Gjest Zeitgeist Skrevet 7. mars 2016 #9481 Skrevet 7. mars 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at det ikke var en niqab da? Anonymkode: bbf69...e8d Personen var iført full montur, og ansiktet var tildekket. Jeg ønsker ikke å spekulere i om vedkommende faktisk er muslim eller ikke - for alt man vet kan det ha vært noen som kledde seg ut. Jeg tror heller ikke at ens religiøse overbevisning skal legges til grunne for å si at noen er mer tjuvete enn andre. Jeg fant det bare absurd kostelig at et menneske klarer å gå med en stor og relativt tung kartong mellom beina gjennom hele IKEA. Selv med alle snarveiene, er det et stykke å gå.
LeilaS Skrevet 7. mars 2016 #9482 Skrevet 7. mars 2016 Den Sunday, March 06, 2016 at 20.24, AnonymBruker skrev: Blomsterbutikk og vi ordner butikken til morsdag(andre søndag i feb) Kunde kommer med plante innpakket. "Jeg kjøpte denne før jul,og synes det er hårreisende at den ikke holder lenger altså" Jeg forlanger en ny! Jeg pakker opp,og der ligger det en sliten rød julestjerne. kom på en til; Julekaos og vi er fire stk bak disken som pakker inn blomster så svetten nesten siler. Har vært der i over 12 timer nesten uten pause,så er ganske sliten. Da hører jeg en dust bak i køen; " vi får vel grått hår alle mann før de får rævva i gir å ekspederer her".Inni meg sa jeg; "ingen fare,du blir skalla før den tid" -han var nemlig en tynnhåra fyr i 50 årene.Utenpå var jeg bare😐 Anonymkode: fb3a4...757 Verste er utålmodige kunder som klager høyt i køen. Det er teit. Vi jobber så fort vi kan! Når kunder klager og offer seg i køen, så blir jeg bare stresset. Folk har jo så dårlig tid. 1
Trilliant Skrevet 7. mars 2016 #9483 Skrevet 7. mars 2016 Den 6.3.2016 at 19.53, AnonymBruker skrev: Dersom du smiler så mye til en kunde som er sint, så tror jeg du risikerer å gjøre han veldig mye sintere. Det vil oppleves for kunden som om du bryr deg så lite om problemet han hadde at du bare fortsetter med din glade dag som vanlig. Kunden vil ikke føle seg hørt og sett, noe som gjør han enda sintere. Generelt lønner det seg å være litt mer alvorlig rundt sinte, irriterte eller triste mennesker. Med mindre man er så flink å spøke at man kan snu en negativ stemning til en positiv en. Men det er også noe som kan slå tilbake på en selv dersom den andre personen er veldig vrang Anonymkode: e525d...0fc Jeg var bare høflig og smilte helt vanlig, så følte at jeg taklet situasjonen så godt jeg kunne. Uansett, så synes jeg oppriktig ikke noe om å stå å skrike og være atal i en butikk. Jeg kan forstå at folk blir sure og sinte for diverse ting - men, er faen ikke mitt problem at han synes det er dårlig gjort at han må betale for en reparasjon. Han kunne latt være og gjøre det - og det er ikke rettferdig at han skal gjøre arbeidsdagen min dårlig kun fordi han ikke fikk viljen sin 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #9484 Skrevet 7. mars 2016 35 minutter siden, LeilaS skrev: Verste er utålmodige kunder som klager høyt i køen. Det er teit. Vi jobber så fort vi kan! Når kunder klager og offer seg i køen, så blir jeg bare stresset. Folk har jo så dårlig tid. Begynner noen i køen med "herregud er dere ikke flere ansatte eller???" plinger jeg iaaaallefall IKKE på flere kassen. Prinsippsak. Anonymkode: 08c4e...3ca 21
Populært innlegg Lurvetjofsa Skrevet 7. mars 2016 Populært innlegg #9485 Skrevet 7. mars 2016 Var vitne til en frekk kunde i sommer. Var på et musikk-arrangement i byen hvor det ble servert burger. Det ikke lang kø og jentene som serverte gjorde en god jobb og var veldig hyggelige. Mannen foran meg i køen syns tydeligvis det var veldig lenge å vente to minutter på en burger og begynte å kjefte på jentene. "Kom igjen, satan så treigt dette går! Faens nek, jeg vil ha burger!" Så plystret han og klappet i hendene. Da kjente jeg det klikket litt i hjernen min, jeg takler ikke sånne folk. Jeg prikket han på skulderen og fortalte han ganske tydelig at det er faktisk andre mennesker han snakker til, og om det var den lille sneglen i buksen han prøvde å forlenge med å være så frekk. Han ble så flau at han gikk uten burgeren sin! De andre rundt oss fikk latterkrampe. Kjente jeg kokte innvendig! 88
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #9486 Skrevet 7. mars 2016 Kunde kommer til kassen, tramper rett forbi køen og stiller seg rett ovenfor meg. Kunde: UNNSKYLD MEG, NÅ SKAL JEG RETTE EN KLAGE. Meg: Okei.... hva har skjedd? Kunde: DET ER HELT IDIOTISK. HVEEEER ENESTE GANG JEG HANDLER ER DET NOE FEIL PÅ KVITTERINGEN. SE HER, NÅR JEG HANDLET FORRIGE UKE KLARTE IDIOTEN I KASSEN Å SLÅ INN KNEKKEBRØDET TO GANGER OG TRO PÅ MEG, JEG KJØPTE IKKE MER ENN ET!!! Meg: Ok, sånn skal det selvfølgelig ikke være, har du kvitteringen :))))) Kunden omtrent trykker kvitteringen opp i fjeset på meg. Det er slått inn to knekkebrød, men den ene står på toppen av kvitteringen og den andre mot slutten. Ja, det skjer at ting blir slått inn dobbelt med en feil, men da står det sammen på kvitteringen. Ikke i hver sin ende At den ene står på toppen og den andre på bunnen gjør at alt tyder på at kunden faktisk kjøpte to knekkebrød (men er senil eller noe sånn!!). Jeg begynner hyggelig å forklare dette til kunden. Da klikker det helt for henne. Kunde: HVA FEILER DET DEG? TROR DU SERRIØST IKKE JEG VET SELV HVA JEG KJØPTE?? JEG, I MOTSETNING TIL VISSE ANDRE, ER IKKE HELT DUM. JEG KJØPTE BARE ET. DET BØR IKKE VÆRE SÅ FORFERDELIG VANSKELIG Å SLÅ NOEN VARER GJENNOM KASSEN!!!!!! JEG SKAL HA TILBAKE PENGENE MINE. Jeg orket ikke krangle med henne. Hun var en sånn person, det hadde vært lettere å snakke til en stein. Meg: Det er selvfølgelig ikke rett hvis det alltid er noe feil hver gang du handler. Sånn skal det ikke være, du skal få igjen pengene dine, bare vent litt :)))) Kunde: JEG ANBEFALLER DERE ALLE Å STUDERE KVITTERINGEN DERES NØYE ALTSÅ!!! (til kundene hun spaserte forbi i køen) DET ER ALLTID FEIL!!! HVER ENESTE GANG JEG HANDLER ER DET NOE FEIL. DE PRØVER Å SVINDLE OSS! SJEKK KVITTERINGEN!!!!!!!!!!!!!!!! Altså.... hva skal jeg si? Hadde hun kommet inn som et normalt hyggelig menneske hadde det vært null problem å få igjen pengene. Jeg angrer litt på at jeg ikke diskuterte mer med hun eller fikk noen andre til å forklare til henne at ting ikke havner på kvitteringen to ganger, på forskjellige steder, med en feil. For en kjerring. Anonymkode: 08c4e...3ca 23
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #9487 Skrevet 7. mars 2016 Jeg jobbet på matbutikk mens jeg studerte. Det er ingenting som får deg til å miste troen på menneskeheten mer enn det å sitte i kassa på Rimi (bortsett fra folk i kommentarfeltet på nettavisene). Er det noen her i verden som fortjener en ekstra null på lønnslippen så er det alle som jobber i butikk. Det verste var de kundene som klikket fordi de måtte betale 50 øre (som det kostet da) for en pose "jeg betaler f*** ikke for å gå rundt og reklamere for butikken din!!!" eller de som påsto at de hadde gitt meg en 500 lapp når jeg visste at det var 200 du hadde fått, men de klikket sånn i vinkel at jeg måtte stenge kassen, ta med pengene ut på bakrommet, telle kassen og komme tilbake og si at "det VAR 200" du gav meg. Hvorpå kunden stort sett bare gliste. Og det var alltid like stas når jeg var på byen og hørte "DER ER RIMI-DAMEN JOOOO!" fra en eller annen full mannsperson... Der har man igjen for å jobbe i sentrum av en av de største byene i landet.. Anonymkode: f55cd...08f 30
frksølekopp Skrevet 8. mars 2016 #9488 Skrevet 8. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet på matbutikk mens jeg studerte. Det er ingenting som får deg til å miste troen på menneskeheten mer enn det å sitte i kassa på Rimi (bortsett fra folk i kommentarfeltet på nettavisene). Er det noen her i verden som fortjener en ekstra null på lønnslippen så er det alle som jobber i butikk. Det verste var de kundene som klikket fordi de måtte betale 50 øre (som det kostet da) for en pose "jeg betaler f*** ikke for å gå rundt og reklamere for butikken din!!!" eller de som påsto at de hadde gitt meg en 500 lapp når jeg visste at det var 200 du hadde fått, men de klikket sånn i vinkel at jeg måtte stenge kassen, ta med pengene ut på bakrommet, telle kassen og komme tilbake og si at "det VAR 200" du gav meg. Hvorpå kunden stort sett bare gliste. Og det var alltid like stas når jeg var på byen og hørte "DER ER RIMI-DAMEN JOOOO!" fra en eller annen full mannsperson... Der har man igjen for å jobbe i sentrum av en av de største byene i landet.. Anonymkode: f55cd...08f Ååh den setningen "DER ER RIMI-DAMEN JOO". Skulle melde meg inn på et treningssenter en gang, også han som jobber der, sykt kjekk, var fast kunde på min rimi når han så meg så ropte han den setningen også når han handlet hos meg så snakket vi alltid om trening sorry avsporingen 11
dillyduzit Skrevet 8. mars 2016 #9489 Skrevet 8. mars 2016 Mann: Er det noen mannfolk her? Jeg snur meg for å hente kollegaen, uten å si et ord for å "protestere" mot han. Han: Eller.. kan du file nøkler? Jeg er den som har minst feilslipte nøkler. Altså, det er ikke hjernekirugi for å få filt en nøkkel. At på til prøvde han seg på å få rabatt når han skulle file 3 stk, jeg nevnte som jeg vanligvis gjør; meld deg inn i kundeklubben så skal du få 3 for 2 på en mengde varer, inkl. nøkler. Neida, det ville han ikke. Hadde du filt opp 6, 9 eller 12 nøkler kan du få en liten rabatt, ellers.. nei. Ikke kom å forlang at en mann skal hjelpe deg med en frekk tone, for å så spørre meg om rabatt. Det funker ikke. 48
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9490 Skrevet 8. mars 2016 4 timer siden, dillyduzit skrev: Mann: Er det noen mannfolk her? Jeg snur meg for å hente kollegaen, uten å si et ord for å "protestere" mot han. Han: Eller.. kan du file nøkler? Jeg er den som har minst feilslipte nøkler. Altså, det er ikke hjernekirugi for å få filt en nøkkel. At på til prøvde han seg på å få rabatt når han skulle file 3 stk, jeg nevnte som jeg vanligvis gjør; meld deg inn i kundeklubben så skal du få 3 for 2 på en mengde varer, inkl. nøkler. Neida, det ville han ikke. Hadde du filt opp 6, 9 eller 12 nøkler kan du få en liten rabatt, ellers.. nei. Ikke kom å forlang at en mann skal hjelpe deg med en frekk tone, for å så spørre meg om rabatt. Det funker ikke. For en dust. Kunde: Har dere xxx? Meg: Det har vi dessverre ikke. Kunden går rett videre til en mannlig kollega. Kunde: Har dere xxx? Når jeg sier vi ikke har det, har vi det ikke! Mannssjåvinist!!! Anonymkode: 08c4e...3ca 23
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9491 Skrevet 8. mars 2016 Skriver for hun i kassen, for hun har tydeligvis glemt å skrive om meg Skulle kjøpe noen planter på en slik stor...blomster forretning? Hva heter det egentlig? Lignende plantasjen opplegg hvert fall. Vi kommer vel tuslende inn 15 min på 6, syntes det var få mennesker der, men tenkte ikke noe mer om det. Når butiken stengte eller at det var noe som het stengtid fantes ikke i hodet mitt. Brukte laaaang tid på å finne det vi skulle ha, gulvplante og liten til bord, og prøvde masse forskjellige potter for å finne den perfekte. Da vi endelig går mot kassen kommer jeg plutselig på noe jeg hadde hørt da vi kom inn i butikken, var en fyr som ropte inn i butikken og spurte om han rakk et eller annet, men den ansatte svarer at de stenger kl 6 så det går dessverre ikke, spør da mannen min om hva klokken var, 5 over 6 var den da 😱 Beklaget flere ganger i kassen, men fikk veldig dårlig samvittighet for å være en slik dustekunde Anonymkode: 65d4a...fee 15
Gjest Dwight Skrevet 8. mars 2016 #9492 Skrevet 8. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skriver for hun i kassen, for hun har tydeligvis glemt å skrive om meg Skulle kjøpe noen planter på en slik stor...blomster forretning? Hva heter det egentlig? Lignende plantasjen opplegg hvert fall. Vi kommer vel tuslende inn 15 min på 6, syntes det var få mennesker der, men tenkte ikke noe mer om det. Når butiken stengte eller at det var noe som het stengtid fantes ikke i hodet mitt. Brukte laaaang tid på å finne det vi skulle ha, gulvplante og liten til bord, og prøvde masse forskjellige potter for å finne den perfekte. Da vi endelig går mot kassen kommer jeg plutselig på noe jeg hadde hørt da vi kom inn i butikken, var en fyr som ropte inn i butikken og spurte om han rakk et eller annet, men den ansatte svarer at de stenger kl 6 så det går dessverre ikke, spør da mannen min om hva klokken var, 5 over 6 var den da 😱 Beklaget flere ganger i kassen, men fikk veldig dårlig samvittighet for å være en slik dustekunde Anonymkode: 65d4a...fee Butikkene klarer aldri å hive ut alle når det er stengetid. Du gikk nå ut hvertfall! For at du skal føle deg litt bedre så skal jeg komme med en atter pinsehistorie: Vi stenger jo butikken kl 16 på pinselørdag, men neida, det er en dag alle har så god tid på å shoppe på. Det var en annen som skulle låse ned gitterene, mens jeg bare låste inn og utgang via "knappene" på siden av. Butikken var tom, dørene var satt på lås og i det jeg er på vei til første etasje så hører jeg en tulling som åpner dørene ved tvang for "han skal bare ha en ting". Da er du dustekunde
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9493 Skrevet 9. mars 2016 17 timer siden, Dwight skrev: Butikkene klarer aldri å hive ut alle når det er stengetid. Du gikk nå ut hvertfall! For at du skal føle deg litt bedre så skal jeg komme med en atter pinsehistorie: Vi stenger jo butikken kl 16 på pinselørdag, men neida, det er en dag alle har så god tid på å shoppe på. Det var en annen som skulle låse ned gitterene, mens jeg bare låste inn og utgang via "knappene" på siden av. Butikken var tom, dørene var satt på lås og i det jeg er på vei til første etasje så hører jeg en tulling som åpner dørene ved tvang for "han skal bare ha en ting". Da er du dustekunde Får flashback til julaften Da måtte jeg gå rundt i butikken og omtrent dytte kundene i retning av kassene. Meg: Unnskyld, vi er stengt NÅ. Det er fint om du går til kassen NÅ, denne veien .... ->>>> **styre kunde i riktig retning** Og det skal jeg så absolutt gjøre på påskeaften også. Stengetid er stengetid. Skal bare hjelper ikke på meg. Anonymkode: 08c4e...3ca 14
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9494 Skrevet 9. mars 2016 17 timer siden, Dwight skrev: Butikkene klarer aldri å hive ut alle når det er stengetid. Du gikk nå ut hvertfall! For at du skal føle deg litt bedre så skal jeg komme med en atter pinsehistorie: Vi stenger jo butikken kl 16 på pinselørdag, men neida, det er en dag alle har så god tid på å shoppe på. Det var en annen som skulle låse ned gitterene, mens jeg bare låste inn og utgang via "knappene" på siden av. Butikken var tom, dørene var satt på lås og i det jeg er på vei til første etasje så hører jeg en tulling som åpner dørene ved tvang for "han skal bare ha en ting". Da er du dustekunde Får flashback til julaften Da måtte jeg gå rundt i butikken og omtrent dytte kundene i retning av kassene. Meg: Unnskyld, vi er stengt NÅ. Det er fint om du går til kassen NÅ, denne veien .... ->>>> **styre kunde i riktig retning** Og det skal jeg så absolutt gjøre på påskeaften også. Stengetid er stengetid. Skal bare hjelper ikke på meg. Anonymkode: 08c4e...3ca 1
Momseguri Skrevet 9. mars 2016 #9495 Skrevet 9. mars 2016 Den 7.3.2016 at 21.44, AnonymBruker skrev: Begynner noen i køen med "herregud er dere ikke flere ansatte eller???" plinger jeg iaaaallefall IKKE på flere kassen. Prinsippsak. Anonymkode: 08c4e...3ca Jeg er ganske ofte alene på jobb, og da blir det jo av og til kø. Elsker trynet på dem som begynner slik da! "Er det bare deg på jobb her eller!?!" "Jepp!" Da holder dem som oftest kjeft igjen (Forresten, en gang var det en som ble så sur når hun fikk vite det bare var meg på jobb at hun likesågodt stormet ut av butikken for "dette her hadde hun ikke tid til". Hadde da ventet i 3 minutter og var nestemann i køen ) 25
Kristanna Skrevet 9. mars 2016 #9496 Skrevet 9. mars 2016 Jobbet i butikk i studietiden. Kom en ung dame og handlet vare for 203 kr. Hun hadde en 200 lapp og en 100 lapp, og ble drittsur fordi hun ikke bare kunne betale 200 kr. Hun vil ikke bryte opp 100lappen sin visstnok. Etter dette var hun helt ufyselig mot meg hver gang hun handlet. Spurte f.eks om hun vil ha kvitteringen, da sa hun med sukkersøt stemme "nei, ta den med deg hjem, så har du noe å lese på i kveld du". Andre ganger svarte hun ikke på noe jeg spurte om, ikke om hun ville ha pose, ikke om hun skulle ha kvitteringen.. Var bare helt taus og stirret surt på meg. Grudde meg nesten til hun kom for å handle 27
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9497 Skrevet 9. mars 2016 Den 6.3.2016 at 19.56, incognita skrev: Å jeg er så enig! Altfor mange som fraskriver seg alt ansvar, og som ikke forstå at de representerer butikken/kjeden for kundene - selv om de "bare" står bak kassa. Uhm, ok skal prøve å forklare hvordan ting foregår. Når man står i en kasse, har man ikke lov til å bestemme over noen som jobber over en, som f.eks en sjef. Man kan ikke si at sjefen skal gjøre sånn og sånn, for det ansvaret er man ikke kvalifisert for og hadde man vært det, så hadde man nok hatt en annen stilling, som f.eks sjef. De under sjefen må finne seg i det sjefen sier, det er ikke noe de kan blånekte uten konsekvenser. Sier da sjefen at du skal si noe, så må du det. Du kan bringe beskjeden videre, men om den beskjeden blir gjort noe med, er det sjefen som bestemmer. På samme måte har ikke den ansatte i kassa rett til å justere priser som de vil, selv om de altså jobber for butikken. Anonymkode: 454fc...0e8 13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9498 Skrevet 9. mars 2016 Doomsday Illuminati Anonymkode: 12aae...960 1
Gjest incognita Skrevet 9. mars 2016 #9499 Skrevet 9. mars 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uhm, ok skal prøve å forklare hvordan ting foregår. Når man står i en kasse, har man ikke lov til å bestemme over noen som jobber over en, som f.eks en sjef. Man kan ikke si at sjefen skal gjøre sånn og sånn, for det ansvaret er man ikke kvalifisert for og hadde man vært det, så hadde man nok hatt en annen stilling, som f.eks sjef. De under sjefen må finne seg i det sjefen sier, det er ikke noe de kan blånekte uten konsekvenser. Sier da sjefen at du skal si noe, så må du det. Du kan bringe beskjeden videre, men om den beskjeden blir gjort noe med, er det sjefen som bestemmer. På samme måte har ikke den ansatte i kassa rett til å justere priser som de vil, selv om de altså jobber for butikken. Anonymkode: 454fc...0e8 Jeg har selv jobbet i butikk i mine yngre dager, så du trenger ikke fortelle meg hva det vil si å jobbe i kassen/på gulvet. Når du tar deg jobb i en butikk, en restaurant, kafé, eller hvilket som helst annet establissement, er du - enten du liker det eller ikke - virksomhetens ansikt utad. Det betyr at når kunder henvender seg til deg med tilbakemeldinger, klager osv er DU den ansvarlige ovenfor kunden. Det absolutt verste jeg vet om er mennesker som fraskyver seg alt ansvar ved å si at de "bare jobber i kassen og har ikke noe med det å gjøre". Dette hadde jeg som overordnede aldri funnet meg i. Man må da kunne tåle å ha litt ansvar, ellers så får man finne seg et arbeid hvor man ikke representerer virksomheten ovenfor kunden.
maipai Skrevet 9. mars 2016 #9500 Skrevet 9. mars 2016 Butikken er stappfull av kunder, vi er totalt underbemannet og jeg står alene i malingsavdelingen. Betjener opp mot fire kunder samtidig, men alle kundene er hyggelig, så det går helt fint. Alle bortsett fra en penere dame i sekstiårene... "Hallo! Er du alene her eller?" "Ja, akkurat nå er jeg faktisk det, men om..." "UFF!! Dette gidder jeg ikke! Kom Johan, vi drar på byggmakker!" (som er minimum 15 minutters kjøretur unna) Hadde hun latt meg fullføre hadde hun fått med seg at det jeg skulle si var "Men om du gir meg de ti sekundene det tar før denne malingen er dosert, så skal jeg hjelpe deg." Fikk mange smil fra de andre kundene da. En mann sa at jeg var ti ganger raskere bak malingsdisken enn det han trodde var mulig 31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå