Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Den 13. februar 2016 at 20.08, AnonymBruker skrev:

Dette opplever jeg daglig.

Kunde: En Petterøes 

Meg: Petterøes 3?

Kunde: Nei! Petterøes 2!

*slår inn* Det blir 226,- 

Kunde: *betaler*

Meg: Takk for det, kvittering?

Kunde: Hvor er papiret?!? 

Meg: Skulle du ha papir også? Ritzla?

Kunde: Nei, Big Ben?!

ELLER

Noen gang husker jeg å spørre om de skal ha papir siden jeg opplever ofte at kunden tror jeg er tankeleser og vet at de skal ha papir selvom de ikke sier noe, og vet også at det er Big Ben de skal ha, selvsagt, og IKKE Ritzla!

Kunde: En rød 3.

Meg: Papir?

Kunde: Nei?! 

*det var bar ett spørsmål.....*

Galt er det når jg spør, galt er det når jg ikke spør. Også forventes det at jeg vet at de skal ha Ritzla og ikke Big Ben eller WinnertiGanske komisk igrunn. 

Anonymkode: 96a4c...5f5

Den 15. februar 2016 at 21.27, AnonymBruker skrev:

Jobbet lørdag i blomsterbutikken, super travelt grunnet morsdag og valentine. kø ut av butikken og fult trøkk i alle 3 kassene. Kommer kunden snikende inne fra siden og skal bare spørre om vi har single røde roser?

Hallo, det er faktisk 2 som går ute i butikken for å fyller på varer og hjelper kundene der, men de var vist opptatt med andre kunder de også. Som om ikke jeg var det...

Anonymkode: 8c94a...8ab

Jobbet lørdag i blomsterbutikken, super travelt grunnet morsdag og valentine. kø ut av butikken og fult trøkk i alle 3 kassene. Kommer kunden snikende inne fra siden og skal bare spørre om vi har single røde roser?

Hallo, det er faktisk 2 som går ute i butikken for å fyller på varer og hjelper kundene der, men de var vist opptatt med andre kunder de også. Som om ikke jeg var det...

Jeg har som oftest ca 500 kunder når jeg har kasdevakt så det er fult mulig ;)

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Var borti en kunde som skulle betale og la det på båndet (som rullet) hvor 100-lappen hans forsvant gjennom sprekken. Båndet var ikke så langt og jeg hadde ikke sjans til å få tak i det før det ble borte. Jeg holdt fremdeles på å scanne varene hans, og så det for sent... 

Kunden skjelte meg ut for ikke å ta imot pengene og tok med varene og gikk.... Sa at jeg fikk fiske det opp derfra. Nei, jeg fikk ikke skrudd opp og av båndet for å hente 100-lappen, så vi gikk 100 i minus den dagen. 

For all del, kan være min feil at den havnet der, men hvem legger pengene på et rullende bånd mens jeg fremdeles scanner varene?? :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet
Den 22. mars 2016 at 17.49, Sugar&Spice skrev:

Kunde: hva koster denne?

*stor rød prislapp som blinker mot deg på boken viser tallene 299*

Jeg: 299 koster den.

Kunde: det er veldig vanskelig å vite hva ting koster her.

Ja jøss, veldig vanskelig.... :fnise: bare å bruke øya :fnise:

Aaaah!! HVER DAG! 

Ofte sier jeg bare "Det står på lappen"

4 timer siden, C'est la vie:) skrev:

Var borti en kunde som skulle betale og la det på båndet (som rullet) hvor 100-lappen hans forsvant gjennom sprekken. Båndet var ikke så langt og jeg hadde ikke sjans til å få tak i det før det ble borte. Jeg holdt fremdeles på å scanne varene hans, og så det for sent... 

Kunden skjelte meg ut for ikke å ta imot pengene og tok med varene og gikk.... Sa at jeg fikk fiske det opp derfra. Nei, jeg fikk ikke skrudd opp og av båndet for å hente 100-lappen, så vi gikk 100 i minus den dagen. 

For all del, kan være min feil at den havnet der, men hvem legger pengene på et rullende bånd mens jeg fremdeles scanner varene?? :vetikke:

Tydeligvis mange, for jeg ser ofte små skilt i matbutikker om at kunder ikke skal legge penger der :fnise::fnise:

Anonymkode: febcd...d3b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fem minutter før vakten min var ferdig i går kommer en dame strenende inn i butikken. Hun kaster en liten pose opp på disken og sier "jeg vil ha en ny av denne." "Denne" viser seg å være et smykke fra tre-fire år tilbake og som har kostet maks 80 kr. Jeg sier at vi dessverre ikke har dette smykket lenger, men at jeg kan prøve å fikse det for henne. Resten av samtalem går slik: 

Kunde (K): Ja, det skulle bare mangle. Jeg har betalt masse penger for det. (Nei, det har du ikke...) 

Meg (M): .... jeg ser det mangler en del som vi dessverre er tomme for akkurat nå. Vi har bestilt opp nye deler, men på grunn av påsken kommer de ikke før neste uke. Du er hjertelig velkommen tilbake da :) 

K: Det her er så dårlig service!! 

M: Vil du forklare meg hva du synes er så dårlig? Jeg har tilbudt deg å reparere det, men som sagt er vi dessverre tomme for de delene jeg trenger. 

K: Ja, og så skylder du på påsken?! 

M: Vi har varelevering hver torsdag, og siden det er påske får vi ikke varer denne uken. 

K: Sykt dårlig service.... Jeg har handlet SÅ mye her, dette må du da kunne gjøre for en god kunde!! 

M: Jeg har prøvd å si at jeg ikke får gjort noe med det akkurat..

K: JEG BRYR MEG IKKE OM PÅSKEN!! Jeg vil ha dette fikset NÅ! 

M: Det er ingenting jeg får gjort! Du må vente til etter påske. 

Da stormer kunden ut mens hun mumler om den jævla dårlige "påskeunnskyldningen" min. Altså, ærlig talt! Hater sånne folk... 

Anonymkode: 1cd55...a6d

:laugh:

Anonymkode: 79f34...982

• Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis mange, for jeg ser ofte små skilt i matbutikker om at kunder ikke skal legge penger der :fnise:

Interessant! Hjelper å vite at jeg har et felleskap av oppgitte ansatte som vet hvordan dette er. :P

Og JA, pengelapper klarer FINT å smette gjennom sprekken. Aaaav og til er man heldig nok til at den ikke *shwoppes* nedi der, men jeg synes det er fascinerende hvordan noen opplever det som en ok måte å betale på. For jeg synes ikke det! :glare:

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Bimmern skrev:

Normalt gjør det meg ingenting at foreldre lar barn betale med kortet deres men idag ble jeg litt irritert. 

Klokka er tre, den lille lokalbutikken er stappfull og er en time til de stenger i hele to dager (krise!).  Jeg trengte akutt nonstop så jeg svingte innom på vei hjem, selv om jeg normalt unngår butikkene på slike dager (synes folk tar litt på vei, et brød eller to, noe pålegg og to middager holder liksom..) 

Noen skal ha besøk av hele familien og vil gjerne servere masse god mat.. ;)

Anonymkode: 50177...7f8

• Liker 17
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen skal ha besøk av hele familien og vil gjerne servere masse god mat.. ;)

Anonymkode: 50177...7f8

Ja,  og noen skal bare sitte hjemme ;)    Folk er livredde for røde dager, sånn er det bare :fnise:  

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, maipai skrev:

Tok påskehandelen i dag. Gutten i kassen spør om jeg vil ha kvitteringen og jeg sier "Ja takk!" Han rekker meg kvitteringen, men i det jeg skal til å ta den, napper han den tilbake! Jeg blir litt forfjamset, men ikke like mye som han, som blir sprutrød i ansiktet og stotrer frem et "Å, unnskyld! Jeg glemte å slippe taket i den!!" Holdt på å le meg ihjel! Han og, heldigvis. Hurra for påskeferie! 🐣

haha denne var litt søt da :) tydelig sliten etter alle påskekundene 

• Liker 1
Skrevet

Jeg satt i kassa i matbutikk i forrige århundre og inn kommer en kunde som spør om han kan få bytte en vare. Det var noe greier på glass, husker ikke helt hva det var. Jeg spør om varen var ødelagt og Hbis den var det så skulle han selvfølgelig få bytte.

Kunden svarer at varen sikkert ikke var ødelagt, men han ville uansett ha ny for han fikk så halsbrann av den. Den kunden måtte pent bare gå ut igjen uten å få bytte. 

----------

Sjefen for den matbutikken var så gjerrig at det var helt sykt. Noen ganger kan jo en kunde si at han trenger feks 2 poser, men når han pakker så trenger han 1 pose til. Da synes jeg det er service å gi bort den posen. Dette observerte denne sjefen at vi gjorde innimellom. Da klaget han på at han tapte 50 øre pr pose.

En dag kom en mann med stappfull handlekurv og jeg slår inn alle varene. Vi snakker om varer til 2-3000 kroner. Sjefen står ved kassene og observerer IGJEN og jeg spør kunden hvor mange poser han trenger. Han nekter å betale for noen som helst pose siden han kjøper så mye. Jeg sier at det er ikke gratis med poser, så han må betale som alle andre. Da takker kunden for seg og går fra alle varene. DA kommer sjefen bort til meg og sier at jeg ikke skal ta betalt for posene og st jeg må yte service.

Drittsjef tenkte jeg da og ba sjefen selv om å legge alle varene tilbake der de hørte hjemme.

Jeg sluttet faktisk i den jobben pga den sjefen og han var svært dårlig likt.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker altså...  :angry: Doomsday Enigma password assassination spy government president

Anonymkode: 12aae...960

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære bankkunder: 

- Det skjer ingen betalinger mellom norske banker på helligdager! Akkurat som i fjor, året før der, året før der igjen osv... 

- Det skjer heller ingen betalinger i helga. Og nei, det gjelder ikke bare i "min" bank, det gjelder i alle norske banker. 

- Hvordan skal banken din vite hva DU kjøpte på Rema i går???? Alt folk mener banken skal vite altså :klaske:

Anonymkode: 892ca...c3e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Den 9.3.2016 at 15.25, Kristanna skrev:

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 9.3.2016 at 15.25, Kristanna skrev:

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pst.. På jobben min har vi en liten bok, hvor vi skriver opp artige, rare, spesielle og koselige ting med kunder. Blitt mye morsomt der på bare et år :)

Anonymkode: febcd...d3b

• Liker 10
Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Tekola, admin.

Skrevet

Ei venninne jobber på et opplysningskontor for rutetrafikk i en av Norges største byer, både i skranke og i telefonen, og hun har mange historier.  

Hun: Hei, du snakker med *navn*, hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: Nå har jeg ventet på bussen lenge altså, den kommer ikke for faen!!!

Hun: Hvor er det du venter på bussen? Jeg kan sjekke om det er noen forsinkelser i området ditt. 

Kunde: Jeg har ventet skikkelig lenge, men den møkkabussen kommer jo aldri!!! 

Hun: Hvilken holdeplass står du på? 

Kunde: *navn på holdeplass* 

Hun: Ja, den gaten er stengt for trafikk grunnet veiarbeid. Den er stengt i tre uker, og all rutetrafikk går via *navn på vei*. Det er...

Kunde: Når kommer den jævla bussen??? 

Hun: Du må nok gå til *navn på holdeplass*. Det er ikke langt å..

Kunde: KOMMER IKKE BUSSEN??? Dere må jo for faen sette opp ekstra busser da!!!

Hun: Veien er som sagt stengt grunnet veiarbeid, så en ekstra buss vil heller ikke kunne komme seg til holdeplassen du står ved. Men du kan gå til.. 

Kunde: For FAEN, dette er DÅRLIG SERVICE!!! Du må sette opp ekstra busser hører du!! Jeg skal KLAGE på deg!!!

:sprettoy:

Hun hadde fortjent blomster og sjampanje hver fredag spør du meg. 

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...