MsRP Skrevet 9. mai 2007 #581 Skrevet 9. mai 2007 Jeg er såååå lei av at når jeg spør om kunden vil ha kvittering svarer h*n alltid: "neei, den får jeg vel ikkeno igjen på.. hahaha" Og jeg må høflig le litt og si at "nei det er ikke alle som er så heldige". ARGH! ← Jepp, det er en klassiker... Jeg hører den minst fem - ti ganger hver dag... Forresten veldig morsomt ( ) med de som ikke klarer å bestemme seg også! De står der og lurer og veier for og i mot som om man hadde spurt dem om et viktig politisk spørsmål.
Meaty Skrevet 9. mai 2007 #582 Skrevet 9. mai 2007 Forresten veldig morsomt ( ) med de som ikke klarer å bestemme seg også! De står der og lurer og veier for og i mot som om man hadde spurt dem om et viktig politisk spørsmål. ← Ja, til og med når du spør om de vil ha bærepose! "Hmm..bærepose, sier du? Tja...jeg har vel kanskje plass i den posen jeg har fra før." Jeg sier: "Jeg tviler på at det går altså, en pakke med doruller tar jo litt plass." *kunden går så grundig gjennom posen han allerede har, og veksler mellom å kikke på varene på disken og posen han har for å se om han får stappet mer oppi den.* Nei, jeg tror det går greit jeg." Ti sekunder senere: "Jeg trenger en pose, jeg fikk jo ikke plass til alt oppi her!" Det er jo nesten verre enn han Vinglepetter i Fjordlandreklamen.
Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2007 #583 Skrevet 9. mai 2007 Hehe. Ja, men de gjør det vel for å få den SVINDYRE posen gratis
Rhiakath Skrevet 9. mai 2007 #584 Skrevet 9. mai 2007 Du skal ikke måtte forklare det, men skiltet skal forklare det. Står det ikke pluss pant, ville jeg faktisk krevd å fått det til prisen som sto på plakaten. ← Selvfølgelig står det på skiltet, det står da "+ pant" på alle skilt/merkelapper/osv som har med brus å gjøre.
Kaffeavtalen Skrevet 9. mai 2007 #585 Skrevet 9. mai 2007 Jeg var ute for det samme som LilleSol en del ganger når jeg jobbet i ferskvare. Det var mange godt voksne menn som slett ikke skulle snakke med en jente om fisk og kjøtt, for det kan vel ikke jenter med. De spurte ofte etter sjefen min, og ble alltid litt lange i masken når det var den andre jenta i avdelingen ← Jeg har også hatt endel morsomme episoder som ung jente i en byggvareforretning. Selvfølgelig kan ikke jenter noe som helst om bormaskiner, størrelser på skruer o.l. Og de som var verst var eldre damer
Serene Skrevet 11. mai 2007 #586 Skrevet 11. mai 2007 Morsom tråd! Jeg drev i noen år en fargehandel, og ble stadig overrasket over at så mange tror at fargene er ferdigblandet i bøtte. Hvis dere har sett et NCS-fargekart, så ser dere at vi snakker mange hundre ulike fargekoder, i tillegg til Jotun og andre malingsleverandørers egne farger, sikkert tusen farger i alt. Nå kommer maling i 1-3-5 og 10 liter, vi hadde fra oljemaling til akrylmaling sikkert 10 ulike typer (glans), dvs at hver farge da skulle vært produsert i ca 40 ulike varianter! Vi snakker om en skikkelig logistikk-utfordring her.... Jeg ble litt oppgitt hver gang noen spurte om vi ikke hadde den og den fargen ferdig, eller når de ble overrasket over at jeg måtte blande den til. En av tre kunder så ut til å tenke slik (sikkert mange her og...) 1
Gjest enois Skrevet 11. mai 2007 #587 Skrevet 11. mai 2007 Jeg hadde en kunde for en liten stund tilbake som kom og skulle kjøpe seg truser. Han spesifiserte at de måtte være med gylf. Ikkeno problem for meg, så jeg finner tak i trusene han trenger. Kunden forteller videre at han kun bruker truser med gylf, fordi det er så vanskelig å få "den" over kanten når han skal på do med de som ikke har gylf Det blir for lang vei opp til lillemannen.. Hva skjedde med å orke og kneppe opp bukse ordentlig når man skal på do? Og hva skjedde med å holde sånne ting for seg selv? Og hva i alle dager svarer man?? hjelpemeg.
Bobeline Skrevet 11. mai 2007 #588 Skrevet 11. mai 2007 Denne er ikke akkurat morsom på vanlig måte, mer gjennomgående dum. I lokalbutikken var jeg i dag vitne til hvordan en eldre dame skjelte ut en butikkansatt fordi hun gikk med religiøst hodeplagg, hun hadde handlet i butikken fra før jenta ble født, så hun visste at dette med "skaut" bare er tull så det fikk hun værsågod ta av seg. Den unge jenta fikk virkelig gjennomgå, helt frem til hun kom med kommentaren om at verden har forandret seg. Og den middelaldrende damen som stod nest i køen klarte å fortelle den unge jenta at "slik svarer du ikke kunder". Jeg trodde virkelig ikke vi levde i et land som godtok at butikkansatte skal høre på rasistiske utsagn og ikke ha mulighet til å forsvare seg... Men i følge denne kvinnen så gjør vi visst det... 1
Liskat Skrevet 11. mai 2007 #589 Skrevet 11. mai 2007 Denne er ikke akkurat morsom på vanlig måte, mer gjennomgående dum. I lokalbutikken var jeg i dag vitne til hvordan en eldre dame skjelte ut en butikkansatt fordi hun gikk med religiøst hodeplagg, hun hadde handlet i butikken fra før jenta ble født, så hun visste at dette med "skaut" bare er tull så det fikk hun værsågod ta av seg. Den unge jenta fikk virkelig gjennomgå, helt frem til hun kom med kommentaren om at verden har forandret seg. Og den middelaldrende damen som stod nest i køen klarte å fortelle den unge jenta at "slik svarer du ikke kunder". Jeg trodde virkelig ikke vi levde i et land som godtok at butikkansatte skal høre på rasistiske utsagn og ikke ha mulighet til å forsvare seg... Men i følge denne kvinnen så gjør vi visst det... ← Det hørtes da helt ok ut det den butikkansatte sa! Jeg svarer bedritne kunder (på en ordentlig måte, selvsagt) om jeg må det. Er ikke noen dørmatte selv om jeg jobber innen service og jeg har krav på et godt arbeidsmiljø like mye som alle andre (mange kunder tror jo de har all rett til å ødelegge dagen for noen, som i de fleste tilfeller hverken har noen skyld i problemet eller kan hjelpe dem med noe mer enn å sende dem videre).
Bobeline Skrevet 11. mai 2007 #590 Skrevet 11. mai 2007 Det hørtes da helt ok ut det den butikkansatte sa! Jeg svarer bedritne kunder (på en ordentlig måte, selvsagt) om jeg må det. Er ikke noen dørmatte selv om jeg jobber innen service og jeg har krav på et godt arbeidsmiljø like mye som alle andre (mange kunder tror jo de har all rett til å ødelegge dagen for noen, som i de fleste tilfeller hverken har noen skyld i problemet eller kan hjelpe dem med noe mer enn å sende dem videre). ← Helt enig, og dessverre ble jeg så satt ut av den siste kommentaren til den andre kunden at jeg ikke sa noen ting til jentas forsvar heller. Det kunden sa ble for dumt. Heldigvis så det ikke ut til at jenta brydde seg nevneverdig, men likevel...
Bobeline Skrevet 11. mai 2007 #591 Skrevet 11. mai 2007 Denne er fra min arbeidsdag. Alle kunder må betale et lite ekspedisjonsgebyr for betaling av regninger, summen avhenger av kundeforhold. En mann ble nok litt overrasket over summen på gebyrene, for nå han ser dem svart på hvitt, sier han "det var dyrt, 75 kroner for hver regning". Så ser han på meg og retter pekefingeren mot meg før han sier "slem pus". 4
venus* Skrevet 12. mai 2007 #592 Skrevet 12. mai 2007 Denne er fra min arbeidsdag. Alle kunder må betale et lite ekspedisjonsgebyr for betaling av regninger, summen avhenger av kundeforhold. En mann ble nok litt overrasket over summen på gebyrene, for nå han ser dem svart på hvitt, sier han "det var dyrt, 75 kroner for hver regning". Så ser han på meg og retter pekefingeren mot meg før han sier "slem pus". ← Hehe, det var da nokså søtt.
minienthe Skrevet 12. mai 2007 #593 Skrevet 12. mai 2007 Denne er fra min arbeidsdag. Alle kunder må betale et lite ekspedisjonsgebyr for betaling av regninger, summen avhenger av kundeforhold. En mann ble nok litt overrasket over summen på gebyrene, for nå han ser dem svart på hvitt, sier han "det var dyrt, 75 kroner for hver regning". Så ser han på meg og retter pekefingeren mot meg før han sier "slem pus". ←
Little sister Skrevet 12. mai 2007 #594 Skrevet 12. mai 2007 Er ikke bare kunder som sier dumme ting: Var på butikken i sted, og kjøpte masse varer for godt over 1000 kr. Etterhvert spør kassadama om jeg trenger en pose... Tror jeg trengte fem stykker
Gjest Marillia Skrevet 12. mai 2007 #595 Skrevet 12. mai 2007 (endret) Ikke akkurat dumt sagt For mange år siden jobbet jeg i butikk, og hadde en særdeles uhøflig og frekk kunde. Jeg forsøkte å hjelpe kunden som skulle reklamere på noe (en vare hun hadde selv mistet i gulvet og knust deler av) og prøvde så godt jeg kunne å overhøre den kjeftingen. Bak denne kunden sto det en eldre herre som ventet på å bli ekspedert, så han hørte og så alt. Da den uhøflige kunden snudde seg for å gå, sa den eldre herren høyt til meg; Du unge dame, skulle hatt gullmedalje for tålmodighet, hadde det vært meg så hadde jeg kasta den frekke dama rett ut av butikken! Da kunne jeg ikke annet enn å le heller! Og ga den eldre herren litt rabatt på varene sine Endret 12. mai 2007 av Marillia
yenoh Skrevet 12. mai 2007 #596 Skrevet 12. mai 2007 Er ikke bare kunder som sier dumme ting: Var på butikken i sted, og kjøpte masse varer for godt over 1000 kr. Etterhvert spør kassadama om jeg trenger en pose... Tror jeg trengte fem stykker ← Tja, det kunne jo hende at du hadde med deg poser ...? Det er et par stamkunder her som ofte handler for rundt 1000-1500, og de har alltid med seg poser eller egne kurver selv. Ikke akkurat dumt sagt For mange år siden jobbet jeg i butikk, og hadde en særdeles uhøflig og frekk kunde. Jeg forsøkte å hjelpe kunden som skulle reklamere på noe (en vare hun hadde selv mistet i gulvet og knust deler av) og prøvde så godt jeg kunne å overhøre den kjeftingen. Bak denne kunden sto det en eldre herre som ventet på å bli ekspedert, så han hørte og så alt. Da den uhøflige kunden snudde seg for å gå, sa den eldre herren høyt til meg; Du unge dame, skulle hatt gullmedalje for tålmodighet, hadde det vært meg så hadde jeg kasta den frekke dama rett ut av butikken! Da kunne jeg ikke annet enn å le heller! Og ga den eldre herren litt rabatt på varene sine ← 1
Meaty Skrevet 12. mai 2007 #597 Skrevet 12. mai 2007 Jeg trodde virkelig ikke vi levde i et land som godtok at butikkansatte skal høre på rasistiske utsagn og ikke ha mulighet til å forsvare seg... Men i følge denne kvinnen så gjør vi visst det... ← Sånne folk som klager på religiøse hodeplagg o.l. snakker ofte høyt om at vi lever i et herlig, fritt land og at ingen kan fortelle oss hvordan vi skal kle oss. 3
yenoh Skrevet 12. mai 2007 #598 Skrevet 12. mai 2007 Sånne folk som klager på religiøse hodeplagg o.l. snakker ofte høyt om at vi lever i et herlig, fritt land og at ingen kan fortelle oss hvordan vi skal kle oss. ← Dobbeltmoral, sier du?! Jeg begriper ikke hva du snakker om!
FashionySara Skrevet 13. mai 2007 #599 Skrevet 13. mai 2007 Det tilfellet er jo direkte umoralsk. Damen har ingen rett til å si slike ting til de ansatte, hadde jeg vært ansatt der ville jeg tilkalt sjefen min og sett til at denne damen ble bortvist. Det er faktisk forskjell på hva man kan akseptere, greit man kan akseptere sure frekke kunder, men når dette går over til et personlig angrep- er det stopp! 1
Serene Skrevet 14. mai 2007 #600 Skrevet 14. mai 2007 Opplevde noe forleden: En eldre mann fant en vare borti hyllene og ble i fyr og flamme, og spurte om dette var det produktet de hadde snakket om på Skaperen i forrige uke.... Følger ikke med på programmet, men forsto det slik at det var en mann som hadde en ide til en oppfinnelse som han hadde presentert i programmet. Og dette skulle han i løpet av en uke ha ferdigprodusert i tusener antall, markedsført og solgt videre til detaljister, slik at en så avsidesliggende butikk som min skal hå fått varen opp i hyllene.... Dette er bare for dumt. Men jeg er høflig, og sier at det tviler jeg på. Ja, om jeg var helt sikkert på det? ....... I det hele tatt blir jeg stadig overrasket over meg selv at jeg klarer å holde inne latteren i slike tilfeller, og ikke minst at jeg klarer å svare uten å høres spydig ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå