Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, maipai skrev:

Butikken er stappfull av kunder, vi er totalt underbemannet og jeg står alene i malingsavdelingen. Betjener opp mot fire kunder samtidig, men alle kundene er hyggelig, så det går helt fint. Alle bortsett fra en penere dame i sekstiårene...

"Hallo! Er du alene her eller?"

"Ja, akkurat nå er jeg faktisk det, men om..."

"UFF!! Dette gidder jeg ikke! Kom Johan, vi drar på byggmakker!" (som er minimum 15 minutters kjøretur unna)

Hadde hun latt meg fullføre hadde hun fått med seg at det jeg skulle si var "Men om du gir meg de ti sekundene det tar før denne malingen er dosert, så skal jeg hjelpe deg." Fikk mange smil fra de andre kundene da. En mann sa at jeg var ti ganger raskere bak malingsdisken enn det han trodde var mulig :skya:

Måtte jeg inderlig håpe den personen som blander maling til henne neste gang slipper unna med at hun kommer hjem med feil maling :P

Maling som tørker og blir en helt annen farge...! :sjokk:  :hoho:

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte har ikke den ansatte i kassa rett til å justere priser som de vil, selv om de altså jobber for butikken.

Tøys, det har jeg da opplevd mange ganger. Mange har fullmakt til å justere priser og endog gi bort artikler gratis.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, incognita skrev:

Jeg har selv jobbet i butikk i mine yngre dager, så du trenger ikke fortelle meg hva det vil si å jobbe i kassen/på gulvet.

Når du tar deg jobb i en butikk, en restaurant, kafé, eller hvilket som helst annet establissement, er du - enten du liker det eller ikke - virksomhetens ansikt utad. Det betyr at når kunder henvender seg til deg med tilbakemeldinger, klager osv er DU den ansvarlige ovenfor kunden. Det absolutt verste jeg vet om er mennesker som fraskyver seg alt ansvar ved å si at de "bare jobber i kassen og har ikke noe med det å gjøre". Dette hadde jeg som overordnede aldri funnet meg i. Man må da kunne tåle å ha litt ansvar, ellers så får man finne seg et arbeid hvor man ikke representerer virksomheten ovenfor kunden.

Jeg tror de aller færreste her sier dette til en kunde når de får en klage: Dette har ikke jeg noe med, du får si det selv, sjefene hører ikke på meg. Men her på et nettforum kan man faktisk gi litt innsideinformasjon og fortelle at det har MYE større effekt å gå videre med det selv, for det er faktisk ofte først da de øverst på rangstigen bryr seg. Her inne representerer vi ingen bedrifter (så lenge vi ikke nevner navn) og da er det selvfølgelig greit. Jeg sier alltid til kunden at jeg forstår klagen og skal ta det videre, men oftest hører ingen overordnede på meg. Nå jobber jeg i en bedrift hvor eieren og adm.dir. ofte er og snakker med oss på gulvet og vil høre forslag til endringer, og det blir iverksatt ganske raskt. Veldig imponerende. 

Anonymkode: cbb89...a70

• Liker 26
Skrevet

Søt, eldre mann som tok sats for å komme seg opp fra stolen vi har ved skranken:

"Dere skulle hatt en katapult her!" :fnise:

• Liker 47
Skrevet

For en fantastisk tråd dette er :)

Jeg jobbet tidligere i en større matvarebutikk og panteautomaten var et stykke unna og den lå utenfor butikken. Hyggelig og nyansatt som jeg var så valgte jeg å følge en kunde bort til automaten, da vi var to stykker i kassa da. På veien bortover så reager jeg at han stirrer meg opp og ned. Men han sier ikke noe, så jeg lar det gå. I det vi kommer til automaten så kommer det:

Kunde: "Er du så tynn naturlig?"
Meg: "Ja"
Kunde: "Flaks det ikke gikk motsatt vei på deg da"
Meg: ... Her er panteautomaten

Selvfølgelig velger han kassen min når han kommer tilbake. Han er relativt stille når jeg scanner varene og jeg tenker at her slipper jeg heldigvis unna. Men neida, for i det han skal til å gå ut døren, så speider han meg opp og ned igjen med tidenens mest sleezy blikk før han sier med sånn ekkel stemme

"veldig digg kropp"

Ho i den andre kassa måtte faktisk forlate kassaområdet fordi ho slet med å holde latteren inne.

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan voksene menn kan få seg til å kommentere kroppen til unge jenter på den måten.

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte på denne tråden da jeg så dette youtubetalkshowet til Kristin fra styleconnectionbloggen. På slutten har de et dilemma de skal finne ut av, om de vil gråte som en unge hver gang de får en kvittering, eller å rope "nei for faen!" hver gang de blir spurt om pose. Spol frem til slutten:

Anonymkode: 7a297...40f

• Liker 1
Skrevet

Uff stakkars ansatt. Men haha

AnonymBruker
Skrevet
Den 4.3.2016 at 0.31, ElMona skrev:

Det er helt grusomt å jobbe på bensinstasjon når vi MÅ spørre hver enkelt om de vil ha hamburger og bilvask,UANSETT! Folk blir irritert og sure, så vi må velge mellom sure kunder eller sur sjef :( 

Kjenner meg sååå igjen! *vi har 2 spylevæske for 59, du vil ikke ha med et par poser da?* kunde blir forbanna fordi det er fjerde gangen den uka han har blitt spurt av forskjellige antatte, å tar det selvfølgelig ut på meg som er siste som spurte, spør jeg ikke, blir sjefen forbanna.. 

Anonymkode: bf459...823

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Den 6.3.2016 at 12.14, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg som jobber på apotek hadde en gang mersalg på slankeprodukter. Hun måtte typ si "vi har 30% på alle vektkontrollprodukter i dag, hvis det er noe du trenger". Sånt syns jeg ikke er greit. Hadde jeg kjøpt noe der og fått det spørsmålet hadde jeg garantert tatt som et hint til at det er produkter jeg trenger, noe som glatt hadde ødelagt dagen min.

Anonymkode: 2ca1e...007

Dette er jeg helt enig i, og også med den personen i tråden som måtte pushe promilletester på kunder. Man vet jo ikke hvilket forhold kunden har til de forskjellige produktene. Og jeg som sliter med spiseforstyrrelser, hadde selvfølgelig skjønt at det ikke er den ansattes feil.. Men allikvel hadde dette gått veldig inn på meg. Og jeg hater virkelig den mersalg-greia, vi har det på jobben og, og det virker så høl i hue å skulle pushe en fullstendig urelatert vare på kunden. Men igjen, vi er jo pliktige, ellers blir det sure miner fra sjefen. 

Anonymkode: bf459...823

• Liker 12
Skrevet
Den Thursday, March 03, 2016 at 15.23, C'est la vie:) skrev:

Skrevet
Den 9.3.2016 at 15.25, Kristanna skrev:

Jobbet i butikk i studietiden. Kom en ung dame og handlet vare for 203 kr. Hun hadde en 200 lapp og en 100 lapp, og ble drittsur fordi hun ikke bare kunne betale 200 kr. Hun vil ikke bryte opp 100lappen sin visstnok.

Etter dette var hun helt ufyselig mot meg hver gang hun handlet. Spurte f.eks om hun vil ha kvitteringen, da sa hun med sukkersøt stemme "nei, ta den med deg hjem, så har du noe å lese på i kveld du".

Andre ganger svarte hun ikke på noe jeg spurte om, ikke om hun ville ha pose, ikke om hun skulle ha kvitteringen.. Var bare helt taus og stirret surt på meg. Grudde meg nesten til hun kom for å handle :dry:

Vær overdrevent hyggelig og møt henne med et stort smil (uten å være ironisk). Det kan få henne til å bli super-irritert. Hun kan ikke klage til sjefen din fordi du er hyggelig, så da står hun fast.

Aldri vis henne at du er redd/sur/trist. Møt henne med et stort smil og et "hei".

Jeg har brukt den teknikken på diverse folk og det kan få dem til å frese, men hva kan de gjøre? Ingentin :fnise:

• Liker 19
Gjest C'est la vie:)
Skrevet
17 minutter siden, LeilaS skrev:
Den 3/3/2016 at 15.23, C'est la vie:) skrev:

Nettopp! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Kjære kunde.

Er det virkelig nødvendig å komme inn i min nyvaskede og strøkne avdeling 10 minutter før stengetid kun for å prøve alle stolene våre til alle skrivepultene, ikke bare de på gulvet men også de som står på utstilling, for så å bare gå?

Anonymkode: 5b29f...92e

• Liker 5
Skrevet

Kunde kommer inn 2 på stengetid i kveld og skal ha en bok, ikke noen problemer det, som regel. Det første jeg finner har de kanskje fra før, den andre er ikke bra nok, den tredje hadde vi ikke. Til slutt finner vi en bok, 3 over stengetid, da presterer hun å si: du skal få lov til å pakke inn den for meg mens jeg finner en bok til. 

Normalt sett er det helt greit å stå litt over for en kunde om handler, men å "gi meg lov til" å pakke inn etter stengetid... Kjente at jeg ble frustrert da, enda verre ble det når kunden ikke klarte å finne bok når to innen jeg var ferdig å pakke, men måtte bruke noen ekstra minutter på det. 

F*** heller, det er fredag kveld, jeg vil hjem til mannen min, ikke stå på et mørkt senter og vente på en kunde, selvom jeg er veldig glad i jobben min. 

Dagens lille frustrasjon for min del. :P

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet tidligvakt for et par uker siden, og denne dagen var alle kundene i godt humør. Her snakker vi at alle sa hei, takk og svarte ja/nei til pose. Tror aldri jeg har opplevd lignende den tiden jeg har jobbet i butikk. Jobber som regel bare senvakter ellers, så ble skikkelig overraska. Jeg var vel egentlig ganske overtrøtt siden jeg sov veldig lite natten før, men ble i godt humør når kundene var så hyggelige. 

Smellen kom noen dager etterpå når jeg jobbet sent. I løpet av en liten time hadde jeg 3-4 kunder som var skikkelig mugne og sure. Var så vidt jeg fikk svar på spørsmål og jeg hadde helt ærlig veldig lyst til å bare hive kvittering og poser etter dem. I tillegg var det en som presterte å bli sur fordi h*n måtte vente i 10 sekunder i kassen. Vi har flere nye på jobb som innimellom trenger litt hjelp til ting, og da jeg skulle hjelpe var det ingen i kassen. 30 sekunder senere sto det fire mennesker i kø, og jeg sa at de bare måtte vente i 10 sekunder så jeg fikk avsluttet med min kollega som slet med noe på pc'n. Da var det en som hylte: ''Jammen herregud da, få opp farta jeg har dårlig tid''. Altså hvis du har så dårlig tid at du ikke kan vente bittelitt, så kan du bare droppe butikkturen spør du meg. Ærlig talt. H*n var ute av butikken 1 minutt og 30 sekunder senere (siden h*n var 3.mann i køen).

Anonymkode: ffdcd...054

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Midt i beste rushet i går kjører jeg ned en kunde (dame i 40årene) sine varer på ene siden av båndet. Det er den siden som er ledig, den andre er ganske full fra kunden før, så det er naturlig å bruke den ledige.  Etter jeg har kjørt gjennom halvparten av varene:

Kunde: UNNSKYLD jeg vil ha varene på DENNE (der den andre kunden var) siden av båndet. 
Meg: Okeei, fortsetter å scanner kundes varer og sender de ned på den andre siden av båndet nå.
Kunde: HALLO! Flytt alle varene til denne siden av båndet. 
Meg: Javel....

Nå begynner jeg å bli irritert. Det er ikke det at det er noe problem å flytte varene, men at kunden er sur. Og hun kunne fint gjort det selv. Det tar mye lengre tid om jeg skal stoppe scanningen, flytte alle varene også fortsette. Men jeg er fortsatt hyggelig, flytter varene og smiler til kunden. Hun bare grynter surt. Jeg begynner igjen å scanne resten av kundens varer. Siden det allerede var en kunde som pakket varer på den siden av båndet la jeg kundes varer lengre opp, sånn at de ikke skulle bli blandet. 

Kunde: HAALLOOO kan du flytte ned varene så jeg når de??

Jeg gir varene en dytt, så langt jeg når. De er fullstendig innerfor hennes redevidde men hun nekter å bevege seg 1cm. 

Kunde: HERREGUD KAN DU FLYTTE PÅ VARENE SÅ JEG KAN NÅ DEM??????? 

Jeg ble så sur. Lurer seriøst på hva problemet hennes var!!!!!!!!!!!!!!!!! Så det endte opp med at jeg så dritstygt på henne, reiste meg, skviste varene så langt ned på båndet som de kom og spurte "er dette bra nok????". 

:lete: ALTSÅ HVOR KRAVSTOR KAN MAN VÆRE????? HVORFOR KUNNE HUN IKKE BEVEGE PÅ SEG??????

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 46
Skrevet

Dattera mi jobbet på Rimi og satt i kassa en ettermiddag. Da kommer en dame som skulle kjøpe noen roser, hun betalte og lurte på hvor cellofanen var. 

Datteren min svarte at de ikke hadde cellofan, men det er innpakningspapir og aviser til å ha rundt på andre siden av kassen.

Da syter kjærringa over at hun alltid fikk rosene pakket inn i celllofan av betjeningen på Kiwi.

Da hadde hun vært så grinete at dattera mi sa klart ifra: "Javel, men nå er du på Rimi og der må du pakke selv uten cellofan.

Da skulle kjærringa snakket med sjefen til dattera mi, men da hun så hvem sjefen var så holdt hun kjeft og gikk uten å pakke rosene i det hele tatt. 

Sjefen hadde nemlig stått bak kasse til dattera mi hele tiden og fått med seg alt :hoppendeglad:

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjede på jobb idag.

Vi hadde noe tekniske problemer i posten. Så kommer det en kunde 

Meg: Hei. Beklager, men vi har noen tekniske problemer i posten akkurat nå. Vi har ringt kundeservice og de holder på å fikse det, vi er usikre på hvor lang tid det tar, beklager."

Kunde: Ja men jeg kom hit nettopp for å hente en pakke! Hadde ikke giddet å handle her hvis ikke jeg kom for å hente pakken min!! (Skriker han til meg i en sint tone)

Meg: Som sagt så beklager jeg. Vi håper det snart er oppe å går igjen.

Kunde: Ja men jeg hadde aldri kommet her å handlet om jeg viste jeg ikke fikk pakken min!

Meg: Jeg hører du sier det. Beklager..

Kunden raser ut i fullt sinne med 3 fulle handleposer.

Altså skal jeg skjønner ikke hvorfor han flere ganger må poengtere at han ikke hadde reist hit for å ta handelen om det ikke var for pakken han skulle hente. Greit nok at om han visste han ikke fikk ut pakken sin så hadde han tatt handelen i en annen butik, å det er jo greit det, men forventer han at vi i butikken skal være tankeleser og ringe han og si ifra at "Om du har tenkt deg å hente en pakke i butikken vår idag så går ikke det" Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal på død og liv kjefte og smelle. Hva er det for noe?!? Hva er greia? Godta at sånn er det og gå videre. Det hjelper ikke å bli sint!

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Post i butikk altså! :hjerte:

Her om dagen hadde jeg hadde sinnsykt mye greier som skulle postes. Pakker og brev i alle mulige størrelser. Bor på et mindre sted, så her er det kun post i butikk. Valgte å ta med meg lasset torsdag klokken ti, for å unngå frokostrush, lunsjrush, middagsrush, kveldsrush, helgerush og alle andre rush jeg kunne komme på, siden jeg viste det kom til å ta sin tid. Og det tok tid. Men med en veldig hyggelig jente i skranken gikk det lekende lett! Helt til det kom en kar og stilte seg i kø bak meg. Det tok seriøst ikke mer enn ti sekunder før han spør "Hva driver dere med egentlig?" Jeg snur meg og sier at jeg sender noen pakker. Fem sekund etter roper han "Tror dere at det er greit for meg at du skal ta deg til rette på denne måten?! Det finnes andre enn deg som vil bruke posten!!" Jeg snur meg igjen og sier bare "Ok". Så tramper han ut og roper noe om at folk er så frekke...

Anonymkode: 9b4c6...d98

• Liker 38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...