Populært innlegg dk73 Skrevet 26. april 2017 Populært innlegg #10741 Skrevet 26. april 2017 Jobba i sportsbutikk i studietiden og hadde blant annet ansvaret for sykkelavdelingen. En dag kom en mann med en sønn på 10år som skulle ha seg ny sykkel. Gutten hadde spart i lang tid og du så han gledet seg stort til å få kjøpt seg ny sykkel. Viste han et par aktuelle offroad sykler i guttens størrelse som gutten likte og gjerne ville ha. MEN fikk ikke kjøpe den for faren. Far mente han kunne gå for en voksensykkel(ikke kul offroad, men litt gubbesykkel)med en gang, så slapp han å kaste bort mer penger på sykkel, fordi da hadde han en sykkel for resten av livet. Når gutten satt på setet var det fremdeles 15-20cm før han nådde ned til pedalene😳 Jeg rådet ham til å ikke kjøpe den fordi gutten fikk ikke brukt den før om et par år....også gutten var enig med meg....han ville jo bruke den nå siden den han hadde var for liten. Men nei da. Far insisterte og var ikke interesert i å høre på meg eller andre i butikken, fordi vi visste ikke hva vi pratet om tydeligvis. Så endte opp med en voksensykkel(gubbesykkel type)til den lille gutten.....og når gutten tok frem posen med sparepengene sine for å betale sykkelen skjønte far at det kunne ta litt tid å telle opp alt, så han tilbød seg å betale på vegne av sønnen sin. Men begynte å krangle med sønnen om at han skulle ha pengene han la ut for ham med en gang de kom ut i bilen og i tillegg kr 100 for å lagt ut for ham. Noe gutten følte var veldig urettferdig Skal sies at vi i butikken var litt sjokket over farens oppførsel i forbindelse med dette sykkelkjøpet. Var trist å se en gutt gråte så mye fordi faren skulle få sin vilje og var ikke interesert i å lytte på oss eller sønnens ønsker. 52
Dark Angelina Skrevet 26. april 2017 #10742 Skrevet 26. april 2017 1 minutt siden, dk73 skrev: Jobba i sportsbutikk i studietiden og hadde blant annet ansvaret for sykkelavdelingen. En dag kom en mann med en sønn på 10år som skulle ha seg ny sykkel. Gutten hadde spart i lang tid og du så han gledet seg stort til å få kjøpt seg ny sykkel. Viste han et par aktuelle offroad sykler i guttens størrelse som gutten likte og gjerne ville ha. MEN fikk ikke kjøpe den for faren. Far mente han kunne gå for en voksensykkel(ikke kul offroad, men litt gubbesykkel)med en gang, så slapp han å kaste bort mer penger på sykkel, fordi da hadde han en sykkel for resten av livet. Når gutten satt på setet var det fremdeles 15-20cm før han nådde ned til pedalene😳 Jeg rådet ham til å ikke kjøpe den fordi gutten fikk ikke brukt den før om et par år....også gutten var enig med meg....han ville jo bruke den nå siden den han hadde var for liten. Men nei da. Far insisterte og var ikke interesert i å høre på meg eller andre i butikken, fordi vi visste ikke hva vi pratet om tydeligvis. Så endte opp med en voksensykkel(gubbesykkel type)til den lille gutten.....og når gutten tok frem posen med sparepengene sine for å betale sykkelen skjønte far at det kunne ta litt tid å telle opp alt, så han tilbød seg å betale på vegne av sønnen sin. Men begynte å krangle med sønnen om at han skulle ha pengene han la ut for ham med en gang de kom ut i bilen og i tillegg kr 100 for å lagt ut for ham. Noe gutten følte var veldig urettferdig Skal sies at vi i butikken var litt sjokket over farens oppførsel i forbindelse med dette sykkelkjøpet. Var trist å se en gutt gråte så mye fordi faren skulle få sin vilje og var ikke interesert i å lytte på oss eller sønnens ønsker. Hva i all verden! 8
Gjest ElMona Skrevet 26. april 2017 #10743 Skrevet 26. april 2017 40 minutter siden, dk73 skrev: Jobba i sportsbutikk i studietiden og hadde blant annet ansvaret for sykkelavdelingen. En dag kom en mann med en sønn på 10år som skulle ha seg ny sykkel. Gutten hadde spart i lang tid og du så han gledet seg stort til å få kjøpt seg ny sykkel. Viste han et par aktuelle offroad sykler i guttens størrelse som gutten likte og gjerne ville ha. MEN fikk ikke kjøpe den for faren. Far mente han kunne gå for en voksensykkel(ikke kul offroad, men litt gubbesykkel)med en gang, så slapp han å kaste bort mer penger på sykkel, fordi da hadde han en sykkel for resten av livet. Når gutten satt på setet var det fremdeles 15-20cm før han nådde ned til pedalene😳 Jeg rådet ham til å ikke kjøpe den fordi gutten fikk ikke brukt den før om et par år....også gutten var enig med meg....han ville jo bruke den nå siden den han hadde var for liten. Men nei da. Far insisterte og var ikke interesert i å høre på meg eller andre i butikken, fordi vi visste ikke hva vi pratet om tydeligvis. Så endte opp med en voksensykkel(gubbesykkel type)til den lille gutten.....og når gutten tok frem posen med sparepengene sine for å betale sykkelen skjønte far at det kunne ta litt tid å telle opp alt, så han tilbød seg å betale på vegne av sønnen sin. Men begynte å krangle med sønnen om at han skulle ha pengene han la ut for ham med en gang de kom ut i bilen og i tillegg kr 100 for å lagt ut for ham. Noe gutten følte var veldig urettferdig Skal sies at vi i butikken var litt sjokket over farens oppførsel i forbindelse med dette sykkelkjøpet. Var trist å se en gutt gråte så mye fordi faren skulle få sin vilje og var ikke interesert i å lytte på oss eller sønnens ønsker. Ååh nå fikk jeg helt vondt inni meg! Stakkars gutt, og for en dust av en far!
Passive Skrevet 28. april 2017 #10744 Skrevet 28. april 2017 I dag ga jeg så god service at kunden sa jeg kunne få bli konen hans i tusenårsriket... Jippiii. 8
Dark Angelina Skrevet 28. april 2017 #10745 Skrevet 28. april 2017 (endret) 2 minutter siden, Passive skrev: I dag ga jeg så god service at kunden sa jeg kunne få bli konen hans i tusenårsriket... Jippiii. Jeg betjente en kunde i Rikstoto en gang, så ser han på meg og spør "Hvis jeg vinner nå, blir du med meg å spiser middag da?" - jeg bare "eeh.. hehe... nei altså, jeg jobber så mye, jeg har ikke tid" så gikk jeg Det skal da sies at denne kunden var i slutten av 60-årene og jeg var så vidt passert 20 den gangen. Endret 28. april 2017 av Dark Angelina Måtte legge til noe 5
estrella Skrevet 28. april 2017 #10746 Skrevet 28. april 2017 Gårsdagens siste kunde, 20:50, vi stenger 21:00. (K=kunde, A=meg) K: Jeg skal ha *produkt*, hvor mye koster det? Jeg ser dere har halv pris. A: Det stemmer, men det gjelder komplett kjøp, både *produkt a og b sammen*. Du kan fortsatt få rabatt, men ikke like mye som ved komplett. Hvilken type vil du ha? K: Det beste. Hva er totalpris? A: *forklarer en del hvorfor prisen blir sånn*... Totalt er du da på 3200 kr. K: Det var jo litt dyrt. Jeg skal bare sjekke hos konkurrenten. Klokka er nå nesten stengetid og jeg tenker jeg kan vel få startet med stenging (gjør bare klart). Han kommer dog tilbake og nå er klokken 20:59. K: Var det 2700 du sa? A: Nei, 3200 kr. K: Hvis vi sier 3000 tar jeg den. A: Dessverre, jeg kan ikke gi deg mer i rabatt. Jeg har ingen myndighet til å ta slike avgjørelser. Mye mas frem og tilbake, jeg tenker at nå rekker jeg ikke bussen, men til slutt går han. Men herregud da, ser det ut som vi pruter på prisen??? Det koster hva det koster. Enten aksepterer du det eller handler et annet sted. (Jeg er så sliten av å jobbe i butikk!) 4
The Kitten Skrevet 28. april 2017 #10747 Skrevet 28. april 2017 11 minutter siden, estrella skrev: Gårsdagens siste kunde, 20:50, vi stenger 21:00. (K=kunde, A=meg) K: Jeg skal ha *produkt*, hvor mye koster det? Jeg ser dere har halv pris. A: Det stemmer, men det gjelder komplett kjøp, både *produkt a og b sammen*. Du kan fortsatt få rabatt, men ikke like mye som ved komplett. Hvilken type vil du ha? K: Det beste. Hva er totalpris? A: *forklarer en del hvorfor prisen blir sånn*... Totalt er du da på 3200 kr. K: Det var jo litt dyrt. Jeg skal bare sjekke hos konkurrenten. Klokka er nå nesten stengetid og jeg tenker jeg kan vel få startet med stenging (gjør bare klart). Han kommer dog tilbake og nå er klokken 20:59. K: Var det 2700 du sa? A: Nei, 3200 kr. K: Hvis vi sier 3000 tar jeg den. A: Dessverre, jeg kan ikke gi deg mer i rabatt. Jeg har ingen myndighet til å ta slike avgjørelser. Mye mas frem og tilbake, jeg tenker at nå rekker jeg ikke bussen, men til slutt går han. Men herregud da, ser det ut som vi pruter på prisen??? Det koster hva det koster. Enten aksepterer du det eller handler et annet sted. (Jeg er så sliten av å jobbe i butikk!) Jeg sier noen ganger rett ut at i Norge så pruter vi ikke i butikker. 4
estrella Skrevet 28. april 2017 #10748 Skrevet 28. april 2017 Akkurat nå, The Kitten skrev: Jeg sier noen ganger rett ut at i Norge så pruter vi ikke i butikker. Jeg burde bare gjort det, men jeg var sliten og han er gjenganger. Så jeg visste at det ville bli en diskusjon på ti minutter. Jeg gjorde det enkelt for meg selv og sa "du får komme før 17 en dag og ta opp med butikksjef". Men jeg tror jeg ser ut som et lett bytte for enkelte 🙊 Jeg tør aldri stå opp for meg selv når folk kjefter (og kaller meg stygge ting) eller bare si slike ting som at vi ikke pruter her i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #10749 Skrevet 28. april 2017 På Wednesday, April 26, 2017 den 11.32, NumberSix skrev: En kunde hos oss kommer alltid innom ca en halvtime før stengetid, og bruker ca et kvarter på å gå rundt i butikken for å finne det han skal handle. Deretter står han alltid minst ti minutter foran sjokoladehylla og vurderer hva han skal ha, og det er alltid den samme sjokoladen han ender med å kjøpe! Blir litt fascinert. Og stresset, for han kommer til kassa to minutter før vi skal stenge... Men han er koselig da, så det er ikke så ille. Forøvrig har jeg i det siste begynt å irritere meg over folk som leverer tippekuponger, men ikke gidder å markere antall uker på selve kupongen. Jeg må jo da legge inn dette manuelt. Det tar ikke så lang tid, egentlig, men hallo, de tipper med de samme kupongene hver uke, er det så forbanna vanskelig å markere med ett lite kryss på antall uker? I tillegg leverer de gjerne fem-seks sånne kuponger flere ganger i uka. Synd du irriterer deg over det da det faktisk er god grunn til at de gjør det slik. Det gar med at de bruker samme kupong og noen ganger vil de bare tippe for 1 uke, men skal de på ferie eller har mer penger ønsker de 5 ukes. Om de leverer flere like samme uke er det jo da fordi de vil høyne oddsen litt? Anonymkode: fc249...e74 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #10750 Skrevet 28. april 2017 17 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg sier noen ganger rett ut at i Norge så pruter vi ikke i butikker. Da er man litt dum, for det lønner seg faktisk. De fleste butikker vil gi litt rabatt om du kjøper flere ting ol. Jeg pruter alltid på dyre kjøp. Betalte 5000 mindre for alle hvitevarer. Forrige uke fikk jeg nesten 800 kr i rabatt på et minnekort da jeg syntes det var dyrt. Ofte ser de ansatte at et salg på 3000 er bedre enn intet salg i det hele tatt. Anonymkode: fc249...e74 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #10751 Skrevet 28. april 2017 Hvor mye er det for stykket? De koster 7.50. Kunden: hva kommer 10 stk på? Anonymkode: c3a99...850 1
estrella Skrevet 28. april 2017 #10752 Skrevet 28. april 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er man litt dum, for det lønner seg faktisk. De fleste butikker vil gi litt rabatt om du kjøper flere ting ol. Jeg pruter alltid på dyre kjøp. Betalte 5000 mindre for alle hvitevarer. Forrige uke fikk jeg nesten 800 kr i rabatt på et minnekort da jeg syntes det var dyrt. Ofte ser de ansatte at et salg på 3000 er bedre enn intet salg i det hele tatt. Anonymkode: fc249...e74 Det kommer an på butikken, der hvor min samboer jobber har de gjerne mulighet for å gi ekstra rabatt på enkelte varer (de som de tjener mest på og har lavere kostpris). Hos oss er det ikke mulig. Rayban solbriller koster veldig mye inn for eksempel. Så da får folk bare betale det det faktisk koster. Selvsagt kan du spørre, men når jeg sier nei første gangen burde det holde. Der jeg jobber har uansett ikke vi lov til å gi ytterligere rabatt, kun butikksjef. 4
NumberSix Skrevet 30. april 2017 #10753 Skrevet 30. april 2017 På 4/28/2017 den 22.40, AnonymBruker skrev: Synd du irriterer deg over det da det faktisk er god grunn til at de gjør det slik. Det gar med at de bruker samme kupong og noen ganger vil de bare tippe for 1 uke, men skal de på ferie eller har mer penger ønsker de 5 ukes. Om de leverer flere like samme uke er det jo da fordi de vil høyne oddsen litt? Anonymkode: fc249...e74 Ser poenget ditt, men nope, de to siste årene har de kommet inn hver uke og levert samme kupongen. Ikke noe ferie, ikke noe femukers spill i det hele tatt.
The Kitten Skrevet 5. mai 2017 #10754 Skrevet 5. mai 2017 Kunde: Har dere brune sko? Meg: Massevis. Hva slags sko er du ute etter? Kunde: Brune sko Meg: Hva skal du bruke de til? Kunde: Til å gå med. Akkurat det skjønte jeg jo. 32
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #10755 Skrevet 5. mai 2017 Jeg var en dum kunde idag. Damen bak kassen ba meg vente med å sette inn kortet til hun sa at det var greit. Jeg sa ok, ikke noe problem - og setter inn kortet med en gang. Hun ser på meg og ber meg ta ut kortet og ikke sette det inn igjen før hun sier ifra. Ja, ikke noe problem sier jeg - og setter inn kortet med en gang igjen. Jeg tror jeg døde litt inni meg da hun ser dumt på meg og sier meget sakte at jeg_ikke_måtte _sette _inn _kortet _ før hun sier at det er greit. Jeg ga henne kortet mitt, beklagde og sa at jeg ikke forstod hva som var galt med meg. Så lo jeg litt. Hun bare fortsetter å se dumt på meg. Jeg tror ikke jeg handler der på en stund... Anonymkode: 808f9...2f9 44
Blod Skrevet 9. mai 2017 #10756 Skrevet 9. mai 2017 På 11.4.2017 den 20.11, AnonymBruker skrev: Og den klassiske, spesielt blant de yngre: "Hva mener du med at du må se leg hos vennen/venninna mi og? Det er jo jeg som kjøper??" Anonymkode: 2e6dc...e77 Mulig jeg er dum, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor. Jeg har et par ganger blitt nektet å kjøpe alkohol fordi den jeg var med Ikke hadde med leg, noe som er litt bittert. Noen ganger skal jo kompisen/venninna kjøpe noe selv også, må vi vente utenfor butikken på hverandre for at den som skal ha alkohol får kjøpt det til seg selv, når en ikke har med leg? 6
altflyter Skrevet 9. mai 2017 #10757 Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, Blod skrev: Mulig jeg er dum, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor. Jeg har et par ganger blitt nektet å kjøpe alkohol fordi den jeg var med Ikke hadde med leg, noe som er litt bittert. Noen ganger skal jo kompisen/venninna kjøpe noe selv også, må vi vente utenfor butikken på hverandre for at den som skal ha alkohol får kjøpt det til seg selv, når en ikke har med leg? Det er fordi vi har strenge regler for salg av alkohol til mindreårige. Hvis den butikkansatte mistenker at du som er merårig skal kjøpe alkohol til en mindreårig (den som ikke har leg), så er de pliktet til å nekte deg å kjøpe alkohol. Ellers kan faktisk de få problemer. 13
Gjest Raindrops Skrevet 10. mai 2017 #10758 Skrevet 10. mai 2017 På 9.5.2017 den 14.25, Blod skrev: Mulig jeg er dum, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor. Jeg har et par ganger blitt nektet å kjøpe alkohol fordi den jeg var med Ikke hadde med leg, noe som er litt bittert. Noen ganger skal jo kompisen/venninna kjøpe noe selv også, må vi vente utenfor butikken på hverandre for at den som skal ha alkohol får kjøpt det til seg selv, når en ikke har med leg? Det er veldig frustrerende, spesielt når man er 27 og absolutt ikke tenkte over at man burde ha med leg når andre skal handle noe. Fjortisene er vel uansett smarte nok til å vente på utsiden, det var iallefall jeg på den alderen Men jeg skjønner probemet til butikken også da, det er bare litt "meh".
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #10759 Skrevet 11. mai 2017 På 10.5.2017 den 16.29, Raindrops skrev: Det er veldig frustrerende, spesielt når man er 27 og absolutt ikke tenkte over at man burde ha med leg når andre skal handle noe. Fjortisene er vel uansett smarte nok til å vente på utsiden, det var iallefall jeg på den alderen Men jeg skjønner probemet til butikken også da, det er bare litt "meh". Det er det som er problemet. Jeg er like gammel som deg og når jeg var under 18/20 ventet vi utenfor eller så var vi ikke med på butikken/polet i det hele tatt. Husker på polet når jeg var rundt 18-19 at hun i kassen fortalte at regelen der var 1 flaske og kun personen som kjøper blir spurt, 2 eller flere og alle blir spurt. Men det er ikke mange kull mellom oss og de som sluttet å tenke på at det var lurt. Nå går de klart å tydelig sammen, alle bærer på hver sin sixpack eller lignende og en skal betale, og de vippser gjerne penger mens de står i kassa. Samme med tobakk, person under 18 sier hva han skal ha, person over 18 skal betale for den. Og de blir like overrasket hver gang vi må nekte dem fordi personen som skal betale er jo over 18. Men for all del, er sikkert mange som fortsetter venter utenfor eller hjemme, vi bare ser dem ikke. Vi møter jo tross Alf bare de som blir med inn:) Anonymkode: bf2b0...21d 1
The Kitten Skrevet 14. mai 2017 #10760 Skrevet 14. mai 2017 Kunde ringer inn en time før butikken stenger på lørdag. Kunde: "Hei, mitt navn er NN, jeg har fått tilsendt en pakke til dere" Meg: "Jeg tror du må ha ringt feil. For vi har ikke post i butikk" Kunde: "Posten sa pakken min var hos dere" Meg: "Jeg kan ta og se om noe er levert hit ved en feil, men som sagt så har vi ikke post i butikk. Kan jeg ringe deg opp igjen om et lite øyeblikk?" Jeg sjekker og forhører meg, men finner naturligvis ingenting. Ringer opp kunden og forteller dette. Kunde: Dette er skikkelig dårlig. Jeg trenger de tingene til en konfirmasjon i morgen. Ikke har jeg tid til å komme til byen og hente det heller. Dette må du se og få ordnet opp i? Meg: Jeg ser ikke helt hva jeg kan gjøre for å være ærlig. Kunde: Kan noen av dere samle sammen tingene jeg trenger og få det levert til meg? Det er veldig viktig at jeg får det til i morgen Meg: Jeg forstår at det må være frustrenende for deg, men ingen her har anledning til å ta med seg varer for tusenvis av kroner og levere til deg. Kunde: Hvorfor ikke det? Dere vil jo få det igjen når pakken min dukker opp. Meg: Fordi det vil bli regnet som tyveri fra arbeidsplassen og er grunnlag for umiddelbar avskjedigelse. Kunde: Å ja. Men hva skal jeg gjøre da? Meg: Det vet jeg ikke, men lykke til. 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå