Shinigami Skrevet 7. januar 2015 #7121 Skrevet 7. januar 2015 Fikk kjeft av en kunde fordi at jeg nøs :S Jeg sto å fylte på varer og kjente at en nys var på vei. Jeg nøs inn i albuekroken som jeg pleier å gjøre. En kunde som sto rett ved sa da i en sur tone: "Det der kunne du venta med! Du jobber tross alt i en matbutikk!" Jeg trodde at kunden tuĺla først, men neida. Jeg ble bare paff. 24
Rægs Skrevet 7. januar 2015 #7122 Skrevet 7. januar 2015 En kunde skulle komme for å reklamere på en skibukse han hadde kjøpt hos oss. "Hvor er buksen da? Så kan vi sende den inn til leverandøren, det er de som må ta seg av det " sier jeg. "Nei, buksen har jeg selvfølgelig kastet! Jeg kunne jo ikke bruke den når den er ødelagt, så hvorfor skulle jeg tatt vare på den? Men hvis det hjelper, har jeg et bilde av meg selv iført buksen i skibakken, før den røk i sømmen." .......... Så forventer han en splitter ny bukse til 4500 kr over disk, UTEN å 1. Ha kvittering 2. Ha med buksen han skal reklamere på 3. Vise null forstårelse for at vi kan ikke gi ut så dyre klær uten videre, uten å høre med leverandøren først. Kunder 32
Nanami Skrevet 7. januar 2015 #7123 Skrevet 7. januar 2015 Hadde en kunde som trodde hun var på auksjon i dag. Kunde: hva koster denne nå? Jeg: *sjekker pris* Den koster 100. Kunde: ja, men jeg gir 50 Jeg: ja, men den koster altså 100. Kunde: jammen, jeg gir bare 50. Jeg: .... Desverre så koster den 100 kroner, jeg kan ikke slå den inn for 50. Kunde: ja, men da vil jeg ikke ha den! 18
Euphorbia Skrevet 7. januar 2015 #7124 Skrevet 7. januar 2015 Når vi snakker om reklamasjoner... Irriterende mange kommer med denne replikken før vi rekker å informere om reklamasjonsordningen vår (gjelder snittblomster) ; "høhø hvis denna dævver i morra er det vel sikkert ikkeno å hente på den vel?" etterfulgt av "fniiiiis" *nå var jeg sikkert morsom* ....... eh, kjempegøy.. (skjønner at ikke alle kan vite sånt, så jeg informerer gjerne, er bare sååå lei morsomhetene som blir gjentatt til det uendelige) Altså, som jeg så blid og hyggelig er og forteller kundene; JO faktisk så har vi 5 dagers holdbarhetsgaranti på alt av snitt, forutsatt av at det er utført riktig varebehandling, enten av oss, eller at kunden har fått veiledning på hvordan. Her ser vi mye morro. 1) kunden kommer innom fly forbannet, rosene stod bare i 2 dager, FORLANGER nye roser. Hvor er de gamle? Jo, i søpla hjemme. Kvittering? Nei. Vil du ha goodwill fra meg når du er uforskammet? Vel, det får du ikke. 2) Kunden kommer ned med de gamle rosene (som selvfølgelig er døde) og påstår at vi har snittet disse, tar de ut av posen og stilkene ser ut som noe en hund har gnagd på.. Er du seriøs? Vi har skarpe kniver. . . Men OK, du kan få noe av beløpet tilgode, og du betaler selv resten av en ny rosebunt, men jeg gjør varebehandlingen nå, så vi er sikre på at det blir bra. Litt goodwill er ok, så lenge du oppfører deg. 3) Kunde kommer med f.eks roser og klager over dårlig holdbarhet, jeg vet at vi ikke har hatt disse rosene hos oss, og påpeker at de må være fra en annen butikk. "ja, det er de. Har kjøpt de *butikkens navn* der borte." "Ok, da må du nesten dra dit.." "Men det er så langt, kan ikke du erstatte de for meg?" "Eh, nei? Det kan jeg ikke. Vi er ikke engang samme kjede." Og så blir kunden sur på meg. Er det mulig? 4) Kunde kommer innom, men enten kvittering eller rosene og er nesten skamfull over å levere en klage. Og forventer ikke egentlig å få noe nytt, men ville bare "si i fra". Disse er så søte! Klart du da skal få en ny vare, når vi ser at det ikke egentlig er noen sin skyld. Pluss de kundene som er sure og sier at de ALLTID får det *slik de vil* hos konkurenten hvis det er noe som ikke er bra nok hos oss. Alltid helt urimelige krav. Og jeg tror neppe de får det. Bare et slibrig triks for å få det av meg. Jeg lurer på hva kunder tror er vanlig praksis når man liksom skal få en ny vare uten å ha noe bevis for å i det hele tatt ha kjøpt den Vi kan gjøre unntak med kjente kunder vi husker har kjøpt noe etc, men at det skal være vanlig for alle butikker å bare gi ut varer i hytt og pine... Neppe noe standard 17
Nanami Skrevet 7. januar 2015 #7125 Skrevet 7. januar 2015 Når vi snakker om reklamasjoner... Irriterende mange kommer med denne replikken før vi rekker å informere om reklamasjonsordningen vår (gjelder snittblomster) ; "høhø hvis denna dævver i morra er det vel sikkert ikkeno å hente på den vel?" etterfulgt av "fniiiiis" *nå var jeg sikkert morsom* ....... eh, kjempegøy.. (skjønner at ikke alle kan vite sånt, så jeg informerer gjerne, er bare sååå lei morsomhetene som blir gjentatt til det uendelige) Altså, som jeg så blid og hyggelig er og forteller kundene; JO faktisk så har vi 5 dagers holdbarhetsgaranti på alt av snitt, forutsatt av at det er utført riktig varebehandling, enten av oss, eller at kunden har fått veiledning på hvordan. Her ser vi mye morro. 1) kunden kommer innom fly forbannet, rosene stod bare i 2 dager, FORLANGER nye roser. Hvor er de gamle? Jo, i søpla hjemme. Kvittering? Nei. Vil du ha goodwill fra meg når du er uforskammet? Vel, det får du ikke. 2) Kunden kommer ned med de gamle rosene (som selvfølgelig er døde) og påstår at vi har snittet disse, tar de ut av posen og stilkene ser ut som noe en hund har gnagd på.. Er du seriøs? Vi har skarpe kniver. . . Men OK, du kan få noe av beløpet tilgode, og du betaler selv resten av en ny rosebunt, men jeg gjør varebehandlingen nå, så vi er sikre på at det blir bra. Litt goodwill er ok, så lenge du oppfører deg. 3) Kunde kommer med f.eks roser og klager over dårlig holdbarhet, jeg vet at vi ikke har hatt disse rosene hos oss, og påpeker at de må være fra en annen butikk. "ja, det er de. Har kjøpt de *butikkens navn* der borte." "Ok, da må du nesten dra dit.." "Men det er så langt, kan ikke du erstatte de for meg?" "Eh, nei? Det kan jeg ikke. Vi er ikke engang samme kjede." Og så blir kunden sur på meg. Er det mulig? 4) Kunde kommer innom, men enten kvittering eller rosene og er nesten skamfull over å levere en klage. Og forventer ikke egentlig å få noe nytt, men ville bare "si i fra". Disse er så søte! Klart du da skal få en ny vare, når vi ser at det ikke egentlig er noen sin skyld. Pluss de kundene som er sure og sier at de ALLTID får det *slik de vil* hos konkurenten hvis det er noe som ikke er bra nok hos oss. Alltid helt urimelige krav. Og jeg tror neppe de får det. Bare et slibrig triks for å få det av meg. Jeg lurer på hva kunder tror er vanlig praksis når man liksom skal få en ny vare uten å ha noe bevis for å i det hele tatt ha kjøpt den Vi kan gjøre unntak med kjente kunder vi husker har kjøpt noe etc, men at det skal være vanlig for alle butikker å bare gi ut varer i hytt og pine... Neppe noe standard Jeg tror vi jobber i samme kjede, og jeg kjenner meg såååå igjen 1
Minya Skrevet 7. januar 2015 #7126 Skrevet 7. januar 2015 Fikk kjeft av en kunde fordi at jeg nøs :S Jeg sto å fylte på varer og kjente at en nys var på vei. Jeg nøs inn i albuekroken som jeg pleier å gjøre. En kunde som sto rett ved sa da i en sur tone: "Det der kunne du venta med! Du jobber tross alt i en matbutikk!" Jeg trodde at kunden tuĺla først, men neida. Jeg ble bare paff. Hva skulle du gjort da? Implodert? I klassen urimelige forespørsler; Kunde som ber om å få ta en klementin som smaksprøve. Nei. Skal du smake på den, må du kjøpe den først. Vi har smaksprøver liggende fremme, så du kan prøve dem i stedet. 2
Upadiela Skrevet 7. januar 2015 #7127 Skrevet 7. januar 2015 Ja og en til! Kunde som legger på varene, og før jeg få hilst på henne utbryter hun "Ja jeg kjøpte sånn minigulrøtter på fredag, de var sååå dårlige, så forventet ar jeg får denne gratis?" "Åja æsj så uheldig da:/ men.. Mm... Eh.. Du har ikke med deg den dårlige varen da?" "Ta vare på dårlig mat? Eh nei? De har jeg selvfølgelig kastet." "Åja, men har du kvittering i det minste?" "Trenger ikke kvittering for å bytte hos dere!" "Nei, men du har jo ikke noe bevis for å ha kjøpt den:/" "Tror du jeg står her og ljuger?? Om gulrot??" "Neinei men du må jo forstå at hvem som helst kan si at de har kjøpt noe her, jeg kan ikke bare gi ut en vare.." "Nei da får jeg bare betale for dem da! 14,90! Herregud da!!" Hehe.. Jeg har veldig god service og ville faktisk gitt henne ny pakke uten diskusjon, MEN hun bare forventa det, sa ikke hei, var generelt frekk osv så nei hun gadd jeg ikke å yte ekstra service til as... Men noe som var veldig interessant, var at hun til slutt fikk forståelse for situasjonen og ble i godt humør, og ønsker meg til og med en god dag videre:-)) Hmm... I min kjede bytter vi uten å nøle, uansett. Dersom det er noe veldig dyrt, så tar vi det videre til sjefen, men kunden "vinner" alltid. Kanskje det er derfor hun var så bastant? 1
Hirondelle Skrevet 7. januar 2015 #7128 Skrevet 7. januar 2015 Hmm... I min kjede bytter vi uten å nøle, uansett. Dersom det er noe veldig dyrt, så tar vi det videre til sjefen, men kunden "vinner" alltid. Kanskje det er derfor hun var så bastant? Selv når kunden ikke har med seg den dårlige varen? Uten kvitteringen? Hvilken butikk jobber du i? 12
Upadiela Skrevet 7. januar 2015 #7129 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Selv når kunden ikke har med seg den dårlige varen? Uten kvitteringen? Hvilken butikk jobber du i? Jepp. Om jeg er usikker, så tar jeg kontakt med sjefen, men ellers er det ikke noe problem. "Kjøpte en avokado på mandag, og da jeg skar over den, var den brun" "Å huff, så ekkelt. Gå og ta deg en ny en du!" Eller om de har med en pakke knekkebrød fra first price; "Jeg vil bytte disse her!" "Oi, ja. Ja de er ikke kjøpt hos oss, men jeg blir gjerne med deg bort og finner en annen pakke likevel". Glemte å si at det er Rema Endret 7. januar 2015 av Upadiela
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7130 Skrevet 7. januar 2015 Men hvilken Rema? Jeg vil ha gratis stuff nå! Anonymous poster hash: cfc52...af7 16
Upadiela Skrevet 7. januar 2015 #7131 Skrevet 7. januar 2015 Men hvilken Rema? Jeg vil ha gratis stuff nå! Anonymous poster hash: cfc52...af7 Du, vi er ikke dumme heller. Det er sjelden folk kommer og skal bytte varer uansett, så hvis én person kommer flere ganger og klager, så skjønner vi fort tegninga. Altså, vi kan si nei, også. Tanken bak er i hovedsak; ikke send en kunde til konkurrenten. Så dersom for eksempel jeg hadde sagt "nei du må tilbake til kiwi der de selger first price!" så hadde jeg tapt mer penger på å miste en kunde, enn en pakke knekkebrød koster. Vet at flere kjeder har samme policy, har opplevd det på kiwi også. 1
Hirondelle Skrevet 7. januar 2015 #7132 Skrevet 7. januar 2015 Du, vi er ikke dumme heller. Det er sjelden folk kommer og skal bytte varer uansett, så hvis én person kommer flere ganger og klager, så skjønner vi fort tegninga. Altså, vi kan si nei, også. Tanken bak er i hovedsak; ikke send en kunde til konkurrenten. Så dersom for eksempel jeg hadde sagt "nei du må tilbake til kiwi der de selger first price!" så hadde jeg tapt mer penger på å miste en kunde, enn en pakke knekkebrød koster. Vet at flere kjeder har samme policy, har opplevd det på kiwi også. Jeg syns det er en flott tanke og kult at dere har den policyen! Men jeg kan liksom ikke tro at det blir noe særlig butikk av det i lengden...? 3
Upadiela Skrevet 7. januar 2015 #7133 Skrevet 7. januar 2015 Jeg syns det er en flott tanke og kult at dere har den policyen! Men jeg kan liksom ikke tro at det blir noe særlig butikk av det i lengden...? Joda, det har alltid vært sånn. Ikkeno problem. Kiwi har jo samme greia, bare at da er varen fortsatt i butikk. Da får de en ny en gratis. Det er en del av remas "ideologi". Alle nye blir opplært til å følge det. Det er faktisk ikke så ofte folk vil bytte varer, eller levere tilbake, men det kan være fordi vi har god orden på datoer i min butikk. Og dersom noen "knekker koden", og begynner å prøve å lure systemet, så er det fort gjort å luke dem ut. Vi har jo en oversikt over varene våre. Det er kanskje en dumsnill tankegang, men vi vinner med på fornøyde kunder, enn vi taper på en vare eller to
globalagogo Skrevet 7. januar 2015 #7134 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Jeg bytter ikke uten å få noe vare nei:P da kan jo alle gå over alt til alle butikker og si hva de har kjøpt for noe dårlig Og i HVERTFALL ikke noe som ikke er kjøpt hos oss! Mulig jeg er streng men Endret 7. januar 2015 av vestia 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7135 Skrevet 7. januar 2015 Har også jobbet på Rema. Da var det en kollega av meg som hadde en kunde som kjeftet og smelte på oss fordi hun hadde glemt en lakseside i bilen over natten (midt på sommeren, selvfølgelig), og den var blitt dårlig!!! Merkelig det, altså... Hun endte opp med ny gratis. Anonymous poster hash: 85e82...e75 1
Miah Skrevet 7. januar 2015 #7136 Skrevet 7. januar 2015 Du, vi er ikke dumme heller. Det er sjelden folk kommer og skal bytte varer uansett, så hvis én person kommer flere ganger og klager, så skjønner vi fort tegninga. Altså, vi kan si nei, også. Tanken bak er i hovedsak; ikke send en kunde til konkurrenten. Så dersom for eksempel jeg hadde sagt "nei du må tilbake til kiwi der de selger first price!" så hadde jeg tapt mer penger på å miste en kunde, enn en pakke knekkebrød koster. Vet at flere kjeder har samme policy, har opplevd det på kiwi også. Jeg jobber på Meny, og vi har ca samme policy - kunder trenger hverken varen eller kvittering for å bytte. Men om varen de hevder var dårlig / utgått er utrolig dyr, og de hverken har med seg varen eller kvittering, så er det ikke noe galt i hos oss å si nei. Men det avhenger også litt av kunden, noen kunder bare merker man det skurrer noe med. Men jeg synes det blir trukket litt langt når dere lar kunder bytte inn varer dere ikke engang selger selv. Ingen kunder forventer at det engang er mulig, med unntak av de... merkelige kundene som finnes. Hadde noen kommet til meg med en appelsinjuice fra Coop sitt eget merke, så hadde ikke jeg latt kunden bytte den i noe annet hos oss. I mitt hode hadde det vært helt sinnsykt. 15
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #7137 Skrevet 7. januar 2015 Jeg jobber på Meny, og vi har ca samme policy - kunder trenger hverken varen eller kvittering for å bytte. Men om varen de hevder var dårlig / utgått er utrolig dyr, og de hverken har med seg varen eller kvittering, så er det ikke noe galt i hos oss å si nei. Men det avhenger også litt av kunden, noen kunder bare merker man det skurrer noe med. Men jeg synes det blir trukket litt langt når dere lar kunder bytte inn varer dere ikke engang selger selv. Ingen kunder forventer at det engang er mulig, med unntak av de... merkelige kundene som finnes. Hadde noen kommet til meg med en appelsinjuice fra Coop sitt eget merke, så hadde ikke jeg latt kunden bytte den i noe annet hos oss. I mitt hode hadde det vært helt sinnsykt. Helt enig. Absolutt!Anonymous poster hash: babfd...e0d 1
globalagogo Skrevet 7. januar 2015 #7138 Skrevet 7. januar 2015 Hmm... I min kjede bytter vi uten å nøle, uansett. Dersom det er noe veldig dyrt, så tar vi det videre til sjefen, men kunden "vinner" alltid. Kanskje det er derfor hun var så bastant? Ja men jeg er litt selektiv i ekstraservicen med frekke kunder:/ dessverre 1
Gjest HeiHade Skrevet 7. januar 2015 #7139 Skrevet 7. januar 2015 Hmm... I min kjede bytter vi uten å nøle, uansett. Dersom det er noe veldig dyrt, så tar vi det videre til sjefen, men kunden "vinner" alltid. Kanskje det er derfor hun var så bastant? Hvis de ikke har med vare er det jo ikke bytting en gang. Dere får jo ingenting tilbake. 4
blabla- Skrevet 7. januar 2015 #7140 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Når folk ikke svarer når du spørr om de trenger hjelp.. Den er vrien. Spørr man en gang til (kanskje h*n ikke hørte at jeg spurte?) "NEI, jeg trenger ikke hjelp, hørte du at jeg svarte første gangen du spurte, kanskje?!" Lar man være å spørre en gang til (hmm, jaja, h*n der vil sikkert gå i fred) (30 sec etterpå, når jeg hjelper en annen kunde): "HALLOOOO, mulig å få litt hjelp her eller?!" Endret 7. januar 2015 av blabla- 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå