EvaLena Skrevet 25. mars 2016 #9641 Skrevet 25. mars 2016 12 timer siden, Trampe skrev: Ei venninne jobber på et opplysningskontor for rutetrafikk i en av Norges største byer, både i skranke og i telefonen, og hun har mange historier. Hun: Hei, du snakker med *navn*, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Nå har jeg ventet på bussen lenge altså, den kommer ikke for faen!!! Hun: Hvor er det du venter på bussen? Jeg kan sjekke om det er noen forsinkelser i området ditt. Kunde: Jeg har ventet skikkelig lenge, men den møkkabussen kommer jo aldri!!! Hun: Hvilken holdeplass står du på? Kunde: *navn på holdeplass* Hun: Ja, den gaten er stengt for trafikk grunnet veiarbeid. Den er stengt i tre uker, og all rutetrafikk går via *navn på vei*. Det er... Kunde: Når kommer den jævla bussen??? Hun: Du må nok gå til *navn på holdeplass*. Det er ikke langt å.. Kunde: KOMMER IKKE BUSSEN??? Dere må jo for faen sette opp ekstra busser da!!! Hun: Veien er som sagt stengt grunnet veiarbeid, så en ekstra buss vil heller ikke kunne komme seg til holdeplassen du står ved. Men du kan gå til.. Kunde: For FAEN, dette er DÅRLIG SERVICE!!! Du må sette opp ekstra busser hører du!! Jeg skal KLAGE på deg!!! Hun hadde fortjent blomster og sjampanje hver fredag spør du meg. Opplevde liknende selv for mange år siden da jeg jobbet i flyselskap. Flyplassen var stengt grunnet tåke og ingen fly fikk hverken lande eller lette. Da kommer en grinete gubbjævel bort og spør om når flyet til Tromsø skulle gå. Jeg sa som sant var at det kunne jeg ikke si noe på siden jeg ikke styrer værgudene. Forteller også st alle fly er innstilt inntil videre. Da ber han meg sette opp ett ekstrafly for han skulle til Tromsø NÅ. Jeg sa atter engang at jeg ikke bestemmer over været og hvis det var så på liv og død å komme seg avgårde så fikk han ta tog eller buss. Kunne skrevet siden opp og ned med alt jeg hørte fra passasjerer altså. Skummelt at mange av de reiser på egenhånd, skjønner ikke hvordan de klarer seg jeg 😳 25
MarenogAron Skrevet 25. mars 2016 #9642 Skrevet 25. mars 2016 Den Monday, March 14, 2016 at 21.32, Sirah skrev: Jeg var en rar kunde ista tror jeg. Ikke dum, men hun i kassa syntes jeg var veldig rar 🙈 Jeg liker egentlig ikke smågodt så godt, men alt dette smågodtsnakket fikk meg til å plukke med meg en liten pose på butikken ista. Jeg kjøpte maks 20 biter da alt jeg egentlig likte var utplukket. Smågodtet jeg kjøpte dekket bunnen av posen og litt til, men det var en veldig liten pose. Damen i kassen sto bare å kikket rart på meg når jeg leverte posen. Hun kikket på meg, på posen og tilbake på meg. I min verden er dette en normal pose med smågodt, men det er tydelig at jeg var en freak som ikke hamstret som en gal 😂 Jeg så hun hadde lyst til å kommentere det, men hun holdt seg i skinnet Hehe, jeg var på butikken sammen med den lille jenta mi for noen dager siden. Hun ville så veldig gjerne ha smågodt, så jeg sa hun kunne få velge seg tre biter. Hun i kassa smilte og sa at det var definitivt den minste posen noen hadde kjøpt siden priskrigen begynte 😉 20
sol87 Skrevet 25. mars 2016 #9643 Skrevet 25. mars 2016 Den 3/24/2016 at 12.10, EvaLena skrev: Jeg satt i kassa i matbutikk i forrige århundre og inn kommer en kunde som spør om han kan få bytte en vare. Det var noe greier på glass, husker ikke helt hva det var. Jeg spør om varen var ødelagt og Hbis den var det så skulle han selvfølgelig få bytte. Kunden svarer at varen sikkert ikke var ødelagt, men han ville uansett ha ny for han fikk så halsbrann av den. Den kunden måtte pent bare gå ut igjen uten å få bytte. ---------- Sjefen for den matbutikken var så gjerrig at det var helt sykt. Noen ganger kan jo en kunde si at han trenger feks 2 poser, men når han pakker så trenger han 1 pose til. Da synes jeg det er service å gi bort den posen. Dette observerte denne sjefen at vi gjorde innimellom. Da klaget han på at han tapte 50 øre pr pose. En dag kom en mann med stappfull handlekurv og jeg slår inn alle varene. Vi snakker om varer til 2-3000 kroner. Sjefen står ved kassene og observerer IGJEN og jeg spør kunden hvor mange poser han trenger. Han nekter å betale for noen som helst pose siden han kjøper så mye. Jeg sier at det er ikke gratis med poser, så han må betale som alle andre. Da takker kunden for seg og går fra alle varene. DA kommer sjefen bort til meg og sier at jeg ikke skal ta betalt for posene og st jeg må yte service. Drittsjef tenkte jeg da og ba sjefen selv om å legge alle varene tilbake der de hørte hjemme. Jeg sluttet faktisk i den jobben pga den sjefen og han var svært dårlig likt. For en drittsjef, og for en drittkunde. At man liksom har "rett" på noe gratis fordi man har handlet for en stor sum. Det er jo bare tull. 9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9644 Skrevet 25. mars 2016 Jeg jobbet i en fiskehandel for en del år siden. Midt i en veldig travel dag kom det inn ei posh og arrogant dame, og skulle bestille diverse til dagen etter. Hun skulle ha en stor fest. Kollegaen min begynner å notere ned. Damen avslutter med å si "Ja, og de hummerene må være norske, altså! Jeg skal ikke ha kanadiske!". Kollegaen svarer på en hyggelig måte at det får vi dessverre ikke til, vi kan skaffe kanadiske, men ikke norske. Samtalen går videre som følger: "Jahaaa!? Nei, det går altså ikke an! Da må du se å ringe litt rundt til andre leverandører, da! For jeg skal jo nemlig ha selskap!" "Det er nok ikke noe poeng i det, for ingen av leverandørene våre har norsk hummer nå" "Det er det dummeste jeg har hørt, vi er jo i Norge, hvorfor skulle de ikke ha det!?" "Eeehehe, joda, men det har ikke noe med avstand å gjøre, det har med hummerens status...." "Status!!?" "Ja, du skjønner at hummeren er rødlistet, så det er ikke bare å fiske i vei." "Men ærlig talt, jeg skal jo ha SELSKAP!" "Den er truet av overfiske, derfor har vi ikke, og vi kan heller ikke få tak i det" "Jeg tror du står og lyyyver til meg du, det er altså ikke lenge siden jeg spiste norsk hummer på restaurant! Jeg skal ha syv hummer i morgen, ellers kommer jeg aaaaaaaldri til å handle her igjen!" "Det blir fortsatt fisket noe, men det lille som er går til finere restauranter, ikke til fiskebutikker som oss. Om du vil ha norsk hummer nå må du altså på restaurant" "HØRER DU IKKE HVA JEG SIER!? Jeg skal IKKE på restaurant, jeg skal ha SELSKAP!!!" "jeg hører det, men hummeren er som jeg sa rødlistet" "Nei, dette gidder jeg ikke mer! Jeg kommer innom i morgen klokken ett, og da bør det være syv hummer til meg her." Damen stormer så ut, mens hun sier noe om "service". Jeg holdt ikke denne samtalen, men hørte det hele, og det var meg, ikke kollegaen, som var der dagen etter klokka ett. Gjett om damen kom innom for å hente hummeren sin? Anonymkode: 09603...614 35
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9645 Skrevet 25. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet i en fiskehandel for en del år siden. Midt i en veldig travel dag kom det inn ei posh og arrogant dame, og skulle bestille diverse til dagen etter. Hun skulle ha en stor fest. Kollegaen min begynner å notere ned. Damen avslutter med å si "Ja, og de hummerene må være norske, altså! Jeg skal ikke ha kanadiske!". Kollegaen svarer på en hyggelig måte at det får vi dessverre ikke til, vi kan skaffe kanadiske, men ikke norske. Samtalen går videre som følger: "Jahaaa!? Nei, det går altså ikke an! Da må du se å ringe litt rundt til andre leverandører, da! For jeg skal jo nemlig ha selskap!" "Det er nok ikke noe poeng i det, for ingen av leverandørene våre har norsk hummer nå" "Det er det dummeste jeg har hørt, vi er jo i Norge, hvorfor skulle de ikke ha det!?" "Eeehehe, joda, men det har ikke noe med avstand å gjøre, det har med hummerens status...." "Status!!?" "Ja, du skjønner at hummeren er rødlistet, så det er ikke bare å fiske i vei." "Men ærlig talt, jeg skal jo ha SELSKAP!" "Den er truet av overfiske, derfor har vi ikke, og vi kan heller ikke få tak i det" "Jeg tror du står og lyyyver til meg du, det er altså ikke lenge siden jeg spiste norsk hummer på restaurant! Jeg skal ha syv hummer i morgen, ellers kommer jeg aaaaaaaldri til å handle her igjen!" "Det blir fortsatt fisket noe, men det lille som er går til finere restauranter, ikke til fiskebutikker som oss. Om du vil ha norsk hummer nå må du altså på restaurant" "HØRER DU IKKE HVA JEG SIER!? Jeg skal IKKE på restaurant, jeg skal ha SELSKAP!!!" "jeg hører det, men hummeren er som jeg sa rødlistet" "Nei, dette gidder jeg ikke mer! Jeg kommer innom i morgen klokken ett, og da bør det være syv hummer til meg her." Damen stormer så ut, mens hun sier noe om "service". Jeg holdt ikke denne samtalen, men hørte det hele, og det var meg, ikke kollegaen, som var der dagen etter klokka ett. Gjett om damen kom innom for å hente hummeren sin? Anonymkode: 09603...614 Tror jeg til slutt hadde gitt henne kanadiske hummere å sagt de var norske men nå har ikke jeg peiling på dette, men merker man forskjell? Anonymkode: 84597...371 17
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9646 Skrevet 25. mars 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg til slutt hadde gitt henne kanadiske hummere å sagt de var norske men nå har ikke jeg peiling på dette, men merker man forskjell? Anonymkode: 84597...371 Ikke egentlig stor forskjell i smak. Men den norske hummeren har såklart assosiasjonen "eksklusiv" (og ut fra mitt inntrykk av denne personen var nok akkurat dét viktig). Stor prisforskjell også, den norske hummeren blir fisket i små mengder to måneder i året, den kanadiske får man året rundt, og det påvirker såklart prisen når det først er tilgjengelig. For norsk hummer til syv personer må du vel ut med en 3000 kroner, så hadde ikke samvittighet til å svindle henne på den. Anonymkode: 09603...614 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #9647 Skrevet 25. mars 2016 Brace yourself!! Påskeaften is coming!! Lykke til alle sammen!! Anonymkode: 02a60...67a 19
Sirah Skrevet 25. mars 2016 #9648 Skrevet 25. mars 2016 3 timer siden, MarenogAron skrev: Hehe, jeg var på butikken sammen med den lille jenta mi for noen dager siden. Hun ville så veldig gjerne ha smågodt, så jeg sa hun kunne få velge seg tre biter. Hun i kassa smilte og sa at det var definitivt den minste posen noen hadde kjøpt siden priskrigen begynte 😉 Haha jeg tror deg 😂
Zenobia Skrevet 26. mars 2016 #9649 Skrevet 26. mars 2016 Den 23.3.2016 at 0.17, maipai skrev: Tok påskehandelen i dag. Gutten i kassen spør om jeg vil ha kvitteringen og jeg sier "Ja takk!" Han rekker meg kvitteringen, men i det jeg skal til å ta den, napper han den tilbake! Jeg blir litt forfjamset, men ikke like mye som han, som blir sprutrød i ansiktet og stotrer frem et "Å, unnskyld! Jeg glemte å slippe taket i den!!" Holdt på å le meg ihjel! Han og, heldigvis. Hurra for påskeferie! 🐣 En liten glipp i koordinasjonen etter å ha utført mange monotone bevegelser på autopilot. 13
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9650 Skrevet 26. mars 2016 Den 19.3.2016 at 11.40, AnonymBruker skrev: Som folk har fptt meg seg er det jo rekordlav pris på smågodt. Hos oss i Rema koster det 2,90,- pr hg. Det sier seg selv at det går unna! Og her i forrige uke ble vi tomme. Tror jeg fikk 500 spørsmål om når smågodtet kom og om det var mer igjen. Vi hadde bestilt 3 tonn til forrige lørdag, men det kom ikke noe. På tirsdag får vi en liten palle, med litt utvalg. Så kommer spørsmåla igjen Kunde: Er det, alt smågodtet dere har???!" Meg: Ja dessverre, vi har ikke fått det vi bestilte. Det begynner vel å bli tomt fra produsent. Beklager" Så kommer det en ny kunde "Du?? Har dere bare dette smågodtet??" meg: "Ja dessverre" ennå en kunde: "har dere noe mere smågodt enn det som er her *peker på pallen* meg: "nei, beklager" Hva tror folk liksom? At vi har flere tonn gjømt på lageret? Anonymkode: 96a4c...5f5 Ja det trur jeg faktisk! Til jul skulle jeg på Rema for å kjøpe marsipan, siden det bare kostet 1kr var det jo tomt. Jeg tenkte å la vær å spørre for å ikke være en irriterende kunde, etter jeg hadde handla og pakka varene kom det en beskjent av hun i kassa, og han fikk tilbud om marsipan for de hadde noe gjemt på lager. Anonymkode: 4cc97...199 13
Honey Dew Skrevet 26. mars 2016 #9651 Skrevet 26. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet i en fiskehandel for en del år siden. Midt i en veldig travel dag kom det inn ei posh og arrogant dame, og skulle bestille diverse til dagen etter. Hun skulle ha en stor fest. Kollegaen min begynner å notere ned. Damen avslutter med å si "Ja, og de hummerene må være norske, altså! Jeg skal ikke ha kanadiske!". Kollegaen svarer på en hyggelig måte at det får vi dessverre ikke til, vi kan skaffe kanadiske, men ikke norske. Samtalen går videre som følger: "Jahaaa!? Nei, det går altså ikke an! Da må du se å ringe litt rundt til andre leverandører, da! For jeg skal jo nemlig ha selskap!" "Det er nok ikke noe poeng i det, for ingen av leverandørene våre har norsk hummer nå" "Det er det dummeste jeg har hørt, vi er jo i Norge, hvorfor skulle de ikke ha det!?" "Eeehehe, joda, men det har ikke noe med avstand å gjøre, det har med hummerens status...." "Status!!?" "Ja, du skjønner at hummeren er rødlistet, så det er ikke bare å fiske i vei." "Men ærlig talt, jeg skal jo ha SELSKAP!" "Den er truet av overfiske, derfor har vi ikke, og vi kan heller ikke få tak i det" "Jeg tror du står og lyyyver til meg du, det er altså ikke lenge siden jeg spiste norsk hummer på restaurant! Jeg skal ha syv hummer i morgen, ellers kommer jeg aaaaaaaldri til å handle her igjen!" "Det blir fortsatt fisket noe, men det lille som er går til finere restauranter, ikke til fiskebutikker som oss. Om du vil ha norsk hummer nå må du altså på restaurant" "HØRER DU IKKE HVA JEG SIER!? Jeg skal IKKE på restaurant, jeg skal ha SELSKAP!!!" "jeg hører det, men hummeren er som jeg sa rødlistet" "Nei, dette gidder jeg ikke mer! Jeg kommer innom i morgen klokken ett, og da bør det være syv hummer til meg her." Damen stormer så ut, mens hun sier noe om "service". Jeg holdt ikke denne samtalen, men hørte det hele, og det var meg, ikke kollegaen, som var der dagen etter klokka ett. Gjett om damen kom innom for å hente hummeren sin? Anonymkode: 09603...614 All ære til deg for at du holdt deg saklig 1
Honey Dew Skrevet 26. mars 2016 #9652 Skrevet 26. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg til slutt hadde gitt henne kanadiske hummere å sagt de var norske men nå har ikke jeg peiling på dette, men merker man forskjell? Anonymkode: 84597...371 Eller bedt henne dra ut og fiske de selv. så kunne hun havnet i fengsel og fått selskap der, evt en bot som var så stor at hun måtte avlyse festen... 12
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9653 Skrevet 26. mars 2016 Enkelte mennesker altså! Anonymkode: 12aae...960 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9654 Skrevet 26. mars 2016 Tommel opp til kundene i butikken vår Har vært et kjempetrøkk og masse folk i dag, men alle har faktisk vært hyggelig, og det mest overraskende av alt var at ALLE kundene var ute av butikken 16:03 Jeg var forbredt på å måtte jage folk ut nærmere halv 5. For en fin (jobb) dag. Anonymkode: 08c4e...3ca 15
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9655 Skrevet 26. mars 2016 Den 25.3.2016 at 6.46, Trampe skrev: Ei venninne jobber på et opplysningskontor for rutetrafikk i en av Norges største byer, både i skranke og i telefonen, og hun har mange historier. Hun: Hei, du snakker med *navn*, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Nå har jeg ventet på bussen lenge altså, den kommer ikke for faen!!! Hun: Hvor er det du venter på bussen? Jeg kan sjekke om det er noen forsinkelser i området ditt. Kunde: Jeg har ventet skikkelig lenge, men den møkkabussen kommer jo aldri!!! Hun: Hvilken holdeplass står du på? Kunde: *navn på holdeplass* Hun: Ja, den gaten er stengt for trafikk grunnet veiarbeid. Den er stengt i tre uker, og all rutetrafikk går via *navn på vei*. Det er... Kunde: Når kommer den jævla bussen??? Hun: Du må nok gå til *navn på holdeplass*. Det er ikke langt å.. Kunde: KOMMER IKKE BUSSEN??? Dere må jo for faen sette opp ekstra busser da!!! Hun: Veien er som sagt stengt grunnet veiarbeid, så en ekstra buss vil heller ikke kunne komme seg til holdeplassen du står ved. Men du kan gå til.. Kunde: For FAEN, dette er DÅRLIG SERVICE!!! Du må sette opp ekstra busser hører du!! Jeg skal KLAGE på deg!!! Hun hadde fortjent blomster og sjampanje hver fredag spør du meg. Jeg har samme jobb og det er mildt sagt et helvete! :D Jeg kunne skrevet en bok om alt jeg har opplevt som ansatt i et selskap som betjener 177 for sitt fylke... Anonymkode: 74395...bf2 6
Devilheart Skrevet 26. mars 2016 #9656 Skrevet 26. mars 2016 Hørt om frisør-kunden som var så misfornøyd at han klippet av alt håret på frisøren? Nei, er ingen vits, helt sant: http://www.dagbladet.no/2016/03/26/nyheter/oslo/vold/43657561/ 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9657 Skrevet 26. mars 2016 3 minutter siden, Devilheart skrev: Hørt om frisør-kunden som var så misfornøyd at han klippet av alt håret på frisøren? Nei, er ingen vits, helt sant: http://www.dagbladet.no/2016/03/26/nyheter/oslo/vold/43657561/ Og jeg trodde JEG hadde en dårlig dag på jobb! Anonymkode: 3262b...90b 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #9658 Skrevet 26. mars 2016 14 minutter siden, Devilheart skrev: Hørt om frisør-kunden som var så misfornøyd at han klippet av alt håret på frisøren? Nei, er ingen vits, helt sant: http://www.dagbladet.no/2016/03/26/nyheter/oslo/vold/43657561/ Nei fy fader!! 😱 Anonymkode: ef68f...167 1
lovedrug Skrevet 26. mars 2016 #9659 Skrevet 26. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg trodde JEG hadde en dårlig dag på jobb! Anonymkode: 3262b...90b Fy faen så drøyt
EvaLena Skrevet 27. mars 2016 #9660 Skrevet 27. mars 2016 Hadde en kunde på 70 ish i matbutikken jeg jobbet i. Veldig koselig de første gangene han var der, hadde alltid tid til en prat om vær og vind. En dag spurte han om jeg hadde noen kjæreste, noe jeg hadde. Jeg sa ja og at han var i militæret. DA begynte grisepraten hans. Han inviterte meg til å bo hos han mens kjæresten min var borte, så kunne jeg få kose med "pisskaren" hans så mye jeg ville. Fikk detaljert hva han skulle gjøre med meg også 😳 Jeg takket pent nei og etter det så krevde jeg avløsing i kassa når han kom inn. Stakkars hun ene som avløste meg, hun fikk samme tilbudet. Trur gubben enten flyttet eller daua, han ble helt borte fra butikken etterhvert. Den gang var jeg 18 ish 😜 26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå