Minya Skrevet 22. desember 2015 #9001 Skrevet 22. desember 2015 Den 21/12/2015 at 20.28, Kara W skrev: Det er bare å svare ærlig og med et ekte service-smil. "Neste leveranse blir i oktober " Jeg er sikker på at kunden viser full forståelse når de faktisk får god service HrMinya foreslo faktisk det samme. "Har dere julebrus?" "Nei, beklager, neste leveranse på julebrus er om 36-40 uker." 5
Singha Skrevet 22. desember 2015 #9002 Skrevet 22. desember 2015 18 minutter siden, Minya skrev: HrMinya foreslo faktisk det samme. "Har dere julebrus?" "Nei, beklager, neste leveranse på julebrus er om 36-40 uker." Nå begynner jeg å lure litt på akkurat hvordan man lager julebrus :o 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #9003 Skrevet 22. desember 2015 Jeg er så LEI av å krangle med folk angående hvorfor de bare kan kjøpe tre julebrus (til 2.70). Det henger tre store plakater med julebrusen der det står MAKS TRE PER HUSHOLDNING!!!!!! Likevel driter 90% i dette og prøver seg på å kjøpe flere, og da er de "kreative" da. Som om jeg ikke ser at du sender barna dine ned først med tre hver? Som om jeg ikke ser at dere er i familie? Altså herregud til og med folk jeg kjenner/vet hvem jeg er prøver seg på dette. Det hjelper ikke med "vi er to personer, to kunder!" Det står husholdning!!! Det er ikke jeg som bestemmer, jeg kan ikke endre noe. Hvorfor er det umulig å forstå? Vi hadde en siste ladning med julebrus på jobb i dag, det er det siste vi har før jul og derfor må det begrenses så det er mer igjen til flest mulig kunder. Jeg hadde allerede gjentatt dette til 200 kunder før det hele toppet seg da to kunder kommer med en svær handlevogn. Jeg scanner. Meg: Det er dessverre maks tre per husholdning :-)))) Da begynner de med hele talen om ja, vi er to husholdninger, en her, en her, vi skal ha 6. Samtalen fortsatte (hyggelig fra min side) frem og tilbake der jeg understreker husholdning, at sjefen har gitt beskjed om det, at det ikke er bestemt av meg og at de maks kan få to. De gir seg faen meg ikke og etter ti minutter, midt i julekaoset fra en annen verden, gir jeg til slutt bare opp. Sa rett og slett "Jeg orker ikke diskutere med sånne mennsker, dere skal få dem, men håper det smaker dårlig!" Med et falskt smil. Er vel litt for drøyt å si til kunder, men de fortjente det så absolutt. At de ikke ble flau? Det er lokalbutikken, jeg vet hvem de er, og de er absolutt ikke mer en enn husholdning og nei de har ikke dårlig råd! Det holdt på å klikke for ellers ekstremt tolmodige og hyggelige meg! Jeg er så lei av først meg, så meg, meg, meg, meg. Jeg håper virkelig aldri vi får inn en eneste julebrus igjen!! Og at de tre ekstra julebrusene smaker fælt! Sånn ellers har ikke kaos-dagen vært så ille hehe :-) Så masse søte kunder, bare godt å få det ut! Anonymkode: 08c4e...3ca 14
Brimi Skrevet 22. desember 2015 #9004 Skrevet 22. desember 2015 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så LEI av å krangle med folk angående hvorfor de bare kan kjøpe tre julebrus (til 2.70). Det henger tre store plakater med julebrusen der det står MAKS TRE PER HUSHOLDNING!!!!!! Likevel driter 90% i dette og prøver seg på å kjøpe flere, og da er de "kreative" da. Som om jeg ikke ser at du sender barna dine ned først med tre hver? Som om jeg ikke ser at dere er i familie? Altså herregud til og med folk jeg kjenner/vet hvem jeg er prøver seg på dette. Det hjelper ikke med "vi er to personer, to kunder!" Det står husholdning!!! Det er ikke jeg som bestemmer, jeg kan ikke endre noe. Hvorfor er det umulig å forstå? Vi hadde en siste ladning med julebrus på jobb i dag, det er det siste vi har før jul og derfor må det begrenses så det er mer igjen til flest mulig kunder. Jeg hadde allerede gjentatt dette til 200 kunder før det hele toppet seg da to kunder kommer med en svær handlevogn. Jeg scanner. Meg: Det er dessverre maks tre per husholdning :-)))) Da begynner de med hele talen om ja, vi er to husholdninger, en her, en her, vi skal ha 6. Samtalen fortsatte (hyggelig fra min side) frem og tilbake der jeg understreker husholdning, at sjefen har gitt beskjed om det, at det ikke er bestemt av meg og at de maks kan få to. De gir seg faen meg ikke og etter ti minutter, midt i julekaoset fra en annen verden, gir jeg til slutt bare opp. Sa rett og slett "Jeg orker ikke diskutere med sånne mennsker, dere skal få dem, men håper det smaker dårlig!" Med et falskt smil. Er vel litt for drøyt å si til kunder, men de fortjente det så absolutt. At de ikke ble flau? Det er lokalbutikken, jeg vet hvem de er, og de er absolutt ikke mer en enn husholdning og nei de har ikke dårlig råd! Det holdt på å klikke for ellers ekstremt tolmodige og hyggelige meg! Jeg er så lei av først meg, så meg, meg, meg, meg. Jeg håper virkelig aldri vi får inn en eneste julebrus igjen!! Og at de tre ekstra julebrusene smaker fælt! Sånn ellers har ikke kaos-dagen vært så ille hehe :-) Så masse søte kunder, bare godt å få det ut! Anonymkode: 08c4e...3ca Det er ikke så veldig rart at de fortsetter. De har jo funnet ut at det de gjør funker. 22
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #9005 Skrevet 22. desember 2015 12 minutter siden, Brimi skrev: Det er ikke så veldig rart at de fortsetter. De har jo funnet ut at det de gjør funker. Kan skjønne det med folk du kjenner men, jeg pleier å handle sammen med kjæresten min, og da bruker vi samme vogn, men vi bor hver for oss og er sånn sett 2 husholdninger. Anonymkode: e4242...887 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #9006 Skrevet 22. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan skjønne det med folk du kjenner men, jeg pleier å handle sammen med kjæresten min, og da bruker vi samme vogn, men vi bor hver for oss og er sånn sett 2 husholdninger. Anonymkode: e4242...887 Skulle egentlig svare på innlegget til anonymbruker som var over dette Anonymkode: e4242...887 1
Gjest Dwight Skrevet 23. desember 2015 #9007 Skrevet 23. desember 2015 Butikker har strengt tatt ikke lov å ha "max X antall varer", det skal kun være veilendende. Så ja, det er dårlig gjort av kunden, men dere kan ikke nekte Skal se om jeg finner kulden jeg leste det på
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9008 Skrevet 23. desember 2015 8 timer siden, Brimi skrev: Det er ikke så veldig rart at de fortsetter. De har jo funnet ut at det de gjør funker. Jeg vet, burde tatt kampen, men da hadde jeg totalt mistet tolmodigheten og sikkert sakt noe veldig stygt! 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan skjønne det med folk du kjenner men, jeg pleier å handle sammen med kjæresten min, og da bruker vi samme vogn, men vi bor hver for oss og er sånn sett 2 husholdninger. Anonymkode: e4242...887 Forklarer du det på en hyggelig måte og jeg kan se an situasjonen litt er det ingen problem :-) Jeg prøver ikke å være vanskelig! Men når det er folk jeg vet hvem er, noen jeg så var i den andre kassen i sted, sure kverulerende folk eller ligenede, da blir jeg lei. Det er ikke min regel med maks tre, jeg kan ikke gjøre noe med den, jeg må bare ta konsekvensene fra sure kunder som ikke bryr seg. 8 timer siden, Dwight skrev: Butikker har strengt tatt ikke lov å ha "max X antall varer", det skal kun være veilendende. Så ja, det er dårlig gjort av kunden, men dere kan ikke nekte Skal se om jeg finner kulden jeg leste det på Det er som sagt ikke min regel med maks to, jeg har bare fått beskjed fra sjefen om at det er maks to, og skal jeg da gi alle så mange de vil og få kjeft etterpå? Er det noen som vil krangle på det, kjør på for min del, men jeg er ikke rett person å ta det med for jeg bestemmer ingenting! Føler det blir litt som når folk klager til meg fordi noe er billigere på rema. Du er på kiwi, jeg bestemmer ikke prisene, hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 08c4e...3ca 7
Hirondelle Skrevet 23. desember 2015 #9009 Skrevet 23. desember 2015 Meg: Trenger du en pose? Kunde: mumle mumle mumle nei mumle mumle Meg: det blir det 499 kroner *legger kvittering på varene og sier "vær så god neste" Kunde: HAR DU IKKE EN POSE?!?!?!?! Altså hallo jeg blir gæern. Svar enten JA eller NEI på posespørsmålet mitt, og STICK TO IT. Det er lov å ombestemme seg, men si for guds skyld "du beklager, men kunne jeg fått en pose allikevel?" 30
Hirondelle Skrevet 23. desember 2015 #9010 Skrevet 23. desember 2015 Kunde kommer til kassen med varene hun skal ha etter å ha stått i kø i fem minutter og..... Kunde: har du tape? *surfjes* Meg: Ja, vi har liggende i denne esken ved siden av kassen, der er det tre dispensere med ruller i. Kunde: jeg trenger bare en enkel rull. *surfjes* Meg: Da er det i kontoravdelingen vår, de henger i midten, omtrent synshøyde. *peker veien* (kanskje 8 meter bort dit...) Kunde: okei, hent en for meg. *surfjes* Meg: Beklager, det kan jeg ikke. Kunde: jeg har dårlig tid. *surfjes* Meg: det har jeg også *peker bakover på femten stykker bak henne som står i kø UT av butikken* ************* 1. Ikke min feil at hun har dårlig tid, det er hun som valgt å handle siste lørdag før jul midt på dagen. 2. Jeg er ingen hund, og lystrer ikke på kommandoer som "hent en for meg". Jeg får ikke engang en godbit for å gjøre det. 3. Den "meg meg meg meg meg meg meg"mentaliteten noen kunder har går meg så enormt på nervene. Det verste er at om hun hadde vært blid så hadde jeg giddet å hjelpe henne med den jæ*la taperullen hennes. I går fikk jeg også kjeft av en bestefar... En liten gutt kommer bort til kassen sammen med bestefar og spør om vi har noen bøker om magi, hypnose etc. Jeg søker etter bøker for gutten, prater med ham(jeg liker å prate med barn, så jeg syns han var sååå søt- et friskt pust i kundemengden) Jeg finner ingen bøker om det han leter etter, og henviser han til å titte i hyllene om det er noe annet han kanskje kan synes er interessant, før jeg blir fanget av en annen kunde som trenger hjelp til å finne en bok. Så går det fem minutter kanskje, jeg er opptatt med en annen kunde, og da kommer bestefar tilbake og nærmest SKRIKER opp i fjeset mitt. "JEG SYNS DU BURDE TATT BARNEBARNET MITT MER SERIØST! Dette er UTROLIG dårlig av deg!" Jeg fikk ikke engang en forklaring på hva han mente var galt før de begge dro ut av butikken... Eeeeh, jeg brukte faktisk mer tid på det barnebarnet ditt enn jeg bruker på andre kunder! Jeg snakket med han, hjalp han, søkte etter bøker for han, SELV om jeg hadde kunder i kø. Jeg ble helt satt ut - hva er det kunder egentlig forventer av oss ansatte når de går inn i en butikk?!? Jeg følte at han gutten var så hyggelig og søt, og jeg tenkte "sykt digg med unger som oppfører seg og bare er engasjert og som tør å spørre etter hjelp". Så kom bestefar å ødela alt?! Heldigvis var kunden som stod i kassen da bestefar kom skrikende kjempesøt og sa "håper du får en fin dag til tross sånne som han!" 26
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9011 Skrevet 23. desember 2015 Brannalarmen gikk på senteret der jeg jobber for noen dager siden.. Det kommer både en alarm og en beskjed over høyttaleren om at alle skal evakuere. Stod flere i kassa mi: Jeg: "nå må vi gå ut, følg etter meg så viser jeg riktig utgang" Kunde: "jeg må betale først" Jeg: "du kan få lov å betale etterpå, men nå må vi gå ut slik at jeg får stengt portene og sikret at alle er ute av butikken" Kunde: "jeg SKAL betale nå. Det er julegaver, jeg må bli ferdig. Det er sikkert en falsk alarm" Jeg: "jeg skjønner det, men om det er en ekte brann og du blir stengt inne blir du i allfall ikke ferdig.." Kunde: "La meg betale!!!!!" Anonymkode: ef68f...167 21
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9012 Skrevet 23. desember 2015 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brannalarmen gikk på senteret der jeg jobber for noen dager siden.. Det kommer både en alarm og en beskjed over høyttaleren om at alle skal evakuere. Stod flere i kassa mi: Jeg: "nå må vi gå ut, følg etter meg så viser jeg riktig utgang" Kunde: "jeg må betale først" Jeg: "du kan få lov å betale etterpå, men nå må vi gå ut slik at jeg får stengt portene og sikret at alle er ute av butikken" Kunde: "jeg SKAL betale nå. Det er julegaver, jeg må bli ferdig. Det er sikkert en falsk alarm" Jeg: "jeg skjønner det, men om det er en ekte brann og du blir stengt inne blir du i allfall ikke ferdig.." Kunde: "La meg betale!!!!!" Anonymkode: ef68f...167 Årh! Dette opplevde jeg selv for et par år siden... Jeg var på jobb i en relativt stor butikk med nødutgang. Det stod faen meg en kø igjen som 'bare skulle betale' før de kunne bli geleidet ut av butikken. Beste var at en ønsket å ha med seg varen ut av butikken, for så å betale etterpå "det var den siste på hylla". Altså!! Takk for at dere leker med mitt liv også, som er pålagt å se til at alle egoistiske jævler kommer seg i sikkerhet før meg selv. Opplever jeg ekte brann på jobb, får de bare ha det så godt. At de skal får kjøpt batterier og en bilderamme skal ikke koste mitt liv! Det er ikke bare snakk om å være 'dum kunde', men kan være svært farlig. Anonymkode: 3262b...90b 16
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9013 Skrevet 23. desember 2015 Akk, i går skulle jeg på julegave-handel. Angrer som en hund på at jeg drøyde så lenge med å handle det, men jeg måtte få det unnagjort. Kom på senteret rundt kl 1, og allerede da var det stappfullt av mennesker. Med denne tråden i bakhodet, tenkte jeg: "okei, skjerp deg, ut og inn av butikken, smil og vær høflig". Hva tror du skjer? Jeg blir helt apatisk blant folkemengden, står og svetter meg halvt i hjel i kø, og får bare lyst å si: "SORRY, men jeg kjøper ikke gaver i år!" Men jeg måtte fortsette... som om det var en treningsøkt hardere enn julenatta for Julenissen. I den første butikken ble jeg stående litt med ei hyggelig kassedame og prate om julerushet. Jeg ytret min enorme sympati for henne, og vi fikk en god latter sammen Jeg var hyggelig og høflig mot alle som stod bak kassen, eller som hjalp meg med ting. Ga forståelse for dem også, at "jula må være så utrolig stressende for dere, all respekt til deg og dere som jobber i butikk!" I den aller siste butikken jeg handlet i, stod jeg i kassa og skulle betale. Jeg var allerede da så svett og kjente meg nesten svimmel, da jeg plutselig begynner å tenke på andre ting. Jeg tror jeg stod der helt uttrykksløs i flere minutter, og endelig skjønte jeg at; "OI, kortet står i automaten, jeg må betale nå!" Jeg beklaget så mye til hun som stod bak kassa, og sa: "jeg ble bare stående i min egen verden, jeg!" og hørte henne si, lavmælt; "hehe, du er ikke den eneste!" Jeg lo litt, og sa "God jul! Og lykke til videre!" Huff, at jeg som kunde blir så svett av julerushet er jo ingenting sammenlignet med de som faktisk står midt i det hele... fuckings... dagen! Jesus christ Anonymkode: 809bf...ee8 22
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9014 Skrevet 23. desember 2015 20 timer siden, Dwight skrev: Butikker har strengt tatt ikke lov å ha "max X antall varer", det skal kun være veilendende. Så ja, det er dårlig gjort av kunden, men dere kan ikke nekte Skal se om jeg finner kulden jeg leste det på Klart de har lov til det. Venter fortsatt på den kilden din. Anonymkode: 0ae85...e03 13
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 23. desember 2015 Populært innlegg #9015 Skrevet 23. desember 2015 Jeg stod i kø bak en skikkelig teit kunde på Princess i dag. Kunden: Jeg kjøpte denne dyna i går, men jeg fant ut i natt den er alt for varm. Kan jeg bytte den i en annen? Ansatt: Om du har brukt dyna kan vi dessverre ikke ta den i retur. Kunden: Jeg har bare sovet i den en natt. Jeg hadde rent dynetrekk på og jeg dusja før jeg la meg. Den er som ny. Ansatt: Beklager, men vi kan ikke bytte en brukt dyne. Kunden: Så du mener jeg må leve med en dyne til nesten 2.000 kr som er for varm til at jeg kan sove komfortabelt? Ansatt: Ettersom du har brukt dyna kan vi ikke ta den i retur, men kanskje du kan få en venn eller et familiemedlem til å overta den? Kunden: Tror du seriøst noen er interessert i å kjøpe en brukt dyne? Ansatt: Så du tviler på at noen du kjenner vil kjøpe en dyne du har brukt en natt, men syns det er fair at noen du ikke kjenner skal kjøpe den samme dyna her i butikken? Kunden: Øh.... 109
Gjest Dwight Skrevet 23. desember 2015 #9016 Skrevet 23. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Klart de har lov til det. Venter fortsatt på den kilden din. Anonymkode: 0ae85...e03 Glemte å legge det til! Leste dette lenge før priskrigen i år, men dilemmaet har jo kommet opp igjen. Jeg husket det feil, det må markedsføres for å ha max antall, som feks plakat og ikke opplyses av personell i kassen "Som Nettavisen skrev torsdag, har flere Kiwi-butikker innført et maksantall på antall varer kundene kan kjøpe av de sterkt nedsatte tilbudsvarene. – Hvis de markedsfører en lav pris på et produkt, og det er så begrenset at de vet det vil bli raskt utsolgt, så må det fremgå av markedsføringen. Hvis de ikke markedsfører det, så kommer ikke markedsføringsloven inn, sier Gjedrem. – Så butikken står fritt til å nekte kundene å kjøpe mer enn to av en vare? – Det kan de gjøre. Der gjelder det samme. Men hvis de kjører annonser på det, så bør det komme fram av markedsføringen, sier han." http://mobil.rb.no/nyheter/naringsliv/nettavisen/forbrukerombudet-meget-uvanlig-at-de-ikke-vil-kalle-det-et-tilbud/s/5-43-205324
Minya Skrevet 23. desember 2015 #9017 Skrevet 23. desember 2015 Problemet med kommentaren der er vel at butikkene ikke har markedsført noe som helst, slik at det ikke har vært mulig å gi beskjed om begrenset varebeholdning eller x antall per kunde før kunden kommer til butikken. Prisdumpingen kom mer overraskende på oss som jobber i butikk enn på kundene som begynte å hamstre for tre-fire uker siden, fordi vi ikke fikk en tøddel med informasjon. Annonser får vi beskjed om mange uker i forveien, de fleste tilbudsaviser kommer til oss tre dager før de kommer til kundene, og som regel har vi full kontroll over hvilke varer som er på salg. Vi skjønte ingenting før vi selv ringte regionsjefen for å høre hva som foregikk, og regionsjefen måtte faktisk ta det ett steg høyere for å finne ut hva som skjedde for å gi oss en tilbakemelding. Og da drittungene i hver sin sandkasse i toppjobbene der oppe bestemte seg for å dumpe prisene på enda flere varer, var det kundene som først oppdaget de nye varene igjen, siden vi nok en gang ikke fikk en skit informasjon. Men lapper og plakater med informasjon om maks antall av en spesifikk vare hang vi opp så snart vi klarte å summe oss. Det er ikke dermed sagt at folk gidder å lese dem, eller respektere det som står på lappene. Selv med maks 1 per husstand klarte de griskeste menneskene å stappe handlevognene fulle av både ris og ost mens de dreit en lang marsj i begrensningen. Og når folk gir faen på den måten, så må vi jo si noe når vi fjerner førtini av femti varer som de har dratt med seg til kassa. "Beklager, det er maks en per husstand, det står på en svær lapp som henger fast i pricer-etiketten på varen." 14
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9018 Skrevet 23. desember 2015 12 minutter siden, Minya skrev: Problemet med kommentaren der er vel at butikkene ikke har markedsført noe som helst, slik at det ikke har vært mulig å gi beskjed om begrenset varebeholdning eller x antall per kunde før kunden kommer til butikken. Prisdumpingen kom mer overraskende på oss som jobber i butikk enn på kundene som begynte å hamstre for tre-fire uker siden, fordi vi ikke fikk en tøddel med informasjon. Annonser får vi beskjed om mange uker i forveien, de fleste tilbudsaviser kommer til oss tre dager før de kommer til kundene, og som regel har vi full kontroll over hvilke varer som er på salg. Vi skjønte ingenting før vi selv ringte regionsjefen for å høre hva som foregikk, og regionsjefen måtte faktisk ta det ett steg høyere for å finne ut hva som skjedde for å gi oss en tilbakemelding. Og da drittungene i hver sin sandkasse i toppjobbene der oppe bestemte seg for å dumpe prisene på enda flere varer, var det kundene som først oppdaget de nye varene igjen, siden vi nok en gang ikke fikk en skit informasjon. Men lapper og plakater med informasjon om maks antall av en spesifikk vare hang vi opp så snart vi klarte å summe oss. Det er ikke dermed sagt at folk gidder å lese dem, eller respektere det som står på lappene. Selv med maks 1 per husstand klarte de griskeste menneskene å stappe handlevognene fulle av både ris og ost mens de dreit en lang marsj i begrensningen. Og når folk gir faen på den måten, så må vi jo si noe når vi fjerner førtini av femti varer som de har dratt med seg til kassa. "Beklager, det er maks en per husstand, det står på en svær lapp som henger fast i pricer-etiketten på varen." Her får du sagt alt! Anonymkode: 08c4e...3ca 2
Kara W Skrevet 23. desember 2015 #9019 Skrevet 23. desember 2015 Når det gjelder sånne begrensninger, har man mulighet til å kjøpe ting til fullpris hvis man likevel ønsker mere? Jeg pleier sjeldent å få med meg slike tilbud, men drar til butikken for å handle det jeg skal ha. Si at jeg planlegger middagsselskap og trenger 6 pakker kjøttdeig. Butikken har plutselig supertilbud på kjøttdeig, og det er jo hyggelig tenker jeg, men så får jeg ikke lov til å kjøpe mer enn to pakker. Kan jeg da f.eks kreve å få dem til fullpris? Det var jo det jeg hadde tenkt å betale uansett? Jeg ser for meg at jeg kanskje hadde blitt litt grinete da om jeg hadde måttet dra til en annen butikk for å kjøpe resten. 10
NumberSix Skrevet 23. desember 2015 #9020 Skrevet 23. desember 2015 15 minutter siden, Minya skrev: Problemet med kommentaren der er vel at butikkene ikke har markedsført noe som helst, slik at det ikke har vært mulig å gi beskjed om begrenset varebeholdning eller x antall per kunde før kunden kommer til butikken. Prisdumpingen kom mer overraskende på oss som jobber i butikk enn på kundene som begynte å hamstre for tre-fire uker siden, fordi vi ikke fikk en tøddel med informasjon. Annonser får vi beskjed om mange uker i forveien, de fleste tilbudsaviser kommer til oss tre dager før de kommer til kundene, og som regel har vi full kontroll over hvilke varer som er på salg. Vi skjønte ingenting før vi selv ringte regionsjefen for å høre hva som foregikk, og regionsjefen måtte faktisk ta det ett steg høyere for å finne ut hva som skjedde for å gi oss en tilbakemelding. Og da drittungene i hver sin sandkasse i toppjobbene der oppe bestemte seg for å dumpe prisene på enda flere varer, var det kundene som først oppdaget de nye varene igjen, siden vi nok en gang ikke fikk en skit informasjon. Men lapper og plakater med informasjon om maks antall av en spesifikk vare hang vi opp så snart vi klarte å summe oss. Det er ikke dermed sagt at folk gidder å lese dem, eller respektere det som står på lappene. Selv med maks 1 per husstand klarte de griskeste menneskene å stappe handlevognene fulle av både ris og ost mens de dreit en lang marsj i begrensningen. Og når folk gir faen på den måten, så må vi jo si noe når vi fjerner førtini av femti varer som de har dratt med seg til kassa. "Beklager, det er maks en per husstand, det står på en svær lapp som henger fast i pricer-etiketten på varen." Dette! Ingen i butikken vår ante noe som helst før en kollega kom løpende og ba oss komme og se på de elektroniske etikettene ved marsipanhylla, om det kunne være en feil i systemet siden de plutselig viste en pris til under halvparten av hva det egentlig koster. Deretter gikk vi til sjefen og spurte om det var han som hadde lagt det inn, men han hadde heller ikke hørt noe. Syke greier. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå