Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest hyggelig

Jeg satt i kassa på en matbutikk forrige sommer, og klarte dessverre ved en feiltagelse (gammel vane å slå inn pose liksom) å slå inn en pose selv om vedkommede ikke ba om det.. selvfølgelig oppdaga kunden det, og hisset seg voldsomt opp og kom med høyrøstede beskyldninger om at jeg måtte bare ikke tro at han ikke skjønte det, så dum var han da ikke.

- skjønte hva da, tenkte jeg..

jeg fikk svar før jeg rakk å tenke særlig mer på det.

han la ut i det vide og det brede om at jeg nok gjorde det samme med hver kunde, og på den måten svindlet til meg "hundrevis av kroner"...

eh, ja.... gjøre seg til tyv og underslag og det som verre er for en ussel 50 øring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nok ikke opplevd så mye morsomt som andre her, men slutter aldri å bli overrasket over hva folk tror du vet når du jobber på en serviceinstitusjon...

Jeg jobbet på bibliotek en liten stund og en dag kom en student med sstrømregninga si og lurte på om hun skulle fylle inn de røde tallene også.

Og når jeg jobbet på kafe/pub så var det ganske mange som var overrasket over at jeg ikke kunne togtidene (stasjonen var på andre siden av elva) eller busstidene for div ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo!!!

Jeg kom på da jeg jobbet i musikkforetning, der man ikke solgte gitarer eller gitarstrenger, var mer korpsinstrumenter og slikt. Folk kunne gjerne ringe og slikt og spørre, og de fleste forstod såpass, men det hendte av og til at jeg (som da var 14) måtte diskutere med voksne mennesker som ikke forstod det jeg sa på telefonen. Og sjefen i denne butikken har en gitar som står på bakrommet. Kundene ser den og sier at vi jo selger gitarer.

Jeg: "Neeei, det gjør vi ikke. Sjefen her er musiker, og spiller gitar".

De: "Jammen da skal jeg ha den gitaren da!"

Jeg: "Neeeei, det kan du ikke, den skal nemlig han ha. Men hvis du reiser 300 m ned i gata, der og der, så kommer du til en butikk der de selger gitarer."

De: "erru frekk eller?"

Den diskusjonen har gått ganske ofte den, jeg er så høflig som bare det, og denne butikken er relativt liten, så man kan nesten se inn i bakrommet der.. *ler*

og i nyere tid tror folk at jeg jobber i den lokale matvarebutikken:

Om ettermiddagen handler jeg gjerne, og jeg har gjerne hettegenser og shorts på, og i den butikken jeg handler i, er uniformene grønne, kortermede skjorter og lange bukser.. Selv har jeg opplevd flere ganger at mennesker spør meg om ditt og datt, som man gjerne spør ansatte om.. Jeg må pent beklage at jeg ikke jobber i butikken og er usikker, og jeg beklager at jeg ikke kan hjelpe dem. Av og til får jeg et stygt blikk, som om jeg var frekk nok til å leke som jeg jobbet der (bærer handlekurv og er så absolutt ikke kledd som de ansatte), andre ganger ler de bare av seg selv.

Endret av Liisemoj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i 4år på ett sted som solgte diverse kioskvarer,slush og varm mat.

Jeg jobbet på en lørdag så det var masse folk der hele tiden.

Så kommer det en rasende dame på sikkert 40år bort til meg i kassen å sier at hun har betalt for fem slush men enda ikke fått de!

Jeg sa at jeg har ikke tatt i mot noe betaling for noen slush,å spurte om hun visste hvem av de andre hun hadde betalt til.

Hun påstår at det var jeg som tok i mot pengene,noe jeg vet at ikke stemmer i og med at slushmaskinen var ødelagt før på dagen.

Å hun forlanget å få de fem slushene hun påsto hun hadde betalt.

Jeg sier at jeg dessverre ikke kan gi hun noe så lenge ingen har motatt betaling fra hun.

Da blir hun rasende og begynner å diskutere og rope så høyt at andre kunder begynner å reagere.

Da kommer sjefen min bort å spør hva som er problemet,å jeg forklarer hva som er saken.

Han ber meg bare gi kunden det hun påstår hun har betalt så det ikke blir mer bråk..

Er provoserende å se at folk som lyver sånn som hun skal få ting gratis bare fordi de lager litt bråk!

Men er vel sånn det må være når jeg jobber i ett serviceyrke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med en ganske pinlig historie.

Min far er skotte og snakker da litt grautete norsk :-) I tillegg etter en tidligere karriere i det britiske forsvaret og mange år som jakt og skyteinstruktør er hørselen hans i stor grad redusert.

Dette skjedde for sikkert 10 år siden, jeg var ca. 15-16 år gammel.

Han ville spandere MacDonaldsmat på meg, så vi tok turen innom en Drive-In. Personen som snakket i "boksen" var av såkalt utenlandsk opprinnelse, og snakket faktisk veldig dårlig norsk. Og kvaliteten på lyden fra disse boksene er jo ikke akkurat den beste.

Så når min far på sin graut-norsk skulle bestille, forstod denne personen som tok imot bestillingen ikke hva han sa. Og med sin dårlige hørsel, kunne ikke min far høre hva stemmen fra boksen sa.

Skotter er jo kjent for sitt temperament, så etter mye frem og tilbake røk alle sikringene hos min far.. Han gikk ut av bilen, stakk ansiktet helt inntil boksen og brølte "READ MY LIPS YOU F***ING BITCH!!"

Jeg bare sank sammen i passasjersetet, og ville helst at vi bare kjørte ut, og droppa hele maten..

(kan legge til at det var mange biler bak i køen, samt flere personer som stod på parkeringsplassen like ved)

Men min far skulle ha mat han, så det endte opp med at han kjørte frem til luka der man vanligvis betaler, hvor han først bjeffa ifra seg til den stakkars kvisete fjortissen som stod der, før han bestillte maten.

Neste gang måtte jeg lene meg over på førersiden og bestille maten :-)

:hoho: Fantastisk!

Jeg har jobbet på et gamlehjem, og det har vært mange gullkorn, haha.

Jeg rydder av bordet etter et måltid.

Pasient: Ja, det er rart med det der...

Jeg: Hva da?

Pasient: Sånne som deg. Rett inn fra gata og inn her.

Et annet tilfelle:

Pasient: Har du gredd håret ditt i dag?

Jeg: Jada

Pasient: Du ser helt fæl ut! At du kan møte opp på en arbeidsplass sånn.

Og standarden:

Vi ser på tv.

Pasient: Hvor er det denne fotballkampen blir spilt?

Jeg: I England

Pasient: Åja. Jeg har vært i England før jeg.

Jeg: Jasså du, hvordan var det i England da?

Pasient: I England? Er det der fotballkampen spilles?

Jeg: Ja, det er i England...

Pasient: Åja, der har jeg vært før.

and it goes on and on and on...

hihi, men de er så søte!

:ler:

-Jeg skal ha en strømpebukse i str small (Hun må ha veid over hundre kilo)

-Hmm... De fleste er ganske små i str. Jeg tror du bør gå opp et par hakk...?

-Jaha, hvilken str bruker du?

-Eh... Small.

-Ja, vi er vel ca like store. Du er jo ganske bred over baken. Gi meg small, du.

:hoho: Hva sier man da? "Takk?"

Jeg jobbet på en matvarebutikk en stund tilbake, og en gang kom det en dame og spurte om jeg jobbet der. Jeg har på meg uformelige klær hvor logoen pryder så og si hele uniformen, hvorpå jeg svarer: "Nei, jeg liker bare disse klærne, jeg." Dama virket verken sint eller fornærmet, sa "Åjaa!" og gikk sin vei.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Haha, har flira og ledd høyt for meg selv lenge nå! :skratte:

Jobbet i sportsbutikk i mange år, startet da jeg var 15, og har lært at "også ugress er blomster i guds hage", som pappa sier! :gjeiper:

Men en av de beste er følgende:

to eldre kamerater kommer inn, drøye 60 år.

