The Kitten Skrevet 15. mai 2017 #10761 Skrevet 15. mai 2017 Hadde en kunde som ble skikkelig sur fordi jeg ikke kunne gå fra den kjempelange køen i kassen (ja, alle kassene var åpen). Grunnen? Han ville jeg skulle gå inn på kameraet for å se hvem som hadde tatt colaflasken han hadde satt fra seg i butikken. Hadde det vært en veske eller noe av verdi så hadde vi gjort det, men den colaen hans får han ta ansvar for selv. 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10762 Skrevet 16. mai 2017 Jobber i dagligvarebutikk, og det er noe irriterende jeg har lagt merke til at kunder ofte gjør. Når vi får matvarer skal de, som alle sikkert vet, settes bakerst sånn at det med lengst holdbarhet står bakerst og det med kortest holdbarhet står fremst. Vi gjør ikke dette for å være jævlige, men fordi vi vil unngå matsvinn så godt det lar seg gjøre. Hver eneste dag merker jeg at noen har stått å gravd lengst bak i varene for å få frem en vare med holdbarhet i 2 måneder. Tenker at det kanskje er greit nok hvis det er varer som har like god holdbarhet etter åpning. Da snakker jeg om ting som tørrvarer, eller flerpakninger av noe slag som en 4-pakning med yogurt. Men det som jeg virkelig ikke synes er greit, er når folk graver frem en matfløte med holdbarhet til Juni/Juli en gang. Skal dere la boksen stå i kjøleskapet uåpnet i en hel mnd da eller? For dere vet at når boksen er åpnet så vil den regnes som en ferskvare og bli sur etter en liten stund (lenge før datostemplingen) likevel? Dere vet at når dere kjøper ting med unødvendig holdbarhet er dere med på å kaste brukelig mat i søpla? Vi kaster ca. 1 stappfull handlevogn i mnd., og mye av det er kjøtt og melkeprodukter. Det verste jeg har opplevd er at folk har gått bak på lageret vårt og hentet seg varer derfra istedet for å hente fra hyllene. Det er faktisk helt uakseptabelt. De står på lageret og ikke i hyllene for en grunn. Skal du på død og liv ha noe som har ekstra lang holdbarhet får dere spørre oss ansatte, da skal vi hjelpe dere, men dere kan ikke gå bak på lageret selv. Jeg vet jeg høres sur og streng ut nå, men jeg er sååå lei av å må kaste matvarer fordi noen på død og liv skulle ha en boks som uåpnet holder seg i 2 mnd. Ingen handler vel for to mnd. frem i tid?! Sånn... Nå, kan jeg puste igjen... Anonymkode: b4e82...ede 19
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10763 Skrevet 16. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i dagligvarebutikk, og det er noe irriterende jeg har lagt merke til at kunder ofte gjør. Når vi får matvarer skal de, som alle sikkert vet, settes bakerst sånn at det med lengst holdbarhet står bakerst og det med kortest holdbarhet står fremst. Vi gjør ikke dette for å være jævlige, men fordi vi vil unngå matsvinn så godt det lar seg gjøre. Hver eneste dag merker jeg at noen har stått å gravd lengst bak i varene for å få frem en vare med holdbarhet i 2 måneder. Tenker at det kanskje er greit nok hvis det er varer som har like god holdbarhet etter åpning. Da snakker jeg om ting som tørrvarer, eller flerpakninger av noe slag som en 4-pakning med yogurt. Men det som jeg virkelig ikke synes er greit, er når folk graver frem en matfløte med holdbarhet til Juni/Juli en gang. Skal dere la boksen stå i kjøleskapet uåpnet i en hel mnd da eller? For dere vet at når boksen er åpnet så vil den regnes som en ferskvare og bli sur etter en liten stund (lenge før datostemplingen) likevel? Dere vet at når dere kjøper ting med unødvendig holdbarhet er dere med på å kaste brukelig mat i søpla? Vi kaster ca. 1 stappfull handlevogn i mnd., og mye av det er kjøtt og melkeprodukter. Det verste jeg har opplevd er at folk har gått bak på lageret vårt og hentet seg varer derfra istedet for å hente fra hyllene. Det er faktisk helt uakseptabelt. De står på lageret og ikke i hyllene for en grunn. Skal du på død og liv ha noe som har ekstra lang holdbarhet får dere spørre oss ansatte, da skal vi hjelpe dere, men dere kan ikke gå bak på lageret selv. Jeg vet jeg høres sur og streng ut nå, men jeg er sååå lei av å må kaste matvarer fordi noen på død og liv skulle ha en boks som uåpnet holder seg i 2 mnd. Ingen handler vel for to mnd. frem i tid?! Sånn... Nå, kan jeg puste igjen... Anonymkode: b4e82...ede Jeg er den som tar varen med lengst holdbarhet. Jeg kjøper basisvarer, men vet aldri når jeg får brukt det. Jeg bor alene, lager ikke middag hver dag og kan heller ikke planlegge at i morgen skal jeg lage... Dette pga kronisk sykdom. Anonymkode: 04291...6b9 25
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10764 Skrevet 16. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i dagligvarebutikk, og det er noe irriterende jeg har lagt merke til at kunder ofte gjør. Når vi får matvarer skal de, som alle sikkert vet, settes bakerst sånn at det med lengst holdbarhet står bakerst og det med kortest holdbarhet står fremst. Vi gjør ikke dette for å være jævlige, men fordi vi vil unngå matsvinn så godt det lar seg gjøre. Hver eneste dag merker jeg at noen har stått å gravd lengst bak i varene for å få frem en vare med holdbarhet i 2 måneder. Tenker at det kanskje er greit nok hvis det er varer som har like god holdbarhet etter åpning. Da snakker jeg om ting som tørrvarer, eller flerpakninger av noe slag som en 4-pakning med yogurt. Men det som jeg virkelig ikke synes er greit, er når folk graver frem en matfløte med holdbarhet til Juni/Juli en gang. Skal dere la boksen stå i kjøleskapet uåpnet i en hel mnd da eller? For dere vet at når boksen er åpnet så vil den regnes som en ferskvare og bli sur etter en liten stund (lenge før datostemplingen) likevel? Dere vet at når dere kjøper ting med unødvendig holdbarhet er dere med på å kaste brukelig mat i søpla? Vi kaster ca. 1 stappfull handlevogn i mnd., og mye av det er kjøtt og melkeprodukter. Det verste jeg har opplevd er at folk har gått bak på lageret vårt og hentet seg varer derfra istedet for å hente fra hyllene. Det er faktisk helt uakseptabelt. De står på lageret og ikke i hyllene for en grunn. Skal du på død og liv ha noe som har ekstra lang holdbarhet får dere spørre oss ansatte, da skal vi hjelpe dere, men dere kan ikke gå bak på lageret selv. Jeg vet jeg høres sur og streng ut nå, men jeg er sååå lei av å må kaste matvarer fordi noen på død og liv skulle ha en boks som uåpnet holder seg i 2 mnd. Ingen handler vel for to mnd. frem i tid?! Sånn... Nå, kan jeg puste igjen... Anonymkode: b4e82...ede Nå vet jeg ikke om du regner med melk, men jeg tar gjerne melka som står lengst bak og har den lengste holdbarheten fordi vi ikke greier å drikke den opp fort nok alltid. Anonymkode: 997da...399 18
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10765 Skrevet 16. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke om du regner med melk, men jeg tar gjerne melka som står lengst bak og har den lengste holdbarheten fordi vi ikke greier å drikke den opp fort nok alltid. Anonymkode: 997da...399 Er du sikker på at dere ikke rekker å drikke den opp? Her står det litt om holdbarhet på åpnet melk, og at den kan vare opp til 40 dager(!):https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Melk-og-helse/Melken-er-holdbar-lenger-enn-du-tror Selv har jeg drukket mye melk som har gått ut på dato, og den har vært fin i over en uke etter datostemplingen. Ellers så selger vi små 0,5-liters kartonger, iallefall i min butikk, som passer perfekt for de som drikker lite melk. Kunne det ha vært en bedre løsning? Anonymkode: b4e82...ede 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10766 Skrevet 16. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at dere ikke rekker å drikke den opp? Her står det litt om holdbarhet på åpnet melk, og at den kan vare opp til 40 dager(!):https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Melk-og-helse/Melken-er-holdbar-lenger-enn-du-tror Selv har jeg drukket mye melk som har gått ut på dato, og den har vært fin i over en uke etter datostemplingen. Ellers så selger vi små 0,5-liters kartonger, iallefall i min butikk, som passer perfekt for de som drikker lite melk. Kunne det ha vært en bedre løsning? Anonymkode: b4e82...ede Jeg kjenner stor forskjell på melk som har gått ut på dato, og melk som er godt innenfor holdbarhetsdatoen. Synes ikke den smaken er særlig god. Og nei, det er ikke innbilt, det er noe jeg merker før jeg ser at den er gått ut på dato. Har ikke sett 0.5 liters ekstralett. Anonymkode: 997da...399 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #10767 Skrevet 16. mai 2017 Edit: legg dessuten merke til at jeg skrev "greier ikke drikke den fort nok opp alltid", altså trenger vi som oftest èn liter melk. Anonymkode: 997da...399 2
Skay Skrevet 16. mai 2017 #10768 Skrevet 16. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at dere ikke rekker å drikke den opp? Her står det litt om holdbarhet på åpnet melk, og at den kan vare opp til 40 dager(!):https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Melk-og-helse/Melken-er-holdbar-lenger-enn-du-tror Selv har jeg drukket mye melk som har gått ut på dato, og den har vært fin i over en uke etter datostemplingen. Ellers så selger vi små 0,5-liters kartonger, iallefall i min butikk, som passer perfekt for de som drikker lite melk. Kunne det ha vært en bedre løsning? Anonymkode: b4e82...ede Jeg har erfaring med at melk holder seg lenge etter datostemplingen. Hver morgen smaker jeg på den og bruker den hvis den fremdeles har holdt seg. Og det tar lang tid faktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #10769 Skrevet 17. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber i dagligvarebutikk, og det er noe irriterende jeg har lagt merke til at kunder ofte gjør. Når vi får matvarer skal de, som alle sikkert vet, settes bakerst sånn at det med lengst holdbarhet står bakerst og det med kortest holdbarhet står fremst. Vi gjør ikke dette for å være jævlige, men fordi vi vil unngå matsvinn så godt det lar seg gjøre. Hver eneste dag merker jeg at noen har stått å gravd lengst bak i varene for å få frem en vare med holdbarhet i 2 måneder. Tenker at det kanskje er greit nok hvis det er varer som har like god holdbarhet etter åpning. Da snakker jeg om ting som tørrvarer, eller flerpakninger av noe slag som en 4-pakning med yogurt. Men det som jeg virkelig ikke synes er greit, er når folk graver frem en matfløte med holdbarhet til Juni/Juli en gang. Skal dere la boksen stå i kjøleskapet uåpnet i en hel mnd da eller? For dere vet at når boksen er åpnet så vil den regnes som en ferskvare og bli sur etter en liten stund (lenge før datostemplingen) likevel? Dere vet at når dere kjøper ting med unødvendig holdbarhet er dere med på å kaste brukelig mat i søpla? Vi kaster ca. 1 stappfull handlevogn i mnd., og mye av det er kjøtt og melkeprodukter. Det verste jeg har opplevd er at folk har gått bak på lageret vårt og hentet seg varer derfra istedet for å hente fra hyllene. Det er faktisk helt uakseptabelt. De står på lageret og ikke i hyllene for en grunn. Skal du på død og liv ha noe som har ekstra lang holdbarhet får dere spørre oss ansatte, da skal vi hjelpe dere, men dere kan ikke gå bak på lageret selv. Jeg vet jeg høres sur og streng ut nå, men jeg er sååå lei av å må kaste matvarer fordi noen på død og liv skulle ha en boks som uåpnet holder seg i 2 mnd. Ingen handler vel for to mnd. frem i tid?! Sånn... Nå, kan jeg puste igjen... Anonymkode: b4e82...ede Idag gravde jeg iherdig i hyllene. Spekeskinke til rømmegrøten🙊 Men jeg la ikke et eneste øye på datoen, faktisk så jeg ikke på datoen. Dette er noe jeg gjør med det meste jeg kan se forskjell på. Skinken jeg fant langt bak idag hadde ingen fett på deg, var den eneste pakken med mest kjøtt på. Kjøttdeigen graver jeg alltid etter den "rødeste".. men biffen derrimot, der leiter jeg etter den som går kjappest ut på dato, den er mest mør🙊👌🏼 Anonymkode: f06c3...572 9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #10770 Skrevet 17. mai 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at dere ikke rekker å drikke den opp? Her står det litt om holdbarhet på åpnet melk, og at den kan vare opp til 40 dager(!):https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Melk-og-helse/Melken-er-holdbar-lenger-enn-du-tror Selv har jeg drukket mye melk som har gått ut på dato, og den har vært fin i over en uke etter datostemplingen. Ellers så selger vi små 0,5-liters kartonger, iallefall i min butikk, som passer perfekt for de som drikker lite melk. Kunne det ha vært en bedre løsning? Anonymkode: b4e82...ede 1. Det finnes ikke 0,5-literskartonger med skummet melk, som er det jeg drikker. 2. Her koster 0,5-literen 11 kr og 1-literen 13 kr. Da tar jeg heller en med lenger holdbarhet da sannsynligheten for at jeg på sikt trenger mer enn en halvliter er stor. Anonymkode: f20c3...216 9
Minya Skrevet 17. mai 2017 #10771 Skrevet 17. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Idag gravde jeg iherdig i hyllene. Spekeskinke til rømmegrøten🙊 Men jeg la ikke et eneste øye på datoen, faktisk så jeg ikke på datoen. Dette er noe jeg gjør med det meste jeg kan se forskjell på. Skinken jeg fant langt bak idag hadde ingen fett på deg, var den eneste pakken med mest kjøtt på. Kjøttdeigen graver jeg alltid etter den "rødeste".. men biffen derrimot, der leiter jeg etter den som går kjappest ut på dato, den er mest mør🙊👌🏼 Anonymkode: f06c3...572 Det er faktisk skikkelig dumt av deg, siden pakkegassen som brukes i dag ikke holder kjøttdeigen rød, slik at den rødeste kjøttdeigen i hylla faktisk som oftest er den med hull i forpakningen eller med dårlig forpakning slik at den holder seg dårligere. 9
Sirah Skrevet 17. mai 2017 #10772 Skrevet 17. mai 2017 (endret) Jeg observerte denne hendelsen en dag: Kunde tasser til kassen med en bukett roser og spør hun som sitter der kan snitte dem for henne. Den ansatte (som har hendene fulle med arbeid) sier at det har hun dessverre ikke tid til. Kunden spør om det finnes noen andre i butikken som kan snitte disse rosene og den ansatte sier at det er veldig travelt for øyeblikket og at ingen er ledige. Kunden gir seg ikke og blir mer og mer høylytt over disse dumme rosene hun på død og liv skal ha snittet. Den ansatte holder seg rolig og saklig og forklarer gang på gang at hun dessverre ikke kan snitte disse rosene og at butikken dessverre ikke tilbyr denne servicen. Alt ender opp med at kunden eksploderer, kaster rosene i bakken og TRAMPER på dem! Før hun løper ut av butikken mens hun skriker over elendig service og det som værre er. Altså.... Hadde dette vært en blomsterbutikk kunne jeg godt sett frustrasjonen, men vi snakker MATBUTIKKEN midt i den værste rushen! Det var flere kasser åpne pluss ansatte som jobbet på spreng i både tipping og posten. Alle kassene hadde lange køer. Skulle den ansatte driti i alle de andre kundene og brukt tid på å snitte disse stakkars rosene til godt under hundrelappen? Folk altså...... Endret 17. mai 2017 av Sirah 47
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #10773 Skrevet 17. mai 2017 Hva slags butikk er dere som har åpent på 17. mai? Anonymkode: 604cf...e5f
Caelyn Skrevet 17. mai 2017 #10774 Skrevet 17. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva slags butikk er dere som har åpent på 17. mai? Anonymkode: 604cf...e5f 8 timer siden, Sirah skrev: Jeg observerte denne hendelsen en dag: *Snip* Hun skriver ikke i dag, men EN dag... 2
Sirah Skrevet 17. mai 2017 #10775 Skrevet 17. mai 2017 3 minutter siden, Caelyn skrev: Hun skriver ikke i dag, men EN dag... EN dag ja Burde sikkert presisert at dette var i forige uke, men gikk ut i fra at folk skjønte at det ikke var på 17. mai det var fullt kjør i matbutikken 😂 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2017 #10776 Skrevet 17. mai 2017 Blomsterbutikk, og en liten gutt kommer inn med en 100 lapp han vil kjøpe noe fint for til mamman sin. Vi bruker lang tid på å finne den perfekte gaven, og valget faller på en nydelig langstilket rød rose til 80 kr. Så kjøper han et kort som jeg hjelper han med å skrive, før han får velge farge på silkepapir og bånd, og så pakker jeg den inn i cellofan. Han er så fornøyd og stolt når han går ut av butikken, at vi nesten blir litt rørt av den lille fyren. Så, senere på kvelden, kommer han inn i butikken, helt rød i ansiktet, med mamman sin bak seg, og hun er rasende! Hun slenger rosen på disken, og nesten brøler om hvor idiotiske vi er, som kan finne på å selge en SÅ dyr rose til gutten, når han heller kunne kjøpt en plante for pengene! Prøvde å si at han valgte den ut selv, og at han hadde gledet seg til å gi den til henne, men til ingen nytte.... Av hensyn til guttungen, klarte jeg ikke si mer, og gav henne bare pengene tilbake. Dette er noen år siden, men noe jeg aldri glemmer. Anonymkode: fb3a4...757 48
Gjest Emera Skrevet 17. mai 2017 #10777 Skrevet 17. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blomsterbutikk, og en liten gutt kommer inn med en 100 lapp han vil kjøpe noe fint for til mamman sin. Vi bruker lang tid på å finne den perfekte gaven, og valget faller på en nydelig langstilket rød rose til 80 kr. Så kjøper han et kort som jeg hjelper han med å skrive, før han får velge farge på silkepapir og bånd, og så pakker jeg den inn i cellofan. Han er så fornøyd og stolt når han går ut av butikken, at vi nesten blir litt rørt av den lille fyren. Så, senere på kvelden, kommer han inn i butikken, helt rød i ansiktet, med mamman sin bak seg, og hun er rasende! Hun slenger rosen på disken, og nesten brøler om hvor idiotiske vi er, som kan finne på å selge en SÅ dyr rose til gutten, når han heller kunne kjøpt en plante for pengene! Prøvde å si at han valgte den ut selv, og at han hadde gledet seg til å gi den til henne, men til ingen nytte.... Av hensyn til guttungen, klarte jeg ikke si mer, og gav henne bare pengene tilbake. Dette er noen år siden, men noe jeg aldri glemmer. Anonymkode: fb3a4...757 Huff, nå fikk jeg helt vondt. Stakkar liten!
Anette.94 Skrevet 17. mai 2017 #10778 Skrevet 17. mai 2017 Min første jobb var på McDonald´s, og der kom det innom en del folk som trodde de var ekstremt vittige og originale. Kommentarer alá "jeg skal ha en cheeseburger uten ost, ekstra cheese" hørte jeg faktisk flere ganger om dagen. Ellers var det en del eldre som kom innom og insisterte på at de skulle ha en cheeseburger uten ost, hvorpå jeg svarte "altså, en vanlig hamburger?". Neida, de skulle ha en cheeseburger uten ost, de... Måtte jo bare jatte med. Verste var jo når de hadde hele familien med seg og dermed hadde en lang bestilling, og jeg hadde tastet inn en vanlig hamburger på dem, og de da reagerte med å kjefte når jeg leste opp "feil" burger tilbake. Nå jobber jeg i en kjent, norsk interiørkjede og jeg blir stadig overrasket over hvor mange som kommer bort til kassen med ting, hvor prislappen henger tydelig og spør hva den koster. Skjønner det hvis prislappen er skjult (er ikke alltid man kommer på å snu vasen f.eks for å sjekke om den står under, men når den bokstavlig talt dingler foran øynene dine, altså... Også er det jo de som alltid sier "Jeg ser ikke prislappen på denne jeg; er den gratis da?". Nei. 4
Flynn Skrevet 17. mai 2017 #10779 Skrevet 17. mai 2017 På 4.10.2013 den 11.31, Flynn skrev: Jeg har jobbet lenge i matbutikk, og har ofte fått flere av disse umulige kundene: (Tar et eksempel fra 16.mai, bare for å understreke. Disse kundene kan komme når som helst på året, men er gjerne fler av dem rundt høytidene) Kunden kommer hastende inn litt utpå dagen 16. mai. Kunde: Har dere flere av de store kransekakene? Meg: Nei, dessverre så er vi utsolgt for de store kransekakene, vi har kun små igjen. Beklager. Kunde: Jammen jeg trenger en stor kransekake, jeg skal ikke ha liten. Meg: Beklager, men det er stor etterspørsel etter kransekake nå dagen før 17., så vi har dessverre blitt utsolgt selv om vi bestilte ekstra mange kransekaker fra leverandøren. Som sagt har vi fremdeles flere igjen av de små. Kunde: Men jeg sier jo at jeg skal ha stor! Meg: Ja, hører hva du sier, men vi er utsolgt for store dessverre. (Jeg begynner på dette tidspunktet å bli mektig irritert) Kunde: Jeg skulle så gjerne hatt stor kransekake skjønner du... Meg: Dessverre er vi som sagt(!!) utsolgt, men du kan forsøke andre butikker. Det er en Rimi 10 min gangavstand fra oss. Kunden: Jeg har da virkelig ikke tid til å fly rundt overalt i forskjellige butikker!! Jeg har barn som skal hentes og middag som skal lages bla bla bla! Meg: Beklager, men det er ingenting jeg kan gjøre med det. Kunde: Er du sikker på at dere ikke har flere store kransekaker?? Har du sjekket på lageret??! Meg: Jeg er helt sikker, vi solgte den siste tidligere i dag, men jeg kan sjekke på lageret en gang til om du vil det. (Dette sa jeg mest for å kunne rømme fra kunden i 2 minutter) Kunde: Jammen så gå nå og sjekk på lageret da!! Jeg kommer tilbake etter et par minutter, og det var, som jeg visste, ingen ekstra kransekaker på lageret. Kunde: Da får jeg vi vel bare klare oss uten kransekake på feiringen av 17.mai i morgen da, hele slekta og meg!!!! Kunden skrek dette i fjeset på meg og stormet deretter ut av butikken mens hun mumlet om dårlig kundeservice. Makans! Hun kunne da for faen kjøpt flere små kransekaker istedet, men neida, stor var det eneste hun skulle ha? Kjerring. Er også mulig å komme liiitt tidligere å kjøpe kransekake enn ut på ettermiddagen på 16.mai..... Kjører denne igjen i anledning dagen. 12
Gjest ElMona Skrevet 18. mai 2017 #10780 Skrevet 18. mai 2017 15 timer siden, Emera skrev: Huff, nå fikk jeg helt vondt. Stakkar liten! Uff ja hva feiler det sånne folk? Greit nok å være økonomisk, men pick your battles! Det er snakk om 100kr, virkelig ikke verdt å såre guttungen for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå