Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunde: "jeg skal ha en pølse"

Meg: " hva slags pølse vil du ha?"

Kunde: "en helt vanlig pølse"

Meg: "wienerpølse?"

Kunde: "nei, grillpølse selvfølgelig" :murvegg:

Vanlig pølse her i huset betyr som regel grill eller wiener, men ofte nok alle andre typer også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en matbutikk ved siden av butikken vår.

Det kom en dame bort til meg med 10 énkroninger og sa: "jeg må veksle disse med en tier". Jeg hadde ingen tiere, og sa det til henne. Så står hun og stirrer på meg og sier; "Jammen, jeg må ha en tier, jeg skal ha en vogn!"

Altså, for det første så kan jeg ikke trylle frem en tier, og for det andre er det vel ikke mitt ansvar å hjelpe henne å få en vogn for å handle i nabo-butikken...

Jeg sa ikke det da. Sa at hun kunne spørre kollegaen min. Til slutt fikk hun en tier av en gammel dame som stod i kø i butikken vår..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: jeg skal ha to wienerbrød

Meg: skal du ha med eplefyll, makron og eggekrem eller eggekrem?

Kunde: jeg skal ha wienerbrød!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann i 45-50-års alderen hadde et fjernstyrt helikopter.

Han gikk til den selvbetjente pakkedisken og skulle pakke helikopteret inn. Esken var firkantet, så egentlig en veldig grei "operasjon".

Ikke for denne karen nei! Han holdt på en god stund, prøvde å legge papir rundt. Han fikk det virkelig ikke til, plutselig var papiret vrengt slik at den hvite innsiden var det som viste på den ene siden.

Etter en stund krøllet han sammen papiret, kastet det og gikk.

Hadde det ikke vært så travelt, skulle jeg ha tilbudt meg å hjelpe han.



Anonymous poster hash: 6a2f7...701
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår pakket jeg inn 4 forskjellige gaver for en kunde. Var endelig rolig i butikken, og jeg tenkte jeg kunne pakke "manuelt" istedetfor å slenge med en gavepose. Jeg var tydeligvis så flink at de SLANG alle de andre gavene de hadde kjøpt rundomkring på senteret, og ønsket disse også pakket.

Jeg var "sååååååååååå flink", de var rett og slett bekymret for at noen "skulle bli sjalu over x og y fikk så fine pakker, mens a og b ikke gjorde det...".

GAD.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager smykker og før jul i fjor tok jeg opp en god del forhåndsbestillinger til smykker som folk skulle ha som julegaver. En del var flinke og la ved kontaktinformasjon, men det var også mange som ikke hadde gjort det.

Rett før jul fikk jeg en etterlysning fra noen som ikke hadde oppgitt informasjonen som jeg trengte.

Meg: "Hallo. Du snakker med ****"

Kunde: "Hei. Jeg har ikke fått smykket som du lovet meg før jul"

Meg: "Det var jo dumt, men jeg kan ikke se at du har oppgitt kontaktinformasjon"

Kunde: "Nei, men du skulle jo kontakte meg når smykket mitt var ferdig"

Meg: "Stemmer det, men jeg har ingen kontaktinformasjon på deg"

Kunde : "Jammen du lovet jo at jeg skulle få smykket I GOD TID FØR JUL!!!"

Meg (begynner å miste tålmodighetern): "Jeg kan dessverre ikke lese tanker og du MÅ faktisk legge ved kontaktinformasjon når du forhåndsbestiller"

Kunde: "Du har utrolig dårlig service. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe fra butikken i det hele tatt"

Meg: "Det er helt iorden. Vil du allikevel ha smykket som nå er kla...."

Mens jeg er iferd med å snakke, slenger hun bare på røret.

Det var et under at jeg trass i skyllebøtten klarte å være høflig da jeg snakket med henne.



Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[...]

Meg: "Stemmer det, men jeg har ingen kontaktinformasjon på deg"

Kunde: "Jammen du lovet jo at jeg skulle få smykket I GOD TID FØR JUL!!!"

[...]

Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee

Men, er det ikke en anelse uprofesjonelt å bekrefte en forhåndsbestilling før du sjekker at du har alle kontaktdata du behøver?

Kundens eneste jobb er jo bare å ta imot og betale...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det ikke en anelse uprofesjonelt å bekrefte en forhåndsbestilling før du sjekker at du har alle kontaktdata du behøver?

Kundens eneste jobb er jo bare å ta imot og betale...

Nei, jeg bekreftet ingen forhåndsbestillinger.

Anonymous poster hash: 9c5a6...3ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som jobber i en dagligvarebutikk, som kunne fortelle en artig hendelse. Da han sto og pakket ut varer kom det en litt eldre mann bort til han

Kunden: Har du birkkål?

Han: Hva for noe?

Kunden: Birkkål

Han: Eh... ?

Kunden: BIRK-KÅL!

Han: Beklager, men...

Kunden bare ristet oppgitt på hodet og stormet videre i butikken. Noen minutter senere kom han tilbake med en pose byggkorn (!), og brølte til den forvirrede kompisen min: "BIRKKÅL! Din idiot!"



Anonymous poster hash: 5ef2a...a89
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkkål? Kan det ha vært dialekt, eller et gammelt uttrykk? Jeg har aldri hørt det, men byggkorn og birkkål var liksom litt likt allikevel. Korn, kønn, kål...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel mann var innom butikken jeg jobber i, og spurte om vi ikke hadde cider. Joda, tok han med til øl-avdelingen og viste frem det vi har, og spurte om det var noe spesielt han så etter. "Har dere ikke cider på flaske? Dere har hatt det tidligere." Klør meg litt i hodet, og kan ikke huske at vi har hatt noe slags cider på flaske så lenge jeg har jobbet der. Forteller mannen at jeg skal gå på lageret og høre med sjefen, som bekrefter at vi ikke har noe sånt, vi har bare de vanlige typene på boks. Rusler ut til kunden igjen, som da har forsvunnet og jeg leter gjennom butikken for å finne ham. Plutselig rusler han forbi meg og sier "Jeg fant det selv jeg, takk for hjelpen!" mens han holdt opp en flaske Fun-saft! :laugh:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Må bare få komme med en liten gladhistorie her også.

Jeg jobbet natt på en bensinstasjon på nyttårsaften. Mange koselige kunder. Dette varte selvfølgelig fram til klokken fem når kollegaene mine gikk. Etter det kom de aaalt for fulle kundene som burde vært hjemme i sengen for lenge siden. Måtte ringe politiet et par ganger fordi det var voldelige og truende kunder, også noen som startet slagsmål. Det er også overraskende mange krangler mellom taxisjåfører og kunder som ble virkelig ille. Jeg måtte i løpet av de timene tørke opp spy for første gang og ble utskjelt av hver 3. Kunde av helt idiotiske grunner.

Så da et par utrolig koselige stamkunder kom inn dørene ble jeg så glad. De hadde til og med kjøpt prosesco til meg! Vet ikke om jeg egentlig hadde lov å ta i mot, men det gjorde natten min. Det var litt av en overraskelse og det at de faktisk hadde tenkt på meg, rørte meg veldig! De mente at jeg alltid var så blid og koselig, og skryter av meg hver gang de kommer. Sånne kunder setter jeg så stor pris på (og ikke bare grunnet gaven, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, KG, hvor jeg har lengtet etter å oppdatere dere. Julen 2014 har bidratt til noen lange dager i kassa!

Ok. Jeg jobber i dagligvarekjeden Coop. Her skjer det syke ting. Her hvor jeg jobber er det mange eldre kunder, til både sorg og glede for oss i butikken.

Fakta om eldre kunder:

1) De roper

2) De er treige

3) De betaler cash, gjerne med en 1000-lapp tidlig på morgenen

4) De roper

5) De kan være stamkunder, på godt og vondt

6) De har svært høye krav (de kommer med ordre, vi skal hente ting for dem i butikken selv om vi sitter i kassa (lage laaang kø), bestille taxi for dem, sjekke om prisen stemmer med det som står på prislappen, forklare hvordan inflasjon fungerer (nei, det er ikke dyrt at melka koster 12 kr, nå som folk tjener 20 000 i måneden..)) Det er helt greit å gjøre alt dette, men det tar mye tid.

7) Hvis de først er frekke, er de av verste sort. Da er vi i kassa unge og dumme som ikke vet noe, og verden går under.

Uansett. Som mange andre har merket, er Coop ny sponsor av Petter Northug. Dette er det mange kunder som har hengt seg opp i, og kommentarer kan være slik

Jeg: Har du medlemskort?

Kunde: Medlemskort? MEDLEMSKORT? Nei vettumeg hva, nå som vi sponser han derre derre skiløpern så gidder ikke jeg å være med lenger! Meld meg ut, har jeg sagt! Meld meg ut!

Eller

HeiJ har du medlemskort?

NeI, jeg er ikke med på å sponse fyllekjøring og fanteri

Neivel:P da ble det ett hundre og tretti ni

Syns det er en uting å fyllekjøre!!

Ja, hehe.. skal du betale med kort?

ER DU IKKE ENIG?

Ehh.. jo.. jeg liker ikke fyllekjøring nei..

SÅ HVORFOR JOBBER DU HER

omg og han her var hyggelig:

Jeg: HeiheiJ

kunden legger varer på båndet, hilser ikke, men ser surt på meg og brøler

Ikke spør meg om medlemskort! Blir så lei! For et mas! Kan jeg ikke bare handle her uten å få det maset! Vær så snill! Ikke kvittering heller! Skal bare ha mat!!!

ok

Eller som på julaften:

Jeg: HeiheiJ har du medlemskort?

Kunden: Nei! Dere følger med på hva jeg kjøper! Det er drit ekkelt! Får masse kuponger og søppel i posten!

Åja, nei det var dumt men du kan enkelt melde fra til de markedsføringsansvarlige på coop om at du ikke ønsker kupongerJ

Ja men nå sier jeg det til deg. Så jeg regner med at det ordner seg

Åja, men nei, jeg sitter jo bare i kassa. Får ikke gjort det herfra. Du må sende mail

Hva får du gjort da? (veldig sur, nedlatende tone)

Solgt mat.

Ok

Ja.

Det er en utrolig teit jobb å ha.

Eller nå som mitt samvirkelag har besluttet å senke prosenten, får jeg ganske mye pes om hvor dårlig det er, og hvor mange som skal begynne å handle på REMA i stedet, og hvor pengene blir av, og om ikke vi ansatte stikker av med hele overskuddet osv Seriøst? Vi i kassa? Med 19 000 utbetalt om vi er heldige? HERREGUD. Jeg prøver bare å finansiere studiene mine!!!

Neste problem er at vi hvert eneste år har gratis kalendre liggende i kassen. Disse blir naturlig nok gitt til de som ber om en, og en dag blir det tomt. Sånn er det bare Dessverre.

HeiheiJ

Kalender skal jeg ha

Sånn gratis? De er vi dessverre tomme for

Nei, det tror jeg ikke noe på!

Åja, men det er vi dessverre. Beklager det!

Få snakke med noen andre

Ok. Men vi er helt tomme. Jeg var her på lørdag også. (dette var i går, mandag.)

Jeg vil snakke med noen andre.

Ja, da får du gjøre det. Vi har mange ansatte på jobb akkurat nåJ

Du får hente noen til meg, da.

Nei, dessverre, jeg sitter i kassa og det begynner å bli ganske lang kø. Du må finne noen selv. Vi er uansett helt tomme for kalendre, hvis det er det dette handler om

Det tviler jeg på.

gud

Så jeg trykket på kom til kassen-knappen, noen sekunder gikk, og en kollega dukker opp.

Har du kalender. spør kunden

Nei, vi er tomme for det, dessverre. Fikk du ikke svar på det i kassen?

Få snakke med noen andre

Og sånn går no dagan

Neste scenario, en hendelse som har brent seg litt fast i meg:

Kunde: Har du ikke flere kalendre?

Jeg: Nei vi er dessverre helt tomme for de.

Hæ, men jeg får jo en hvert år. Har du ikke flere?

nei, det er tomt for de gratise

Hvorfor det? Det går ikke an! Jeg skal ha en kalender!

Fordi vi har gitt dem ut til folk (blir avbrutt)

Hva slags folk! Vet du hvem jeg er! Jeg handler her hver dag! Jeg skal ha en kalender!

Ja, jeg skjønner at du gjerne skulle hatt en kalender, men nå er vi på 5. Januar allerede. Det er helt tomt. Hvis du er her hver dag, skulle det ha vært mulig for deg å ta en mens vi fremdeles hadde

FREKKE FAEN!! JEG SKAL HA EN KALENDER!!

Kanskje de har en på RIMI..

Ja jeg drar på rimi jeg!!!

Ja, gjør det duJ Så får du deg sikkert en kalender!

Er det mulig å være så oppkjeftig!! Sende meg til konkurrentene på denne måten! Er jeg ikke ønsket som kunde?

hvorpå jeg begynte å le litt, vet ikke hva som skjedde, ble bare så stressa av all ropinga

Så sier hun som står bak ham i køa at hun også gikk glipp av gratis kalender, og at hun måtte kjøpe seg en kalender selv, til hele 129 kr! Upris! (ikke i vår butikk engang)

Og det var som bensin på bålet, og begge står der og rotter seg sammen mot meg, som har deeeen dårlige servicen, og deeeen elendige butikken, og deeen nedverdigende jobben og så videre hjelp, eldre mennesker er seriøst skumle. Hva skal jeg svare til slikt

åH HERREGUD skulle egentlig ta denne som anonym!!! adjø, anonymitet på kg<3

PS: smileyer ble tydeligvis til en J her, og skriftstørrelsen varierer, beklager... Hadde dem lagret på word, oooog hermetegn forsvant.. Så mye for å bruke god tid på et innlegg

Endret av vestia
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var nok jeg en dum kunde, men rett skal være rett!

På min lokalebutikk jobber det en sur dame.en dag jeg var der for noen uker siden hadde jeg glemt og si at jeg skulle ha pose og hun hadde glemt og spørre. så etter jeg hadde betalt og skulle pakke , så sier jeg at jeg skulle hatt poser, da sa hun at jeg måtte betale for dem, jeg spurte om jeg kunne få dem denne gangen og heller betale dem nestegang fordi jeg bare hadde bankkort, men da svarte hun bare surt at dem ikke delte ut varer gratis, jeg betalte for disse posene , pakka varene og gikk , greit nok.. nå til dagens historie

jeg har kjøpt meg handlenett så trenger ikke lenger poser, jeg var i dag på stor handel og når jeg kom til kassa og skulle betale fortalte hun summen og jeg betalte, når jeg gikk bort for og pakke varer slang hun noen poser på , og jeg fortalte at jeg ikke trengte dem, hun tok med ned igjen, men jeg kom på at hun hadde sagt at hun ikke ga bort varer gratis,så jeg spurte om kviteringen, der var det slått inn 3 poser. jeg sa at jeg ikke skulle ha posene, så jeg skulle ikke betale for dem. hun svarte at det ville bli vanskelig og slå ut pengene for dem siden henne ikke kunne slå ut penger, da trengte hun daglig leder og han var opptatt. jeg ba henne hente han, for jeg betaler ikke for varer jeg ikke skal ha. ble litt syt og stress for noen kronestykker, men når hun svarte meg så surt når jeg spurte pent om å få betale posene senere så gidder jeg ikke være hyggeligere selv!

rett skal være rett! :)

Anonymous poster hash: 3aa17...180

Jeg skjønner at du ikke gidder å betale for varer du ikke trenger, men det jeg ikke skjønner er hvorfor folk synes det er så "pes" å betale små summer med bankkort....som du selv sier, rett skal være rett, og posene koster penger.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og en til!

Kunde som legger på varene, og før jeg få hilst på henne utbryter hun

"Ja jeg kjøpte sånn minigulrøtter på fredag, de var sååå dårlige, så forventet ar jeg får denne gratis?"

"Åja æsj så uheldig da:/ men.. Mm... Eh.. Du har ikke med deg den dårlige varen da?"

"Ta vare på dårlig mat? Eh nei? De har jeg selvfølgelig kastet."

"Åja, men har du kvittering i det minste?"

"Trenger ikke kvittering for å bytte hos dere!"

"Nei, men du har jo ikke noe bevis for å ha kjøpt den:/"

"Tror du jeg står her og ljuger?? Om gulrot??"

"Neinei men du må jo forstå at hvem som helst kan si at de har kjøpt noe her, jeg kan ikke bare gi ut en vare.."

"Nei da får jeg bare betale for dem da! 14,90! Herregud da!!"

Hehe.. Jeg har veldig god service og ville faktisk gitt henne ny pakke uten diskusjon, MEN hun bare forventa det, sa ikke hei, var generelt frekk osv så nei hun gadd jeg ikke å yte ekstra service til as...

Men noe som var veldig interessant, var at hun til slutt fikk forståelse for situasjonen og ble i godt humør, og ønsker meg til og med en god dag videre:-))

Endret av vestia
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at du ikke gidder å betale for varer du ikke trenger, men det jeg ikke skjønner er hvorfor folk synes det er så "pes" å betale små summer med bankkort....som du selv sier, rett skal være rett, og posene koster penger.

Er vel litt gammeldags når det kommer til kortbruk. jeg er innom butikken hvertfall 3.ganger i uka, så jeg kunne betalt neste gang jeg var der. for en 10 år siden hadde dem en ordning om at man kunne skrive navnet sitt bak på kviteringa om man trengte å betale senere fordi ikke lønninga var kommet.

Anonymous poster hash: 3aa17...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder på utsida av melkekjøla

Kunde: "har dere igjen Helmelk?"

Jeg: "ja de står der:)" og peker

"Nei, ikke sånn"

"Åja, hva slags helmelk da, halvlitere?"

"Nei ikke helmelk!!"

"Åh ok.. Hva var det du skulle ha da?"

"HELMELK!"

(...)

"Eh, hvordan ser denne kartongen ut da?"

"Rød! Helmelk! Skal ha helmelk!"

"JA DET STÅR DER!!"

"nei IKKE SÅNN HELMELK!!"

Jeg tenker: *herregud hva skal du ha mann??*

Viste seg at han skulle ha rød biola..............................

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet tidligere på Dressmann

Meg: Heihei, hva kan jeg hjelpe deg med i dag?

Kunde: Selger dere dresser her?

Meg: ........

Altså, Dressmann selger i all hovedsak dresser :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte fyrverkeri i år, noe som førte til overraskende mange fyrstikk- og sigarettvitser fra kunder. Morsomt kanskje første gangen, ikke like morsomt etter tiende gangen (ble litt stressa av å tenke på hva det kunne ført til).

Fikk også høre at jeg var for ung til å selge fyrverkeri. Jobber på dagligvare og solgte pga det, har sittet i kassen der i halvannet år, noe du ikke kan hos oss før du fyller atten. Har også solgt sigaretter til nevnte kunde gjentatte ganger. Påpekte da blidt at jeg er over atten.

- Åja, sa kunden da og gikk.

Er også mektig lei av folk som tror at det enda er selvforsyning i snusskapet. Skapet er nå snudd, slik at du fysisk går bak kassa og inn i posten for å hente, og det er klistret opp plakater om at det ikke er lov på hele snusskapet. Skulle nå tro det var klart nok da.



Anonymous poster hash: defbb...852
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...