AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #10821 Skrevet 24. mai 2017 På 24.5.2017 den 21.23, AnonymBruker skrev: Hadde jeg som sjef overhørt en ansatt som sa noe slikt hadde jeg vedkommende sparken. Anonymkode: 5d080...51e Han fyren på Skøyen både eier og driver sjappa, så han har nok trygg jobb en stund fremover, ja. Helt til han klarer å skremme bort den siste kunden.. Anonymkode: 56eb0...3be
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #10822 Skrevet 24. mai 2017 Hadde en kunde i dag som fortalte hvor mye han tjente i mnd og hvordan han da klarte å tjene enda mer på å "svindle" butikker i Oslo. Joda, han fortalte detaljert at man måtte bare betale med store sendler fordi det var ikke alltid butikken kunne veksle, så derfor måtte butikken gi avslag... Han fortalte også at man måtte dra ut tidlig før butikkene fikk vekslet og at han hadde fått både 50% og 70% på en hel masse! Tulling as. Han prøvde forsåvidt hos meg også ette rhan hadde fortalt dette og bare "oi denne vil jeg og ha!" Den kostet 169,- og han skulle betale med en 1000,- 🙄 Anonymkode: 84597...371 14
Fjaselina Skrevet 24. mai 2017 #10823 Skrevet 24. mai 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: At mat kastes er et dårlig argument, da betyr det at butikken(e) er dårlige på å beregne salg. Slik butikker bevisst putter forskjellige varer på forskjellige steder fordi kunder ubevisst plukker med seg mer. Så har du da de av oss som plukker nyere varer. Om dere ikke liker det, så ikke putt de for salg til samme pris. Nå vet jeg ikke populæriteten til halv-pris kassa (som forøvrig butikkene her har forskjellig praksis med), men jeg har ikke et spor av dårlig samvittighet om jeg handler for full pris å få det ferskeste. Siden utgått mat ikke kan gies bort (eller kan det??) til hjemløse og kirkens bymisjon osv osv, så er det ikke forbrukeren som skal kjempe for disse store kjedenes beste. Det er for dumt å putte ansvaret over på levebrødet (altså oss). Anonymkode: e9e05...041 Dette blir for ego for meg. Eg kjøper det som står fremst av dei aller fleste varer. Det skjer at eg skal handle noko eg treng fyrst om ei veke, og då sjekkar eg gjerne dato. Og eg vel ikkje 1/2 liter yoghurt med utløpsdato om to dagar, fordi den gjerne blir ståande nokre dagar før den blir spist. Men generelt syns eg at alle bør ta sitt ansvar for å hindre matsvinn. Eg handlar ofte i 30/50% disken, f.eks kjøt som går ut på dato i dag eller i morgon. Flott deal! 11
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #10824 Skrevet 24. mai 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde en kunde i dag som fortalte hvor mye han tjente i mnd og hvordan han da klarte å tjene enda mer på å "svindle" butikker i Oslo. Joda, han fortalte detaljert at man måtte bare betale med store sendler fordi det var ikke alltid butikken kunne veksle, så derfor måtte butikken gi avslag... Han fortalte også at man måtte dra ut tidlig før butikkene fikk vekslet og at han hadde fått både 50% og 70% på en hel masse! Tulling as. Han prøvde forsåvidt hos meg også ette rhan hadde fortalt dette og bare "oi denne vil jeg og ha!" Den kostet 169,- og han skulle betale med en 1000,- 🙄 Anonymkode: 84597...371 Hahah, har hatt et par kunder hos meg som prøvde det samme. Jeg pleide å enten gi veksel bestående av de minste pengene jeg hadde, eller be dem pent om å gå og veksle hos matbutikken ved siden av. Eller så gikk jeg faktisk og hentet mer veksel selv. Hater sånne sleipinger. De ble alltid sykt fornærma. Anonymkode: f29ac...ba3 7
123mua Skrevet 24. mai 2017 #10825 Skrevet 24. mai 2017 Jeg jobbet på bowlingsentee i ungdommen hvor det var slush selvbetjening og i andre enden var hallen var det vannkran med glass, skjedde typ vær dag at folk tok vannglass og fylte på slush (aka stjal siden slush begerene fikk de jo i kassen) hadde denne dialogen med engang kunde en gang jeg : unnskyld slush koster penger kunde: Åja de trodde det var gratis påfyll (skyltr på barna) jeg: men det er jo ikke gratis påfyll av noe man aldri har kjøpt? kunden: vi er fra Utlandet skjønner du ?? What 😂 Hun betalte vemodig etter at jeg så dumt på hun etter den kommentaren 23
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 #10826 Skrevet 24. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og her har vi et eksempel på dumme ting butikkansatte sier. Du minner meg om han karen på Skøyen, Oslo som driver kiosk. Dvs han driver også kundene sine bort fordi han alltid skal komme med morsomheter på deres bekostning. Anonymkode: 56eb0...3be Hahaha, er ikke det han trivelige nordlendingen? Dere byfolk as, tåler ingenting! Anonymkode: 56b54...025 1
The Kitten Skrevet 24. mai 2017 #10827 Skrevet 24. mai 2017 2 timer siden, 123mua skrev: Jeg jobbet på bowlingsentee i ungdommen hvor det var slush selvbetjening og i andre enden var hallen var det vannkran med glass, skjedde typ vær dag at folk tok vannglass og fylte på slush (aka stjal siden slush begerene fikk de jo i kassen) hadde denne dialogen med engang kunde en gang jeg : unnskyld slush koster penger kunde: Åja de trodde det var gratis påfyll (skyltr på barna) jeg: men det er jo ikke gratis påfyll av noe man aldri har kjøpt? kunden: vi er fra Utlandet skjønner du ?? What 😂 Hun betalte vemodig etter at jeg så dumt på hun etter den kommentaren Alle vet jo at i utlandet så regnes første forsyning som gratis påfyll... 19
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #10828 Skrevet 25. mai 2017 Jobber på kontor, og i dag jobbet jeg overtid og var alene. Kl. 2000 ringer en kunde ringer og lurer på noe med en faktura. Jeg informerer om at jeg ikke har tilgang til (eller kjennskap om) regnskapssystemet, så jeg får ikke sjekket detaljer og ber han ringe regnskap i kontortid på fredag (pga. rød dag i morgen torsdag). Fem minutter ringer samme fyr inn og spør om den samme fakturaen, jeg gir samme informasjon. Ti minutter senere ringer han igjen om det samme. Fem minutter senere ringer han igjen. Og slik holdt han på hele kvelden. Anonymkode: 976f1...858 19
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #10829 Skrevet 25. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber på kontor, og i dag jobbet jeg overtid og var alene. Kl. 2000 ringer en kunde ringer og lurer på noe med en faktura. Jeg informerer om at jeg ikke har tilgang til (eller kjennskap om) regnskapssystemet, så jeg får ikke sjekket detaljer og ber han ringe regnskap i kontortid på fredag (pga. rød dag i morgen torsdag). Fem minutter ringer samme fyr inn og spør om den samme fakturaen, jeg gir samme informasjon. Ti minutter senere ringer han igjen om det samme. Fem minutter senere ringer han igjen. Og slik holdt han på hele kvelden. Anonymkode: 976f1...858 Hvorfor svarte du på telefonen når du så det var ham? Jeg har jobbet i forskjellige butikker tidligere og har noen historier fra den tiden. Denne er vel egentlig mest morsom. Jeg var høygravid med mitt tredje barn, og satt i kassa på en byggforretning. Magen skjulte jeg vel delvis bak kassa. Jeg har alltid vært kortklipt, og på det tidspunktet meget kortklipt. Noen som sannsynligvis Det kom et par som skulle ha svar på noen saker de tenkte å kjøpe. De er litt usikre siden de tydeligvis synes jeg er litt ung for å kunne dette. Jeg svarer på alle spørsmål og hjelper paret med handelen. På tur ut døra hører jeg kona si til sin mann: Det der var en veldig hyggelig ung mann. Min kollega stod like i nærheten lo så hun nesten gikk i kne. Anonymkode: 5f346...27c 20
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #10830 Skrevet 25. mai 2017 På 22.5.2017 den 15.50, sunflower skrev: Det kan godt hende, det vet man jo aldri. Men rent utseendemessig, klær etc så dette ut som en helt normalt oppegående voksen mann. Heller ingen snøvling eller "narko-stemme". Det er slettes ikke bare de som tydelig har et rusmisbrukpreg over seg som er avhengige av legemidler. Anonymkode: 88246...59b 10
Thylacine Skrevet 25. mai 2017 #10831 Skrevet 25. mai 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet på bibliotek og vi drev fremdeles med utleie av DVD'er. Vi hadde streng instruksjon om at aldersgrenser på filmene må overholdes absolutt. Så kommer det en gutt på ca. 12 år som vil låne en av Saw-filmene (svært eksplisitt tortur). Jeg beklager at det får han ikke lov til. Han maser og maser, men her må jeg være streng. Seinere samme dag kommer gutten igjen, nå i følge med sin far. Faren lurer på hva slags elendig kundeservice jeg driver med, som ikke låner ut til gutten det han vil ha. Jeg legger ikke noe imellom når jeg forklarer hva slags film dette er, men far er klar på at hvis gutten vil se denne filmen, da skal han jammen meg få se den! Det ender med at far låner filmen i sitt navn. Noen dager etterpå kommer faren inn, fly forbanna, og skjeller meg ut for hva slags helvetes j**la elendig drittfilm jeg hadde lånt ut til et lite, uskyldig barn. Det ville være mitt ansvar hvis sønnen hans ble traumatisert for livet... Anonymkode: a13e6...22e Av alle ting jeg har lest, tar dette hele kaka!!! 😳😂 Er det mulig?? 5
sunflower Skrevet 25. mai 2017 #10832 Skrevet 25. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er slettes ikke bare de som tydelig har et rusmisbrukpreg over seg som er avhengige av legemidler. Anonymkode: 88246...59b Det er jeg fullstendig klar over, det var også derfor jeg inkluderte en "man vet aldri" i innlegget mitt. 1
Kattugla Skrevet 25. mai 2017 #10833 Skrevet 25. mai 2017 På 26.4.2017 den 11.58, dk73 skrev: Jobba i sportsbutikk i studietiden og hadde blant annet ansvaret for sykkelavdelingen. En dag kom en mann med en sønn på 10år som skulle ha seg ny sykkel. Gutten hadde spart i lang tid og du så han gledet seg stort til å få kjøpt seg ny sykkel. Viste han et par aktuelle offroad sykler i guttens størrelse som gutten likte og gjerne ville ha. MEN fikk ikke kjøpe den for faren. Far mente han kunne gå for en voksensykkel(ikke kul offroad, men litt gubbesykkel)med en gang, så slapp han å kaste bort mer penger på sykkel, fordi da hadde han en sykkel for resten av livet. Når gutten satt på setet var det fremdeles 15-20cm før han nådde ned til pedalene😳 Jeg rådet ham til å ikke kjøpe den fordi gutten fikk ikke brukt den før om et par år....også gutten var enig med meg....han ville jo bruke den nå siden den han hadde var for liten. Men nei da. Far insisterte og var ikke interesert i å høre på meg eller andre i butikken, fordi vi visste ikke hva vi pratet om tydeligvis. Så endte opp med en voksensykkel(gubbesykkel type)til den lille gutten.....og når gutten tok frem posen med sparepengene sine for å betale sykkelen skjønte far at det kunne ta litt tid å telle opp alt, så han tilbød seg å betale på vegne av sønnen sin. Men begynte å krangle med sønnen om at han skulle ha pengene han la ut for ham med en gang de kom ut i bilen og i tillegg kr 100 for å lagt ut for ham. Noe gutten følte var veldig urettferdig Skal sies at vi i butikken var litt sjokket over farens oppførsel i forbindelse med dette sykkelkjøpet. Var trist å se en gutt gråte så mye fordi faren skulle få sin vilje og var ikke interesert i å lytte på oss eller sønnens ønsker. Dette er virkelig noe av det verste jeg har lest her inne!! Stakkars gutt og for en motbydelig "far" som ikke bare skal bestemme hva guttungen kjøper for sine egne oppsparte penger, men krever å legge ut for så å la gutten betale tilbake med renter! Hva slags mennesker gjør slikt? Jeg er rystet 😨 21
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2017 #10834 Skrevet 26. mai 2017 På 14.9.2016 den 14.40, EvaLena skrev: Skammer meg nå jeg også. Trudde MasterCard var MasterCard uansett, men da er jeg vel dum 😳 Joda, alle banker har hver sitt Mastercard, for eksempel. Mange bedrifter kan altså utstede hver sine ulike Mastercard. Jeg har to Mastercard, hhv fra Dnb og fra SEB banken, og et Visa kredittkort fra Ya-bank. Anonymkode: a4fa0...6b9 1
The Kitten Skrevet 27. mai 2017 #10835 Skrevet 27. mai 2017 Hadde en litt eldre herre som skulle ha hjelp til å finne truser. Da vi hadde funnet noen han likte spurte han meg. "Hjelper du meg med å ta de på" Så bare dumt på ham og sa at det verken var morsomt eller sjarmerende sagt. Seriøst, hvis jeg vil ha slibrige kommentarer fra fremmede menn så kan jeg joine en eskorteside... 18
Bloodless Skrevet 27. mai 2017 #10836 Skrevet 27. mai 2017 På 5.5.2017 den 22.35, AnonymBruker skrev: Jeg var en dum kunde idag. Damen bak kassen ba meg vente med å sette inn kortet til hun sa at det var greit. Jeg sa ok, ikke noe problem - og setter inn kortet med en gang. Hun ser på meg og ber meg ta ut kortet og ikke sette det inn igjen før hun sier ifra. Ja, ikke noe problem sier jeg - og setter inn kortet med en gang igjen. Jeg tror jeg døde litt inni meg da hun ser dumt på meg og sier meget sakte at jeg_ikke_måtte _sette _inn _kortet _ før hun sier at det er greit. Jeg ga henne kortet mitt, beklagde og sa at jeg ikke forstod hva som var galt med meg. Så lo jeg litt. Hun bare fortsetter å se dumt på meg. Jeg tror ikke jeg handler der på en stund... Anonymkode: 808f9...2f9 Haha, hadde sikkert blitt litt småfrustrert selv, for så å smelte av den "vet ikke hva som er galt med meg"-kommentaren. Søt. 10
sunflower Skrevet 28. mai 2017 #10837 Skrevet 28. mai 2017 I går dro jeg ut bankkortet før betalingen var gått gjennom. I dag ble kortet mitt avvist fordi jeg er glemsk, og jeg måtte stå ved kassen og overføre penger til meg selv i mobilbanken for å betale. Unnskyld, butikkmedarbeidere, det var ikke meningen 13
Juletrollet Skrevet 28. mai 2017 #10838 Skrevet 28. mai 2017 På 22.5.2017 den 23.17, AnonymBruker skrev: Jobber i en klesbutikk for barn. Nå mot sommeren så selger vi UV-badedrakter til småbarn som dekker fra anklene til knærne. Var en kunde som skjelte meg ut fordi hun mente jeg seksualiserte barn og at jeg skulle skamme meg, for små barn trengte ikke å dekke seg til i drakt for å bade! Jeg forsøkte å forklare henne at meningen ikke er å dekke kroppen for å bli sett, men fordi solen er skadelig for små og mange vil heller bruke UV drakt på stranda enn solkrem. Dette NEKTET hun å høre på, og sa høyt at jeg var en slags landsforræder som lot "disse jævla muslimene" islamisere landet så mye at vi nå skulle dekke til våre egne små barn. Jeg ba henne om å forlate butikken, for dette ville jeg ikke stå å høre på, og da skrek hun (foran flere kunder) at jeg (og butikken som jeg jobber deltid i) var noen jævla perverse griser som ikke tålte å se barnehud uten å bli kåte. Ellers begynner jeg å bli lei av folk som spør om et plagg er på salg når det tydelig ikke er det. Vi har et salgsstativ som står midt på gulvet, men resten av varene er ikke på salg. Det er godt merket, så hvorfor du tror at sommer-nyheter er på salg og blir sur når det ikke er det er for meg uforståelig. Anonymkode: cbae2...9e7 Noen klarer virkelig å dra inn det med islam og innvandring i alt mulig 6
mmd Skrevet 28. mai 2017 #10839 Skrevet 28. mai 2017 (endret) Noen ting jeg lurer på, slik at jeg kan unngå å være «dum kunde»? (utover pen tone) 1) Jeg forsøker alltid å legge varene på båndet i riktig rekkefølge: Tunge ting først, frukt/grønnsaker/aviser/youghurtbegre/andre ting som ikke tåler å bli skvist til sist. Likevel opplever jeg å måtte passe på på andre siden slik at disse varene ikke blir ødelagt/most sammen med melk/hermetikk/osv. Det er dessverre alt for mange som jobber i kassa som driter i det. Prøver å holde maska, men det hender at at jeg kommenterer det eller er litt overtydelig i «ryddinga». (gjelder særlig butikker med store bånd der man ikke kan få pakket før man betaler) 2) Hva om man finner feil på kvitteringa, hva skal man gjøre da? Da er man jo ferdigekspedert for lenge siden? (og køen til kassa er lang) 3) Av og til trenger man som kunde litt hjelp, f.eks. til å finne en vare. Når det er kølappsystem er det jo greit, men ellers må man jakte på ansatte ute i butikken eller gå til kassa og spørre. Selvsagt skal man spørre i en pen tone, men ut fra x antall innlegg i denne tråden er det jammen ikke lett å gjøre det på rett måte. Kan noen av dere opplyse meg om hva man skal gjøre? 3) Når det gjelder tippinga: Jeg tipper sjelden, kanskje to ganger i året. Synes det er litt komplisert, og ikke sjelden har etter eller annet forandre seg siden sist. Det er dessuten to kortmaskiner (en til spillekort og en til betaling) som begge gir «instrukser» samtidig som den ansatte gir beskjeder om sett inn/ta ut kort osv. Nå som jeg har lest hva dere tenker om sånne som meg tror jeg at jeg bare skal droppe hele greia. 4) Hva om vi har innspill til f.eks. vareutvalget e.l. i en butikk. Kan man ikke si det til den ansatte og be denne si det videre, eller mener dere at man må sende brev/epost til butikken? Jeg har alltid betraktet servitøren/ekspeditøren/frisøren/whatever som representant for butikken/kjeden - på samme måte som jeg er representant for min (offentlige) institusjon i min jobb? Skjønner at det ikke er den enkelte ansattes «feil», men man kommer langt med å si beklager på vegne av butikken, si at dere skal ta det videre l.l. Ikke ta alt så personlig. Det gjør ikke jeg i min jobb! Endret 28. mai 2017 av mmd 9
TheUnforgiven Skrevet 28. mai 2017 #10840 Skrevet 28. mai 2017 3 minutter siden, mmd skrev: Noen ting jeg lurer på, slik at jeg kan unngå å være «dum kunde»? (utover pen tone) 1) Jeg forsøker alltid å legge varene på båndet i riktig rekkefølge: Tunge ting først, frukt/grønnsaker/aviser/youghurtbegre/andre ting som ikke tåler å bli skvist til sist. Likevel opplever jeg å måtte passe på på andre siden slik at disse varene ikke blir ødelagt/most sammen med melk/hermetikk/osv. Det er dessverre alt for mange som jobber i kassa som driter i det. Prøver å holde maska, men det hender at at jeg kommenterer det eller er litt overtydelig i «ryddinga». (gjelder særlig butikker med store bånd der man ikke kan få pakket før man betaler) 2) Hva om man finner feil på kvitteringa, hva skal man gjøre da? Da er man jo ferdigekspedert for lenge siden? (og køen til kassa er lang) 3) Av og til trenger man som kunde litt hjelp, f.eks. til å finne en vare. Når det er kølappsystem er det jo greit, men ellers må man jakte på ansatte ute i butikken eller gå til kassa og spørre. Selvsagt skal man spørre i en pen tone, men ut fra x antall innlegg i denne tråden er det jammen ikke lett å gjøre det på rett måte. Kan noen av dere opplyse meg om hva man skal gjøre? 3) Når det gjelder tippinga: Jeg tipper sjelden, kanskje to ganger i året. Synes det er litt komplisert, og ikke sjelden har etter eller annet forandre seg siden sist. Det er dessuten to kortmaskiner (en til spillekort og en til betaling) som begge gir «instrukser» samtidig som den ansatte gir beskjeder om sett inn/ta ut kort osv. Nå som jeg har lest hva dere tenker om sånne som meg tror jeg at jeg bare skal droppe hele greia. 4) Hva om vi har innspill til f.eks. vareutvalget e.l. i en butikk. Kan man ikke si det til den ansatte og be denne si det videre, eller mener dere at man må sende brev/epost til butikken? Jeg har alltid betraktet servitøren/ekspeditøren/frisøren/whatever som representant for butikken/kjeden - på samme måte som jeg er representant for min (offentlige) institusjon i min jobb? Skjønner at det ikke er den enkelte ansattes «feil», men man kommer langt med å si beklager på vegne av butikken, si at dere skal ta det videre l.l. Ikke ta alt så personlig. Det gjør ikke jeg i min jobb! Det er så enkelt son bare det! Hold en god tone, vær ydmyk og grei, da får du automatisk bedre service! Det er absolutt lov til å si i fra om diverse ting, og da er det også mulig å ikke være en krass kjerring når man sier det :-) Tingen er jo at slike folk behandler ikke butikkansatte med respekt slik man ellers gjør med folk. Når det gjelder å si i fra om ting, så nytter det fryktelig sjelden å si i fra til de på gulvet. De fleste på jobben min sa bare; jada! Også gjorde de nødvendigvis ikke så mye med det. Jeg pleide å videreføre beskjeden til kassesjef, og der stoppet den. Dere MÅ som kunder si i fra til de lengre opp i systemet, da beskjeden har mest slagkraft når det kommer fra en kunde. Beste tipset; Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor mange venner du får! 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå