Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er vanskelig. :sjenert:

Så jeg går alltid i butikker hvor de pakker inn for meg, men jeg går i god tid og på rolige tidspunkt.

Samme her..

Mine pakker ser oftest slike ut:

http://betsyandrewsetchart.files.wordpress.com/2011/12/gift-badly-wrapped-present-www-inc-com.jpg

http://www.officiallyfun.com/entertainment/gifts-that-may-have-been-wrapped-by-the-blind-23-photos/

:skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, som å se mine pakker! Jeg kan ikke pakke inn og sier det ærlig til kunder som gjerne vil ha pakket inn. Men jeg tilbyr mer enn gjerne å sende med papir, bånd og til/ fra-lapp.

Ønsker alle en strålende jul og at vi alle får stengt når vi skal i dag! (Det er jo lov å håpe... ;) )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pakking bør være en service butikker som primært selger gaveartikler bør tilby. Men å la kassaekspeditørene pakke i julestria er en dårlig løsning. Ha eget pakkebord, med en person som kun pakker, så kan den køen få bli så lang den bare vil, uten at det går ut over andres juletidsklemme.

På senteret her så har de egen pakkedisk med to mennesker som pakker hele åpningstiden, og noen butikker som leketøysbutikken har eget pakkebord der folk kan pakke inn selv. Trodde det var ganske vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk nesten det er dårlig service å pakke inn for kunder når køen er kjempelang, jeg. Har overhodet ikke lyst å stå lenge i kø bare fordi Ola og Kari ikke gidder å pakke inn gavene sine selv! Vi har heldigvis har pakkehjelper i hektiske perioder, ellers henviser vi til selvbetjente pakkebord. Det viktigste er at kundene slipper å stå lenge i kø for å betale!

Jeg er helt enig! Som kunde foretreller jeg uten tvil at de ansatte gjør det de kan for at man ikke behøver å stå en evighet i kø for å betale.

Og en ting til; enten pakker man inn ellers gjør man det ikke. Vær konsekvent!

Hadde en litt merkelig opplevelse med i går; Jeg stod som nummer 2 i køen og det var ingen bak meg, den ansatte pakket inn flere gaver for kunden hun ekspederte. Det tok litt tid og når neste kunde kom til disken med en vare han ba om å få pakket inn sa hun at hun ikke hadde tid til å pakke inn siden det var kø (meg). Han tok det pent og fikk med seg papir - jeg tror det tok like lang tid å rulle opp papir og bånd til ham som det ville tatt henne å pakke inn varen. Når det ble min tur tilbød hun seg å pakke inn siden det ikke var noen i kø. Synes hele greia var litt merkelig...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe dumme kunder på juleaften heldigvis, men jeg klarte å gjøre noe sykt teit! :fnise:

Butikken åpner kl 7 på morgenen, og jeg skulle åpne for første gang på vartfall 6 mnd, så var litt rusten. Vel, jeg ble vekket 06.54 (hadde sovet over alarmen, noe jeg vanligvis aldri gjør!) og ble kjempe stressa, sto å skalv mens jeg kledde på meg! Rakk ikke pussetenna eller noe! Ringte min kollega som heldivs har lappen og bil som hentet meg. Butikken var åpen 07.05 ish :fnise: Brå start på julaften :laugh:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg jobba på julaften i en matsjappe på et kjøpesenter, og kan meddele at flertallet av kundene var fortvilte menn som enda hadde et par julegaver å handle, har to eksempler her:

Overhørte en samtale mellom to menn i begynnelsen av 20-årene som var i samme situasjon. De hadde ikke kjøpt en ENESTE gave, og det var 1,5 timer igjen til senteret stengte.. Fikk hvertfall med meg at han ene måtte kjøpe 6 gaver.

En annen ung mann kom og skulle kjøpe seg mat, og brettet ut om hvor lettet han var fordi han eeendelig fikk kjøpt en gave til venninna, men problemet var at han ikke visste om hun var i byen eller ikke. Også nevnte han at han følte seg så patetisk som kjøpte gave i siste liten. Jeg trøsta han med historien om de andre mennene over, tror det funka :P

Fikk også både ris og ros for å ikke spille julemusikk:

Ris: ''Hvor faen er julegleden da??? Liker du ikke jula? Hvordan kan du høre på slikt søppel på JULAFTEN???''

Ros: ''ENDELIG en butikk som ikke spiller den jævla julemusikken, hører jeg en til gaulende julesang skyter jeg meg selv''

Selv er jeg enig med sistenevnte, bare ikke sååå groteskt :fnise: Alle liker forskjellig musikk, om han første syns det jeg hører på er søppel er ikke mitt problem, så lenge det regnes som ''jobbvennlig'' (altså sanger uten overdrevent bruk av banneord og slikt, og som folk flest regner som ''bråkete'' musikk) syns jeg det er greit :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumme kunder på juleaften heldigvis, men jeg klarte å gjøre noe sykt teit! :fnise:

Butikken åpner kl 7 på morgenen, og jeg skulle åpne for første gang på vartfall 6 mnd, så var litt rusten. Vel, jeg ble vekket 06.54 (hadde sovet over alarmen, noe jeg vanligvis aldri gjør!) og ble kjempe stressa, sto å skalv mens jeg kledde på meg! Rakk ikke pussetenna eller noe! Ringte min kollega som heldivs har lappen og bil som hentet meg. Butikken var åpen 07.05 ish :fnise: Brå start på julaften :laugh:

Sjefen vår gjorde det samme, men han forsov seg noe så helt grønnjævlig. :fnise:

Heldigvis var det en av de låseansvarlige som skulle være med og åpne, så det var han, og to til, som åpnet, fikset alt og ordnet og slikt fra halv sju, men sjefen viste seg ikke og de lurte jo litt på hvor han ble av.

Sånn rundt halv ett, ringte sjefen en av dem og sa han hadde utført tidenes forsovelse, men da hadde også en av ekstrahjelpene våre kommet, så de var totalt fire mann på jobb, så kollegaen min sa bare sov videre til den stakkars overarbeidede sjefen vår. :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen vår gjorde det samme, men han forsov seg noe så helt grønnjævlig. :fnise:

Heldigvis var det en av de låseansvarlige som skulle være med og åpne, så det var han, og to til, som åpnet, fikset alt og ordnet og slikt fra halv sju, men sjefen viste seg ikke og de lurte jo litt på hvor han ble av.

Sånn rundt halv ett, ringte sjefen en av dem og sa han hadde utført tidenes forsovelse, men da hadde også en av ekstrahjelpene våre kommet, så de var totalt fire mann på jobb, så kollegaen min sa bare sov videre til den stakkars overarbeidede sjefen vår. :fnise:

:fnise: Hahah det er jo litt gøy å da! Men det ordnet seg heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden som ga meg mitt første angstanfall på jobb:

Han begynte veldig hyggelig, og hørtes til og med ut som han smilte da han sa hei. Han sa at mobilabonnementet hans var blitt sperret for noen dager siden, og siden banken hans var så håpløs (sagt på en spåkefull måte og med litt latter), så hadde han ikke hatt mulighet til å betale regningene. Han hadde også vært i utlandet en stund, så han hadde ikke hatt mulighet til å gå innom banken og fikse problemet. Vanligvis er jeg veldig fleksibel når det gjelder sånt, så tenkte at det ikke skulle være noe problem å få åpnet abonnementet igjen. Spurte hvor lenge han hadde vært i utlandet, ca 10 dager. Abonnementet var sperret og regningene sendt til inkasso for tre uker siden...

Da er det verre å få åpnet abonnementet igjen. Gikk med på at jeg kunne åpne det mot at han betalte innen tre dager og sendte oss en kvittering på at han hadde betalt (så vi slipper å vente tre ekstra dager på at det blir registrert). Åja, dere har regler på det som er sånn, spurte han. Ja, dessverre, svarte jeg, så det er nok ganske vanskelig for meg å overstyre. Så spurte han hvem som bestemmer disse reglene og hvor og når de har møter... for han ville dra dit med kniv...

Jeg sa at jeg ikke ønsket å fortsette samtalen om han skulle komme med trusler, da sa han at det ikke var en trussel, men noe han HADDE LYST TIL å gjøre, på samme måte som han hadde lyst på is...

Endte opp med at jeg hjalp ham med noe annet han spurte om helt i starten, så sa han "Tusen takk for hjelpen, Kragebein, ha en fin dag videre :)"

Hele samtalen og hvordan han byttet så raskt fra å være superhyggelig til å være direkte skremmende var så ubehagelig at en fem minutters luftetur etter samtalen endte opp med å vare i en time. :(

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg, Kragebein!

Jeg har opplevd kunder som har truet med voldtekt, truet med å begå selvmord og truet med å bombe lokalene våre, sånn for å nevne noe.

Noen av disse klarer å treffe deg midt i hjertet, og gjør deg helt skjelven, uansett hvor god opplæring du har fått i å håndtere hissige kunder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalt av kvinnelig bekjentskap: Mann i 30årene kom inn i butikken og spurte ansatte om de solgte pils. Ansatte viste hvor de hadde øl. Mannen så forvirret på henne. "Ja, men jeg skal da ikke ha øl." "Men du skulle ha pils. Pils er en type øl." Mannen ble irritert og sa at han i hvert fall ikke skulle ha øl og fordømte kvinnfolk som ikke kan noen ting. Så gikk han fra henne for å lete etter hva han skulle ha. Han kom tilbake med en flaske med gløgg. Altså... Nå vet jeg ikke hvor denne mannen er fra, men jeg har aldri hørt noen kalle gløgg for pils.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samtale med en kunde som ringer opp igjen for å forsikre seg at vi har fått med oss koden på porten hans.

Meg: "Ja, jeg ser at koden xxxx står her, så da ringer sjåføren på det når han leverer maten."

Kunde: "Ja, det er viktig at han trykker hardt, jeg orker ikke gå ut. Jeg sitter i shorts"

Meg: "hehe, ja, jeg forstår det"

Kunde: "Hvordan kan du forstå det? Det er jo kjempekaldt ute. Ingen sitter i shorts nå".

:klo:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjon

For et par dager siden kom det inn en eldre herre som hadde fått noe bilpleieprodukter til jul. Ha sa han hadde disse fra før å lurte på om det var mulig å bytte de. Vi har ikke noen form for bytte eller retur-rett, men såfremt varen tydelig er uåpnet og i salgbare stand så kan vi gjøre det, MEN kvittering må man ha. Det hadde da ikke han, men jeg sa jeg kunne forsøke å finne kvitteringen på kassa, i en utålmodig tone sa han

"kan jeg ikke bare får bytte det da?"

Meg: "nei, jeg må ha kvittering for å kunne bytte en vare"

Begynte å søke gjennom loggen, noe som tar irriterende lang tid hvis jeg må mer enn tre dager tilbake. Søkte først et par uker tilbake, men fant ikke noe, noen uker til, fremdeles ingen ting, hvert søk tar to-tre minutter, eller enda lengere hvis jeg søker igjennom en stor tidsperiode. Mens jeg holdt på med dette kom det stadig utålmodige lyder, men jeg overså det og leita videre. Etter å ha søkt ganske så mange uker tilbake, sa jeg "jeg kan ikke finne noe foreløpig, men jeg skal søke lengere tilbake" Tenkte for meg selv at dette var høl i hue, hvor langt tilbake skulle det være nødvendig å gå? Så utbrøt han

Kunde: "herregud da, jeg har faktisk dårlig tid, kan jeg ikke bare få bytte det?"

Meg: "Dessverre så må jeg finne kvitteringen"

Kunde: "det er det dummeste jeg har hørt, dette gidder jeg faktisk ikke"

Så tok han med seg varene og gikk. Sto en smule forundret igjen, men egentlig bare glad for at han gikk. For min egen nyserrighets skyld, fortsatte jeg søket etter at han gikk. Det han ville bytte hadde vi ikke solgt noe som helst av siden august..... Lite trolig at varen var kjøpt hos oss

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...