Kara W Skrevet 10. april 2009 #1041 Del Skrevet 10. april 2009 Kom på en historie til. Jeg jobbet i en større klesbutikk, og utenfor prøverommene var det stativ som kunne henge fra seg klærne man ikke ville ha. Jeg drev og ryddet av denne og hengte alle klærne på plass igjen. Pluttselig kom det en dame bort til meg og spurte litt surt hvor klærne hennes var. Jeg aå litt undrende ut og spurte hva hun mente. Hun hadde hengt fra seg klærne på enden av stativet mens hun var i prøverommet, og nå hadde noen tatt dem. Vi burde passet bedre på! Jeg forklarte at det desverre var meg som hadde ryddet klærne på plass igjen, men hvis hun fortalte meg hvilke klær det var, skulle jeg prøve å finne dem igjen. Nei, det var vist mange plagg, og kom fra hele butikken, så det var ikke mulig. Hun ble skikkelig sur og endte opp med å gå uten å kjøpe noen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann26 Skrevet 10. april 2009 #1042 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg jobbet tidligere på en bensinstasjon ved siden av studiene. En gang sto det en ganske "høy" narkoman i vaskehallen, han sto der i bare bokseren og vasket klær... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sam_* Skrevet 12. april 2009 #1043 Del Skrevet 12. april 2009 Morsomt! Ei venninne av meg jobbet en sommer i en kiosk tilknyttet en familiepark. Her solgte de kun enkelte sorter brus. En dag kom en mann bort og spurte om å få kjøpe mozell. -Desverre, det har vi ikke, men vi har pepsi, fanta og champagnebrus. -Å ja, da tar jeg en sprite! ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
summerrain Skrevet 18. april 2009 #1044 Del Skrevet 18. april 2009 I dag var jeg på en skobutikk da damen(på rundt 40) foran meg spør hun i kassa: Er det 499 for begge skoene eller per stk? Jeg måtte bare gå bort litt for å le... Forresten, dere som jobber i skobutikk, er det frekt å spørre om å få prøve begge skoene når det bare står en ute i butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #1045 Del Skrevet 18. april 2009 I dag var jeg på en skobutikk da damen(på rundt 40) foran meg spør hun i kassa: Er det 499 for begge skoene eller per stk? Jeg måtte bare gå bort litt for å le... Forresten, dere som jobber i skobutikk, er det frekt å spørre om å få prøve begge skoene når det bare står en ute i butikken? Nei, for føttene våre er ikke 100% like. Jeg henter gjerne den andre skoen om kunden ønsker det! Jeg har selv veldig forskjellige føtter, og er helt avhengig av å prøve begge skoene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingle Skrevet 18. april 2009 #1046 Del Skrevet 18. april 2009 En gang jeg stod bak kassen på jobb (blomsterbutikk) kom en stresset mann bort til meg og nærmest ropte mot meg mens han holdt mobilen mot det ene øret (trenger jeg å nevne at han faktsik var seriøs?) mens han dyttet en penn i hånda mi: "Er du klar? Skriv da - skriv - SKRIV!" Jeg tenkte kanskje han skulle få kona si til å nevne noen blomstersorter som jeg skulle skrive ned for så å hjelpe han med å finne dem etterpå, helt til han fortsatte: "OK, egg, lyspære, brød..." Skal si jeg ble fortumla. Gav ham pennen tilbake og gikk min vei. Det får være grenser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingle Skrevet 18. april 2009 #1047 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Og så må jeg bare nevne refleksmannen som av og til kommer inn i blomsterbutikken med sykkelen sin, 100% sykkelutstyr, hjelm, blinkende lys, refleksves for sekk og overkropp samt 150 sånne selvklebende refleksfigurer man kan få kjøpt nå for tida. Også handler han i dypeste seriøsitet og ser ikke at jeg alltid forsvinner på bakrommet for å skrattle når han kommer, og må overlate ekspederingen til noen andre Endret 18. april 2009 av mingle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1048 Del Skrevet 20. april 2009 På lørdag ringte det en kunde til butikken der jeg jobber, og spurte etter en vare hun hadde sett på nettsiden til kjeden jeg jobber i. Ettersom filialen jeg jobber i er en av de mindre butikkene hadde vi ikke varen i sortimentet, og da jeg sjekket viste dette seg å være en vare som er tilleggssortiment og frivillig om man ønsker å ta inn. Det var kun to butikker i hele landet som var registrert med varen i på lager. Den ene av disse var i nabobyen, ca 20 min unna med bil. Kunden spurte om ikke jeg kunne bestille den, men pga at minsteantall å bestille er 14 stk kan det ikke la seg gjøre. Dette syntes hun var eksepsjonelt dårlig service og hun forlangte å få snakke med sjefen min. Han forsøkte å forklare henne det samme som meg, at det å bestille 14 stik av en vare som er lite etterspurt for at hun skal få kjøpt en er uaktuelt, da vi risikerer å bli sittende med de 13 resterende på lager i laaaang tid fremover. Det er ikke et salg på 99 kr verdt, og om hun gjerne vil ha varen har de den i nærmeste filial kun 20 minutter unna. Internoverføring er jo en mulighet, men da kunden ikke var interessert i å dekke fraktkostnaden på 100 kr var også dette utelukket. Ærlig talt skjønner jeg ikke hva folk tenker på - de fleste med litt omløp i hodet skjønner vel at det er lite aktuelt å bestille 14 stk for at noen skal få kjøpt 1 stk? Og at det er dårlig butikk for butikken å dekke 100 kr i frakt på en vare som koster 99 kr ut til kunden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1049 Del Skrevet 20. april 2009 Tidligere i dag på jobben: Jeg står bak kassa og er akkurat ferdig med å ekspedere en kunde når jeg oppfatter at en kunde innerst i butikken forsøker å få kontakt med meg. Jeg går innover mot kunden og spør hva jeg kan hjelpe h*n med, og h*n svarer med ryggen mot meg så jeg hører ikke et ord av hva h*n sier og må be h*n gjenta det når jeg kommer bort til h*n. Da klikker det fullstendig for h*n, for at jeg er så evneveik at jeg ikke får med meg hva som blir sagt til meg og ikke følger med når folk snakker til meg. Eeeeh...hvor lett er det å høre hva en person som står 20 meter unna med ryggen til deg og mumler forsøker å si? Ikke så veldig lett spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ingrid_* Skrevet 20. april 2009 #1050 Del Skrevet 20. april 2009 Jobber i butikk selv og kjenner meg igjen i MYE av det som har blitt skrevet i denne tråden! Det der med gitter og åpen/stengt butikk er nok et utbredt problem; senest på lørdag da jeg stengte kom det to damer og ristet i gitteret og lurte på hvorfor det var nede. Jeg sto jo tross alt bak kassa fremdeles (og tok oppgjør og gjorde papirarbeid og slikt); de kunne ikke skjønne hvorfor det ikke var åpent. "Lyset sto jo til og med på!" Dumme mennesker.. Og så er det så utrolig mange som vil ha rabatt på alt mulig. "Denne var den siste som sto igjen i hylla, får jeg rabatt på den eller?" "Dere hadde ikke denne i den fargen jeg hadde lyst på, kan jeg få rabatt?" "Nittini kroner? Hm.. Jeg gir deg femti!" Må forresten ikke glemme kundene som forveksler oss med en annen kjede med et "nesten likt navn" (iallefall en bokstav eller to). Der har jeg fått høre mye rart. "Er du sikker på at dette ikke er ***? Heeelt sikker?" Nei, altså, jeg er egentlig ikke helt sikker på hvor jeg jobber.. Har også blitt skjelt ut pga det, det var jo lureri og villedende markedsføring av oss å holde på sånn! Gi oss ut for å være en annen butikk! Og så, noe av det dummeste en kunde har prestert å si til meg: Hun kom bort til meg for å klage på at butikken så mye større utenfra enn det den egentlig var! Skikkelig snurt var hun, hun hadde ikke trodd den skulle være så liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #1051 Del Skrevet 21. april 2009 Når jeg jobbet i klesbutikk fikk jeg besøk i det gitteret var på vei ned av en jævlig stresset mann som måtte ha en dress til noe viktig dagen etter. Hvis det var snakk om et par sokker, så hadde det vært greit, men det tar litt tid å finne en dress. Vanligvis skal de gjerne justeres også, så jeg forklarte at nå stengte butikken. Mannen ble litt sur, kan du si.. Til slutt måtte jeg faktisk tilkalle vekter for å få han ut.. Synes du heller burde solgt han en dress. Skjønner godt at du ikke har provisjon på salget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann på 44 Skrevet 21. april 2009 #1052 Del Skrevet 21. april 2009 Det er en setning jeg har kommet til å hate, og den hater jeg så det gror i sjela. "Kan jeg få snakke med en mann?" Jeg har jobbet tre stedet i mitt korte liv, to byggvarebutikker og nå på it-avdelingen til et ganske stort selskap, og siden jeg er liten, har fregner og pupper så kan jeg jo UMULIG VITE HVA JEG SNAKKER OM! Som om en eller annen mann har kommet og røsket meg ut av min trygge tilværelse (på løpestreng mellom komfyren og vaskemaskinen antar jeg) og slengt meg ut i jobb uten noe form for viten, kunnskap eller opplæring. Humph. Regner med at du selvsagt hadde syntes det var greit at jeg heterofil mann rådet deg med brudekjolen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 21. april 2009 #1053 Del Skrevet 21. april 2009 Regner med at du selvsagt hadde syntes det var greit at jeg heterofil mann rådet deg med brudekjolen din? Hvis han hadde jobbet i en brudekjolebutikk hadde jeg stolt på at han hadde kompetanse, siden han hadde fått jobb der. Det går fint an å se forbi kjønnet til personen som hjelper deg skjønner du 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann på 44 Skrevet 21. april 2009 #1054 Del Skrevet 21. april 2009 På lørdag ringte det en kunde til butikken der jeg jobber, og spurte etter en vare hun hadde sett på nettsiden til kjeden jeg jobber i. Ettersom filialen jeg jobber i er en av de mindre butikkene hadde vi ikke varen i sortimentet, og da jeg sjekket viste dette seg å være en vare som er tilleggssortiment og frivillig om man ønsker å ta inn. Det var kun to butikker i hele landet som var registrert med varen i på lager. Den ene av disse var i nabobyen, ca 20 min unna med bil. Kunden spurte om ikke jeg kunne bestille den, men pga at minsteantall å bestille er 14 stk kan det ikke la seg gjøre. Dette syntes hun var eksepsjonelt dårlig service og hun forlangte å få snakke med sjefen min. Han forsøkte å forklare henne det samme som meg, at det å bestille 14 stik av en vare som er lite etterspurt for at hun skal få kjøpt en er uaktuelt, da vi risikerer å bli sittende med de 13 resterende på lager i laaaang tid fremover. Det er ikke et salg på 99 kr verdt, og om hun gjerne vil ha varen har de den i nærmeste filial kun 20 minutter unna. Internoverføring er jo en mulighet, men da kunden ikke var interessert i å dekke fraktkostnaden på 100 kr var også dette utelukket. Ærlig talt skjønner jeg ikke hva folk tenker på - de fleste med litt omløp i hodet skjønner vel at det er lite aktuelt å bestille 14 stk for at noen skal få kjøpt 1 stk? Og at det er dårlig butikk for butikken å dekke 100 kr i frakt på en vare som koster 99 kr ut til kunden? Det er ikke sikkert at det hadde vært dårlig butikk. Hadde jeg opplevd slik service så hadde lokalbutikken sluppet å selge meg ting en annen gang. Jeg som kunde kan jo ikke vite om dere må bestille 14 av en var og heller har jeg ikke kunnskap om at det koster 100 kroner og sende en vare som koster 99. Dere burde i alle fall brukt posten, da de leverere bedriftspakker rimeligere:-) Nei, mine innkjøp hadde blitt utelukkende på den butikken de har de varene kjeden forteller at de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #1055 Del Skrevet 21. april 2009 Det er ikke sikkert at det hadde vært dårlig butikk. Hadde jeg opplevd slik service så hadde lokalbutikken sluppet å selge meg ting en annen gang. Jeg som kunde kan jo ikke vite om dere må bestille 14 av en var og heller har jeg ikke kunnskap om at det koster 100 kroner og sende en vare som koster 99. Dere burde i alle fall brukt posten, da de leverere bedriftspakker rimeligere:-) Nei, mine innkjøp hadde blitt utelukkende på den butikken de har de varene kjeden forteller at de har. Både jeg og sjefen forklarte kunden at vi dessverre ikke kunne bestille varen, da vi må bestille minimum 14 stk fra leverandør og at vi gjerne kunne skaffe den fra en annen butikk, men da kommer det 100 kr i frakt i tillegg. Alternativet er at kunden selv drar til den butikken, som ligger snaut tre mil herfra. Butikken er en del av en stor kjede, og det er veldig stor forskjell på butikkene. De minste (som jeg jobber i) er små "nærbutikker" på 150-300 m2, og de største er "stormarkeder" på over 1000 m2. Det sier seg selv at de minste butikkene ikke har sjans til å ha alle produktene man finner i de største, det er ikke mulig. Kjeden har definert et "basissortiment" som alle butikkne har inne, og utover dette er sortimentet lokalt tilpasset. Det er derfor forskjeller på butikkene, og alle kan dessverre ikke skaffe alt, sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pendor Skrevet 21. april 2009 #1056 Del Skrevet 21. april 2009 Regner med at du selvsagt hadde syntes det var greit at jeg heterofil mann rådet deg med brudekjolen din? Hehe, siden jeg faktisk kjøpte brudekjolen min av en heterofil mann så tar jeg deg på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruBa Skrevet 21. april 2009 #1057 Del Skrevet 21. april 2009 Regner med at du selvsagt hadde syntes det var greit at jeg heterofil mann rådet deg med brudekjolen din? Faktisk så foretrekker jeg å spørre heteromenn når jeg er ute etter klær. Homoer liker jo menn, så de veit a ikke pokker, og å pynte seg for andre jenter ser jeg ingen grunn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 24. april 2009 #1058 Del Skrevet 24. april 2009 Regner med at du selvsagt hadde syntes det var greit at jeg heterofil mann rådet deg med brudekjolen din? Hadde overhodet ikke vært et problem (om han kan jobben sin selvfølgelig). Vet ikke hvor mer ettertrykkelig jeg kan være på den saken. Kremt, det burde være siste avsporing på akkurat dette i denne tråden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 25. april 2009 #1059 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg har ikke fått lest gjennom hele denne (lange) tråden, men jeg kjenner så altfor godt til kunder som legger igjen hjernen hjemme når de er ute på shopping... Jeg jobber på en stormotebutikk der minste str S tilsvarer en ganske stor 42/44-størrelse, osv oppover til str 54/56. Dette er jeg vant med å forklare nye kunder, og det skjønner jeg jo også kan være vanskelig å forstå når man er vant med standard størrelsetabell. MEN, så har man jo kunder som gjør det enda vanskeligere for seg selv med å ikke tenke så mye selv... Utrolig mange (som gjerne bruker rundt str 40) stirrer på lappen og spør "Er S minste størrelse?" Når jeg da svarer at "ja, det er det", spør de alltid "Så du har ikke mindre enn S?" Jeg svarer "nei, S er minste størrelse her". Så ser man at de tenker så det knaker i noen sekunder, for så å spørre "Har du ikke XS?" Da får jeg alltid lyst til å svare "Jo vet du hva? Når du sier det, så har jeg faktisk noen XS gjemt på bakrommet til spesielle kunder!" Og så har vi en sur og overlegen kunde som er innom med jevne mellomrom og klager på de store størrelsene våre... Hun er vel ca størrelse 38/40 og burde vel neppe ha problemer med å finne klær alle andre steder. Likevel gjør hun alltid et stort nummer ut av at "det er jo fint at det finnes klær for OVERVEKTIGE damer (hun understreker alltid overvektig), men synes det er synd at ikke sånne som henne finner klær hos oss!" ... Og så har vi jo alle festlige forsøkene på å reklamere på alt mulig... Beste historie var da en eldre dame kom inn sammen med sin mann, temmelig oppjaget, og la to t-skjorter på disken. Hun kunne nærmest harmdirrende fortelle at disse t-skjortene var helt ubrukelige! Rett og slett fordi det var umulig å fjerne lappene i nakken uten at det ble hull, fordi sømmen var altfor sterk!!! Jeg prøvde å forklare på en pen måte at for sterke sømmer ikke er reklamasjonsgrunn, og at vi ikke kan ta ansvar for at det skal være mulig å fjerne lappene i nakken uten å ødelegge sømmene eller t-skjorta. Damen ble helt vill, faktisk så sint at hun fikk tårer i øynene, og mente at dette var skikkelig dårlig service. Jeg måtte da ha medfølelse for hennes plager med disse vonde lappene og hvor trist det var at det ikke gikk an å fjerne dem uten å ødelegge plaggene!?! Det verste er at hun slo seg så vrang at daglig leder ga seg (for å slippe mer bråk) og ga henne et gavekort som plaster på såret... Så der er beviset; bare slå deg vrang nok, så kan du sutre deg til det meste. Har sikkert flere artige eksempler, men det får holde for idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1060 Del Skrevet 25. april 2009 Kan bidra som tysklærer. En elev skal fylle ut riktig artikkel, og peker på oppgaven hvor det står: "Entschuldigung, wo ist der nächste Kiosk." Du, heter det der, die oder das Kiosk? da har han ikke fulgt helt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå