Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 3/17/2016 at 1.45, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke si: Vil du kjøpe pose?

Du er ikke skurken i denne historien, men jeg synes ikke tilbudet om pose skal framstå som en gratistjeneste når det ikke er det. 

Anonymkode: 8e189...5f5

Jeg tror voksne folk vet at alt koster penger, også poser. Jeg forstår at skokremen ikke er gratis hvis butikkpersonalet spør om jeg "trenger impregnering", eller at forsikringen til pc-en ikke er gratis om damen/mannen på elkjøp spør om jeg vil ha forsikring. 

• Liker 40
Videoannonse
Annonse
Gjest C'est la vie:)
Skrevet
3 minutter siden, sol87 skrev:

Jeg tror voksne folk vet at alt koster penger, også poser. Jeg forstår at skokremen ikke er gratis hvis butikkpersonalet spør om jeg "trenger impregnering", eller at forsikringen til pc-en ikke er gratis om damen/mannen på elkjøp spør om jeg vil ha forsikring. 

I tillegg tenker jeg at det er ganske vanlig at det koster 1 krone for pose. Så må si det irriterer meg at ikke folk kan slutte å plage ansatte med klagingen over det. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 3/16/2016 at 17.40, Tamsi skrev:

Anonymkode: 9ef2b...8de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en kunde som skulle levere noe inn igjen. Prisen på det hun skulle levere tilbake var 399. Jeg spurte om hun hadde 1 krone slik at hun kunne få igjen 400. 

Kunden svarte med: Nei, og det er ditt problem. 

Tja, problem og problem fru blom. Tenke bare at du skulle slippe så mange mynter. Jeg lot som om jeg ikke hadde 50-lapper slik at hun fikk ekstra mange mynter. 

Hahahahaha! Kanskje hun håpet å få to 200-lapper istedenfor? 

Skjønte hun ikke ut du prøvde å være hyggelig for hennes del? Dumme kunde! 

Jeg skulle returnere noe på XXL TIL 299. Hun i kassen lurte på om jeg hadde en én-kroning, noe jeg dessverre ikke hadde. Så så hun på meg og sa "shit samma!" Og ga meg 300kr med et stort smil. Det endte med en krone diff i kassa, men glad kunde, glad ansatt og en god handel, for jeg gikk opp og kjøpte ett telt til 7000kr rett etterpå. 

Anonymkode: a6878...2bb

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en kunde som skulle levere noe inn igjen. Prisen på det hun skulle levere tilbake var 399. Jeg spurte om hun hadde 1 krone slik at hun kunne få igjen 400. 

Tja, problem og problem fru blom. Tenke bare at du skulle slippe så mange mynter. Jeg lot som om jeg ikke hadde 50-lapper slik at hun fikk ekstra mange mynter. 

Jeg pleide å gjøre akkurat det samme og smilte litt ekstra når kunden gikk ut med masse mynter. 

Pleide å ha kronestykker liggende tilgjengelig for slike tilfeller. Om kunden var hyggelig, kunne jeg fint legge i en krone for at de skulle få lapper. Men om de ikke var like hyggelig, da kunne jeg fort gi mynter, nettopp fordi jeg hadde behov for "å gi en lærepenge". 

Anonymkode: 3262b...90b

• Liker 35
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å gjøre akkurat det samme og smilte litt ekstra når kunden gikk ut med masse mynter. 

Pleide å ha kronestykker liggende tilgjengelig for slike tilfeller. Om kunden var hyggelig, kunne jeg fint legge i en krone for at de skulle få lapper. Men om de ikke var like hyggelig, da kunne jeg fort gi mynter, nettopp fordi jeg hadde behov for "å gi en lærepenge". 

Bokstavelig talt en lærepenge :fnise: 

• Liker 21
Skrevet
4 minutter siden, Minimia skrev:

Jeg: Skal du ha pose?

Kunde: Hva i alle dager? Det skal jeg aldeles ikke ha! Aner du hvor langt det er å gå til plastavfallet mitt?

Hahahaha! Beste svaret jeg har hørt av en kunde! :skratte:

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Bokstavelig talt en lærepenge :fnise: 

Det var egentlig No pun intended :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som folk har fptt meg seg er det jo rekordlav pris på smågodt. Hos oss i Rema koster det 2,90,- pr hg. Det sier seg selv at det går unna! Og her i forrige uke ble vi tomme. Tror jeg fikk 500 spørsmål om når smågodtet kom og om det var mer igjen. Vi hadde bestilt 3 tonn til forrige lørdag, men det kom ikke noe. På tirsdag får vi en liten palle, med litt utvalg. Så kommer spørsmåla igjen 

Kunde: Er det, alt smågodtet dere har???!" 

Meg: Ja dessverre, vi har ikke fått det vi bestilte. Det begynner vel å bli tomt fra produsent. Beklager"

Så kommer det en ny kunde

"Du?? Har dere bare dette smågodtet??"

meg: "Ja dessverre"

ennå en kunde: "har dere noe mere smågodt enn det som er her *peker på pallen*

meg: "nei, beklager" 

Hva tror folk liksom? At vi har flere tonn gjømt på lageret?

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 22
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som folk har fptt meg seg er det jo rekordlav pris på smågodt. Hos oss i Rema koster det 2,90,- pr hg. Det sier seg selv at det går unna! Og her i forrige uke ble vi tomme. Tror jeg fikk 500 spørsmål om når smågodtet kom og om det var mer igjen. Vi hadde bestilt 3 tonn til forrige lørdag, men det kom ikke noe. På tirsdag får vi en liten palle, med litt utvalg. Så kommer spørsmåla igjen 

Kunde: Er det, alt smågodtet dere har???!" 

Meg: Ja dessverre, vi har ikke fått det vi bestilte. Det begynner vel å bli tomt fra produsent. Beklager"

Så kommer det en ny kunde

"Du?? Har dere bare dette smågodtet??"

meg: "Ja dessverre"

ennå en kunde: "har dere noe mere smågodt enn det som er her *peker på pallen*

meg: "nei, beklager" 

Hva tror folk liksom? At vi har flere tonn gjømt på lageret?

Anonymkode: 96a4c...5f5

De tror vel at dere gjemmer det i veskene deres og vil ikke dele. :fnise:

(Sorry, kunne ikke dy meg)

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet
Den 17.3.2016 at 1.45, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke si: Vil du kjøpe pose?

Du er ikke skurken i denne historien, men jeg synes ikke tilbudet om pose skal framstå som en gratistjeneste når det ikke er det. 

Anonymkode: 8e189...5f5

Vet du hva...
Jeg prøver alt jeg kan å ikke si "vil du ha pose?" fordi jeg vet at 1 av 100 er sånne kverulerende kunder som skal ta meg på det når det koster en krone. Men når jeg står og har 60 kunder gjennom kassen i timen, så skjer det titt og ofte at jeg i farten sier "vil du ha pose?". Jeg har nok å tenke på om jeg ikke skal få kjeft for hvordan jeg formulerer meg når jeg spør om pose også. (Og til info for deg og andre så har vi et skilt rett ved kortmaskinen hvor det står hva posten koster. I tillegg til at det er allmennkunnskap for oppegående mennesker at poser ofte koster 1 krone. Så det så.)

Anonymkode: 0ae85...e03

• Liker 30
Skrevet
4 timer siden, Shinigami skrev:

De tror vel at dere gjemmer det i veskene deres og vil ikke dele. :fnise:

(Sorry, kunne ikke dy meg)

Brøt ut i høy latter her jeg sitter 😂😂😂

• Liker 5
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det samme selv. Også med 100 og 200 lapper. Bare fordi jeg kan. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde to kunder i dag som kom godt over stengetid og ble sur for at de ikke fikk tippe. 

Meg: Tippingen er dessverre skrudd av og stengt nå. 
Kunde: Hæ? Hvorfor det? Du kan jo ikke stenge den før alle er ferdig?

Eh. Jo. Etter stengetid kan jeg det. 

Når vi snakker om stengetid; jeg gruer meg skikkelig til å jobbe neste uke, og spesielt påskeaften. Ser for meg at folk blir desperat når butikken skal være stengt 2 hele dager og mener de fortsatt skal handle halv 5, selv om vi stenger 4. Men jeg skal med glede gå rundt og hosje hver eneste kunde ut av butikken da. Respekt for andre sin tid er noe MANGE mangler. 

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 32
Skrevet
35 minutter siden, dillyduzit skrev:

Gjør det samme selv. Også med 100 og 200 lapper. Bare fordi jeg kan. 

På et veldig lavt nivå føler man at man sitter med mye makt, og det er en goood følelse når man blir sint på en kunde :fnise: 

Skrevet (endret)
12 timer siden, Minimia skrev:

Jeg: Skal du ha pose?

Kunde: Hva i alle dager? Det skal jeg aldeles ikke ha! Aner du hvor langt det er å gå til plastavfallet mitt?

Jeg ser for meg kundene: "unnskyld men er det godtesnop du har der i vesken din?!" :fnise: 

rene Ronja-stemningen! 

Edit: JEG HATER KG-SITERINGEN. jeg skulle sitere innlegget om kunder som tror vi har godteriet i veskene våre. Teite kg! 

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 15
Skrevet
38 minutter siden, C'est la vie:) skrev:

På et veldig lavt nivå føler man at man sitter med mye makt, og det er en goood følelse når man blir sint på en kunde :fnise: 

Så liten makt, men såååå god følelse :fnise:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...