Kunde: "Hei! Er en av guttene på jobb her idag?"

Meg: Nei, dessverre, men er det noe jeg kan hjelpe deg med? (vi har ofte egne avtaler med kundene, som er greit å avslutte med den enkelte ekspeditør, så helt greit at de spør, kanskje jeg må slå opp i boka eller ringe.)

Kunde: Nei, jeg skulle kikket på en sykkel, skjønner du... Og det kan jo ikke du hjelpe meg med.

Meg: Joda, det skal vi fikse! Noe spesielt du er ute etter, kanskje?

Kunden viser sykkel han er interessert i, jeg forklarer spesifikasjoner osv. (her skal de også nevnes at kunden så litt småflau ut over at jeg faktisk kunne snakke om sykkel, selv om jeg var jente)

Kunde: Ja, jeg har egentlig bestemt meg for en i dag morges, men den må jo justeres og sånn, og da venter jeg til guttene og sykkelansvarlig kommer på jobb, de sa at det bare var en som monterte og justerte.

Meg: Vi fikser det nå, vi! Sykkelansvarlig, det er meg det! :lur:

ELSKER å få motbevise fordommene folk har mot meg! :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Stor stas og morsom tråd!

Jeg har hatt mange, men å komme på gullkornene...

Jo, jeg satt i kassa på det lokale supermarkede, og inn kom en av "Uglene"... (en haug med ugifte søstre som bodde på byens dyreste eiendom)

Hun plirte på meg og sa....

"Alså, i går eftermiddag var jei en tur i dameavdelingen i herrekviperingen til Per, og der kjøpte jeg alså (utydelig mumling) og jei var her i denne forretningen hos dere efterpå, tror jeg, men jeg tror ikke jei snakket med Dem da, selvom jei nok ikke husker lige mye som jeg husket før, men har Dere funnet dem?"

Så høflig jeg kunne spurte jeg "Funnet hva"

"jo, altså denne posen jei tror jei har gjenglemt i denne forretningen, men som jei alstå kjøpte hos Per, men i dameavdelingen selvsagt, hos konen hans."

"Aha, du har glemt en pose? med hva?"

Hvorpå hun lente seg fram og med sånn skikkelig "stage-whisper" orienterte meg.

"Korte underbenklær!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

:eeeh:

"Se der ja, der ga jeg akkurat riktig nok penger! Og se der ja! Der kom SMILET også ja! Du smiler fint når du har fått pengene dine ja, hehe..." Sa en smørblid mann som handla og var visstnok fornøyd med at han ga meg på krona akkurat den summen som ble slått inn. "pengene dine"(!=) Er ikke MINE penger da!

Og så var det en som ikke ville ha tilbake ei krone, så han sa "du får det i tips!" Haha... Ei krone...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eeeh:

"Se der ja, der ga jeg akkurat riktig nok penger! Og se der ja! Der kom SMILET også ja! Du smiler fint når du har fått pengene dine ja, hehe..." Sa en smørblid mann som handla og var visstnok fornøyd med at han ga meg på krona akkurat den summen som ble slått inn. "pengene dine"(!=) Er ikke MINE penger da!

Og så var det en som ikke ville ha tilbake ei krone, så han sa "du får det i tips!" Haha... Ei krone...

Det med tips i matvarebutikk kjenner jeg meg sååå igjen i! Jobbet på Kiwi for et par år siden og gikk ikke en dag uten at jeg fikk 50øre eller 1kr i "tips" :hoho:

De eldre mennene bare så på meg og gliste... Gav dem alltid til småunger jeg, så de fikk en eller to biter til med smågodt :engel:

Ellers genial tråd! Ler meg skakk ihjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Jeg jobber i klesbutikk, og det verste jeg vet er kunder som fortsetter å gå sakte rundt i butikken og titte, også kanskje prøve litt uten å bry seg det minste om at jeg har låst døra og slått av musikken. Da blir jeg "litt" irritert. Akkurat på det der driter jeg i service altså, for det er respektløst av kunder og gi f i at jeg har et liv utenom butikken. Selvfølgelig syns jeg jo ikke det er dritkult å stå lenger enn det jeg er betalt for å gjøre. Er butikken stengt, så er butikken stengt, da er det bare komme igjen i morra.. Haha :ler: , nå følte jeg meg streng, men dette skjer liksom hver gang jeg stenger butikken, og jeg begynner å bli mektig lei :frustrert: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i dagligvarehandelen og hadde en kunde i dag. (En artig skrue)

Kunden skulle ikke ha mye, med det "eter"på seg etterhvert som kundene går igjennom butikken. Ikke hadde han kurv/handlevogn.

-Jeg så at han bar tungt og foreslo at han kunne ta denne.(Ei blå lita kurv som vi har frukt i)

"Blir jeg homo av å bære denne", kom det fra han. Jeg kunne ikke annet en å le høyt.:)

Ellers så er det en kar som skal tippe hver lørdag. Det er de samme kupongene som skal igjennom, og vi som er ansatt må sette på tippeterminalen 1 uke på kupongen. Han kan ikke gjøre dette selv, og han kan heller ikke tippe for fem eller ti uker frem i tid.

Hver lørdag så sier han at du slapp ikke unna denne gangen heller....

Mulig at det er det sosiale han søker da.

Hørt mye om disse kvitteringene ja. "Jeg får ikke noe igjen for det lell"- standar

Ei dame som ikke klarer å vente på turen sin bruker å kakke med mynter eller ringen sin i disken for å signalisere at det er hennes tur i tippinga. Ofte er det kun en person i kolonialkassa, og vi bruker å ta tippekassa og posten etter tur.

En annen kar som bruker å tippe kan sitte lenge ved et av bordene i butikken og liksom vente til det er kunder i kolonialkassa. Så "spretter"han opp og stiller seg i tippinga. Kunne han ikke gjort det når det ikke er kunder i kassa?

Ellers så er det en særing som går rundt og sjekker prisene i butikken om de stemmer med det som er på dataen.

En gang skulle han og fruen på tur. Hun kjøpte mye godt pålegg og smør. Etter noen minutter kom han tilbake og byttet inn smøret, for han skulle ikke ha så dyrt smør. Han kjøpte 4 pakker med first price smør i stedet.....

Ellers så ble det opservert en butikktyv i dag. Det var en eldre herre 60-70 år, som kom inn og betalte for 6 halvlitere og en avis. En meget god kunde kommer etter han idet han knekker av en morr snabb, og putter den i lomma. Den eldre mannen snur seg for å se om noen ser, og han ser ikke at han blir opservert. - Trodde han at det var smaksprøve eller? Koster da kanskje 10-15 kroner for en slik snabb. :sukk:

Vi butikkansatte fikk høre det etter at han hadde gått. Den gode kunden viste ikke om han skulle stoppe han og si at han puttet noe i lomma...

-Men vi vet om han til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Jernia og "elsker" det når jeg tar telefonen på jobben (svarer alltid med "Jernia -stedsnavn- du snakker med -mitt navn-)og gamlingen i den andre enden sier "Har jeg kommet til Jernika/Jernina?" Jeg skjønner ikke hvor den ekstra bokstaven kommer fra...

Jeg prøver så godt jeg kan å omvende min mor fra å si jernina, men det er nok en uvane hun har lagt seg til for godt... Det irriterer meg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare stikk hodet inn i "butikkansatte som tar betalt for poser...." på forbruker og økonomi-forumet, så finner dere mange av de samme dumme kommentarene. :roll:

Satt å leste denne tråden i flere timer, og lo godt. :skratte:

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stikk hodet inn i "butikkansatte som tar betalt for poser...." på forbruker og økonomi-forumet, så finner dere mange av de samme dumme kommentarene. :roll:

Satt å leste denne tråden i flere timer, og lo godt. :skratte:

:ler: True, true.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en Megabutikk som ekstrahjelp utenom skolen. Vår butikk stenger kl. 21 om kvelden, mens de fleste andre butikkene i samme kjede stenger kl. 22. En fredagskveld hadde vi hatt det utrolig travelt, og jeg hadde ikke hatt tid til å handle før jeg gikk fra jobb, og heller ikke før da jeg kom rett fra skolen - så derfor stakk jeg innom megabutikken i nabobygda på vei hjem, og da hadde jeg fortsatt uniformen min på. Jeg regnet med at jeg kom til å få noen spørmål om å hjelpe mens jeg var innom, men de flesta tar det ganske OK når jeg sier jeg er fra nabobutikken i xxxxxx og er bare innom et ærend.

Så mens jeg løper inn for å hente et par liter melk og et glass med sennep kommer DEN kunden å spør om hjelp. Jeg forklarer høflig, selv om jeg har dårlig tid, at jeg er på veg hjem fra jobb fra Mega på xxxxxx og skal bare et ærend.

"Ja, men du kan vel for svarte handle i din egen jævla butikk! Aner du hva slags forvirring du skaper blant kundene når du kommer triumferende inn i denne butikken i det antrekket!?!? Har du aldri fått kurs i service eller?? Nei, jeg skal aldri handle her igjen når personalet ikke jobber her en gang!!" Mannen sto å brølte og skrek foran en haug med folk, og jeg ble bare helt paff.

For det første var jeg ikke særlig "triumferende" når jeg kommer inn stresset som en gal fordi jeg hadde arbeidsuniformen på, og setningen "personalet ikke jobber her en gang"? Hva skal det bety??

Det fins så utrolig mange spesielle kunder, spesielt når en jobber i en matbutikk, fordi det er en plass der alle skal innom å handle. Å jobbe i en matbutikk må jo være enhver sosialantropologs drøm!!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tnita

Og så var det den kunden som kom med en pose epler og spurte hvor mye vi tok i kilopris på de - 21 kr svarte jeg da jeg sjekka. "LURER dere oss kunder eller? Jeg fikk en hel pose epler til ti kroner jeg! Og det var i samme butikk et annet sted, dere lurer oss jo!" Måtte forklare han at neida, vi lurer ikke dere kundene, men av og til har vi tilbud! Og sånn er det bare! Han stussa lenge over det, mens det dannet seg kø bak oss. Og så spurte jeg om han skulle ha den posen med epler... "Ja, det får gå for denne gang da!" svarte han! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Har bladd meg gjennom alle sidene her nå, mye bra

Her er noen episoder som jeg har opplevd

Nylig 18 år og jobb på matvarebutikk, som kassadame

En liten jypling prøvde seg på å kjøpe snus, jeg spurte om leg.. Han svarte: Glemte det hjemme, men kan komme og vise det i morgen. Jeg svarte da: Da kan du kjøpe snus i morgen da :fnise: Han så litt rart på meg før han strente ut til kompisene som stod utenfor

Jobbet på kafé, trengte litt på Kiwi til kaféen

Ble spurt om jeg jobbet der deretter fulgt av et spørsmål, jeg var kledt i svart, og kiwimennesker går vel i grønt? Men klarte å svare på spørsmålet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Også har man jo kundene som prøver å være morsomme:

Jeg: Vil du ha med kvitteringen?

Kunde: Nei, jeg får ikke noe igjen på skatten på den alikevel

Jeg: hehe...

Kunde: HAHAHAHAHAHAAH

Denne kommentaren kommer med annenhver kunde.. (jobber i matvarebutikk)

Litt morsomt at alle tror at jeg ikke har hørt den før, og ler så hjertelig av kommentaren selv=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

Og så var det kunden som plystra på meg som slik som man plystrer på når en hund skal komme. For at jeg skulle komme raskere til han?!... Man plystrer bare ikke på mennesker slik! :eeeh: Snart blir det en tråd om alle de gode kommentarene vi kommer med til kundene! (som om vi har "lov" til å være like frekk tilbake. I wish...). :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...