sofie777 Skrevet 28. mai 2017 #10841 Skrevet 28. mai 2017 1 time siden, mmd skrev: 3) Når det gjelder tippinga: Jeg tipper sjelden, kanskje to ganger i året. Synes det er litt komplisert, og ikke sjelden har etter eller annet forandre seg siden sist. Det er dessuten to kortmaskiner (en til spillekort og en til betaling) som begge gir «instrukser» samtidig som den ansatte gir beskjeder om sett inn/ta ut kort osv. Nå som jeg har lest hva dere tenker om sånne som meg tror jeg at jeg bare skal droppe hele greia. Her er det faktisk en veldig enkel løsning: Du kan tippe hjemme på din egen pc. Du trenger ikke kortleser lenger, du får en kode på SMS som du bruker på nettsiden. Da sparer du tid selv og trenger ikke bry deg om rare og nye ting i tippekassen. 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #10842 Skrevet 28. mai 2017 1 time siden, mmd skrev: Noen ting jeg lurer på, slik at jeg kan unngå å være «dum kunde»? (utover pen tone) *snipp* Ikke ta alt så personlig. Det gjør ikke jeg i min jobb! Men å ta vilt fremmede butikkmedarbeideres (ofte ganske forståelige) frustrasjonsutbrudd personlig, det er normalt og logisk? Anonymkode: 2f6bb...b19 14
Million Skrevet 28. mai 2017 #10843 Skrevet 28. mai 2017 Skjønner meg ikke på de som går og spiller tipping osv i butikk. Lange køer og styr. Hvorfor spiller ikke folk på nett hjemme istedet? Jeg leverer av og til noen Lotto-kuponger, og jeg har gjort det hjemme på pc'en min i flere år. Hadde jeg måttet gå i butikken og stille meg i tippekø, hadde jeg droppet hele spillinga. For DET gidder jeg ikke. Skjønner ikke at folk orker eller gidder når det finnes alternativer man kan bruke i ro og mak uten kø. 13
mmd Skrevet 28. mai 2017 #10844 Skrevet 28. mai 2017 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å ta vilt fremmede butikkmedarbeideres (ofte ganske forståelige) frustrasjonsutbrudd personlig, det er normalt og logisk? Anonymkode: 2f6bb...b19 De to setningene du har sitert meg på må kobles/ses i sammenheng. Altså; Så lenge kunden har en pen/grei tone så må man for eksempel kunne få stille dumme spørsmål, komme med tilbakemeldinger til deg som representant for butikken/kjeden (altså, ikke til DEG som person!) Endret 28. mai 2017 av mmd 1
mmd Skrevet 28. mai 2017 #10845 Skrevet 28. mai 2017 Akkurat nå, Million skrev: Skjønner meg ikke på de som går og spiller tipping osv i butikk. Lange køer og styr. Hvorfor spiller ikke folk på nett hjemme istedet? Jeg leverer av og til noen Lotto-kuponger, og jeg har gjort det hjemme på pc'en min i flere år. Hadde jeg måttet gå i butikken og stille meg i tippekø, hadde jeg droppet hele spillinga. For DET gidder jeg ikke. Skjønner ikke at folk orker eller gidder når det finnes alternativer man kan bruke i ro og mak uten kø. Regner med de liker det. Tipping er neppe en tung plikt. Jeg skjønner ikke hvorfor folk betaler i dyre dommer for å stå ute og fryse på en fotballkamp når de kan se den hjemme på TVen. 9
Minya Skrevet 28. mai 2017 #10846 Skrevet 28. mai 2017 1) Jeg forsøker alltid å legge varene på båndet i riktig rekkefølge: Tunge ting først, frukt/grønnsaker/aviser/youghurtbegre/andre ting som ikke tåler å bli skvist til sist. Likevel opplever jeg å måtte passe på på andre siden slik at disse varene ikke blir ødelagt/most sammen med melk/hermetikk/osv. Det er dessverre alt for mange som jobber i kassa som driter i det. Prøver å holde maska, men det hender at at jeg kommenterer det eller er litt overtydelig i «ryddinga». (gjelder særlig butikker med store bånd der man ikke kan få pakket før man betaler) Dette er ikke så mye vi får gjort noe med, da hver eneste kasserer er forskjellig. De nyeste kassererne har ikke erfaring nok til å vite dette, og de yngste er som oftest også de som driter mest i det, dessverre. Personlig har jeg et system som gjør at de tyngste tingene holder seg nederst, og de tingene som tåler mindre trykk i varierende grad, kommer lenger opp på båndet utifra graden av hva de tåler. Systemet mitt holder da altså de tyngste tingene nederst og de letteste øverst, selv når jeg starter kassebåndet. Problemet jeg opplever er at kundene bestemmer seg for å flytte på ting etter hvert slik at jeg ikke lenger har oversikt over hva som ligger hvor, slik at ting kommer i klem likevel. Og det er jo selvfølgelig min feil. 2) Hva om man finner feil på kvitteringa, hva skal man gjøre da? Da er man jo ferdigekspedert for lenge siden? (og køen til kassa er lang) Da går du opp til siden av kassa, nærmest der bankterminalen står, og spør "Unnskyld, men jeg tror jeg ser en feil på kvitteringen, kan du se på den og sjekke om dette er riktig?" Da stopper jeg gjerne opp med min nåværende kunde, sjekker problemet, og hvis det faktisk er et problem som må fikses (som oftest er det en misforståelse, eller at kunden har valgt feil vare), ber jeg deg pent om du kan vente til jeg er ferdig med kunden jeg holder på med slik at jeg kan hjelpe deg ordentlig. 3) Av og til trenger man som kunde litt hjelp, f.eks. til å finne en vare. Når det er kølappsystem er det jo greit, men ellers må man jakte på ansatte ute i butikken eller gå til kassa og spørre. Selvsagt skal man spørre i en pen tone, men ut fra x antall innlegg i denne tråden er det jammen ikke lett å gjøre det på rett måte. Kan noen av dere opplyse meg om hva man skal gjøre? Gå til kassen, få øyekontakt med kassereren hvis denne er oppmerksom, evt bare spør "Unnskyld, har du noen som kan hjelpe meg litt?" Da påkaller kassereren en som kan hjelpe deg hvis det finnes flere i butikken. Er kassereren alene i butikken, må du vente til køen er ferdig ekspedert før de kan hjelpe deg, men det må da vel gå an? Det der vesle ordet, "unnskyld", kommer du UTROLIG langt med. Jeg er ikke en hund. Ikke plystre etter meg, knips med fingrene eller rop "DU DER!". Jeg er et menneske. Jeg har et navn. I verste fall heter jeg "Unnskyld?". 3) Når det gjelder tippinga: Jeg tipper sjelden, kanskje to ganger i året. Synes det er litt komplisert, og ikke sjelden har etter eller annet forandre seg siden sist. Det er dessuten to kortmaskiner (en til spillekort og en til betaling) som begge gir «instrukser» samtidig som den ansatte gir beskjeder om sett inn/ta ut kort osv. Nå som jeg har lest hva dere tenker om sånne som meg tror jeg at jeg bare skal droppe hele greia. Når det gjelder kortleserne i tippekassa, er den ene blå og markert TYDELIG med Norsk Tipping sin logo, og navn, mens den andre kortleseren er svart eller hvit og markert med BankAxept sin logo. Er det virkelig så vanskelig å se forskjell? Jeg spør oppriktig, og mener virkelig ingenting vondt med dette. 4) Hva om vi har innspill til f.eks. vareutvalget e.l. i en butikk. Kan man ikke si det til den ansatte og be denne si det videre, eller mener dere at man må sende brev/epost til butikken? Jeg har alltid betraktet servitøren/ekspeditøren/frisøren/whatever som representant for butikken/kjeden - på samme måte som jeg er representant for min (offentlige) institusjon i min jobb? Skjønner at det ikke er den enkelte ansattes «feil», men man kommer langt med å si beklager på vegne av butikken, si at dere skal ta det videre l.l. Vi som jobber i butikkjedene har absolutt INGEN påvirkning på vareutvalget. Av erfaring hjelper det heller aldri at vi sender epost til hovedkontoret og ber om å få spesifikke varer i sortimentet. Også av erfaring hjelper det derimot at KUNDENE kontakter hovedkontoret, eller i mitt tilfelle, butikkjedens eget RIS og ROS-kontaktskjema på nettsidene. Det finnes et lass av eksempler på hvor godt kundenes direkte tilbakemelding funker på å få varer inn i eller tilbake i sortimentet. Jeg kan ikke svare på vegne av butikker som ikke må følge kjedesortimenter, eller enkeltstående foretak. Hvis en vare forsvinner ut av sortimentet, prøver jeg alltid å finne ut av hvorfor den er tatt ut og forklare dette høflig og etter beste evne til kunden. Når jeg så er høflig og forklarer hva som er årsaken, forventer jeg virkelig at kunden skal klare å være minimalt høflig tilbake og ikke spy edder og galle i fjeset på meg fordi favorittbrødet deres har gått ut av produksjon. Ikke ta alt så personlig. Det gjør ikke jeg i min jobb! Jeg tar virkelig ikke alt personlig, men ville du akseptert at dine kunder eller tilsvarende står på fire meters avstand og SKRIKER at de ikke gidder å stå der og se på det stygge trynet ditt, fordi vareleveransen ikke har kommet enda, og det er tomt for EN type egg? Det er fem andre typer egg der. Enten ta en annen, eller kom tilbake når leveransen har ankommet butikken. Det er virkelig ikke nødvendig å skyte skarpt etter oss. Og ja, jeg har blitt kalt stygg, feit, dum, jævla fitte og ubrukelig. Fordi jeg jobber i en dagligvarebutikk. Og innimellom er tom for varer. Evt mangler varer som bare selges i andre kjeder. Skikkelig rettferdig. Eller hva? 26
mmd Skrevet 28. mai 2017 #10847 Skrevet 28. mai 2017 33 minutter siden, Minya skrev: Ikke ta alt så personlig. Det gjør ikke jeg i min jobb! Jeg tar virkelig ikke alt personlig, men ville du akseptert at dine kunder eller tilsvarende står på fire meters avstand og SKRIKER at de ikke gidder å stå der og se på det stygge trynet ditt, fordi vareleveransen ikke har kommet enda, og det er tomt for EN type egg? Det er fem andre typer egg der. Enten ta en annen, eller kom tilbake når leveransen har ankommet butikken. Det er virkelig ikke nødvendig å skyte skarpt etter oss. Og ja, jeg har blitt kalt stygg, feit, dum, jævla fitte og ubrukelig. Fordi jeg jobber i en dagligvarebutikk. Og innimellom er tom for varer. Evt mangler varer som bare selges i andre kjeder. Skikkelig rettferdig. Eller hva? Som nevnt, tar jeg pen tone som et grunnlag. Jeg forsvarer selvfølgelig ikke roping/skriking/kalling etc, men inntrykket etter å ha lest meg gjennom noen år av denne tråden er at butikkansatte synes vi kunder er dumme (sier dumme ting) når vi kommenterer ting som i butikken, vareutvalget osv som kunne være løst bedre. Skjønner at det ikke er din feil/noe du får gjort noe med, men synes det er utrolig upersonlig om man ikke kan få kommentere noe annet enn trallala-så flink du er/så pent det er her/så fornøyd jeg er med butikken. Man kan kanskje høre etter (eller late som) man hører etter selv om man kanskje har hørt det før osv. Vi som ikke jobber på butikk vet ikke alltid hvordan alt fungerer, derfor snakker vi med deg, som representant for butikken. Bare en forklaring på hvorfor vi kunder er så "dumme". 4
Minya Skrevet 28. mai 2017 #10848 Skrevet 28. mai 2017 (endret) 4 minutter siden, mmd skrev: Som nevnt, tar jeg pen tone som et grunnlag. Jeg forsvarer selvfølgelig ikke roping/skriking/kalling etc, men inntrykket etter å ha lest meg gjennom noen år av denne tråden er at butikkansatte synes vi kunder er dumme (sier dumme ting) når vi kommenterer ting som i butikken, vareutvalget osv som kunne være løst bedre. Skjønner at det ikke er din feil/noe du får gjort noe med, men synes det er utrolig upersonlig om man ikke kan få kommentere noe annet enn trallala-så flink du er/så pent det er her/så fornøyd jeg er med butikken. Man kan kanskje høre etter (eller late som) man hører etter selv om man kanskje har hørt det før osv. Vi som ikke jobber på butikk vet ikke alltid hvordan alt fungerer, derfor snakker vi med deg, som representant for butikken. Bare en forklaring på hvorfor vi kunder er så "dumme". Kommer du med konstruktiv kritikk eller bare spør om ting på generelt grunnlag, er det helt i orden. Har du en generelt pen tone ellers også, så er alt du sier velkomment. Med min årelange erfaring i butikk leser jeg også denne tråden litt annerledes enn deg. Noen av innleggene er kanskje skrevet litt kronglete slik at det er vanskelig for utenforstående å skjønne hva som var greia, mens andre ganger stusser jeg også på hva som egentlig var problemet i den aktuelle situasjonen. Vi er bare mennesker vi og Edit; Men den vitsen jeg har hørt tre ganger i uka i tretten år, gidder jeg seriøst ikke le av lenger. Den er like klein i dag som den var for tretten år siden. Endret 28. mai 2017 av Minya 9
mmd Skrevet 28. mai 2017 #10849 Skrevet 28. mai 2017 30 minutter siden, Minya skrev: Kommer du med konstruktiv kritikk eller bare spør om ting på generelt grunnlag, er det helt i orden. Har du en generelt pen tone ellers også, så er alt du sier velkomment. Med min årelange erfaring i butikk leser jeg også denne tråden litt annerledes enn deg. Noen av innleggene er kanskje skrevet litt kronglete slik at det er vanskelig for utenforstående å skjønne hva som var greia, mens andre ganger stusser jeg også på hva som egentlig var problemet i den aktuelle situasjonen. Vi er bare mennesker vi og Edit; Men den vitsen jeg har hørt tre ganger i uka i tretten år, gidder jeg seriøst ikke le av lenger. Den er like klein i dag som den var for tretten år siden. Den er grei. Jeg har i løpet av mine 45 år ganske mye erfaring som kunde også og jeg lurer oppriktig på det jeg spør om: Hvordan kan man på en pen måte få vedkommende i kassa til å slutte å mose varene mine? Er det virkelig greit å bryte inn i køen for å få hjelp med kvittering/til å få hjelp - selv om man spør pent, sier unnskyld og alt det der? Er man virkelig idiot selv om man ikke helt får til det der med tippinga (tydeligvis mange som sliter med det, kan ikke være så fryktelig innlysende) osv. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #10850 Skrevet 28. mai 2017 5 timer siden, mmd skrev: Den er grei. Jeg har i løpet av mine 45 år ganske mye erfaring som kunde også og jeg lurer oppriktig på det jeg spør om: Hvordan kan man på en pen måte få vedkommende i kassa til å slutte å mose varene mine? Er det virkelig greit å bryte inn i køen for å få hjelp med kvittering/til å få hjelp - selv om man spør pent, sier unnskyld og alt det der? Er man virkelig idiot selv om man ikke helt får til det der med tippinga (tydeligvis mange som sliter med det, kan ikke være så fryktelig innlysende) osv. 1- jeg moser ikke varer så har ikke så mye erfaring med det, men du kan vel bare flytte varer som kan bli most ut på siden hvis du ser de er på vei til å bli most? Eventuelt si "legger du druene på siden så de ikke blir most" når du legger de på båndet? 2 - er det noe feil med kvitteringen så vent gjerne til jeg er ferdig med den kunden jeg holder på med før du bryter inn. Da kan jeg se på det før jeg begynner med neste igjen. Null stress. 3 - er det terminalene du ikke skjønner? Helt greit, selv om de er ganske ulike og alle som har bankkort bør klare å se forskjell på de. Men hvis du skal tippe og ikke vet hva du skal ha eller hvordan spillet funker så skjønner ikke jeg hvorfor du i det hele tatt skal spille det. Jeg hadde for eksempel en mann som skulle spille her om dagen, når jeg spør han om han skal ha a eller b eller c så kunne han ikke svare meg. Han visste ikke hvor mange rekker han skulle ha, hvor mye rekkeprisen skulle være eller hvordan system han skulle ha. Jeg hadde også en som endte opp med å kjøpe eurojackpot for 2000 kroner fordi hun ikke visste noe om eurojackpot og når jeg spurte hva hun skulle ha så bare svarte hun bare noe av alternativene jeg ga henne. Anonymkode: bf2b0...21d 4
Kara W Skrevet 28. mai 2017 #10851 Skrevet 28. mai 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde for eksempel en mann som skulle spille her om dagen, når jeg spør han om han skal ha a eller b eller c så kunne han ikke svare meg. Han visste ikke hvor mange rekker han skulle ha, hvor mye rekkeprisen skulle være eller hvordan system han skulle ha. Jeg hadde også en som endte opp med å kjøpe eurojackpot for 2000 kroner fordi hun ikke visste noe om eurojackpot og når jeg spurte hva hun skulle ha så bare svarte hun bare noe av alternativene jeg ga henne. Anonymkode: bf2b0...21d Jeg kunne funnet på å være en slik dum kunde. Jeg har aldri tippet før, og hvis jeg en dag finner på at jeg har lyst til å prøve, så kommer jeg til å gå til tippekassen og stille en lang rekke teite spørsmål, for dette kan jeg null og niks om. Det må jo være lov å være førstegangs i noe, så lenge det gjøres på en hyggelig måte. Tillegg: og utenom rusjen Endret 28. mai 2017 av Kara W 17
Bloodless Skrevet 28. mai 2017 #10852 Skrevet 28. mai 2017 (endret) 9 timer siden, mmd skrev: Den er grei. Jeg har i løpet av mine 45 år ganske mye erfaring som kunde også og jeg lurer oppriktig på det jeg spør om: Hvordan kan man på en pen måte få vedkommende i kassa til å slutte å mose varene mine? Er det virkelig greit å bryte inn i køen for å få hjelp med kvittering/til å få hjelp - selv om man spør pent, sier unnskyld og alt det der? Er man virkelig idiot selv om man ikke helt får til det der med tippinga (tydeligvis mange som sliter med det, kan ikke være så fryktelig innlysende) osv. Synes kanskje enkelte her er litt strenge. For min del, som har jobbet i butikk i 11 år, så er jeg helt enig med hun som sa at med en god tone, kan du si det meste. Jeg blir aldri ordentlig irritert (men kanskje litt stressa om de må ha 10 forsøk på å få det til og jeg har lang kø) på kunder bare fordi de ikke skjønner noe, eller spør etter varer. Synes folk skal kunne spørre om det aller meste, så lenge det blir gjort på en fin måte. Og du er langt fra den eneste som setter kortet i feil terminal. Kundene føler seg dumme nok når de gjør det, trenger ingen teite kommentarer fra meg. Pleier bare å si at de absolutt ikke er alene om å ta feil. Ellers er det veldig mange forskjellige mennesker med forskjellige personligheter som jobber i butikk og vil påstå at om man blir sur for å få spørsmål eller fordi noen setter kortet feil, så har de kanskje ikke noe i et serviceyrke å gjøre. Jeg kan godt bli irritert, for all del, men da skal du være bra frekk og ufyselig. Endret 28. mai 2017 av Bloodless 7
Brimi Skrevet 28. mai 2017 #10853 Skrevet 28. mai 2017 10 timer siden, Million skrev: Skjønner meg ikke på de som går og spiller tipping osv i butikk. Lange køer og styr. Hvorfor spiller ikke folk på nett hjemme istedet? Jeg leverer av og til noen Lotto-kuponger, og jeg har gjort det hjemme på pc'en min i flere år. Hadde jeg måttet gå i butikken og stille meg i tippekø, hadde jeg droppet hele spillinga. For DET gidder jeg ikke. Skjønner ikke at folk orker eller gidder når det finnes alternativer man kan bruke i ro og mak uten kø. Kanskje fordi de ikke vet om det? Jeg visste ikke før nå at det gikk 5
Bloodless Skrevet 28. mai 2017 #10854 Skrevet 28. mai 2017 21 timer siden, sunflower skrev: I går dro jeg ut bankkortet før betalingen var gått gjennom. I dag ble kortet mitt avvist fordi jeg er glemsk, og jeg måtte stå ved kassen og overføre penger til meg selv i mobilbanken for å betale. Unnskyld, butikkmedarbeidere, det var ikke meningen Det skjer x antall ganger hver eneste dag, så du er ikke alene. 2
Bloodless Skrevet 28. mai 2017 #10855 Skrevet 28. mai 2017 Det som ofte irriterer - eller irriterer er ikke rett ord - skuffer meg er den likegyldigheten veldig mange kunder har. Der står jeg, blid og smilende og sier hei til deg, også orker du ikke så mye som å grynte tilbake. Er jeg usynlig, eller er jeg bare verd så lite at du ikke orker bruke ørlite grann energi på å hilse tilbake? Er jo bare en butikkansatt, må vite, har ingen følelser, er knapt nok menneske. 10
Gjest Raindrops Skrevet 29. mai 2017 #10856 Skrevet 29. mai 2017 For min del må kunder spørre om så og si hva som helst, det er stort sett tonen som er problemet. Når jeg står i kassen og en kunde kommer nærmest ropende "Jobber det ingen andre her eller!? Umulig å få hjelp!", så blir jeg smått irritert ja. Det er også greit å huske at denne tråden er en samling av utblåsninger, vi er alle dumme kunder av og til,
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #10857 Skrevet 29. mai 2017 10 timer siden, Bloodless skrev: Det som ofte irriterer - eller irriterer er ikke rett ord - skuffer meg er den likegyldigheten veldig mange kunder har. Der står jeg, blid og smilende og sier hei til deg, også orker du ikke så mye som å grynte tilbake. Er jeg usynlig, eller er jeg bare verd så lite at du ikke orker bruke ørlite grann energi på å hilse tilbake? Er jo bare en butikkansatt, må vite, har ingen følelser, er knapt nok menneske. Dette går begge veier. Har en sønn på 8 år som er veldig ivrig på å si hei til alt og alle. Er overraskende mange bl.a. som sitter i kassa som tydelig bare ignorerer dette og ikke tar seg bryet med å si hei tilbake. Er jo bare en liten gutt, må vite, har ingen følelser, er knapt nok menneske. Er forøvrig enig med deg. Anonymkode: 5701e...dc8 1
Minya Skrevet 29. mai 2017 #10858 Skrevet 29. mai 2017 22 timer siden, mmd skrev: Den er grei. Jeg har i løpet av mine 45 år ganske mye erfaring som kunde også og jeg lurer oppriktig på det jeg spør om: Hvordan kan man på en pen måte få vedkommende i kassa til å slutte å mose varene mine? Er det virkelig greit å bryte inn i køen for å få hjelp med kvittering/til å få hjelp - selv om man spør pent, sier unnskyld og alt det der? Er man virkelig idiot selv om man ikke helt får til det der med tippinga (tydeligvis mange som sliter med det, kan ikke være så fryktelig innlysende) osv. Jeg foreslår å bare si "Å, unnskyld, kunne du prøvd å unngå å skvise de ømfintlige varene?" Ja, det er HELT GREIT å bryte inn i køen for å få hjelp, så lenge du spør pent. Så får du beskjed om å vente litt om det er behov for det. Om kundene i resten av køen blir sure fordi du gjør det, er deres problem, ikke ditt. Og nei, man er ikke helt idiot selv om man ikke får til tippinga. Jeg vet om mange tippekunder som ikke har snøring selv etter mange år. Og det er ikke nødvendigvis fordi de ikke klarer å følge med i utviklingen når ting endres litt. 3 timer siden, Raindrops skrev: For min del må kunder spørre om så og si hva som helst, det er stort sett tonen som er problemet. Når jeg står i kassen og en kunde kommer nærmest ropende "Jobber det ingen andre her eller!? Umulig å få hjelp!", så blir jeg smått irritert ja. Det er også greit å huske at denne tråden er en samling av utblåsninger, vi er alle dumme kunder av og til, De kundene som gjør det der, gjør det også gjerne MED EN GANG de kommer inn i butikken. Før du rekker å si hei engang. De bare ser at du har en eller to personer i kø i kassa, og da er det krise med en gang, for det er jo bare de og deres tid som er viktig her i verden. Det er også de samme folka som nekter å svare når du sier hei. 4
Gjest Peanut Skrevet 29. mai 2017 #10859 Skrevet 29. mai 2017 13 timer siden, Bloodless skrev: Det som ofte irriterer - eller irriterer er ikke rett ord - skuffer meg er den likegyldigheten veldig mange kunder har. Der står jeg, blid og smilende og sier hei til deg, også orker du ikke så mye som å grynte tilbake. Er jeg usynlig, eller er jeg bare verd så lite at du ikke orker bruke ørlite grann energi på å hilse tilbake? Er jo bare en butikkansatt, må vite, har ingen følelser, er knapt nok menneske. Skjønner ikke sånne folk >_< Det er jo så kos å bli møtt av en/ei blid og smilende som sier hei ^^,
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2017 #10860 Skrevet 29. mai 2017 Noe av det dummeste kunder sier og gjør er dette; vi har post i butikk og folk har ikke før kommet bort til skranken før de voldtar ringebjella og brøler ut "Er det noen som kan ekspidere meg her eller?!???!" Altså, jeg kommer så fort jeg har slått in varene til han som allerede sto i kø da du kom inn, hvis ikke, er min kollega på vei til å hjelpe deg, jeg ringte nemlig på assistanse i det jeg så du kom, så bare slapp av! Samme med de som panter flasker, automaten stopper opp og brøler "KAN NOEN SE Å FÅ FIKSA PANT AUTOMATEN?!??!!!" Virker som folk legger bort all folkeskikk når de kommer inn i en matbutikk. Folk må forstå at de må vente på tur. Står folk å brøler sånn på legekontoret også tro? "NÅ MÅ DR.HANSEN BLI FERDIG MED DEN ANDRE PASIENTEN, JEG HAR DÅRLIG TID!!!!" Anonymkode: 96a4c...5f5 37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå