Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest strykebrett
Skrevet

Kom på en bra en fra lang til tilbake:

Gjesten : kaffe.

Jeg: Du vil ha en vanlig svart kaffe? (dette var en kaffebar med mange varianter, så det hadde vært en fordel om kunden kunne brukt en hel setning)

Gjesten: Ja. øøøhhh.. Med kopp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns egentlig det var godt svart jeg. Det har jo blitt så fancy nå at om han sier man skal ha en kaffe, så ser de som jobber der rart på deg. Men jeg er jo enig i at det går an å formulere det man vil ha i en ordentlig setning.

Skrevet

Dette er ikke noen stor sak, men jeg undret meg på det lenge etterpå.

Jobbet i ferskvare da en kvinne kom inn med en spekesild. Hun fortalte høytidelig at hun hadde kjøpt den i ferskvaren, og den hadde ligget kun en uke (!) i kjøleskapet hennes. Hun hadde med seg kvittering på silden som så vidt jeg husker kostet sju - åtte kroner. Dette var nå greit, og hun gikk fornøyd i kassen og fikk igjen kronene sine. Har tenkt på det mange ganger etterpå, jeg ville aldri gått tilbake med ferskvare en hel uke etterpå og klaget..men det er kanskje bare meg :)

Skrevet

Etter å ha slått inn varene til kunden:

Meg: Da blir det totalt femhundreognoe og femti øre.

Kunden(forskrekket): Jammen, hvorfor sa du ikke at det ble så mye litt før da? Det har jeg da ikke råd til!

Og så gikk hun? :klø:

• Liker 2
Skrevet

Kunden(forskrekket): Jammen, hvorfor sa du ikke at det ble så mye litt før da? Det har jeg da ikke råd til!

Urk! Irriterende!

Skrevet

Håper jeg ikke har skrevet dette før, siden denne tråden er lang.

Men som student jobbet jeg i matbutikk og da kom det en meget full og ubehagelig fyr som først prøvde å ta meg på puppene og deretter stikke hånda i kassaapparatet. Laaaang kø bak som så på meg med støttende blikk.

I det han sier "ha haaaa!" og prøver å stappe de små pølsefingrene i kassa for andre gang tar jeg sats og smeller kassaluka igjen det jeg klarer.

Mannen skriker, kundene klapper og sjefen ser på meg litt sånn skeptisk.

Men sjefen sa det var greit da jeg forklarte situasjonen.

Også:

Kunde (gjenganger-kunde): Jeg vil ha denne hermetikkboksen her gratis fordi det er bulk på den. (det bør det jo ikke være, men det skjer)

Jeg: Beklager men jeg kan hente en ny til deg.

Kunde: nei. jeg vil ha denne med bulk, gratis.

Jeg: Beklager igjen, men vi selger ikke botulisme.

Skrevet
Jeg: Beklager igjen, men vi selger ikke botulisme.

:ler:

Skrevet

Jobber på flyplassen og her får man daglig utrolig mange teite kommentarer!!!

Hadde en lettere forvirret ung dame som kom til skranken og var meget bekymret for at hun ikke skulle rekke flyet sitt.

Hun skulle reise fra amsterdam til paris og videre til brasil. På billetten hennes stod det airbus og hun lurte fælt på hvordan hun skulle rekke flyet fra paris til brasil når hun måtte ta flybussen fra amsterdam til paris!

(Airbus er for de som ikke vet en flytype)

Skrevet

Ja, for du er jo tankelesere sant. Enkelte folk er håpløst!

Skrevet
Jobber på flyplassen og her får man daglig utrolig mange teite kommentarer!!!

Hadde en lettere forvirret ung dame som kom til skranken og var meget bekymret for at hun ikke skulle rekke flyet sitt.

Hun skulle reise fra amsterdam til paris og videre til brasil. På billetten hennes stod det airbus og hun lurte fælt på hvordan hun skulle rekke flyet fra paris til brasil når hun måtte ta flybussen fra amsterdam til paris!

(Airbus er for de som ikke vet en flytype)

:skratte: Stakkars!

Skrevet
Vet ikke om denne har blitt postet før, men morsom er den!

Sånt bare irriterer meg. Skjer hele tiden... Og de som gjør det får ikke noe som helst "straff" for det her i landet. :nei:

Skrevet
Sånt bare irriterer meg. Skjer hele tiden... Og de som gjør det får ikke noe som helst "straff" for det her i landet. :nei:

Man kan få bøter for å misbruke redningsnumrene, jo.

Skrevet
Man kan få bøter for å misbruke redningsnumrene, jo.

Man KAN, men får man egentlig det? *sukk* Ikke i nærheten av så ofte som man burde, når man gjør det.

Skrevet
Enig der. Knipsing på servitører er utrolig uhøflig og respektløst.

Hvordan skal man egentlig tilkalle en servitør?

Jeg vet ikke hva de heter når jeg kommer til restauranten eller cafeen.

Skrevet

jeg pleier å få øyekontakt og smile/nikke eller noe, for de spør meg liksom med blikket om jeg trenger dem :P

Skrevet

Du kan si unnskyld i en spørrende tone. Ikke si at du knipser på alle du ikke vet hva heter.

• Liker 1
Skrevet
Kom på en bra en fra lang til tilbake:

Gjesten : kaffe.

Jeg: Du vil ha en vanlig svart kaffe? (dette var en kaffebar med mange varianter, så det hadde vært en fordel om kunden kunne brukt en hel setning)

Kaffe er kaffe. Skulle kunden hatt noe annet, ville h*n nok sagt det.

Gjest strykebrett
Skrevet
Kaffe er kaffe. Skulle kunden hatt noe annet, ville h*n nok sagt det.

For så vidt enig, men syntes det var greit å spørre opp litt sånn for være på den sikre siden. Greit å vite om han vil ha melk i også (derav formuleringen venlig SVART kaffe) :)

God Jul forresten!

Skrevet

I dag sa en kunde at jeg hadde ødelagt hele julen for han fordi jeg ikke kunne hjelpe han med å finne en butikk som vi ikke har på på senteret hvor jeg jobber. Jeg mente det var litt mye å forlange at jeg skulle gå på kontoret og søke opp en butikk på gulesider når køen gikk ut av butikken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...