Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan også nevne en kunde som var innom for noen uker siden. Han sa han hadde vært hos oss og fylt drivstoff, og at kortet hans hadde blitt belastet to ganger. Mens jeg funderer på hvordan det er mulig begynner jeg å lete etter kvitteringen, finner ikke noen kvittering med tilsvarende beløp som han sier han har blitt trekt. Han viser meg mobilen sin hvor han er inne på nettbanken og der står det to identiske beløp rett etter hverandre, datoen stemte også. Jeg så igjennom kvitteringene en gang til, uten å finne noe. Spør så om jeg kan få se nærmere på belastningen i nettbanken, han går inn på en av dem og viser meg igjen mobilen, da ser jeg flere detaljer også, inkludert stedet beløpet er trekt, det var en restaurant på andre siden av byen....

Meg: "her står det at det er *resturant* som har trekt deg to ganger, ikke vi, så da må du nesten dra å høre med dem hvorfor"

Kunde: " men jeg har blitt trekt to ganger"

Meg: " ja, jeg ser det, men ikke her, det er *resturant* som har trekt deg to ganger"

Kunde: "men hvorfor er jeg blitt trekt to ganger?"

Meg: "det vet jeg ikke, du må spørre *resturant*"

Kunde: "men det kan ikke være riktig at jeg skal bli trekt to ganger?"

Han ville tydelig ikke gi seg.....

Meg: veldig bestemt tone"nei, du har nok rett i det, men som sagt må du nesten ta dette opp med *resturant* ettersom det er de som har trekt deg to ganger.

Så snudde jeg ryggen til han og henvendte meg til en annen kunde. Er det mulig.......

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

^

minte meg om en kunde som ringte i dag. Jeg jobber altså IKKE på peppes...

Kunde: "Hei, kan jeg bestille mat og hente på Peppes på Strømmen?"
Jeg: "Da må du nesten ringe Peppes, nå har du kommet til *firmanavn*

Kunde: "Nå skjønner jeg ingenting. Du må jo kunne svare på om jeg kan hente på Strømmen?"
Jeg: "Som sagt har du kommet til *firmanavn*(som ikke likner på Peppes at all....), så du må ringe til Peppes."

Kunde: "Men jeg har jo gjort det!" (begynner å bli sint....)
Meg: "Nei, nå har du ringt til *firmanavn*. Men Peppes sitt nummer er....."

Og før jeg rakk å svare skrek han "JEG VET DA FOR POKKER HVA NUMMERET TIL PEPPES ER!" og så la han på.

:vetikke:

• Liker 25
Skrevet

Så var det kunden som skulle anmelde oss fordi vi ikke solgte lakrispiper, det var visstnok sabotering mot en lovlig valgt regjering. :opplyser:

Anonymous poster hash: a8ba1...078
  • Liker 26
Gjest Churro
Skrevet

Så var det kunden som skulle anmelde oss fordi vi ikke solgte lakrispiper, det var visstnok sabotering mot en lovlig valgt regjering. :opplyser:

Anonymous poster hash: a8ba1...078

:skratte:

Skrevet

Telefonsamtale med kunde nå nettopp:

Kunde: Har dere noen oppvaskmaskiner på lager?

Meg: Det er stort sett bestillingsvare, men om du holder linja et øyeblikk stikker jeg ut på lageret og sjekker om vi har noe inne nå.

Kunde: Supert. Jeg venter.

*jeg går ut på lageret og finner ut at vi har to oppvaskmaskiner på lager. skriver ned varenummer og sjekker prisene før jeg tar opp røret og fortsetter samtalen*

Meg: Vi har to oppvaskmaskiner på lager. Den ene er bestselgeren vår, en XXXX som vi selger for 8.495,- og den andre er en YYYY som vi selger for 10.995,-.

Kunde: Så dere har ikke ZZZZ på lager? Det er jo den jeg skal ha.

Meg: Nei, dessverre ikke, det er ikke en modell vi selger mye av så den lagerfører vi ikke. Jeg kan bestille den til deg. Om du bestiller nå har vi den i midten av neste uke.

Kunde: Men hvorfor kunne du ikke bare sagt det med en gang da, så hadde jeg sluppet å vente på at du rota rundt på lageret.

Meg: :bond::rolleyes::klaske:

Altså; hvordan skal jeg vite at kunden er ute etter en spesifikk oppvaskmaskin når han bare spør om vi har "oppvaskmaskiner" på lager? Hadde så lyst til å svare noe sånt: "Kunne ikke du bare spurt om vi hadde ZZZZ på lager med en gang da? Så hadde jeg sluppet å rote rundt på lageret til ingen nytte?!??"

• Liker 26
Gjest HeiHade
Skrevet (endret)

^ Hater den der. Jeg tror ikke de skjønner det selv at vi ikke kan lese tankene deres. Men folk generelt er jo veldig dårlige til å ordlegge seg. Ting gir mening inni hodene deres men de skjønner ikke at de har utelatt viktige detaljer på veien ut. Eller så har de bare misforstått og blir sinte når de får det påpekt

F. eks

"Jeg skal ha type1 pølse"

"Da blir det *sum*"

"Hæ! Det står jo her at den koster *annen sum*"

"Nei, der står det type2 pølse"

"KUNNE DU IKKE HA SAGT DET DA"

"JEG SIER DET FOR POKKER. Jeg kan ikke gå ut ifra at alle som bestiller type1 tar feil, ditt forbanna amøbe!"

Det siste er så klart bare det jeg har lyst til å si. Det jeg egentlig gjør er at jeg smiler oppgitt, holder kjeft mens de raser i fra seg og sier "ha det bra" når de endelig snur seg og går.

Endret av HeiHade
  • Liker 3
Skrevet

Har hatt flere innkommende telefoner i dag hvor innledningen har vært omtrent som dette:

Meg: <firmanavn> du snakker med Christiane.

Kunde: Oj! Har dere åpent i dag? Det trodde jeg ikke.

Øh, okei... Hvorfor ringer du til oss om du tror vi har stengt? :klaske::klo:

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

"Hvorfor er det så vanskelig å komme seg inn her i dag?! Skulle tro dere ikke ville ha kunder!"

"Fordi vi har varetelling. Og holder derfor stengt. Sånn som det står på plaktene i vinduene og på bukken du klatrert over i døra."

"Men jeg skal jo se på noe. Dere har sikkert telt det viktigste. Kom og hjelp meg!"

Nei?!... :dry:

Anonymous poster hash: a3ac9...a7e
  • Liker 26
Skrevet

Har hatt flere innkommende telefoner i dag hvor innledningen har vært omtrent som dette:

Meg: <firmanavn> du snakker med Christiane.

Kunde: Oj! Har dere åpent i dag? Det trodde jeg ikke.

Øh, okei... Hvorfor ringer du til oss om du tror vi har stengt? :klaske::klo:

Jeg kan finne på å gjøre sånn! :P Stort sett bare om jeg vil vite åpningstider og det ikke ligger noe info ute på nettsidene eller Facebook-sidene til stedet. Det er endel som leser det inn på telefonsvareren. Gjorde det senest i går kveld. Har aldri opplevd at noen har tatt telefonen, da. Da ville jeg sikkert kommet med et litt rart panikksvar. Og endt opp i denne tråden :ler:
  • Liker 7
Skrevet

Jeg kan finne på å gjøre sånn! :P Stort sett bare om jeg vil vite åpningstider og det ikke ligger noe info ute på nettsidene eller Facebook-sidene til stedet. Det er endel som leser det inn på telefonsvareren. Gjorde det senest i går kveld. Har aldri opplevd at noen har tatt telefonen, da. Da ville jeg sikkert kommet med et litt rart panikksvar. Og endt opp i denne tråden :ler:

Skjønner jo at det kan være tilfelle :-) Vi har forresten lagt ut informasjon om åpningstidene våre (både til vanlig og i julen) både på Facebook og hjemmesiden vår, samt at det var lest inn på telefonsvarer kundene kom til når de ringte oss da det var stengt i romjula.

Skrevet

Dumme ting butikkansatte sier: "Skal du ha en pose?" når man har handlet inn for en hel uke i mat.

Vet de er "pliktig" å spørre iom de tar penger for poser, men ærlig talt.

Jeg hadde virkelig aldri giddet å sitte å vurdere hvordan jeg skal stille det spørsmålet. De som jobber på rema og lignende butikker har hundrevis av kunder i løpet av en dag. Skulle jo tro at enkelte tror at de butikkansatte ser på akkurat dem som spesielt interessante og spesielle og derfor har behov for spesialbehandling. Selv bruker jeg å ta med meg egne poser av miljøhensyn, det kan ikke butikkmedarbeideren vite. Da setter jeg pris på at det blir spurt.

• Liker 24
Skrevet

Jeg hadde virkelig aldri giddet å sitte å vurdere hvordan jeg skal stille det spørsmålet. De som jobber på rema og lignende butikker har hundrevis av kunder i løpet av en dag. Skulle jo tro at enkelte tror at de butikkansatte ser på akkurat dem som spesielt interessante og spesielle og derfor har behov for spesialbehandling. Selv bruker jeg å ta med meg egne poser av miljøhensyn, det kan ikke butikkmedarbeideren vite. Da setter jeg pris på at det blir spurt.

Helt enig! Dessuten er dette feil tråd å klage på oss i kassa. Spesielt for noe så dumt som å bli spurt om pose...

• Liker 7
Skrevet

Jeg var litt dum og surrete kunde på nyttårsaften. Eller, det var ikke med vilje. Vi var på vors, og skulle bestille pizza. Det var jo ganske lang ventetid, så venninnen min, som -egentlig- skulle snakke, begynte å spise potetgull, og selvsagt akkurat i det hun hadde verste munnfull, svarte damen i andre enden. Hun slang telefonen til meg og begynte å le... kjempegøy... Så jeg ble jo helt tatt på sengen, og "øøøøh"-et og "eeehmm..."-et meg en ganske god stund før jeg fant ut at det kunne være lurt å begynne å prate. Greide til slutt å summe meg sammen og få bestilt noe, og så var hun i andre enden kjempehyggelig og hjelpsom, så det ble da mat på oss til slutt! Men det var skikkelig flaut.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var litt dum og surrete kunde på nyttårsaften. Eller, det var ikke med vilje. Vi var på vors, og skulle bestille pizza. Det var jo ganske lang ventetid, så venninnen min, som -egentlig- skulle snakke, begynte å spise potetgull, og selvsagt akkurat i det hun hadde verste munnfull, svarte damen i andre enden. Hun slang telefonen til meg og begynte å le... kjempegøy... Så jeg ble jo helt tatt på sengen, og "øøøøh"-et og "eeehmm..."-et meg en ganske god stund før jeg fant ut at det kunne være lurt å begynne å prate. Greide til slutt å summe meg sammen og få bestilt noe, og så var hun i andre enden kjempehyggelig og hjelpsom, så det ble da mat på oss til slutt! Men det var skikkelig flaut.

Hadde jeg fått en slik telefon på jobb hadde jeg også begynt å le! Det er irriterende med folk som ikke følger med, men dette var jo bare en dårlig timing. Haha, herlig!

(Du kan uansett trøste deg med at vi snakker med SYKT MANGE RARE mennesker i løpet av en dag - det der er bare morsomt!)

AnonymBruker
Skrevet

Kunde spør: "Har dere romjulssalg?"

"Nei, det har vi dessverre ikke."

Kunde: "Ok, har dere januarsalg da?"

"Nei."

Kunde "Sikker på det..?"

"Ja."

Kunde "Ok, hva med romjulssalg da??"

Anonymous poster hash: c5f06...24e
  • Liker 12
Skrevet

Hadde jeg fått en slik telefon på jobb hadde jeg også begynt å le! Det er irriterende med folk som ikke følger med, men dette var jo bare en dårlig timing. Haha, herlig!

(Du kan uansett trøste deg med at vi snakker med SYKT MANGE RARE mennesker i løpet av en dag - det der er bare morsomt!)

Dårlig timing, oh yes. Vi var rundt 10 stykker, og alle skulle ha forskjellige ting - det var hun som egentlig skulle prate som hadde oversikt. Så det ble mye av "og så, eh, skulle vi ha en nummer 3... *roping i bakgrunn; HUSK GLUTENFRI!*... ja, øh, GLUTENFRI, hehe! Og to... nei tre... kebaber!"

Heldigvis gikk hele bestillingen med en lattermild undertone, og jeg passet på å takke masse for hjelpen!! :)

• Liker 1
Skrevet

Nokså vanlig scenario hos meg:

Kunde: "Jeg skal ha noen lys!"

Jeg: "Okei, hvilken type lys? :)"
Kunde: "VANLIGE lys så klart!"
Jeg: "Ja, men hvilken type?"
Kunde: "VANLIGE LYS!"
Jeg: "Er det telys du tenker på da eller?.."
Kunde: "NEEEI! HØR DA! VANLIGE lys sier jeg jo!! STEARINlys."
Jeg: "Ja, alle lysene våre er stearinlys.. Mener du kubbelys?.. Kronlys?"
Kunde: "Herregud, hører du hva jeg sier? Jeg skal ha VANLIGE lys! Slik som disse!! *tar opp telys og er dritmisfornøyd*"
Javell ja... -.-

Jeg kødder ikke, absolutt alle kunder har forskjellig definisjon av hva "VANLIGE" lys er, og en del blir sure når jeg prøver å finne ut hvilke de skal ha :S Vi selger liksom over 100 forskjellige lys, jeg kan ikke bare plukke et ut av hylla og håpe det er rett heller..

• Liker 18
Skrevet

Nokså vanlig scenario hos meg:

Kunde: "Jeg skal ha noen lys!"

Jeg: "Okei, hvilken type lys? :)"

Kunde: "VANLIGE lys så klart!"

Jeg: "Ja, men hvilken type?"

Kunde: "VANLIGE LYS!"

Jeg: "Er det telys du tenker på da eller?.."

Kunde: "NEEEI! HØR DA! VANLIGE lys sier jeg jo!! STEARINlys."

Jeg: "Ja, alle lysene våre er stearinlys.. Mener du kubbelys?.. Kronlys?"

Kunde: "Herregud, hører du hva jeg sier? Jeg skal ha VANLIGE lys! Slik som disse!! *tar opp telys og er dritmisfornøyd*"

Javell ja... -.-

Jeg kødder ikke, absolutt alle kunder har forskjellig definisjon av hva "VANLIGE" lys er, og en del blir sure når jeg prøver å finne ut hvilke de skal ha :S Vi selger liksom over 100 forskjellige lys, jeg kan ikke bare plukke et ut av hylla og håpe det er rett heller..

Kjente jeg fikk litt flashback til da jeg jobbet på Jernia da jeg leste dette innlegget. Hva er "VANLIGE" batterier? Eller skruer? Eller lyspærer? Eller støvsugerposer? Og hva er greia med at folk omtrent uten unntak ble sure og gretne når jeg var så frekk/dum at jeg stilte noen spørsmål i håp om å finne ut av hva de faktisk var ute etter?

• Liker 4
Skrevet

Aaargh, det minner meg om kundene hos meg som skal ha VANLIGE konvolutter og VANLIGE almanakker.

Kommer rett bort til kassa og sier "JEG SKAL BARE HA VANLIGE KONVOLUTTER JEG!!". Og så når jeg sier at "Ja, det har vi rett rundt hjørnet her" og begynner å vise vei blir de bare stående og vente på at jeg skal hente disse vanlige konvolutene for dem. Så da plukker jeg med meg en pakke av det vi selger mest av som i mitt hode da blir "vanligst", men det er selvfølgelig feil, og dessuten skulle jo kunden ha en pakke på 50 stk, ikke på 10! Jeg må jo skjønne at det er det som er vanlig for denne kunden!!

Nå har jeg lært meg å presisere for kunden at "hvis du blir med meg rundt hjørnet her kan vi finne noe til deg". Hvis ikke blir de tydeligvis bare stående.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Haha dette minte meg om en dag på jobb. Jeg skulle ringe en kunde og spurte om jeg hadde kommet til Xxx firma. Dama som svarte sprutet ut i latter og klarte så vidt å få frem: " nei du har kommet til Skatteetaten" herregud jeg lo så jeg grein. Dama som svarte hadde skikkelig kul latter.

Det hele var en misforståelse med feil nummer.

Anonymous poster hash: 212c7...eea

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...