Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke akkurat en kundeopplevelse, men på en måte allikevel? 

Var på legevakta, og der var det noen som ble veldig opprørte for at det var ventetid når de hadde ringt på forhånd og fått time klokka 22.30. 

Tenke seg til at de skulle være så frekke å prioritere mer alvorlige saker enn en som har vondt i beinet, men ikke så vondt at ikke han kan gå på det. 

Anonymkode: a1405...861

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke akkurat en kundeopplevelse, men på en måte allikevel? 

Var på legevakta, og der var det noen som ble veldig opprørte for at det var ventetid når de hadde ringt på forhånd og fått time klokka 22.30. 

Tenke seg til at de skulle være så frekke å prioritere mer alvorlige saker enn en som har vondt i beinet, men ikke så vondt at ikke han kan gå på det. 

Kan man få time på legevakten? Det tror jeg ikke man kan på min nærmeste legevakt :P Er tross alt akutte situasjoner man behandler og umulig å vite hvem eller hvor mange som trenger hjelp på forhånd. "Trafikkulykke sier du? Nei. De må nok vente for fru hansen med stiv ankel har timeavtale/kom først" :P 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, altflyter skrev:

Kan man få time på legevakten? Det tror jeg ikke man kan på min nærmeste legevakt :P Er tross alt akutte situasjoner man behandler og umulig å vite hvem eller hvor mange som trenger hjelp på forhånd. "Trafikkulykke sier du? Nei. De må nok vente for fru hansen med stiv ankel har timeavtale/kom først" :P 

TROR ikke det. Tror man kan ringe på forhånd og så får du beskjed om at "det er mye her nå, men prøv sånn ca 22.30, kanskje det har roa seg da." Jeg ringte også på forhånd, for å høre om det var vits eller ikke å komme inn, og de ba meg komme, men advarte om at det var en del ventetid. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2017 den 14.44, Christiane_W skrev:

En ting som irriterer meg som kunde i matbutikken (og jeg regner med at det irriterer de som sitter i kassa også) er kunder som ikke begynner å legge varene sine på båndet før kunden før dem har betalt og går for å pakke varene sine, spesielt når det er lang kø. Trenger vi en opplysningskampanje om hva skillepinnen er til tro?🤔

De vet åpenbart ikke hva en skillepinne er, for de glemmer å legge en etter de har lagt opp alle sine varer, og så glemmer neste mann det også, så jeg slår alt inn på samme å får huden full "NEIIIIII den melka er IKKE min!!" Nei så legg på en skimmepinne da!! Jeg klarer ikke registrere om deg og han bak handler sammen eller ikke.

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 2
Skrevet

I Oslo kan man bestille time hos legevakt 😊 (sorry avsporing)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De vet åpenbart ikke hva en skillepinne er, for de glemmer å legge en etter de har lagt opp alle sine varer, og så glemmer neste mann det også, så jeg slår alt inn på samme å får huden full "NEIIIIII den melka er IKKE min!!" Nei så legg på en skimmepinne da!! Jeg klarer ikke registrere om deg og han bak handler sammen eller ikke.

Anonymkode: 96a4c...5f5

Man legger jo skillepinne FØR varene sine, ikke etter. Det er nestemanns jobb. 

• Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet
8 minutter siden, mmd skrev:

Jeg legger alltid på etter mine egne varer. Det er stort sett lettere for meg å nå tak i pinnen enn vedkommende bak meg. Dessuten stoler jeg ikke på at nestemann får det til uansett :ler: 

Skrevet
11 minutter siden, mmd skrev:

"Det er nestemanns jobb" :fnise:

• Liker 15
Skrevet

Meg: Hei hei!
Kunde: Skal bare se på alt skrapet dere har her, jeg.
Meg: *ser oppgitt på kunden uten at han ser det,
og tenker i mitt stille sinn at hvis det er det hans syns vi har, hvorfor i all verden gå inn her da?*

• Liker 11
Gjest Cicero
Skrevet

Jeg var dum kunde i dag. Er så glemsk om dagen og da jeg kom til kassen og hadde lagt på alle varene kom jeg selvfølgelig på at jeg hadde glemt melk. Var ingen andre i kassen, så jenta bak kassen ventet, hun. Da jeg kom tilbake og skulle betale oppdaget jeg at jeg hadde glemt lommeboka i bilen. Løp ut og hentet den, og da jeg skulle taste inn koden fikk jeg fullstendig hjerneteppe og klarte ikke å huske den. Etter to forsøk fant jeg heldigvis ut av det, men da var jeg så flau og stressa at da jenta spurte om jeg ville ha kvitteringen svarte jeg: "Ja, jeg kan godt få en pose!" :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TROR ikke det. Tror man kan ringe på forhånd og så får du beskjed om at "det er mye her nå, men prøv sånn ca 22.30, kanskje det har roa seg da." Jeg ringte også på forhånd, for å høre om det var vits eller ikke å komme inn, og de ba meg komme, men advarte om at det var en del ventetid. 

Hos oss får man time, men jeg tror ikke jeg har sluppet inn på angitt tidspunkt noen gang 😂 De gangene jeg eller datteren min har vært til legevakt, har det vært for noe som ikke har bråhast, men likevel ikke bør vente til ordinær åpningstid hos legen. Jeg ringer alltid på forhånd og beskriver situasjonen. Noen ganger holder det med råd pr telefon, andre ganger vil de at vi skal komme inn.

Og jeg klager selvfølgelig ikke over at mer akutte situasjoner kommer foran ☺

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk. Kommer kunde inn som jeg tydelig ser at ikke vil ha hjelp.

jeg: Heihei! 

Kunde: *brøler* jeg bare titter

jeg: jeg bare hilser

Tro jeg fikk stygt blikk 😂

Anonymkode: 5cba5...529

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet
På 6.6.2017 den 22.43, mmd skrev:

Nei! Man legger den etter. Ikke vær en kjip kunde. Når du har lagt på alle varene dine legger du skillepinnen på båndet slik at nestemann kan starte å legge på sine varer. Du er nærmere, og dette er vanlig kundeskikk. 

Det verste er når kunder står ved siden av båndet der hvor pinnen er helt til siste sekund før de skal betale. Tenker disse på noen av de andre i køen? Neppe. 

Anonymkode: 3216e...eef

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i butikk. Kommer kunde inn som jeg tydelig ser at ikke vil ha hjelp.

jeg: Heihei! 

Kunde: *brøler* jeg bare titter

jeg: jeg bare hilser

Tro jeg fikk stygt blikk 😂

Denne kunden har tydeligvis opparbeidet seg en forsvarsmekanisme. Kanskje ikke så rart, hehe... 

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Man legger den etter. Ikke vær en kjip kunde. Når du har lagt på alle varene dine legger du skillepinnen på båndet slik at nestemann kan starte å legge på sine varer. Du er nærmere, og dette er vanlig kundeskikk. 

Det verste er når kunder står ved siden av båndet der hvor pinnen er helt til siste sekund før de skal betale. Tenker disse på noen av de andre i køen? Neppe. 

Åh, det er sååå irriterende når folk står i veien så jeg ikke får lagt på varer før alle deres varer er scannet og de skal betale! 

AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2017 den 18.25, AnonymBruker skrev:

vi hadde noen spilleautomater som rett som det var ble ødelagte. vi ansatte hadde jo selvfølgelig ingenting med disse å automatene og gjøre, heller ingen tilgang. så viste det seg at den ene automaten var helt svar, så jeg dro ut kontakten, teipet på lapp over nøkkelhullet og teipet på ett akr hvor det sto "i ustand" rett etterpå kommer samme dama i kassa " DU SKYLDER MEG TJUE KRONER, DEN AUTOMATEN ER DET NOE FEIL MED" hun brøler. jeg peker på den med i ustand lappen på og spørr om det er den. hun nikker. jeg svarer igjen "var det ikke teipet over nøkkelhullet?" jo, svarer hun. "den rev jeg av" det står at den er i ustand svarer jeg. da brøler tilbake at "kunden har alltid rett, gi meg penger nå!" jeg ber hun kontakte nummeret som står på maskinen for å få pengene sine tilbake, hun ser da stygt på meg og marsjerer 

Aaaaah! Minner meg om den lille tyggisautomaten vi hadde.. når det begynte å bli lite i de, var man aldri sikret at man faktisk fikk tyggis/godis ut av de, så skrev vi alltid en lapp og teipet over der de putter på penger, for at folk ikke skulle bruke de. Men folk bryr seg ikke.. 

- det kom ikke noe

- nei, det gjør ikke alltid det når det er så lite igjen, derfor har vi satt opp lapp

- men jeg ser jo at det er noen igjen

- forklarer veldig nøye greia når det er sånn

- men jeg la på 5,-

- ja det gjorde du............

(cue annen voksen som er sint og krever pengene tilbake)

- hvis du skal ha tilbake de FEM kr må du ringe nr som står der

da gikk de alltid. (No worries, etter denne samtalen ti ganger i uka, satt jeg automaten på lageret hver gang det begynte å bli tomt)

På 4.6.2017 den 14.52, Sugar&Spice skrev:

:daane: Dette er også de samme kundene som ikke begynner å lete frem bankkortet før den butikkansatte har scannet inn alle varene og sagt totalsummen.

...de som skal begynne å telle opp småpengene, etter at varene er skannet, pakket i pose og køen er lang

Anonymkode: 6c251...a43

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da må butikkene også passe på at det er lett å få tak i skillepinnen! Jeg pleier, etter å ha lest denne tråden, å legge skillepinne bak mine varer, men det er en butikk her hvor jeg aldri gjør det. Rett og slett fordi jeg orker ikke å stresse med å få ut skillepinnen. Sliter nok med den første liksom :fnise:

Anonymkode: 09d35...99f

• Liker 1
Skrevet

Bensinstasjon

Kunde: kan du lade et batteri?

meg: hva slags batteri?

kunde: (i verdens mest nedlatende tone) hva tror du da?

meg: (anstrengt hyggelig tone) det finnes mange slags batterier (er sykler og mobiler vi blir spurt oftest om)

kunde: bilbatteri selvfølgelig

meg: jeg har ikke lader til bilbatteri (og tror du virkelig du hadde fått låne den om jeg hadde?)

kunde: kan du bare selge pølser du da?

meg: tydeligvis

• Liker 21
Skrevet
11 minutter siden, Orbis skrev:

Bensinstasjon

Kunde: kan du lade et batteri?

meg: hva slags batteri?

kunde: (i verdens mest nedlatende tone) hva tror du da?

meg: (anstrengt hyggelig tone) det finnes mange slags batterier (er sykler og mobiler vi blir spurt oftest om)

kunde: bilbatteri selvfølgelig

meg: jeg har ikke lader til bilbatteri (og tror du virkelig du hadde fått låne den om jeg hadde?)

kunde: kan du bare selge pølser du da?

meg: tydeligvis

For en drittsekk av en kunde!

• Liker 5
Skrevet
På 6.6.2017 den 22.43, mmd skrev:

Jeg legger ofte begge deler, om den før meg ikke har gjort det.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...