Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest strykebrett
Jeg gjør av og til dette, fordi det er komplett umulig å få kontakt med servitøren! Etter å ha forsøkt å få blikkontakt, ta forsiktig opp hånden, prøvd å snakke til dem når de går forbi osv, og jeg blir oversett og ingen kommer bort til bordet selv om vi var ferdig med maten for 25 min siden og gjerne vil bestille dessert, ja da knipser jeg. Og vips, plutselig kom det et menneske til bordet! Kanskje et litt snurt menneske, men i alle fall en servitør vi har ventet leeeenge på...

Seriøst!!???

Er du misfornøyd med servicen foreslår jeg at du sier fra til hovmester eller resteurantsjef. Knipsing og plystring hører ingen steds hjemme, det er noe du gjør til en hund, ikke ett menneske. Det er faktisk der grensa går for å gi gjesten tilsnakk, og om du ikke har opplevd det enda kommer du nok til å oppleve det snart. I alle fall om du går på steder med faglærte servitører.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og poenget er??

Poenget var at hun (kunden) i første omgang ikke gadd å gå ut og sjekke ompumpa var ødelagt. Noe den var, ergo ikke noe h*n som skrev posten kunne gjøre noe med på jobben :P Mye styr som kunne blitt avverget med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst!!???

Er du misfornøyd med servicen foreslår jeg at du sier fra til hovmester eller resteurantsjef. Knipsing og plystring hører ingen steds hjemme, det er noe du gjør til en hund, ikke ett menneske. Det er faktisk der grensa går for å gi gjesten tilsnakk, og om du ikke har opplevd det enda kommer du nok til å oppleve det snart. I alle fall om du går på steder med faglærte servitører.

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst!!???

Enig der. Knipsing på servitører er utrolig uhøflig og respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_guest_*

Det har jeg aldri tenkt på. Det er jo en måte å få fanget oppmeksomheten til servitøren.Er ikke frekt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt på. Det er jo en måte å få fanget oppmeksomheten til servitøren.Er ikke frekt ment.

Stort sett går det an å se forskjell på de som mener det frekt og de som rett og slett ikke har tenkt over det. Jeg synes ihvertfall det da jeg jobba som servitør. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du det er greit hvis noen knipser i fingrene for å få deg til å jobbe fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Har faktisk sett folk som med vilje for å gjøre se sett plystrer på servitøren, og servitører som kommer til bordet og bjeffer høylydt som svar til kunden. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly
Poenget var at hun (kunden) i første omgang ikke gadd å gå ut og sjekke ompumpa var ødelagt. Noe den var, ergo ikke noe h*n som skrev posten kunne gjøre noe med på jobben :P Mye styr som kunne blitt avverget med en gang.

Ja :biggrin: Var visst vanskelig å forstå den der.. :fnise:

Jeg blir så forbanna på restaurantgjester som plystrer/knipser på servitørene. :kjefte:

Legg ut hjernen din på eBay lissom, du bruker den tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*

og jeg syns det er utrolig uhøflig og respektløst av servitører å ikke være tilgjengelig for gjestene når de prøver å få kontakt når du f.eks går forbi bordet. spesielt når de samme servitørene blir snurt om de ikke får tips...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*
Synes du det er greit hvis noen knipser i fingrene for å få deg til å jobbe fortere?

Folk må gjerne knipse på meg når jeg jobber, i min bransje er lydnivået så høyt at ingen hadde hørt det. Og om jeg mot formodning skulle høre det og skjelle ut dem som knipset, så hadde jeg havnet på forsiden av dagbladet.no før du kunne forklart hva problemet med knipsing er. Så lenge folk får kontakt er det greit for meg, hvis jeg gjør jobben min skal det ikke være behov for knipsing, skriking, klapping osv for å få det man trenger. Derfor skjer det også skjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi damen som kom med to bærenett med julegaver fra Nille og gikk fra butikk til butikk på senteret og sjekket hvem som hadde penest julepapir.

Det hadde gullsmeden og der forlangte hun å få pakka inn Nillegavene.....

Det gikk merkelig nok ikke.

Hos oss har vi endel som klager på at vi har stygt julepapir, men allikevel vil de ha 20 meter med seg til pakken på 10x10cm....aaarrrgggghhhh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_guest_*

Jeg pleier vanligvis ikke å plystre.Men hvis jeg ikke får kontakt. så gjør jeg det.Hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg syns det er utrolig uhøflig og respektløst av servitører å ikke være tilgjengelig for gjestene når de prøver å få kontakt når du f.eks går forbi bordet. spesielt når de samme servitørene blir snurt om de ikke får tips...

For det er jo en servitør per kunde sant. :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*
For det er jo en servitør per kunde sant. :roll:

Du trenger ikke himle med øynene, jeg vet godt at det ikke er en servitør pr gjest. Men hvis en gjest henvender seg til deg og du er på vei for å gjøre noe annet går det ann å si "et øyeblikk, så kommer jeg tilbake til deg", for så og gjøre seg ferdig med det man holder på med, og så gå tilbake til det bordet der noen spurte deg om noe. Ganske enkelt faktisk, men tydligvis ikke noe man lærer på servitørskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest strykebrett
Du trenger ikke himle med øynene, jeg vet godt at det ikke er en servitør pr gjest. Men hvis en gjest henvender seg til deg og du er på vei for å gjøre noe annet går det ann å si "et øyeblikk, så kommer jeg tilbake til deg", for så og gjøre seg ferdig med det man holder på med, og så gå tilbake til det bordet der noen spurte deg om noe. Ganske enkelt faktisk, men tydligvis ikke noe man lærer på servitørskolen...

Som jeg sa: si fra til hovmester eller resteurantsjefen hvis du er misfornøyd. Gjester som knipser eller plystrer får dårligere service, det er en sammenheng der. Og selv om du syns det er greit å bli plystret eller knipset på så synes altså servitører og bartendere IKKE det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa: si fra til hovmester eller resteurantsjefen hvis du er misfornøyd. Gjester som knipser eller plystrer får dårligere service, det er en sammenheng der. Og selv om du syns det er greit å bli plystret eller knipset på så synes altså servitører og bartendere IKKE det.

Nettopp. De er mennesker, ikke hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kafeen der jeg jobbet:

Jeg er helt tydelig opptatt med å lage til noe, da en dame kommer opp til disken og høyt og tydelig forkynner: "Hei du jente der, kom her."

Det må nevnes at jeg var langt ifra den eneste på jobb, det sto blandt annet ei i kassa, ca en meter fra der kunden sto, men denne var opptatt med en annen kunde. Det damen ønsket var å få mer majones på smørbrødet sitt, noe hun også fikk, da det var nytteløst å forklare at hun ville finne mengder av stoffet under rekene. Det gikk ca 2 min før hun oppdaget dette på egenhånd og kom tilbake for å klage på maten :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...