikke denne syken unge tenåringsjenter har når de ser Robert Pattison)

Yeah, yeah...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på en cafe på et lite sted (dvs ca 4000 innbyggere). I dag hadde vi et skikkelig rush fra vgs som skulla ha varmmat alle sammen. Bakerst i køa sto det også to eldre damer som skulle bestille, vi var to på jobb og med en kasse tar det også litt tid. Vi løp frem og tilbake for å få fikset all maten til ungdommene, samtidig som vi skulle ta betaling.

Plutseli presser en av de eldre damene seg inn midt i køa og begynner å skal bestille fra kollegaen min som står ved oven og skal ta ut mat. "Jeg skal ha.."

Kollegaen min ber henne pent om å vente på tur, da svarer hun "jammen, jeg skal bare fortelle deg noe.." Kollegaen min ber henne om å fortelle mens hun tar ut av ovnen, "Jeg skal ha (det hun skulle ha) og jeg sulter snart ihjel så jeg må få det nå!" Kollegaen min forklarer henne at hun må vente på tur og at det også kan være andre som er sultne der.

Etter jeg har fått levert ut all maten går jeg til kassen og det har blitt disse damenes tur. Den andre damen begynner: "Jeg vil ha et halvt rundstykke, et grovt et"

Jeg: "Ok, hva vil du ha på?"

Damen: "Det skal være grovt.."

Jeg: "Ja, men hva vil du ha på det? Hvilket pålegg?"

Damen: "Jeg skal ikke ha grønt, jeg er ingen kanin, og spiser ikke gress!"

Jeg: "Nei, det er greit, hva vil du ha på da?"

Damen: "Ikke noe grønt!"

Jeg: "Nei, hva vil du ha da?"

Damen: "Jeg vil ha et grovt rundstykke!"

Jeg: "Ja, hva vil du ha på det? (bytter taktikk) Vil du ha pålegg?"

Damen: "Ja, selvfølgeli! Eggesalat.. Ikke noe grønt!"

Jeg: "Ok, vil du ha bare eggesalat, eller vil du ha noe mer?"

Damen: "Ikke noe grønt nei, jeg spiser ikke gress!"

Jeg: (lettere irritert) "Nei, jeg hører det, men vil du ha bare eggesalat?"

Damen: "Ja, også noe annet."

Jeg: "Ja, hva mer vil du ha da? Ost, skinke, kylling..?"

Damen: "Ja, ei skive med pålegg."

Jeg: "Hvilket pålegg da?"

Damen: "Skinke selvfølgelig! Husk, ikke noe gress!"

Jeg: "Den er grei, skal du ha smør da?"

Damen: "Et grovt rundstykke.."

Jeg: "Ja, men vil du ha smør?"

Damen: "Ja, det må jeg ha!"

Så kommer den første damen plutselig å blander seg inn (køen vokser også..): "Kan ikke jeg få bestille først? Jeg dør snart!"

Jeg: "Det er din tur straks nå.."

Den første damen: "Men vil du at jeg skal dø?!"

Jeg: "Nei, men du må vente på din tur, jeg kommer til deg straks.."

Damen med rundstykket: "Nei, ta henne først nå da, så blir det stilt her.."

Jeg: "Ok" (Tar bestillingen hennes, gir henne det hun skal ha og fortsetter med damen med rundstykket igjen.)

Damen: "Og en kaffe"

Jeg: "Ja, det ordner du selv her" (viser henne kopper og kaffekanne, og gir henne maten)

Damen: "Ok, takk" Også forsvinner hun før jeg får gjort stort, jeg står ei stund og ser etter henne, men de er stamkunder å pleier å sitte lenge så jeg bestemmer meg for å hjelpe de andre før jeg går å spør om betaling.

Ei som jobber i en av de andre butikkene på senteret ler og påpeker at hun synes jeg er tolmodig, og skal betale for det hun skal ha. Så kommer damen med rundstykket igjen: "Si meg, vil du ikke ha betaling du?"

Jeg: "Ehm, jo. Det blir 45 kr."

Damen: "45 kr?! Er du gal?! Nå har du slått feil!"

Jeg: Nei, det har jeg ikke. Et rundstykke og en kaffe, det var det du bestilte, ikke sant?"

Damen: "Jeg fikk et grovt rundstykke!"

Jeg: "Ja, og en kaffe."

Damen: "Ja.."

Jeg: "Rundstykket koster 20 kr, og kaffen 25. Du får gratis påfyll om du vil ha det.."

Damen: "Ja.. Kaffe også ja. Det stemmer!"

Jeg: "Jepp, da er vi enige da."

Damen: "Ja, men jeg synes det er fryktelig dårlig at dere ikke har servietter.. Makan!"

Jeg: "Servietter finner du på disken der.."

Damen: "Herregud, må man gjøre alt selv her eller?"

Det skal legges til at vi har mange, mange trivelige kunder også, men slike ødelegger dagen min uansett hvor trivelige de andre kundene er før og ettepå..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hihi artig tråd.

Kjenner meg godt igjen fra jeg jobbet i butikk! Sååh mange tørre vitser som alle skal komme med, spesielt når det gjelder poser, cash guard og kvitteringer.

I dag jobber jeg med kundeservice på telefon og en av kundene skulle i dag snakke med meg, men jeg satt opptatt:

Kollegaen: Ja, hun er litt opptatt akkurat nå.

Kunden: Kan du be henne ringe meg tilbake?

Kollegaen: Ja, hva er telefonnummeret ditt?

kunden: Det vil jeg ikke gi deg, jeg har hemmelig nummer...

Kollegaen: Det blir litt vanskelig å ringe deg tilbake uten et nummer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nei, jeg tar det i lommene. Ser du ikke, jeg har store lommer" Hahahah...

Ah.. den kommentaren fikk jeg ofte da jeg jobbet i butikk. "Skal du ha pose?", "nei, jeg putter det i lomma jeg... :roll: Selvfølgelig skal jeg ha en pose!"

Ja, det kunne jo ikke jeg vite! Det er ganske mange som har med seg posene i lomma, og drar de opp når de skal pakke ned varene. Har ikke akkurat røntgensyn, så det er vanskelig å vite, og da må man jo spørre :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikker neste gang jeg hører

"Å, det er jo øynene man blir blind på først. Ha, ha, ha"

når kunder spør etter ting som står rett foran nesetippen på dem

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bank, hvor vi går gjennom søknader på lån. Søknaden tar vi noen ganger over telefon, som innebærer at jeg spør kunden om forskjellige ting.

Denne er en klassiker fra mannfolka:

Jeg: "Har du noen barn?"

Han: "Ikke som jeg vet om. Haha!"

Utrolig teit, og utrolig upassende når man prøver å søke om lån!

Unnskyld meg, men slik jeg ser det var jo denne mannen bare morsom. Jeg hadde aldri reagert på det han sa, heller flirt med han.

Man trenger da ikke være dønn seriøs og sur selv om man jobber i bank og behandler lånesøknader.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kunder som flittig benytter seg av prøverom... *teller langsomt til 10*

jeg vet at jeg kommer til å høres ut som ei skikkelig gretten kjerring nå ;) men jeg skjønner virkelig ikke at folk har samvittighet til å legge igjen så mye i prøverommet, tror faktisk ikke folk skjønner hvor mye arbeid det faktisk er å rydde ut av et prøverom.. Hendt flere ganger at jeg har gått til disse avlukkene for å tømme de, og finner klær slengt hulter til bulter, vrengt og krølla sammen på gulvet.

Jeg er alltid nøye med å huske hvor ting hang i butikken, så jeg lett kan legge de på plass igjen. Jeg pleide aldri å la ting være i prøverommet før, men har gjort det mer og mer da jeg hørte en kunde nærmest fikk kjeft da hun hengte opp selv... "Gi meg klærne! Det blir så mye uorden når dere henger de på plass selv!" sa den ansatte surt.

Noen har et stativ folk bør henge klærne på. Andre har en benk klærne bør legges på. Andre blir irriterte hvis man ikke henger opp selv. Er ikke alltid greit å være kunde heller...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...