milla-mor Skrevet 24. mai 2008 #781 Del Skrevet 24. mai 2008 Og så var det kunden som plystra på meg som slik som man plystrer på når en hund skal komme. For at jeg skulle komme raskere til han?!... Man plystrer bare ikke på mennesker slik! Snart blir det en tråd om alle de gode kommentarene vi kommer med til kundene! (som om vi har "lov" til å være like frekk tilbake. I wish...). Ja, jeg òg fikk høre mange rare plystrelåter når jeg jobbet i parfymeri. Og den gode gamle "Hepp, hepp!" for at jeg skulle forte meg bort til dem... Første gangen jeg hørte dèt, bråstanset jeg og måpte til dama. Virkelig?? Hepp, HEPP?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gir Skrevet 24. mai 2008 #782 Del Skrevet 24. mai 2008 Kommentarer fra kundesenteret (til et teleselskap): Kunde: Jeg får ikke ringt ut, damen i røret sier at det ikke er mer penger igjen, enda jeg har ladet opp telefonen. Jeg: Kan jeg få nummert på kortet du fylte opp med, så skal jeg sjekke om påfyllingen gikk i orden. Kunde: Kort? Jeg: Ja, kontantkortet du fylte på telefonen med... Kunde: Nei, jeg har fylt den på i stikkontakten jeg! Og en annen klassiker: Kunde: F*** i H**** jævla (navnet på operatøren)! Her har jeg vært kunde i 10 år (teleselskapet har eksistert i ca 7), så kjøper jeg ny telefon og så stenger dere abonnementet mitt!!!!! Jeg: Nei, abonnementet ditt er åpent det, og alt ser ut til å være i orden? Kunde: Hvorfor er skjermen på telefonen min helt svart da? Jeg: Har du skrudd på telefonen? Kunde: Ja, men da skrur dere den av igjen med en gang! Jeg: har du prøvd å sette i laderen da? Kunde: Laderen? Jeg: Ja, telefonen må jo lades opp? Kunde: Å... (setter i laderen og skrur på). Jeg: fungerer det nå? Kunde: Ja, nå fungerer alt som det skal, men dere kunne jo sagt fra om dette da, så jeg hadde slippet å stå i kø for å snakke med dere! Komme seg til jobb: 20kr Ringe kundesenteret: 4kr Slike kommentarer fra kundene: Ubetalelig 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 25. mai 2008 #783 Del Skrevet 25. mai 2008 Å herre, jeg har sittet og flirt meg gjennom FØRTI sider med dumme kunder, og jeg har ledd godt og lenge et par ganger! (den aller beste var jo Leo som rett og slett ikke hadde tid til å bli slått ihjel!) Har noen gullkorn selv, kommer med dem i morgen, nå er det leggetid ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 29. mai 2008 #784 Del Skrevet 29. mai 2008 Har noen gullkorn selv, kommer med dem i morgen, nå er det leggetid ^^ Grafica liker å sove lenge..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 29. mai 2008 #785 Del Skrevet 29. mai 2008 Grafica har vært uten internett fordi hun har vært på visninger i telemark et par dager! (fikk jaggu superfin leilighet og) Så, et par av mine festlige. Eller, la oss begynne med en mindre festlig... Jobba på en Mega. Vi var to jenter i kassa den kvelden, jeg og ei kjempesøt og trivelig norsk-pakistansk jente som jeg nå kaller Maya. Vi satt med ansiktet mot hverandre. Jeg hadde en kunde, hun var ledig. Det kommer en dame som er på full fart mot Maya, men med nesa nedi handlekurven. Hu gjør seg klar til å begynne å legge på båndet, og Maya hilser med et blidt "Hei!" Dama ser opp på Maya, snur på flekken og går til min kasse. Jeg ser alt sammen. "Jeg er opptatt," sier jeg til damen, "men Maya har ingen kunder, gå dit du". Nei, hun kunne godt vente hun. "Gå til den andre kassen", sier jeg, "jeg skal ha pause når jeg er ferdig med denne herremannen". Nei nei, hun skulle bare ha et par småting, kunne jeg ikke ta dem da? Jeg eksploderte på kjerringa og sa at slike folk ville ikke vi ha som kunder, rasisme var det nulltoleranse for, og vi ville ikke se henne igjen. Hun hiver handlekurven mot kassa til Maya og stormer avgårde. Vi så henne aldri igjen. Og den butikken kjørte nulltoleranse mot rasisme siden det var 50% ansatte av annen etnisk opprinnelse. Ellers er sure kunder alltid like festlig. Jeg har opplevd å bli skjelt ut for at panteautomaten var full, og jeg hadde VÆRSÅGOD å gå og tømme den, selv om det sto tjue mennesker i kø bak damen. Jeg påpeker dette, og hun sier "Ja, du er jo så treig med å få gjort ting, er ikke rart i køen blir lang da!!!!" Hun hadde stått og spydd galle i sånn ti minutter eller noe... :himle: Den aller beste var når jeg var på opplæring på en stor Smart Club-butikk. Det var mye folk og hektisk. På brystet hadde jeg fint "under opplæring" skilt, samt at det stod et skilt på kassa. En kunde var møkkasur og klagde til meg over alt som var galt i butikken og alt jeg gjorde galt, påpekte hver minste ting, dobbeltsjekka at jeg slo alt inn riktig og bla bla. Til slutt begynte han å skjelle meg ut. "Du er så forbanna treig idag, blir du betalt for å kaste bort tida mi? Jeg har sagt til deg før at du er ALT for treig, og jeg er drittlei! Hvorfor stiller du deg alltid i den eneste kassa som tar kontanter? Det er fordi jeg betaler med kontanter er det ikke! Du gjør dette for å være jævlig mot meg!" osv osv. Når han er ferdig, smiler jeg stort til ham, peker på skiltet jeg har på brystet og sier "Hei, det er første dagen min idag". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 30. mai 2008 #786 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Det kom en dame inn i 50-åra og kjøpte en is og sa: "og så skal jeg ha et ringekort for Nokia!" "Det er operatøren som du trenger ringekort til, og de går på alle typer mobiler. Vi har netcom og telenor, bruker du noen av de operatørene?" spurte jeg henne. Damen så ut som et spørsmålstegn og avslutta med "jeg tar bare denne isen jeg, siden dere ikke har ringekort for Nokia!" Endret 30. mai 2008 av Tnita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. mai 2008 #787 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Kunden: Har dere en SFO-ordning her? Jeg: hm? Kunden: Ja, om dere har SFO-ordning? Jeg: Nei? Hva mener du? Kunden: Jeg ser bare så mange unger som løper rundt i butikken og leker med lekene og ligger i sengene, så jeg lurer bare på om dere har SFO-ordning.. Jeg: Åja..Eh...nei..Det har vi ikke... Jeg jobber på en møbelbutikk...... ?????????? Endret 3. desember 2008 av Teriyaki 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 30. mai 2008 #788 Del Skrevet 30. mai 2008 Til slutt begynte han å skjelle meg ut. "Du er så forbanna treig idag, blir du betalt for å kaste bort tida mi? Jeg har sagt til deg før at du er ALT for treig, og jeg er drittlei! Hvorfor stiller du deg alltid i den eneste kassa som tar kontanter? Det er fordi jeg betaler med kontanter er det ikke! Du gjør dette for å være jævlig mot meg!" osv osv. Når han er ferdig, smiler jeg stort til ham, peker på skiltet jeg har på brystet og sier "Hei, det er første dagen min idag". Og hva sa han da? Hørtes ut som om denne kunden hadde forfølgelsesvanvidd. De fins også i virkeligheten, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 30. mai 2008 #789 Del Skrevet 30. mai 2008 Han blei så satt at han bare sto og måpte, så jeg pakket varene hans i poser for ham og ga de til ham (fordi jeg trengte plassen til neste kunde). Og så bare gikk han Antagelig tok han meg for å være en av de andre jentene. Noe som også er sært, siden jeg var den eneste "lyshudede" jenta med sort hår, og hvertfall den eneste med ganske alternativ/gothisk hårsveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amare Skrevet 2. oktober 2008 #790 Del Skrevet 2. oktober 2008 Og - "Er du SIKKER på at du ikke har flere på lager?" jamen den kan jeg faltisk skjønne! det er noen ganger vi butikkansatte sier den er utsolgt-nei vent litt det kan hende vi har den bak. vent litt... så har vi trylla fram varen for dem.. eller om det er noe som vi har stående på lager fordi det ikke var plass i butikk, og vi da sier ja vi kan gå å hente det vi.. (på noen FÅ varer) men det er nok det for at kunden forventer det hver gang noe er tomt=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. oktober 2008 #791 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg jobbet en periode i en delikatessebutikk med eget kjøttskjærer/pølsemakeri og i elgjakten parterte vi ofte elger for kunder. En morgen jeg sto og pakket varer til butikken kommer det en kunde og lurer på om jeg kan hjelpe han med å få inn en elg. Jeg svarer at jeg selfølgelig kan det. Tar med meg en tralle og følger etter kunden. Da vi kommer ut til bilen hans, ligger hele elgen på en tilhenger og mannen spør kjekt: Kan du løfte den over du? Jeg har på meg jobbklær og ønsker ikke å bli møkkete..... Haloooooo en elg veier mye, og jeg er en jente som er 168 cm på strømpelessen og veier 53 kg.... Jeg jobbet også på en lunsjrestaurant for noen år siden og en dag kommer det en kunde å insisterer på å snakke med sjefen, jeg forklarte at hun var opptatt og var å treffe senere på dagen men kanskje jeg kunne hjelpe? Men hun ga seg ikke og regelrett krevde at jeg hentet henne, etter mye om og men gjorde jeg da det. Trenger ikke å si at hun ble vel ikke akkurat fornøyd med forstyrrelsen, og saken ble vel ikke noe bedre av at det som var så viktig for kunden å spørre om var om hun kunne røyke på det bordtet hun satt på, om hun evt kunne få et askebeger...... Og dette er fra en gang jeg selv skulle handle. Det var kommet en ny bu/vong som solgte baktepoteter og kun det i byen jeg bor. Og etter en kveld på byen fant jeg om en venn ut at vi skulle teste dette. Vi sto lenge i kø og da det endelig var vår tur spurte mannen bak disken: Hva skal der være??? Øøhh en baktpotet kanskje..... Utover dette er det mange episoder jeg har enten trukket på smilebåndet av eller blitt ganske så provosert av kunder. Men en liten ettertanke til dere i serviceyrkene: Det er kundene dere lever av, og de skal få lov til å være kritiske og kreve god service. Husk det er ingen som har tvinget dere til å jobbe akkurat der du jobber..... Men personlig sjikane skal dere aldri godta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #792 Del Skrevet 6. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UpDown Skrevet 13. november 2008 #793 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Kanskje litt offtopic , men jeg syns det var så morsomt at jeg måtte ha det med :D Gamle folk klager på alt! Jeg var på et offentlig bad sammen med klassen min en gang. Jeg og de fleste venninnene mine hadde bikini på når vi dusjet , da noen gamle damer klagde på det (forståelig nok) tok av bikinien og vasket oss uten før vi gikk ut å badet i bassenget. Da vi kom inn igjen var det fullt av gamle damer som hvisket og tisket om at vi dusjet med bikini på. Til slutt kom det en dame frem som nettopp hadde badet (uten bikinioverdel....) og begynte å kjefte på oss. Da vi hadde forklart at vi tok av bikinien av etter at de hadde kommentert det osv... Så begynte hun å klage over at vi skiftet med håndklær rundt oss! Hun og de andre damene slengte spydige kommentarer til oss og spurte om hva vi gjør i gymtimen , om vi dusjet med klærne på da. Jeg og de andre jentene så best i og ikke klage så mye tilbake... Men etter på før vi skulle gå tilbake til skolen gikk denne damen bort til læreren vår og begynte å skjelle oss ut om at vi skiftet med håndklærne våre foran oss og blablabla. Da læreren vår sa at han syntes ikke at hun burde være et dårlig forbilde å skjelle ut en annen voksen mens elevene så på ,da snøftet hun og gikk bort for å klage på en annen lærer. Jeg skjønner jo at de ble sure for at vi dusjet med bikiniene på men vi hadde jo beklaget oss jo og ingenting frekt til dem , så allikevel forsatte de å skjelle oss ut! Endret 13. november 2008 av UpDown 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #794 Del Skrevet 13. november 2008 En voksen mann ringer angående en regning: Hva er moms? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsC Skrevet 13. november 2008 #795 Del Skrevet 13. november 2008 Hadde for mange år siden jobb i en knøttliten gullsmedbutikk. En av gjengangerne, en mor som ofte hadde med seg jenta si på 5-6 år, kom stadig innom å kjøpte gulløredobber for så å bytte de igjen noen dager senere. Standard prosedyre var at dette byttet vi ikke så lenge det var brukt, men vi hadde ikke noe bevis for at øredobbene ble brukt inntil damen kom innom butikken for å bytte det siste kjøpet hvor øredobbene satt på jentungen og moren tok de fysisk av i butikken. Da vi ikke ville la moren bytte øredobbene fordi de var brukte, kom hun med kommentaren om at hun skulle sende TV2 hjelper deg etter butikken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. november 2008 #796 Del Skrevet 13. november 2008 For en fantastisk tråd!!! Ler så jeg griner! Jeg jobbet i butikk en stund selv, og jeg har da endel historier på lager. Men jeg snur litt på flisa jeg, og forteller om en dum ting en butikkansatt gjorde: Denne personen var ganske ny, og jobbet ikke så ofte. Utrolig koselig og hyggelig, smilte masse og var trivelig å prate med...men hadde ikke et gram med kundeservice! Kunne ofte sitte i kassa og spise kebab (!!!), snakke i telefonen og slikt. Dette skjedde en kveld det var få kunder i butikken, og bare oss to på jobb. Han satt i kassa, jeg gjorde andre ting. Da det kom en dame med en handlekurv med topp på, satt jeg meg i den andre kassa for at det ikke skulle bli kø. Denne personen presterer da å sende alle kundens varer ned i samme "rom", og bruker bare en side av båndet nedenfor, ville ikke legge noen av varene på andre siden av romdeleren. Så det blir jo en kjempehaug med varer, og han legger ikke til side ting som lett går i stykker. I tillegg lar han båndet gå hele tiden, slik at ting blir trykket sammen. Kunden, en koselig voksen dame som handlet der ofte, ser litt forvirret ut, men betaler uten å kommentere. Men da hun begynner å pakke, er det flere ting som har gått i stykker. Blant annet en melpose, og det ligger MYE mel på båndet. Min medarbeider presterer da å hente teipen (!) og teipe igjen sprekken i posen! Når kunden kommenterer at ting er ødelagt sier han kjekt "kan'ke åpne to kasser vettu, det har vi'kke tid til". Er det mulig å havne så totalt i feil jobb...? Det hører med til historien at jeg løp etter kunden og gav henne to nye melposer og et tonn med unnskyldninger, og at han fikk en grundig kommentar av meg etter at vi stengte. Fy søren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. november 2008 #797 Del Skrevet 13. november 2008 Åh, kom på en til! Jeg har en venninne som jobbet på ferskvareavdelinga på Meny. De byttet uniformer mens hun jobbet der, og fikk blant annet sånne svarte hatter. En morgen hadde en av de faste kundene kommet inn - en liten, gammel dame. Hun hadde sett uniformene, blitt veldig forskrekket og stotret frem: "har....har.... .........har Meny blitt MUSLIMSK?" Venninna mi som stod og pakket svinekoteletter kunne jo ikke annet enn å le 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorunn84 Skrevet 13. november 2008 #798 Del Skrevet 13. november 2008 Må få sei noko eg og! No har eg ledd og kost meg med mange sider Etter halvanna år som ekstrahjelp på polet har eg opplevd ein del artige historiar. Har jo ein del klassiske: "Åååå du veit den gooode vinen, veeldig god. Va hjå ei venninnna i går og då smakte eg den vinene. Den va so god sjønna du...." "Har de den vinen med skeiv tut.." "Har DU peiling på vin?" "Har du smakt denne??" Har du smakt alt eller? Ja for du har vel det?? "Eg vil ha ein vin som ikkje er sur...." (Rødvin..) "Viss eg ikkje lika vinen kjem eg tilbake og klaga..." Opplevde ein gang at det kom ein eldre herre inn og skulla har Soft and Comfort. Eg stussa litt på det, og lurte på om det var skyllemiddel han skulle ha. Det viste seg hat han meinte Southern Comfort. Har mange som ikkje vil ha kviteringa, men ber eg lagra den i arkivet. Og ofta når eg spør om dei vil ha kviteringa får eg eit flåsete svar som: "Høhø, får vel ikkje skriva dette av på skattet... " Og det klassiske spørsmålet: "Ja eg får vel kvantumsrabatt??" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Issy Skrevet 18. november 2008 #799 Del Skrevet 18. november 2008 Ja, man hører mye når man jobber i databransjen... jeg skjønner jo at ikke alle har like god peiling på data, men noen ganger har jeg måttet mute microfonen min så kundene som ringer ikke skal høre at jeg dævver. Det er uansett utrolig morsomt når folk ringer og pcn er død! Ja, har du sjekket strømledningene ? og har du sjekka om kabelen fra pcn til skjermen er ordentlig i ? etter mye om og men med forklaring om hvordan kablene ser ut ... " Er det den som er til harddisken?" --- Det er nemlig har at jeg får latterbrøl... Harddisken er jo IKKE pc`n men et komponent akkurat som 100 andre komponenter inne i PCn! =) hahaha. Morsomt, men også litt søtt da Hvis det har ringt noen som oppfører seg som frekke idioter og sier "harddisken" istedet for pcn, så har jeg sagt at det heter ikke harddisk, men pc. til vanlige koselige kunder jatter jeg bare med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #800 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg jobber i en butikk som selger hovedsaklig DYRT kvalitetsutstyr til hest. Altså ikke billige greier kan man si. En dag kommer det inn en fyr. Jeg spør ham selvsagt blidt og smilende om han trenger hjelp, han vifter meg litt vekk og sier han bare skal se. Så ok, jeg lar ham se rundt. Etter 20 min kommer han bort til meg og spør om jeg kan hjelpe ham med å velge ridepisk. Jeg spør om han trenger den til en spesiell gren, sprang, dressur eller bare tur mens jeg viser frem de forskjellige vi har. Han sier litt uvitende at den bare skal få fart på sakene, men den må være merkbar og av kvalitet som holder en stund. Jeg ber ham forklare litt nærmere hva han skal bruke den til, så jeg vet om han trenger en lang, kort, tynn ende eller bred ende på den. Etter 10 min med frem og tilbake lener han seg mot meg og sier: "Mellom oss sagt, jeg trenger den til å få skikk på kona mi......... så kan du anbefale en?" Jeg anbefalte en lang dressurpisk for å få ende på saken og sendte ham fort hjem, dæven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå