Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, super-s skrev:

Jeg trodde poenget med en grense var at det skulle være nok til alle? Det er jo bedre at det blir solgt enn at de ansatte skal få masse gratis godteri bare fordi folk "bryter regelen". 

Men ville du handlet godteri som andre hadde plukket og som ble lagt tilbake igjen? Ser ikke for meg at en mikset godteripose kan legges tilbake i de rette boksene på en hygiensk måte. 

Anonymkode: 387e5...22f

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men ville du handlet godteri som andre hadde plukket og som ble lagt tilbake igjen? Ser ikke for meg at en mikset godteripose kan legges tilbake i de rette boksene på en hygiensk måte. 

Anonymkode: 387e5...22f

Hvorfor må det legges tilbake? Hvorfor kan ikke kunden få det til vanlig pris istedet? Eneste grunnen til at de kjøper 35 kg er jo fordi det koster så lite. Tvilsomt at noen ville kjøpt 35 kg til vanlig pris.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Brimi skrev:

Hvorfor må det legges tilbake? Hvorfor kan ikke kunden få det til vanlig pris istedet? Eneste grunnen til at de kjøper 35 kg er jo fordi det koster så lite. Tvilsomt at noen ville kjøpt 35 kg til vanlig pris.

Men da ville de ikke hatt det, så er du like langt.

Anonymkode: 5994f...fba

• Liker 15
Skrevet (endret)

Av hygieniske årsaker er det ikke lov å legge tilbake smågodt i hylla/boksene. Bare som en opplysning :)

Endret av FruN
  • Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men da ville de ikke hatt det, så er du like langt.

Anonymkode: 5994f...fba

Er ikke det hele poenget da? De hadde aldri kjøpt det om de måtte betalt full pris. Det må selvsagt opplyses på forhånd at alt over f.eks 3 kg går til vanlig pris. Og det vil bli mye mindre svinn selv om noen ikke skulle få informasjonen med seg. For øvrig synes jeg det er tullete å ha en vektgrense hvis det ikke er en vekt i nærheten. Selv om jeg skjønner hvorfor den er der.

Endret av Brimi
  • Liker 14
Gjest Hindenburg
Skrevet (endret)

Kom inn her med mange gullkorn på lur, men oppdaget så til min store forskrekkelse at tråden omhandlet kunder, ikke kona.

Endret av Hindenburg
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var en rar kunde ista tror jeg. Ikke dum, men hun i kassa syntes jeg var veldig rar 🙈

Jeg liker egentlig ikke smågodt så godt, men alt dette smågodtsnakket fikk meg til å plukke med meg en liten pose på butikken ista. Jeg kjøpte maks 20 biter da alt jeg egentlig likte var utplukket. Smågodtet jeg kjøpte dekket bunnen av posen og litt til, men det var en veldig liten pose.

Damen i kassen sto bare å kikket rart på meg når jeg leverte posen. Hun kikket på meg, på posen og tilbake på meg. I min verden er dette en normal pose med smågodt, men det er tydelig at jeg var en freak som ikke hamstret som en gal 😂 Jeg så hun hadde lyst til å kommentere det, men hun holdt seg i skinnet :P 

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kjenner jeg at jeg blir litt provosert. Det er én ting å ha maksbegrensning på varer det er stor etterspørsel etter, det er én ting å nekte å selge x antall pakker med surkål som kan settes tilbake i hylla, men på hvilken måte hjelper det noen som helst at smågodtposene som nektes solgt blir satt på bakrommet og spist? Jeg trodde usolgte varer som ikke kan selges til annen kunde skulle registreres som svinn og destrueres? 

Anonymkode: 3e488...a3b

Ville du hatt smågodt som først noen har plukket i en pose og så blitt lagt tilbake i smågodthyllen? Tror det er MANGE kunder som ikke vil ha snopet som noen andre har plukket først, det hadde det blitt klager av gitt. Smågodt er uhygenisk nok fra før. 

Blir registrert som svinn og veid selvfølgelig :) Men så har vi er sjef som lar oss spise/ta med oss det vi vil av svinn/returvarer. Veldig greit skal jeg si dere1

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså... For det første vil en slik vektbegrensning være meningsløs om man ikke faktisk gjennomfører den. Ved å være konsekvent her, hindrer man gjerne også at folk plukker for mye til å begynne med, fordi de vet at de ikke får kjøpe f.eks. to kilo for mye. Det er heller ingen løsninger for å slå inn smågodtet til vanlig pris (uten at det blir kluss med registreringer og lignende). 

Det er også strengt forbudt å legge smågodtet tilbake i hyllen, så det er ingen mulig løsning.

Mener du for ramme alvor at det da er bedre å hive snopet i bosset, enn at de ansatte får kose seg litt? Synes du er passe smålig som ikke kan unne butikkansatte noe slikt, så mye dritt de må oppleve i yrket sitt ellers. Tror dønn seriøst det er få yrkesgrupper som må finne seg i like mye nedlatende holdninger og dritt som dem. Tviler også på at de har så mange frynsegoder ellers. Så for min del er det eneste provoserende her småligheten din.

Anonymkode: 398cb...f3d

:hjerte: til deg

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i skobutikk for noen år siden og som ganske nyansatt ekstrahjelp fikk jeg fort erfare "gledene" ved butikkarbeid..:glare:
Mener å huske at dette var rett før påske og det var ganske mye folk i butikken da det kommer valsende inn en fyr i typisk Oslo-gutt stil (Canada goose, trangere jeans enn de fleste jenter jeg kjenner osv.) som var ute etter et par Adidas sko i gull. Vi førte ikke det merket i butikken, noe jeg hyggelig forklarte han og anbefalte han å lete på nett etter han fortalte at iiiingen butikker hadde disse :O Da lurte han på om jeg var "fullstendig idiot i det lille hodet mitt" og jeg måtte vel for fxxx ha en katalog hvor jeg bare kunne bestille disse skoene til han fra! Ja, så klart hadde vi en katalog på bakrommet hvor alle verdens sko bare kunne knipses frem... :fnise: Fikk en del medlidene blikk fra andre kunder akkurat da, ja :P

Anonymkode: 18362...09c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sirah skrev:

Jeg var en rar kunde ista tror jeg. Ikke dum, men hun i kassa syntes jeg var veldig rar 🙈

Jeg liker egentlig ikke smågodt så godt, men alt dette smågodtsnakket fikk meg til å plukke med meg en liten pose på butikken ista. Jeg kjøpte maks 20 biter da alt jeg egentlig likte var utplukket. Smågodtet jeg kjøpte dekket bunnen av posen og litt til, men det var en veldig liten pose.

Damen i kassen sto bare å kikket rart på meg når jeg leverte posen. Hun kikket på meg, på posen og tilbake på meg. I min verden er dette en normal pose med smågodt, men det er tydelig at jeg var en freak som ikke hamstret som en gal 😂 Jeg så hun hadde lyst til å kommentere det, men hun holdt seg i skinnet :P 

Haha, det er ikke sikkert jeg hadde klart å la være å kommentere det. :P Ikke at jeg hadde sett på deg som freak, altså! Det hadde tvert imot vært forfriskende å se at noen klarer å kjøpe i normale mengder.

Anonymkode: 91faa...003

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det er ikke sikkert jeg hadde klart å la være å kommentere det. :P Ikke at jeg hadde sett på deg som freak, altså! Det hadde tvert imot vært forfriskende å se at noen klarer å kjøpe i normale mengder.

Anonymkode: 91faa...003

Jeg hadde IKKE blitt fornermet om hun hadde kommentert det 😂 Det var nesten rarere at hun ikke gjorde det, for jeg SÅ at hun hadde veeeeeldig lyst 😂 Litt humor må man jo ha :P

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, missdior skrev:

Fyfader jeg er fortsatt på jobb, men det driter jeg i, må bare få det ut!!

En kunde KNIPSA til meg. Altså, jeg stod og skrev en lapp ved disken, også kom hun inn, strena rett bort til meg og KNIPSA! Hardt og høyt! Jeg ble så provosert! Jeg sa ikke hei engang, jeg sa "ja?". Kunden spurte om vi hadde servietter. "Ja" svarer jeg. Kunden sier til veninna si "her var det lite service å spore". Så går de.

Jeg KOKER. Hadde hun bare latt meg få et sekund til, så kunne jeg svart at serviettene var plassert bak henne. Hun var egentlig bare heldig, for jeg hadde veldig lyst til å klappe til henne. Fytti.

Medfølelse!! Jeg takler ikke den der knipsinga. Det er så stygt og frekt!

• Liker 6
Skrevet (endret)
Den 3/15/2016 at 15.54, missdior skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 15
Gjest Tamsi
Skrevet

To personer går sammen til kassen, legger varene sine på båndet sammen. Ikke noen pinne mellom eller noe som helst tegn på at de ikke handlet sammen. Jeg slår inn som vanlig. Plutselig roper han ene at "ey, nå må du følge med!" Det der var da ikke hans brus. De skulle SELVSAGT betale hver for seg!!!?!?!?

Greit, jeg var trøtt. Men jeg er da virkelig ikke synsk. Følg med selv, eller legg på den forbanna pinnen om ikke du heller klarer det.

AnonymBruker
Skrevet

:fnise:  :fnise: Doomsday government submarine assassination missil 1984 basement spy Harvard president

Anonymkode: 12aae...960

Gjest C'est la vie:)
Skrevet
2 timer siden, Tamsi skrev:

To personer går sammen til kassen, legger varene sine på båndet sammen. Ikke noen pinne mellom eller noe som helst tegn på at de ikke handlet sammen. Jeg slår inn som vanlig. Plutselig roper han ene at "ey, nå må du følge med!" Det der var da ikke hans brus. De skulle SELVSAGT betale hver for seg!!!?!?!?

Greit, jeg var trøtt. Men jeg er da virkelig ikke synsk. Følg med selv, eller legg på den forbanna pinnen om ikke du heller klarer det.

Hadde IKKE klart å holde meg fra å snappe tilbake om noen snakket slik til meg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...