Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Aldri*mer

Grøss og gru, minnene strømmer tilbake. Jobbet i en matbutikk, både ferskvare og kasse.

Husker følgende ting:

- Kundene som nesten krasjet i brystet mitt i iver etter å lese navnskiltet (de hang rett og slett over kassa). Poenget var naturligvis å kunne si "Hei xxx!" Jepp, vi er nok gamle kjente nå ja...

- Kunder som strakte seg over meg for å hente seg røyk i skapet selv. Nei, det var ikke ment som selvbetjening.

- En kunde som stoppet i kassen en dag. Smilte oppgitt og sa "Nå gjorde jeg det igjen". Så trakk han opp flere sjokolader av bukselommene sine og la dem på kassa. Så gikk han. Jeg var så forbauset at jeg ikke klarte å reagere engang...makan!!

- I ferskvaren: En gjengangerkunde som hver gang krevde å få skjært opp ny pølse. Det hadde ingen betydning om pølsen i disken var helt nyskjært. Jeg skal forstå at alle ønsker nyskjærte varer, men det ble litt humor i det. Særlig når kunden skulle ha tre - fire skiver av hvert slag, og en mengde forskjellige pølser. Måtte jo møte han med et smil, men særlig populær var han ikke.

- En eldre dame. Butikken var i ferd med å stenge da hun kom ruslende mot ferskvarene. Hun ble gjort oppmerksom på at butikken skulle stenge, men hun "skulle jo bare ha litt". Javel, så satte det igang. Hm..jeg vil ha tre pølseskiver av det slaget, en bit av den posteien..osv osv. Så ropte en i kassene at butikken ville stenge og spurte om det var flere kunder igjen. Hun snudde seg rolig og svarte "Ja, jeg er her". Så snudde hun seg igjen og fortsatte å bestille. Respekt for andres tid ja...

Morsomme minner..he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en raring i dag.

Kunde: Du trenger ikke legge på dem momsen.

Jeg: Skal det til Svalbard? Hvis ikke så må vi ha momsen med.

Kunde: Nei, men jeg trenger ikke moms på dette..

Eh.... Jeg viste ikke at man kunne velge.....

Og på slutten av samtalen, så ble hun småsur, og skulle anmelde oss til forbrukerrådet, siden vi oppgav priser uten moms, noe som ikke er lov til privatsalg.

Jeg prøvde og få henne til å forstå at vi handler med kommuner og STORE firmaer, og i grunn kun til dem, og at hun hadde klart å finne vår nettside, og syntes det var smart å handle julegaver der, ikke var vår skyld.

Men som ekstraservice, skulle hun få lov til å handle alikevel, men det ønsket hun ikke siden vi ga dårlig service og belastet HENNE for momsen.. Og i tillegg var frekke nok til å kreve moms av fraktutgiftene....

At jeg fortelte henne at mitt firma ikke lager Norges lover, og moms på frakt er lovpålagt, ville hun ikke høre på, vi var sleipe OG griske, og jeg burde skamme meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Har ei venninne som jobber i fotobutikk, og en gang ble skjelt huden full fordi hun hadde "Fremkalt filmen skjevt" i følge kunden. I realiteten var det jo en uvettig fotograf som ikke hadde fått med hodet på noen av bildene, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som jobber i fotobutikk, og en gang ble skjelt huden full fordi hun hadde "Fremkalt filmen skjevt" i følge kunden. I realiteten var det jo en uvettig fotograf som ikke hadde fått med hodet på noen av bildene, haha :)

Hihihi!

Minnet meg om noe jeg har lest før på notalwaysright.com:

http://notalwaysright.com/a-heady-proposition/1226

(den er faktisk veldig søt)

http://notalwaysright.com/must-be-one-of-t...al-cameras/1332

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: De var jo helt fantastisk bra! Ser for meg at jeg kan bruke litt tid på den siden der.

Ja oi, det var kanskje slemt å poste link... Man blir nemlig litt avhengig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig den beste tråden på forumet! Kjenner meg igjen i utrolig masse her, og jeg synes virkelig de fleste her ha en gudegitt tålmodighet.

Jeg er ikke fullt så tålmodig selv da.. Når kunder kommer med de typiske teite kommentarene er det ikke alltid jeg klare å holde kjeft.

Det var en dame for litt siden som plutselig fant ut at hun skulle inn å kikke mer etter hun hadde betalt, og ville jo såklart sette varene fra seg hos meg. Noe som er helt greit, men de kan jo ikke stå på disken, for da får jo ikke de andre kundene plass til sine ting. De kan heller ikke stå i den andre kassen, for der kommer snart min kollega. De kan ikke stå foran meg heller, for jeg må faktisk få bevege meg. Det at hun ikke får sette de fra seg der hun ville oppfatter hun jo som utrolig dårlig service. Alt dette mens køen blir lengre å lengre for hun aldri blir ferdig. Om jeg bare hadde kommet til ordet hadde jeg fortalt henne hvor de kunne stå. Når jeg endelig kommer til høres sikkert tonefallet litt oppgitt ut. Det oppfatter hun og skriker ut så hele køen skal høre; "Du må ikke være så utålmodig med kundene dine!" Da smalt det litt innvendig for meg, så jeg svarte like høyt; "Jeg er vanligvis ikke utålmodig med kundene mine, de fleste er jo veldig greie!"

Så var det de fordømte posene da..

Først kom det en dame i kassen og skulle betale. Jeg spør som vanlig om hun vil ha pose.

Hun: Hvor mye koster en pose da?

Jeg: x kroner.

Hun: At det går ann..

Jeg: Om det ikke er overlevbart er det jo bare å ta med seg en pose da.

Hun: Ja, det er nå så, men jeg synes det er SMÅLIG å ta betalt for posene. (Sagt på en måte som impliserte at jeg var smålig og jeg ene og alene hadde bestemt at posene skulle koste penger). Så får jeg et sånt idiotisk, selvrettferdig flir etterpå.

Jeg: *klikk* Vet du hva? Jeg kan ikke tenke meg noe som er mer fånyttig enn å klage på posesalg til butikkpersonalet. Vi har nemlig INGENTING vi skulle ha sagt i den sammenheng. Om du synes det er smålig så ring konsernsjefen og si det til han, for han kan faktisk gjøre noe med det. *flire tilbake* (Snakket selvfølgelig i vennlig servicetonefall, da det gjør mye mer inntrykk enn å hisse seg opp).

Samme dagen kom det to damer sammen i kassen og skulle betale. Jeg spør om de vil ha pose, og da begynner den ene å snakke rett over hodet på meg til den andre.

1: Vet du hva jeg leste i avisen?! At butikkjedene konkurrerer internt om hvem som selger mest poser, det er derfor de er så aggressive på posesalg!

2: Nei, MENER du det, er det virkelig sant?! Så utspekulert!

Jeg: *bryte inn* Jah, på slutten av hver mnd regnes det ut hvilken person i hvilken butikk som har solgt mest poser. Premien er overskuddet fra posesalget, og det går til en skikkelig fylletur for alle ansatte i butikken, og den som har solgt mest poser går hjem med de kontantene som vi evt. ikke har klart å drukket opp. Det er derfor vi er så aggressive på posesalg.

1&2: :sjokkert::sjokkert:

Jeg: :nigo:

Så kom jeg på en liten observasjon bare. Et ektepar hadde betalt for seg. De hadde masse varer som lå på disken og jeg hadde lagt fram poser til de. Damen ville inn og se litt til, og jeg snudde ryggen til for å fortsette med det jeg holdt på med. Og mannen bare står der.. Det hadde jo vert normalt å pakke ned etter seg...eller? Så ser jeg andre kunder begynner å nærme seg kassen. Fremdeles bare står han der og ser på varene.. Jeg blir så irritert at jeg begynner å pakke nedi for ham for at han skal skjønne poenget. Allikevel bare står han der! Det kommer folk til kassen og jeg sier demonstrativt at jeg bare må pakken nedi hans varer så jeg får plass til deres på disken. Til slutt har jeg linet opp tre fulle poser på en bitteliten disk, og jeg må faktisk spørre han direkte om han kan flytte de før han skjønner tegningen. Da er du virkelig bra sløv..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kom på ein episode frå apoteket eg jobbar i av og til, denne syns eg var regelrett slem:

Ei dame skal hente nokre medisinar som skulle ha vore laga til i løpet av dagen. Av ein eller annan grunn har dette ikkje vorte gjort, slik at han laga det til mens ho stod der. Og dama kjefta han huda full om kor dårleg det var av det dumme kvinnfolket ho hadde gitt resepten til tidlegare på dagen, å ikkje lage til medisinane hennar, og ho var så sint! Eg stod i sjølvvalskassa(der du ikkje treng resept), så eg høyrte ikkje alt som vart sagt, men av og til måtte eg forbi dei to på veg til lageret for å hente noko der, så eg høyrte litt her og litt der. Han fortalte etterpå at han merka at ho var full, det stinka alkohol av henne når ho prata. Mannen hennar stod litt ved sidan av og sa ikkje stort, det såg ut som om han var flau over oppførselen hennar.

Greitt nok at ho har grunn til å reagere på at resepten ikkje var laga til i løpet av dagen, men det får då vere måte på, syns eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassikeren på sommerjobben min er kunder som kommer og spør "Jobber du her?" og venter på svar, mens jeg står der i rød og grønn uniform med diger logo på brystet. En gang svarte jeg nei, og da bare gikk damen bort og fant noen andre :D haha

Jeg har alltid blitt snakket til i butikker jeg ikke har jobbet i :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WildRider

Jeg jobber ikke i butikk, men i dag så jeg noe jeg bare må nevne.

Jeg stod i køen og ventet på min tur, damen forran meg kjøpte 25 bokser kattemat, det var så mange at ja jeg måtte telle. Så stappet hun så mange hun fikk ned i en pose, og fordelte resten av boksene på pose nr 2. Jenta i kassa spurte blidt om hun ikke skulle ha en pose til, men da svarte damen surt tilbake at en krone er penger det også, så hun skulle klare seg. Hun hadde ikke før kommet seg 5 skritt fra kassa da den ene posen røyk så det sang etter og alle boksene rullet over gulvet. Hun begynte å kjefte og rope og beskyldte jenta i kassa for å ha solgt henne en defekt pose, og hun nektet å høre på noe annet. Tror alle ble rent sjokkerte bortsett fra jenta i kassa som etter 5 min med kjefting begynte å gråte. Det var omtrent da securitas hadde fått med seg oppstyret og kom og tok en prat med damen. Syns virkelig synd på jenta i kassa og rakte henne en pakke med servietter jeg hadde i lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod i køen og ventet på min tur, damen forran meg kjøpte 25 bokser kattemat, det var så mange at ja jeg måtte telle. Så stappet hun så mange hun fikk ned i en pose, og fordelte resten av boksene på pose nr 2. Jenta i kassa spurte blidt om hun ikke skulle ha en pose til, men da svarte damen surt tilbake at en krone er penger det også, så hun skulle klare seg. Hun hadde ikke før kommet seg 5 skritt fra kassa da den ene posen røyk så det sang etter og alle boksene rullet over gulvet. Hun begynte å kjefte og rope og beskyldte jenta i kassa for å ha solgt henne en defekt pose, og hun nektet å høre på noe annet. Tror alle ble rent sjokkerte bortsett fra jenta i kassa som etter 5 min med kjefting begynte å gråte. Det var omtrent da securitas hadde fått med seg oppstyret og kom og tok en prat med damen. Syns virkelig synd på jenta i kassa og rakte henne en pakke med servietter jeg hadde i lomma.

:hakeslepp: At det går an!

Eg kom forresten på ein ting til: "Jo, og så ein pakke med sånne eingongsvedkubbar". Eingongsvedkubbar?! :klø:

Edit: Og ein ting til; når folk skal ha røyk, cigarillos, etc, og seier berre "To sånne (farge på det dei skal ha)" samtidig som dei peikar i den retninga tingen ligg i. Er det så vanskeleg å seie "Bellmann", "Cafe Creme", "20 Petterøes", eller kva det no måtte vere, når du har røyka det der i sikkert alle dei år?

Endret av Ejala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hakeslepp: At det går an!

Eg kom forresten på ein ting til: "Jo, og så ein pakke med sånne eingongsvedkubbar". Eingongsvedkubbar?! :klø:

Edit: Og ein ting til; når folk skal ha røyk, cigarillos, etc, og seier berre "To sånne (farge på det dei skal ha)" samtidig som dei peikar i den retninga tingen ligg i. Er det så vanskeleg å seie "Bellmann", "Cafe Creme", "20 Petterøes", eller kva det no måtte vere, når du har røyka det der i sikkert alle dei år?

Eingongsvedkubbar ja. :skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben

Jeg husker da jeg jobbet på europris for noen år siden., Da det var en kunde eldre mann som virkelig gikk meg på nervene.

Dette var rundt jule tider. Og denne mannen skulle ha noe julepynt ikke noe galt i det. Men han skulle ha noe som hang i vinduet som var butikk pynt. En sånn krans man henger på døra. Men de vi hadde så ikke slik ut da jeg viste han de vi hadde ble han ganske sur og begynte å gnåle at han skulle ha slik som den som var i vinduet. Jeg prøvde og forklare at det var pynt til butikken ikke noe vi solgte. Og at de kransene som lå der var de eneste vi solgte. Han sto å skjelte meg ut i kanskje 10 minutter. Til slutt gikk jeg faktisk og hentet en øks og sa at jeg ga han 10 sekunders forsprang.

Når jeg tenker meg om så var det kanskje litt dumt av meg å true han med en øks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, glemmer aldri den svensken som ble så sint på meg da jeg ikke kunne gi ham noe annet enn 20- og 10-kroner i veksel. Husker ikke hvor mye det var, men si en 6-7 mynter eller så? Uansett, jeg beklaget at vi ikke hadde sedler, og smilte vennlig mot kunden. Da så han på meg sånn skikkelig sint, heiv pengene i disken så myntene føykt oppetter veggene og sa: "det er vel for fan inte penger", eller noe i den duren. Nesten så jeg tilkalte vekter'n da altså.(..) Ba mannen om å plukke opp etter seg, men det var ingen god følelse jeg fikk etter den episoden. De andre kundene i butikken var helt sjokkert, og hun ene kom bort til meg og spurte om det gikk bra. Heldigvis er de fleste kunder hyggelige. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...