Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal har fri påskeaften, og som mange andre skal jeg handle litt da. Når jeg handler skal jeg passe på å være ekstra hyggelig mot dem som er på jobb, for jeg regner med de møter nok av drittkunder den dagen. 

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 timer siden, Minya skrev:

Jeg fikk litt sånn passe mark av en ekstremt uforskammet møkkasabb i morges.

Ikke bare var jeg helt aleine på jobb fordi noen hadde driti seg ut og trodde vi var to om morgenen, og var passe stressa fordi jeg måtte klargjøre tre soner på en gang (kassa, frukta og brødavdeling),  men han her skulle åpenbart ha egg da. Sånne ekstremt billige priskrig- egg som er dumpet helt ned til to kroner eller noe nå.
Jeg sa som sant var, at om det var tomt i hylla så hadde vi ikke mer, for kjølevarene hadde ikke ankommet enda.

Og da var jeg visst forferdelig frekk da. :klo:

Så han startet på en tirade om at jeg var kjempefrekk og uhøflig og det som verre var, så jeg ba han om å roe seg litt ned og oppføre seg som folk. Hvorpå han lirer av seg:

-Tror du jeg gidder å stå her og ser på det stygge trynet ditt eller??

Jeg bare ...

-Ut. Klarer du ikke å oppføre deg som et voksent menneske og unngå å snakke sånn til meg, så kan du gå nå.

Han kalte meg stygg en gang til før han gikk. :sukk:

Den der var skikkelig fæl.. Tenk å synke så lavt og kalle noen stygg pga noen egg.. Han har en stygg personlighet! :hug:

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Den yngre garde er utrolig effektive når det kommer til betaling. Står ofte klar med bankkortet og  får handelen unnagjort på etblunk<3<3<3<3

Voksne og eldre er en annen sak. De begynner å lete etter lommeboken når jeg har slått inn varene og puttet det i pose. Og så når handelen omsider er unnagjort og jeg har sagt hadetbra og god helg står de der i evigheter, veska/ryggsekk opp på disken, pakke lommebok og pose møysommelig i veske/ryggsekk, ta på seg hansker, og SÅ er det hadetbra 2 minutter etter at jeg prøvde meg på et hadetbra selv.

Har til og med opplevd at en gammel dame smekket en annen dame på hånda og bare "hei du! jeg er ikke ferdig, vent på tur".

Da var det julerush og lang kø, og jeg hadde sagt værsågod til neste kunde for å få fortgang i køen og kjerringa som hadde handlet ikke greide å fjerne seg etter avsluttet handel. Hun brukte disken som garderobe og mente tydeligvis at vi skulle stå pent å se på at han tok på seg hanskene sine og lua si.

Anonymkode: 6c867...dd1

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den yngre garde er utrolig effektive når det kommer til betaling. Står ofte klar med bankkortet og  får handelen unnagjort på etblunk<3<3<3<3

Voksne og eldre er en annen sak. De begynner å lete etter lommeboken når jeg har slått inn varene og puttet det i pose. Og så når handelen omsider er unnagjort og jeg har sagt hadetbra og god helg står de der i evigheter, veska/ryggsekk opp på disken, pakke lommebok og pose møysommelig i veske/ryggsekk, ta på seg hansker, og SÅ er det hadetbra 2 minutter etter at jeg prøvde meg på et hadetbra selv.

Har til og med opplevd at en gammel dame smekket en annen dame på hånda og bare "hei du! jeg er ikke ferdig, vent på tur".

Da var det julerush og lang kø, og jeg hadde sagt værsågod til neste kunde for å få fortgang i køen og kjerringa som hadde handlet ikke greide å fjerne seg etter avsluttet handel. Hun brukte disken som garderobe og mente tydeligvis at vi skulle stå pent å se på at han tok på seg hanskene sine og lua si.

Kjenner meg 100 % igjen i alt det du sier! Det er så utrolig irriterende! JEG har jo tid til å vente, men alle kundene bak i kø har som regel ikke det... :D

Anonymkode: 0ae85...e03

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner godt til dette. Utrolig irriterende med damer som kodmmer inn, lemper hele veska opp på disken og begynner å hive alt innholdet ut på disken til de til slutt finner lommeboka. Etter betaling skal alt legges møysommelig tilbake for de gidder å flytte på seg

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Orbis skrev:

Kjenner godt til dette. Utrolig irriterende med damer som kodmmer inn, lemper hele veska opp på disken og begynner å hive alt innholdet ut på disken til de til slutt finner lommeboka. Etter betaling skal alt legges møysommelig tilbake for de gidder å flytte på seg

Også har du de kundene som på en utrolig frekk måte sier: '' Går det ann å få av dette båndet her heller?''. Altså sorry meg, men jeg prøver å få fortgang i køen her. Så da kan du heller, kjære kunde, gå bort til pakkedisken og legge ut hele garderoben din her.  Pleier som regel å slå av båndet, men vurderer å slutte med det. Spesielt hvis kundene spør på en frekk måte (som skjer 99% av gangene), så får de bare ha det så godt. Båndet/disken er for varer og penger, ikke for alt mulig annet dritt som kundene lemper fra seg. 

Anonymkode: ffdcd...054

• Liker 3
Gjest Rose11
Skrevet
12 timer siden, melatonin skrev:

Den der var skikkelig fæl.. Tenk å synke så lavt og kalle noen stygg pga noen egg.. Han har en stygg personlighet! :hug:

Ja fy fader altså! For en ekkel mann. Man kaller ikke folk for stygge. Noen eier ikke folkeskikk og tror de bare behandle butikkansatte som dritt. Makan

Skrevet

Kunde: hva koster denne?

*stor rød prislapp som blinker mot deg på boken viser tallene 299*

Jeg: 299 koster den.

Kunde: det er veldig vanskelig å vite hva ting koster her.

Ja jøss, veldig vanskelig.... :fnise: bare å bruke øya :fnise:

Ellers vil jeg skryte masse av de fine kundene jeg hadde innom i dag! Det var BARE hyggelige, glade, lugne folk som hverken stresset eller maste. Det var SÅ DEILIG - jeg hadde en drømmedag på jobb! Folk tok seg tid til å prate bok, folk tok seg tid til å prate påske, folk tok seg tid til å prate om avisen og om det forferdelige i Brussel. Og alle var i godt humør(sånn bortsett fra det med Brussel). En utrolig deilig dag! Skulle ønske det var påske litt oftere! Folk blir jo kjempeålrighte :) 

• Liker 20
Skrevet
Den 19.3.2016 at 12.40, AnonymBruker skrev:

Som folk har fptt meg seg er det jo rekordlav pris på smågodt. Hos oss i Rema koster det 2,90,- pr hg. Det sier seg selv at det går unna! Og her i forrige uke ble vi tomme. Tror jeg fikk 500 spørsmål om når smågodtet kom og om det var mer igjen. Vi hadde bestilt 3 tonn til forrige lørdag, men det kom ikke noe. På tirsdag får vi en liten palle, med litt utvalg. Så kommer spørsmåla igjen 

Kunde: Er det, alt smågodtet dere har???!" 

Meg: Ja dessverre, vi har ikke fått det vi bestilte. Det begynner vel å bli tomt fra produsent. Beklager"

Så kommer det en ny kunde

"Du?? Har dere bare dette smågodtet??"

meg: "Ja dessverre"

ennå en kunde: "har dere noe mere smågodt enn det som er her *peker på pallen*

meg: "nei, beklager" 

Hva tror folk liksom? At vi har flere tonn gjømt på lageret?

Anonymkode: 96a4c...5f5

Her skjønner jeg egentlig kundene. Med et slikt lokketilbud på smågodt, er det ikke umulig at utvalget i butikken tømmes fortere enn dere klarer å fylle på, så det er forståelig at de spør. Du skrev jo selv at dere hadde bestilt tre tonn – nå vet ikke jeg hvor mye dere har plass til i butikken, men det kunne jo tenkes at dere hadde et tonn på lageret, eller hva?

Og så en liten selvopplevd en: pølser i hylla med tannskyllemiddel. Her hadde åpenbart en kunde ombestemt seg. Idiot. Siden pakka fremdeles var kald, hjalp jeg den tilbake til kjøledisken den kom fra – ikke fordi jeg er en engel, men fordi det fremdeles var en halvtime til bussen min gikk (og det er selvsagt falsk beskjedenhet siden jeg aldri ville gjort det hvis jeg ikke visste at jeg gjorde de ansatte, og kundene også, en tjeneste).

• Liker 13
Skrevet

Kom en kunde og skulle kjøpe øl akkurat i det klokka slo åtte her om dagen (han hadde ikke stått i kø eller noe først). Jeg beklagde og sa at jeg ikke kunne selge han ølen på grunn av at ølsalget var stengt. "Jo det kan du," svarte kunden.

• Liker 13
Gjest Dwight
Skrevet
2 timer siden, Sarah Dee skrev:

Kom en kunde og skulle kjøpe øl akkurat i det klokka slo åtte her om dagen (han hadde ikke stått i kø eller noe først). Jeg beklagde og sa at jeg ikke kunne selge han ølen på grunn av at ølsalget var stengt. "Jo det kan du," svarte kunden.

Jo, men alle kunder vet at det kan du :skratte:

• Liker 2
Skrevet

Handlet nettopp på Rema. Masse folk og laaaaang kø i kassene. En mann med en breddfull handlevogn går rett forbi køen, til en kasse som ikke er betjent, og begynner å lesse varme sine oppå. Han roper til en ansatt som står med tipping: Hallo?!! Og den ansatte kommer da og ekspederer mannen. Folk er frekke som fy. 

• Liker 27
Skrevet

Og den ansatte må ha enten vært ny eller ikke så hva han drev med. En annen kunne ha nektet å ekspdere ham og henvist ham til de andre kassene.

• Liker 21
Skrevet

Leser alltid...dumme ting HUNDER sier...uff. Voff, sant?

Har et par historier der jeg var teit kunde. 

Tar det en annen gang...

• Liker 1
Gjest smilejenta
Skrevet (endret)

"Kvittering?"

"ja"

*printer ut kvittering*,

*strekker armen ut for å gi kvitteringen*

står kunden der? Nei, hun har flyttet seg og begynt å legge varer i posen. Jeg må dermed lene meg over hele båndet for å gi denne kunden kvitteringen sin.

hva faen er galt med slike kunder, skjer flere ganger ila en dag, vi hsr flere tusen kunder hver dag, jeg ekspediterer minst 500 av dem, kan ikke alltid strekke på meg sånn, blir helt ødelagt etter den 30. Kunden som gjør dette.

Endret av smilejenta
Skrevet
2 minutter siden, smilejenta skrev:

"Kvittering?"

"ja"

*printer ut kvittering*,

står kunden der? Nei, hun har flyttet seg pg begynt å legge varer i posen. Jeg må dermed lene meg over hele båndet for å gi denne kunden kvitteringen sin.

hva faen er galt med slike kunder, skjer flere ganger ika en dag, vi hsr flere tusen kunder hver dag, jeg ekspediterer minst 500 av dem, kan ikke alltid strekke på meg sånn, blir helt ldelagt etter den 30. Kunden som ghør dette.

Fordi hvis kunden står stille og venter på å få kvitteringen får man stygge blikk fordi man er for treg med å pakke varene sine.  Det er ikke lett å være kunde alltid heller.

• Liker 46
Gjest smilejenta
Skrevet
Et øyeblikk siden, Kara W skrev:

Fordi hvis kunden står stille og venter på å få kvitteringen får man stygge blikk fordi man er for treg med å pakke varene sine.  Det er ikke lett å være kunde alltid heller.

Ehh.. Nå tar det max.. La meg beregne.. 3 sekunder? 4? Å stå å vente på kvitteringen som en HELT vanlig kunde. Dette er helt vanlig praksis, at man betaler blir spurt om kvittering og takker ja/nei og evt tar den i mot. Ikke vanlig praksis at å måtte lene seg over hele båmdet for å gi en kunde kvittering, legger man det bare på båndet forsvinner det ned sammens med båndet. 

Tror du nok memte, ikke alltid lett å være en vanskelig kunde, for det er lett å være en normalt kunde.

Skrevet
12 minutter siden, smilejenta skrev:

"Kvittering?"

"ja"

*printer ut kvittering*,

står kunden der? Nei, hun har flyttet seg og begynt å legge varer i posen. Jeg må dermed lene meg over hele båndet for å gi denne kunden kvitteringen sin.

hva faen er galt med slike kunder, skjer flere ganger ila en dag, vi hsr flere tusen kunder hver dag, jeg ekspediterer minst 500 av dem, kan ikke alltid strekke på meg sånn, blir helt ødelagt etter den 30. Kunden som gjør dette.

Nei. Du har ikke "flere tusen" kunder om  dagen... ei heller 500. ..!  ☺

Skryt lagom , og slå av for kjentfolk..... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...