Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunde: Har du sendt regningen til meg?

Jeg : Jada, den gikk pr. mail for 10 min. siden.

Kunde: Ja det ser jeg, for jeg har den i hånden her....

??!!

Og så kommer kongekommentaren....

Kunden: Fører du opp 3 til av det første produktet, så blir det bra...

Jeg: Eh.... Du har jo allerede fått den... Skal jeg lage en til?

Kunden: Neida, det holder med den jeg har fått allerede, bare før det opp på den du....

Jaha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, glemmer aldri den svensken som ble så sint på meg da jeg ikke kunne gi ham noe annet enn 20- og 10-kroner i veksel. Husker ikke hvor mye det var, men si en 6-7 mynter eller så? Uansett, jeg beklaget at vi ikke hadde sedler, og smilte vennlig mot kunden. Da så han på meg sånn skikkelig sint, heiv pengene i disken så myntene føykt oppetter veggene og sa: "det er vel for fan inte penger", eller noe i den duren. Nesten så jeg tilkalte vekter'n da altså.(..) Ba mannen om å plukke opp etter seg, men det var ingen god følelse jeg fikk etter den episoden. De andre kundene i butikken var helt sjokkert, og hun ene kom bort til meg og spurte om det gikk bra. Heldigvis er de fleste kunder hyggelige. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Huff, for en ekkel opplevelse! Heldigvis hørtes han ut som et litt spesielt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet i butikk var det en som ringte til info-kontoret jeg satt på. Det var lørdagskveld og han forklarte at han tidligere på dagen hadde handlet et par kilo torsk, men hun dumme i kassa (som han ordla seg) hadde tatt Breflabb-pris på den og dette hadde han ikke oppdaget før han kom hjem. Videre sa han at jeg kunne sette inn differansen på 63 kroner inn på følgende konto. Prøvde så godt jeg kunne med å si at han måtte komme påfølgende mandag og vise kvitteringen så skulle han få pengene tilbake da. Men han gav seg ikke, han skjønte ikke hvorfor jeg ikke kunne sette inn pengene med en gang nå og ble etterhvert ganske høylydt. Han endte hele telefonsamtalen med å slenge på røret. Dumme mann.

Hadde også en mann som skulle ha en kilo hvetemel. Dessverre så hadde vi kun 2 kg pakker igjen. Dette var virkelig ikke godt nok og jeg ble skjelt ut til de grader om tomme hyller og det som verre var. Foreslo jo at han kunne kjøpe en 2 kg pakke... men det kunne han ikke, for da kom kona til å slå han ned hvis han kom hjem med det (?!)

Så har vi den kunden som prøvesmakte på reker, en hel hånd faktisk. Og skallet ble funnet 5 dager senere trykket ned i ei hylle med tekstiler. Luktet godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet i butikk var det en som ringte til info-kontoret jeg satt på. Det var lørdagskveld og han forklarte at han tidligere på dagen hadde handlet et par kilo torsk, men hun dumme i kassa (som han ordla seg) hadde tatt Breflabb-pris på den og dette hadde han ikke oppdaget før han kom hjem. Videre sa han at jeg kunne sette inn differansen på 63 kroner inn på følgende konto. Prøvde så godt jeg kunne med å si at han måtte komme påfølgende mandag og vise kvitteringen så skulle han få pengene tilbake da. Men han gav seg ikke, han skjønte ikke hvorfor jeg ikke kunne sette inn pengene med en gang nå og ble etterhvert ganske høylydt. Han endte hele telefonsamtalen med å slenge på røret. Dumme mann.

Hadde også en mann som skulle ha en kilo hvetemel. Dessverre så hadde vi kun 2 kg pakker igjen. Dette var virkelig ikke godt nok og jeg ble skjelt ut til de grader om tomme hyller og det som verre var. Foreslo jo at han kunne kjøpe en 2 kg pakke... men det kunne han ikke, for da kom kona til å slå han ned hvis han kom hjem med det (?!)

Så har vi den kunden som prøvesmakte på reker, en hel hånd faktisk. Og skallet ble funnet 5 dager senere trykket ned i ei hylle med tekstiler. Luktet godt:)

Ja, hva er det med kunder som tror de har rett til å smake på varen før de kjøper den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninna mi jobbet på lindex og jeg satt med henne og fikk tiden til å gå ved jenteprat. så kommer det en fyr inn og hadde med seg to epler, han måtte ha en bh som rommet eplene, for det var ca konas size, men hun var hvertfall en meter rundt..... :eeh:

:skratte::fnise: Var jo litt oppfinnsomt da! *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Har du tjue kameler til meg?" Hø hø hø... (=tjuepakning med Camel sigaretter)

Syns den var så tørr at jeg hadde lyst å late som jeg ikke tok den. Det er særs festlig når kunders vittigheter detter helt igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du tjue kameler til meg?" Hø hø hø... (=tjuepakning med Camel sigaretter)

Syns den var så tørr at jeg hadde lyst å late som jeg ikke tok den. Det er særs festlig når kunders vittigheter detter helt igjennom.

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly
Da jeg jobbet i dyrebutikk var det ikke sjelden at det kom inn unger som spurte om de kunne få holde/klappe fiskene :fnise:

:legrine: klappe fisken! Priceless :legrine:

Jeg har, etter en stund som kundebehandler mot bedriftsmarked, fått hele gjengen langt oppi halsen. Jeg har tidligere vært selger på privatmarked, og har jo i den sammenheng opplevd min del sure/dumme/rare/irriterende/all of the above kunder, men ble introdusert til en helt ny verden av idioti da jeg flyttet over til bedriftsmarkedet. Fy faen så frekke folk blir med en gang de har et firma eller en advokat å gjemme seg bak! He-rre-gud sier jeg.

Eieren av en eller annen bensinstasjon ringer og sier at den ene dieselpumpen ikke funker, og det er krise, for nå står lastebilene uten diesel!! Dette smører hun omhyggelig inn i hodet mitt i ca ett kvarter, før jeg får spurt mine spørsmål.

Hun hadde visst sjekket alt som kunne sjekkes, men pumpen reagerte rett og slett ikke. (Jeg drev support på simkortene inni pumpen).

Jeg sjekket at simkortet var aktivt, at ingen sperrer lå på, og gikk videre til teknisk for at de kunne sjekke alt det jeg ikke har greie på. Heller ikke her var det noe galt. Vi reaktiverte også hele simkortet bare for sikkerhets skyld.

Kunden mener fortsatt at pumpen ikke fungerte. Jeg ba henne da om å sjekke selve pumpen, at det ikke var den det var noe galt med.

-Nei for da måtte hun gå helt ned til den, og det gadd hun ikke.

Grrreit, da er det ikke mer jeg kan gjøre, feilen ligger ikke hos oss. Får til slutt lagt på med sinnadama.

Et par dager senere ringer hun igjen, pumpa virker ikke, det er vår feil, de taper penger, og det skal vi betale. Jeg gjentar alt jeg sa da vi snakket tidligere, og enda litt til. Ikke holdbart.

Etter en uke begynner vi å få mailer fra denne sinte sinte damen, hvor hun skriver at hun skal saksøke oss for tapt inntekt, og gå til tv og aviser, for dette var den verste servicen hun hadde vært borti. Ville ha kompensasjoner opp etter ørene.

Til slutt fikk både jeg og stakkaren inne på teknisk nok av dama, og gikk til sjefen og ba henne ta over. Hun ringte damen, forklarte hva vi hadde gjort og ba henne gå ned og sjekke pumpen.

-Den var visst øøøødelagt den jaaa.... :fnise:

Make my day lissom.

Var borti en del ufrivillige stakkarer der også. Fikk plutselig en faks en dag, maskinskrevet (SKRIVEmaskin!), med en eller annen logo som så ut som om den var blitt kopiert opp på nytt jevnlig siden åttitallet. Det var fra en Herr og Fru Ettellerannet, og de var olme (Olme ja!)! De hadde blitt belastet for innholdstjenester på telefonregningen, det hadde de aldri bestillt, det ville de ikke ha, vi skulle fjerne det NU, og kreditere Herr og Fru det de hadde blitt fakturert.

Jeg svarte på faksen med min hypermoderne datamaskin med helt fresh logo, og forklarte følgende (ca):

"Innholdstjenester er tjenester som IKKE kan defineres som sms. Kort sagt, sender du en melding til et nummer som har MINDRE enn åtte siffer (f.eks 2008, 1881..), vil meldingen koste mer enn en vanlig sms. Dette fordi du mottar en tjeneste etter å ha sendt smsen. Denne tjenesten defineres som INNHOLDSTJENESTER på faktura (for å være litt snill hadde jeg funnet ut hvilke numre/tjenester de hadde benyttet, og oppga det i brevet for å forklare grundig nok). Dette kan vi desverre ikke kreditere bla bla bla."

Jeg hadde mitt på det tørre, og det fremgikk også veldig godt av brevet mitt (trodde jeg..). Herr og Fru svarte ikke direkte på brevet mitt, de sendte bare et nytt, nesten helt likt brev neste måned. Vi forsøkte gjentatte ganger å få kontakt over telefon, men til ingen nytte. De fortsatte bare med de høytidelige, men slitte brevene sine. Til slutt fikk vi en sperre for innholdstjenester, og la den på abonnementet deres, og opplyste om det. Skulle tro de ble fornøyde da, men de ville fortsatt ha penger igjen. Dette til tross for at innholdstjenestene fortsatt ble bestillt. Til slutt ga de seg bare. Jeg tror ikke de heeelt hadde oversikten over hva de egentlig drev på med jeg.. Underholdning var det nå ihvertfall! :fnise:

Og PS til alle dere som blir tatt for å "jobbe der" når dere er ute å handler:

I noen butikker, spes de som er små og fulle av folk, er det ikke lett å se hvem som jobber der. I mange butikker har de ikke navneskilt en gang. Hvis jeg er i tvil, ser jeg etter de som ser hakket freshere ut enn de andre, for det gjør som regel de som jobber i butikk :ler:

Jeg har derfor tatt feil SÅ SINNSYKT mange ganger, at jeg burde begynne å slutte med det nå.

Ta det som et kompliment! ;)

Hvis ikke du blir tatt feil av i matbutikker da, det kan jeg ikke helt forstå.. Blanda du den hvite genseren min med den grønne kiwiuniformen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Var borti en del ufrivillige stakkarer der også. Fikk plutselig en faks en dag, maskinskrevet (SKRIVEmaskin!), med en eller annen logo som så ut som om den var blitt kopiert opp på nytt jevnlig siden åttitallet. Det var fra en Herr og Fru Ettellerannet, og de var olme (Olme ja!)! De hadde blitt belastet for innholdstjenester på telefonregningen, det hadde de aldri bestillt, det ville de ikke ha, vi skulle fjerne det NU, og kreditere Herr og Fru det de hadde blitt fakturert.

Jeg svarte på faksen med min hypermoderne datamaskin med helt fresh logo, og forklarte følgende (ca):

"Innholdstjenester er tjenester som IKKE kan defineres som sms. Kort sagt, sender du en melding til et nummer som har MINDRE enn åtte siffer (f.eks 2008, 1881..), vil meldingen koste mer enn en vanlig sms. Dette fordi du mottar en tjeneste etter å ha sendt smsen. Denne tjenesten defineres som INNHOLDSTJENESTER på faktura (for å være litt snill hadde jeg funnet ut hvilke numre/tjenester de hadde benyttet, og oppga det i brevet for å forklare grundig nok). Dette kan vi desverre ikke kreditere bla bla bla."

Jeg hadde mitt på det tørre, og det fremgikk også veldig godt av brevet mitt (trodde jeg..). Herr og Fru svarte ikke direkte på brevet mitt, de sendte bare et nytt, nesten helt likt brev neste måned. Vi forsøkte gjentatte ganger å få kontakt over telefon, men til ingen nytte. De fortsatte bare med de høytidelige, men slitte brevene sine. Til slutt fikk vi en sperre for innholdstjenester, og la den på abonnementet deres, og opplyste om det. Skulle tro de ble fornøyde da, men de ville fortsatt ha penger igjen. Dette til tross for at innholdstjenestene fortsatt ble bestillt. Til slutt ga de seg bare. Jeg tror ikke de heeelt hadde oversikten over hva de egentlig drev på med jeg.. Underholdning var det nå ihvertfall! :fnise:

Hahaha! Knallgreier! *hive en bøtte med sympati på*

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i dyrebutikk var det ikke sjelden at det kom inn unger som spurte om de kunne få holde/klappe fiskene :fnise:

:fnise: Den var jo litt søt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Knallgreier! *hive en bøtte med sympati på*

Jeg sender og min sympati.

Kjenner meg godt igjen i de som vil ha ting fikset NU. Ikke nå, for det er ikke got nok, men NU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i dagligvare og hadde her om dagen en kunde (eldre dame) som ble skikkelig ilter da jeg ikke hadde mulighet til å teste lyspærene hun skulle kjøpe for å se at de virket... Eeehh, jodda i hver kasse har vi seff linet opp noen lamper så vi kan teste alle pærene vi selger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og PS til alle dere som blir tatt for å "jobbe der" når dere er ute å handler:

I noen butikker, spes de som er små og fulle av folk, er det ikke lett å se hvem som jobber der. I mange butikker har de ikke navneskilt en gang. Hvis jeg er i tvil, ser jeg etter de som ser hakket freshere ut enn de andre, for det gjør som regel de som jobber i butikk :ler:

Jeg har derfor tatt feil SÅ SINNSYKT mange ganger, at jeg burde begynne å slutte med det nå.

Ta det som et kompliment! ;)

Hvis ikke du blir tatt feil av i matbutikker da, det kan jeg ikke helt forstå.. Blanda du den hvite genseren min med den grønne kiwiuniformen eller?

Apropos: Jeg ble en gang spurt om følgende i en klesbutikk: "Har dere den toppen som du har på deg nå?" Jeg jobbet ikke i butikken, men hadde faktisk på meg en topp som nylig var kjøpt der. Så jeg svarte likegodt "den henger der nederst" (noe den gjorde). Syns det var ganske festlig :fnise: små gleder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
En annen ting som kan være frustrerende er kunder som skal ha festemidler (skruer/plugger etc) til å henge opp f.eks. et tungt stort speil, men de vet ikke om veggen er tre/gips/mur etc. Det blir jo vanskelig å gi et godt råd og selge kunden det h*n trenger, når h*n ikke engang kan svare på hva slags vegg han har. Når jeg forklarer kunden det er det mange som svarer "Det er en gammel bygård, du ved den røde nede i XXXgate, nummer XX" akkurat som det hjelper.

Jeg er en sånn! :ler: Kunne like godt vært meg du fortalte om, har rett og slett ikke peiling på sånt. Jeg visste faktisk ikke at det var forskjellige skruer til ulike vegger før jeg en dag var innom Byggmakker for å kjøpe skruer til speilet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren av en eller annen bensinstasjon ringer og sier at den ene dieselpumpen ikke funker, og det er krise, for nå står lastebilene uten diesel!! Dette smører hun omhyggelig inn i hodet mitt i ca ett kvarter, før jeg får spurt mine spørsmål.

Hun hadde visst sjekket alt som kunne sjekkes, men pumpen reagerte rett og slett ikke. (Jeg drev support på simkortene inni pumpen).

Jeg sjekket at simkortet var aktivt, at ingen sperrer lå på, og gikk videre til teknisk for at de kunne sjekke alt det jeg ikke har greie på. Heller ikke her var det noe galt. Vi reaktiverte også hele simkortet bare for sikkerhets skyld.

Kunden mener fortsatt at pumpen ikke fungerte. Jeg ba henne da om å sjekke selve pumpen, at det ikke var den det var noe galt med.

-Nei for da måtte hun gå helt ned til den, og det gadd hun ikke.

Grrreit, da er det ikke mer jeg kan gjøre, feilen ligger ikke hos oss. Får til slutt lagt på med sinnadama.

Et par dager senere ringer hun igjen, pumpa virker ikke, det er vår feil, de taper penger, og det skal vi betale. Jeg gjentar alt jeg sa da vi snakket tidligere, og enda litt til. Ikke holdbart.

Etter en uke begynner vi å få mailer fra denne sinte sinte damen, hvor hun skriver at hun skal saksøke oss for tapt inntekt, og gå til tv og aviser, for dette var den verste servicen hun hadde vært borti. Ville ha kompensasjoner opp etter ørene.

Til slutt fikk både jeg og stakkaren inne på teknisk nok av dama, og gikk til sjefen og ba henne ta over. Hun ringte damen, forklarte hva vi hadde gjort og ba henne gå ned og sjekke pumpen.

-Den var visst øøøødelagt den jaaa.... :fnise:

Og poenget er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*
Som servitør setter jeg mer pris på at de sier dumme ting en at de KNIPSER >:---O :kjempesinna: :flyforbanna: :fuckoff:

Jeg gjør av og til dette, fordi det er komplett umulig å få kontakt med servitøren! Etter å ha forsøkt å få blikkontakt, ta forsiktig opp hånden, prøvd å snakke til dem når de går forbi osv, og jeg blir oversett og ingen kommer bort til bordet selv om vi var ferdig med maten for 25 min siden og gjerne vil bestille dessert, ja da knipser jeg. Og vips, plutselig kom det et menneske til bordet! Kanskje et litt snurt menneske, men i alle fall en servitør vi har ventet leeeenge på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...