Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hahah, hadde en morsom innom jobben her nå! Jobber da på et sykehus, resepsjonen ved hovedinngangen :)

Pasienten: Altså, er sikkert et sært spørsmål det her..

Jeg: Ja?

Pasienten: Du skjønner, jeg har så dårlig ånde etter å ha vært her. Og så skal taxi`n komme å hente meg nå.

Jeg: Mhm..?

Pasienten: Har ikke noen tips til hvordan jeg kan kvitte meg med ånden du? Hater å sitte ved siden av folk da det stinker av kjeften min.

Jeg: Nei, dessverre..Du har ikke tyggis eller et sukkertøy da?

Pasienten: Nei, har du? Kan jeg fÅ?

Jeg: Har nok ikke noe jeg, nei.

*pasienten himler med øya sine, så tar han opp telefonen og ringer*

- "Jeg NEKTER å ta taxi nå! De har ikke en gang tyggis her, det stinker av meg!"

Hahaha, syns det var litt komisk. Han var vel rundt 45 år x)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sto i kø på H&M, så var det mannen som sto forran meg sin tur;

Mannen: Selger dere brødristere her?

Kassemannen: Nei? Dette er en klesbutikk. Gå heller på Clas Ohlsen.

Mannen: Er du sikker på at det ikke selges brødrisere her?

Kassemannen bare lo og begynte å forklare veien til Clas Ohlsen.

Jeg trodde selvfølgelig det var sjult kamera, fordi mannen som spurte om brødristeren på en klesbutikken virket egentlig veldig stabil - til episoden intraff. :skratte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg gjorde dagen til en bergningsbilsjåfør noe "morsommere" for et par måneder siden.

Jeg skal kjøre hjem, og plutselig begynner bilen å riste og pipe. Jeg kjører ut til kanten, undersøker bilen litt før jeg ringer etter bergning.

For det første hadde jeg ikke anelse om HVA som var galt med bilen, så jeg forklarte at et lys som så sånn og sånn ut lyste og bilen hadde gjort sånn og sånn.

For det andre hadde jeg ikke anelse på HVOR jeg var. :sjenert:

Så etter mange samtaler med denne sjåføren finner han meg endelig.

Det første han da spør meg om er "Du, du mangler ikke et dekk?"

Hvorpå jeg svarer; "Nei, jeg har alle mine"

"Ok, jeg bare lurte for det lå et bortisvingen der" (peker)

Jeg går demonstrativt rundt bilen(jeg hadde jo sjekket rundt bilen), sparker i dekkene og "OJ" der var det bare noen gummifiller igjen.

Så han skiftet dekket mitt, så kunne jeg kjøre videre :sjenert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, skulle ønske jeg husker alt det morsomme kundene våre har sagt, men denne kunden her sitter ihvertfall friskt i minnet enda.

Det kommet inn en eldre dame ca 15 minutter før vi skal stenge. Hun kikker litt rundt og en av de ansatte spør hva han kan hjelpe henne med. De diskuterer litt før hun bestemmer seg for at hun bare vil kikke litt etter en vare som hun hadde sett på en annen butikk. Ekspeditører sier at det er alt i orden og gjør henne oppmerksom på at vi stenger om 15 minutter, men hun må bare kikke. "Bare spør om det er noe du lurer på".

Det kommer etterhvert en god del flere kunder og vi blir stående på overtid for å avslutte diverse salg og sånn. Da klokka er et kvarter over 5 (vi stenger 5) har vi rundet av med de kundene som kjøpt noe og gjør titterne oppmerksomme på at stenger nå.

Et ungt par som har brukt den siste timen på å ta bilder av seg selv mens de prøver ulike varer (og som har fått oss til å stå overtid 3 ganger før), kommer seg endelig ut. Men den eldre damen fortsetter å kikke selv om vi forteller at "beklager, vi stenger nå".

Hun: "Kan jeg ikke bare kikke noen minutter til?"

Vi: "Beklager, vi må stenge nå så vi får ta kassaoppgjøret"

Hun later som hun ikke hører og fortsetter å kikke. Jeg tar inn skiltet vårt og låser, og blir stående ved døren slik at jeg kan låse henne ut.

Ekspeditør: "Jeg beklager, men nå har vi stengt".

Kunden ser på klokka. "Kaster dere alle kundene deres ut når klokka er 5"

Ekspeditør: "Vi stenger kl. 5"

Hun gjentar sitt siste spørsmål og er tydelig snurt.

Ekspeditør: "Vi stenger kl. 5 ja, men nå er den faktisk kvart over"

Hun: ååå ja! (veldig irritert og med en stemme av mistillit)

Så trasker hun mot døren. Jeg låser opp og smiler før jeg sier: Ha det bra.

Hun bare kaster med hodet og sier lavt (men selvsagt ikke for lavt - jeg må bare høre henne!): "Ja, DET var service!!!" Men verdens mest ironiske stemme.

Fortsatte å smile jeg og slengte døra igjen (gav den et ekstra puff :fnise:) og slo nøkkelen om.

Endret av Alyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en til :)

Jeg ringte til en kunde for å fortelle at varen han hadde bestilt hos oss var ferdig. Traff kona på telefonen og hun hørte ekstremt dårlig. Jeg gjentok beskjeden min en 3-4 ganger hvorpå hun trodde at jeg hadde lagt på.

Jeg står der og prøver få kontakt med henne. Tenkte jeg ville avslutte samtalen på en fin måte, men nei da. Hun hører ikke. I stedet roper hun på mannen sin og forklarer at: "det var fra [arbeidsplassen min]. Det var en utlending (noe jeg ikke er :fnise:) og hun snakket så fort og utydelig at jeg ikke hørte noen ting. Og så la hun bare på! Men varen din er ferdig! (så hun fikk da med seg det da)" Dette pågikk en stund mens jeg prøver med noen "hallo? hallo?".

Så dukker mannen hennes opp like ved henne og sier at hun kan legge på nå. "Og det gjør du sånn" Og så legger han på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

hmm jeg jobbet i klesbutikk en periode.

så kommer det en dame å spør om vi har cardigan i ull eller i hvertfall litt tykk en.

jeg beklager og sier at det er midt på sommeren(slutten av juli) nå så vi har i grunn bare sommerklær inne. men viss hun kan vente så kan jeg sjekke på lageret om det ligger noe der(vi hadde en del rester på lageret).

jeg går på lageret leter, men finner ingen. spør en som har jobbet der lenger enn meg men hun vet ikke om noe hun heller.

jeg går tilbake til kunde og beklager. kunden svarer med å bli rasende sinna! og si noe sånt som at her i butikken kan ikke de ansatte selge engang. datteren som i mellomtiden har funnet en bukse hun vil ha dukker opp. men moren er så rasende at hu nekter dattera si buksa og tramper ut av butikken.

min mor mente hun måtte ha kranglet med mannen sin eller noe rett før hun gikk for å handle :ler:

jeg kunne ikke annet enn å le av hele episoden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på et tannlegekontor i januar og var ute på venterommet for å moppe opp etter våte sko. En av pasientene satt der og spurte meg om jeg var vaktmesteren i bygget og at jeg måtte få gjort noe med sigarettstumpene nede på fortauet. Jeg bare smilte og sa: Nei jeg er nok ikke vaktmester. Likevel måtte pasienten spørre tannlegen om det var jeg som hadde ansvaret for stumpene nede på fortauet. Herregud, enkelte er så rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Tidenes mest underholdende tråd!

Har sikkert flere historier å komme med, men kan begynne med en fra jeg jobbet i hobbyforetning:

Kunde: Hei, jeg skal ha sånn-og-sånn maling.

Jeg: OK, det har vi her. Noe mer jeg kan hjelpe med?

Kunde: Kan jeg blande til farger så jeg slipper å kjøpe mange? Hvilke bør jeg ta?

Jeg: Ja, det går fint å blande. Det kommer jo litt an på hvilke farger du hadde tenkt deg, men primærfargene er jo et godt utgangspunkt for å blande flere farger, så i hvertfall gult, rødt og blått, kanskje?

Kunde: Ja, jeg tar grønt og blått i hvertfall, da kan jeg jo blande. Hva mer må jeg ha, jeg har ikke råd til mange altså, men vil ha mange farger.

Jeg: Ja, da kan du jo kanskje ta gult og blått, og droppe grønt siden du kan blande deg til det av gult og blått. Tar du rødt i tillegg, og kanskje hvitt og/eller svart har du jo en god begynnelse.

Kunde: Ja, så da tar jeg i hvertfall grønt og blått,...etc.

Og sånn går no dagan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel tidenes kunde her nå! Føler at jeg skriver her mye, men kommer så mange rare hele tiden :D

Hun: Ja, lurte på hvor xxxxx ligger (jobber på et sykehus)

Jeg: Hun er nok utskrevet ser jeg..

Hun: Hun er det ja *står og ser på meg DRITLENGE*

* Jeg blir litt nervøs, og trekker meg litt tilbake*

Hun: Så fint hår du har, skal jeg gi deg et tips?

Jeg: Takk.. Ja?

Hun: Du skjønner, katten min drev å mistet så mye pels en periode , så måtte ta den med til dyrlegen. Da fikk jeg noen fine medisiner som gjorde at pelsen ikke datt av, og den ble pen og glansfull. Jeg har selv begynt å ta det nå, blander det sammen med litt godteri. Tar det hver dag..

Jeg: Okei.. (tenker bare wtf?!)

Hun: Du burde ta det asså...

Jeg: Hehe, jaah..

Hun: Men du burde ikke blande det med godteri, det gjorde jeg. Og se nå *gaper opp mens hun sier at hun har trekt 8 tenner tilsammen pga av at hun spiser godteri*.

*Jeg tenker bare "ook", vet liksom ikke helt hva man sier til sånn?*

Hun: Slutta å bruke tannkrem for lenge sia serru...

Jeg: Åja, det var kanskje ikke så smart.

Hun: NEI! *drar opp noen poser, og ber meg om å løfte den ene* - Ja, det er gråstein oppi den skjønner du. Liker å plukke med meg det!

Og sånn fortsatte det.. Var nok ikke helt stabil, noe de fleste sikkert skjønner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

H

[

Hun: Du skjønner, katten min drev å mistet så mye pels en periode , så måtte ta den med til dyrlegen. Da fikk jeg noen fine medisiner som gjorde at pelsen ikke datt av, og den ble pen og glansfull. Jeg har selv begynt å ta det nå, blander det sammen med litt godteri. Tar det hver dag..

Jeg: Okei.. (tenker bare wtf?!)

Hun: Du burde ta det asså...

Jeg: Hehe, jaah..

Hun: Men du burde ikke blande det med godteri, det gjorde jeg. Og se nå *gaper opp mens hun sier at hun har trekt 8 tenner tilsammen pga av at hun spiser godteri*.

*Jeg tenker bare "ook", vet liksom ikke helt hva man sier til sånn?*

Hun: Slutta å bruke tannkrem for lenge sia serru...

Jeg: Åja, det var kanskje ikke så smart.

Hun: NEI! *drar opp noen poser, og ber meg om å løfte den ene* - Ja, det er gråstein oppi den skjønner du. Liker å plukke med meg det!

SJOKKBRA.

Fyttigrisen, så flott en kunde :D

Jobber som telefonkonsulent, som nevnt.

Jeg hører veldig mye rart når kundene tror de har lagt på telefonen, eller når de tror jeg ikke hører (for eksempel når jeg sier "kan du holde linjen et øyeblikk? Takk, jeg kmmer tilbake til deg om en liten straks" for deretter å bli stille.

Her er et lite utdrag:

Jeg: "ha en fin dag videre da!"

Kunde1: "Ha det godt du. .............EH... Kjære..? Synes du det lukter kattepiss her nå? FAEN!!!"

Kunde2: "margit, æ snakka med ei jenta no, ho kan itj nånting..jævla ubrukelige kjærr.."

Jeg: "jasså, nei, men da har jeg fiksa problemet ditt, prøv nå"

Kunde2: "jah... no virk det jah.."

Kunde3: "Hu her var helt rå ass, hu visste hvem jeg var før hu tok telefonen lissom, shit, og så visste hu akkurat hva jeg skulle spørre om, herregud! hør på hu nå, nå skriver hun på tastaturet driiitfort!"

Dessuten hørte jeg ganske mange minuttene på en kar som dreiv og hadde en fornuftig samtale med papegøya si.

Kan ikke gjengi det, men det var ganske imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en i dag. Han sa ikke noe dumt, men jeg skulle likt å ha sett ansiktsuttrykket mitt :fnise:

Jeg kommer ned trappa og ser at der står en fyr og venter.

Jeg (med et stort smil): Hei! Kan jeg hjelpe deg?

Han (veldig alvorlig): Hei, det er fra politiet

Jeg (blir nervøs av en eller annen grunn ;)): ...ehhh

Han: Jeg skulle bestilt en sånn synstest

Jeg: ...eh... ok (før jeg begynner å flire litt av meg selv)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen

Jeg hadde en i dag. Han sa ikke noe dumt, men jeg skulle likt å ha sett ansiktsuttrykket mitt :fnise:

Jeg kommer ned trappa og ser at der står en fyr og venter.

Jeg (med et stort smil): Hei! Kan jeg hjelpe deg?

Han (veldig alvorlig): Hei, det er fra politiet

Jeg (blir nervøs av en eller annen grunn ;)): ...ehhh

Han: Jeg skulle bestilt en sånn synstest

Jeg: ...eh... ok (før jeg begynner å flire litt av meg selv)

Haha, de kan det med å bruke tittelen sin. :ler:

Kom bare på en gang vi var på visning på en leilighet til leie. Da vi ringte på var det en uniformert politi som åpnet døra. Det viste seg at han var eieren, men jeg turte ikke å si noe særlig akkurat. Men skulle likt å se øynene mine da han åpnet døra! :fnise:

Litt off topic, men måtte bare nevne det.

Endret av Arhirwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Politi, helsevesen, politikere, skuespillere og sangere.

ALLE disse yrkestittelene må tydeligvis presentere seg når de snakker med meg.

Jeg: velkommen til xxx du snakker med xxx

Kunde: heisann, mitt navn er xxx, jeg er politi/leder for unge venstre/vokalist i et band, og jeg får ikke tven til å virke jeg altså..

Jeg, etter litt spørsmål og svar: Ja, men da må jeg desverre sende ut en reperatør til deg, det har ca 3 dagers behandligstid

Kunde: Men.. jeg er jo politi...?

Skal jeg liksom trylle fordi du er politi? Jeg får ikke hjulpet deg noe mere eller raskere bare fordi du presenterer yrkestittelen din..

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at dette er den beste tråden jeg noensinne har kommet over, jobber selv i butikk og kjenner meg igjen i mye av det som står her.

Jeg er overrasket over hvor få mennesker som har hørt om søppelspann! Jobber i snopekiosk. Der har vi løsvekt godteri, og ofte er det ekstremt lang kø i butikken. Så når køen er ferdig, er det utrolig hvor man finner fyllte poser med snop. De syntes sikkert at køen var for lang og orket ikke. Noe som i og for seg er greit nok. Men når de begynner å hjemme det bak hyller og under annet snop begynner man å lure. Det værste er når de kanskje har tatt for mye, og heller en blanding av alt opp i en av boksene som står der, sånn at vi må begynne å plukke ut etterpå. Blir helt surrete av hvor rare mennesker kan være.

Og når jeg står i kassen begynner jeg etterhvert å miste håpet for menneskeheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på Elkjøp gjennom hele studietiden, og gudene skal vite at man fikk oppleve mye rart. Har flere historier, noen selvopplevde og andre er gjenfortalt av kollegaer. En av de bedre historiene utspiller seg omtrent en uke før jul, og er på ingen måte noe dumt en kunde sier, men jeg slet bra med å holde maska selv.

Inn kommer en dame på anslagsvis 35 år, og proklamerer at hun skal ha tv-spill – nærmere bestemt playstation. Jeg tar kortversjonen av hva tv-spill er (da som motsetning til dataspill), og hvilke konsoller man kan velge blant: playstation, xbox og nintendo.

Hun sier bestemt at han ønsker seg playstation, og at beskjeden hjemme hadde vært at han ga beng i alt annet til jul, bare han fikk playstation. Like fullt så forklarer jeg kort forskjellene i teknologi og ikke minst utvalg av spill på de ulike konsollene, dette særlig fordi playstation var kjent for å ha et bedre tilbud for ungdom, mens nintendo hadde flere barnevennlige titler – man vil jo ikke sende foreldre ut av butikken med noe de angrer på i romjulen.

Siste innspurt av samtalen kan vi ta i sanntid, og det som virkelig var kostelig er kundens fremtoning både i ansiktetsuttrykk og tonefall, når hun med et snev av oppgitthet avdekker sannheten om "den håpefulle".

- Jeg: ... så valg av konsoll bør fra foreldrenes ståsted henge litt sammen med alder på barna; men hvor gammel er den håpefulle?

- Kunde: Han er 37.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl

Ikke nødvendigvis dum, men heller kverrulant:

Kunde har et spesifikt problem som er litt komplisert, omhandler fakturering, og jeg forklarer hvorfor det er slik og slik, og hvorfor kunden da blir fakturert sånn og sånn.

Kunde: si hvor jeg har godtatt det da

Jeg: ja, for det første leste vi igjennom en muntlig avtale med deg (og det var dato.dato.år) der vi informerer om dette. Deretter får du en bestillingsbekreftelse (leser opp fra denne) hvor det blir informert på nytt.

Kunde: Ja, og så?

Jeg: ...vel. da får du informasjon om dette og godtar det.

Kunde: (stille litt) står dette i noen kontrakt jeg har skrevet under på?

Jeg: Ja. Gi meg et øyeblikk (finner fram kontrakten, finner fram aktuell paragraf) Da står det følgende (leser opp)

Kunde: Jamen det står ikke spesifisert at jeg ikke kan sånn og sånn

Jeg: Nei, det står ikke akkurat det. Det er formulert på generell basis, men det står klart at du ikke kan gjøre det du har gjort.

Kunde: NEI. DU KAN IKKE JOBBEN DIN.

Jeg: Joda, jobben min kan jeg, men hvis du ikke stoler på at jeg kan jobben min så kommer vi ingen vei.

Kunde: JO. Du må gjøre som jeg sier

Jeg: Beklager, det kan jeg ikke

Kunde: detta var dårlig kundeservice ass.

Deretter måtte jeg tviiinge han til å legge på, for han ville bare kverrulere enda mer.

Førtifem minutter av livet mitt er borte, og jeg får dem aldri igjen.

Edit med tillegsrefleksjon:

ELSKER at når man ikke gjør det kunden vil, så er det dårlig kundeservice! Beste argumentet noen sinne.

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...