Linkas Skrevet 25. mars 2014 #5161 Skrevet 25. mars 2014 Å sånne kunder er det som virkelig får dagen til bli bedre......eller ikke.. Tro om de er sånn til vanlig? En kompis hadde kassevakta, og det var lite folk i butikken. Heldig som han var fikk han ei litt sur ei i køen.. De sto 3 stk der, da dama presterer å si(ganske høyt) ut av det blå: "Nei her skal jeg jaggu ikke handle mer. Treigt personale og ingen kundeservice! Elendig butikk altså!" Kompisen min er ikke treig i kassen, og verdens hyggeligste å treffe der.. Da han senere på dagen skulle handle til middag, fikk han seg en overraskelse. I kassen der satt nemlig nevnte burugle som hadde liret av seg glosene til han.. Hun ble vist litt satt ut da han gliste rått å sa hei, husker du meg? Tro om hun var redd han skulle gjenta hennes sprell 24
Strange Doll Skrevet 25. mars 2014 #5162 Skrevet 25. mars 2014 Syns så synd i hun i kassen på spar før i dag, foran meg i køen sto det nemlig en gammel sur dame som kjeftet kassedamen huden full fordi en avokado hun kjøpte for 2(!) uker siden nå var blitt dårlig! Og ja hun hadde faktisk kvittering. Og mente derfor hun skulle ha pengene igjen.. 10
Meaty Skrevet 25. mars 2014 #5163 Skrevet 25. mars 2014 Som en annen nevnte tidligere i tråden; enkelte skjønner ikke dette med vekt og volum når det gjelder kofferter. Så da jeg igjen hadde en kunde som spurte 'hvor mange kilo går det i denne kofferten?', svarte jeg at det kommer an på om han skal frakte gråstein eller bomull. Jeg tror han ble litt snurt, men kunden som overhørte dette fikk seg en god latter. :-D 9
Kamikatze Skrevet 25. mars 2014 #5164 Skrevet 25. mars 2014 Som en annen nevnte tidligere i tråden; enkelte skjønner ikke dette med vekt og volum når det gjelder kofferter. Så da jeg igjen hadde en kunde som spurte 'hvor mange kilo går det i denne kofferten?', svarte jeg at det kommer an på om han skal frakte gråstein eller bomull. Jeg tror han ble litt snurt, men kunden som overhørte dette fikk seg en god latter. :-D Men, noen kan jo også ha baket snakkvendt og egentlig ment å spørre om hvor mange kilo kofferten er garantert å tåle? Ethvert rævhåll ser jo hvor stor en koffert er da... 1
Gjest constance90 Skrevet 26. mars 2014 #5165 Skrevet 26. mars 2014 Men, noen kan jo også ha baket snakkvendt og egentlig ment å spørre om hvor mange kilo kofferten er garantert å tåle? Ethvert rævhåll ser jo hvor stor en koffert er da... Tror de fleste blander mellom kilo og liter 2
Strange Doll Skrevet 26. mars 2014 #5166 Skrevet 26. mars 2014 Tror de fleste blander mellom kilo og liter Stemmer. Jeg pleier å svare at hvor mange kilo kommer an på hva du pakker med deg, men kofferten tar *tall* liter. Da er de som oftest fornøyd 3
Nanami Skrevet 26. mars 2014 #5167 Skrevet 26. mars 2014 "Jeg skal bare ha denne, kan jeg bare legge pengene her?" Gjerne hvis de er bakerst i en kø på 6-7 stk. 6
Andrea89 Skrevet 26. mars 2014 #5168 Skrevet 26. mars 2014 Det èr så mange som tror at ting er omtrent gratis. F. eks hadde vi en kurv med varer på 70% ("av ordinær pris" det står på plakatene). Når en ting ordinært koster 99,- merker vi de med 29,50, så kunden skal slippe å regne ut selv. Jeg slår inn varen til 29,50 Kunde: Det var 70% avslag på den!!! Jeg: Ja, 29,50 er 70%-prisen Kunde: Det er misvisende, det burde være 70% av den røde prisen!!!!!! Jeg kan bare ikke skjønne at noen tror de skal få noe som har kostet 99,- til 9 kroner... 5
Lea2 Skrevet 26. mars 2014 #5169 Skrevet 26. mars 2014 Det èr så mange som tror at ting er omtrent gratis. F. eks hadde vi en kurv med varer på 70% ("av ordinær pris" det står på plakatene). Når en ting ordinært koster 99,- merker vi de med 29,50, så kunden skal slippe å regne ut selv. Jeg slår inn varen til 29,50 Kunde: Det var 70% avslag på den!!! Jeg: Ja, 29,50 er 70%-prisen Kunde: Det er misvisende, det burde være 70% av den røde prisen!!!!!! Jeg kan bare ikke skjønne at noen tror de skal få noe som har kostet 99,- til 9 kroner... Da er det veldig viktig at det står at varen er ferdig nedpriset også. 6
Gjest ashanti Skrevet 26. mars 2014 #5170 Skrevet 26. mars 2014 "Jeg skal bare ha denne, kan jeg bare legge pengene her?" Gjerne hvis de er bakerst i en kø på 6-7 stk. Klassiker der jeg jobber. Utrolig irriterende. Noen mennesker klarer ikke å forstå at de faktisk må stå i kø som alle andre, fatter ikke hvor den holdningen kommer fra at de er fritatt fra å stå i kø. En gang var kortterminalene hos oss ute av drift pga teknisk feil fra leverandøren av kortterminalene. Det var umulig å betale med kort, det gikk heller ikke på reserveløsning. Jeg ble faktisk skjelt ut av 2 kunder i løpet av den timen terminalene var nede.. De mente det var "utrolig dårlig service at de ikke fikk betalt med kort" og at "jeg kunne bare glemme hele handelen når det ikke gikk an å bruke kort engang". Forklarte begge to at jeg desverre ikke fikk gjort så mye med at terminalene var ute av drift, at de jobbet på spreng hos leverandøren for å ordne opp i feilen og at det var mulig å gå inn i nabobutikken (en Kiwi butikk) å ta ut penger der (de hadde terminaler fra en annen leverandør..) slik at de kunne betale kontant. Men det hjalp altså ikke.. Noen mennesker altså..
Gjest Skrevet 26. mars 2014 #5171 Skrevet 26. mars 2014 Til slike er jeg frekk nok å kommenterer at termimalen dessverre ikke fungerer, og hadde jeg vist hvordan de repareres hadde jeg sanelig ikke jobba i kassa på kiwi ;-)
Gjest ashanti Skrevet 26. mars 2014 #5172 Skrevet 26. mars 2014 Det èr så mange som tror at ting er omtrent gratis. F. eks hadde vi en kurv med varer på 70% ("av ordinær pris" det står på plakatene). Når en ting ordinært koster 99,- merker vi de med 29,50, så kunden skal slippe å regne ut selv. Jeg slår inn varen til 29,50 Kunde: Det var 70% avslag på den!!! Jeg: Ja, 29,50 er 70%-prisen Kunde: Det er misvisende, det burde være 70% av den røde prisen!!!!!! Jeg kan bare ikke skjønne at noen tror de skal få noe som har kostet 99,- til 9 kroner... Har opplevd at en gang vi hadde en kurv med sokker på tilbud til 20 kr (sto tydelig merket på skiltet hva tilbudet gjaldt for og hva tilbudsprisen var, i tilegg til at det lå bare sokker i kurven) at en eller annen kunde hadde slengt fra seg en singlet i denne kurven. Vi hadde ikke rukket å rydde den vekk enda.. så kommer det en kunde til kassen med denne singleten som koster 129,- , jeg slår den inn og sier prisen. Kunden: NEEEI, NÅ TULLER DU FÆLT UNGE FRØKEN, DEN SKAL KOSTE 20 KR DEN!!!!!!" Meg: Den er priset til 129,- og scannes inn på kassen til 129,- ? Hvor har du sett at den koster 20 kr? Kunden: DEN LÅ I DEN KURVEN DER BORTE!! (Viser meg kurven). Meg: Det står "Sokker Førpris 99,- nå 20,- ". ? Kunden: JAA?? NÅ: 20 STÅR DET! Meg: Dette er jo ikke sokker.. (ser på singleten). Det må være noen som har slengt den fra seg der også har vi ikke rukket å rydde den vekk enda.. beklager. Kunden: ALTSÅ! DEN LÅ I KURVEN! DA SKAL JEG HA DEN TIL 20 KR! SÅNN ER DET UNGE DAME! Meg: .......
Gjest ashanti Skrevet 26. mars 2014 #5173 Skrevet 26. mars 2014 Til slike er jeg frekk nok å kommenterer at termimalen dessverre ikke fungerer, og hadde jeg vist hvordan de repareres hadde jeg sanelig ikke jobba i kassa på kiwi ;-) Hehe, den skal jeg prøve meg på en eventuell neste gang;) (Kiwi var nabobutikken hvor de kunne ta ut penger. Jeg jobber i klesbutikk;) )
Gjest tinbjo1 Skrevet 26. mars 2014 #5174 Skrevet 26. mars 2014 Jobber på et sted som likner på Mc Donalds. En vanlig samtale går slik; Kunde; Skal ha en hamburger Jeg; Hvilke hamburger? Kunde; Hvilke størrelser har dere å velge mellom? Jeg; Dobbel, enkel Kunde; Hva er forskjellen? Jeg; Dobbel er to 100g oppå hverandre, en enkel er en 100g Kunde; Jeg tar en dobbel Jeg; Med ost på? Kunde; Ja Jeg; Skal du ha meny til? Kunde; Hva er i menyen? Jeg; Pommes frites, drikke Kunde; Ok, jeg tar en meny Jeg; Hvilke størrelse? Kunde; Hvilke størrelse har dere å velge mellom? Jeg; Small, large, medium... Kunde; Eeeeeeeeeh, tar medium En så lang dialog HVER jævla gang Må også få fram at alle menyene står rett foran de, men likevel må de gjøre alt så slitsomt .. 2
Gjest constance90 Skrevet 26. mars 2014 #5175 Skrevet 26. mars 2014 Hadde en kunde som kjeftet og smalt på at jeg svindlet han. For når han betalte en vare til 99,50kr så måtte han betale 100kr kontant men bare 99,5kr på kortet. Så han ville ha tilbake de 0,50 ørene det kostet siden han betalte med en hundrelapp. 3
Gjest Blubberella Skrevet 26. mars 2014 #5176 Skrevet 26. mars 2014 Jeg skulle handle på opphørssalg og da jeg kom til kassa var det feil med terminalen så man måtte betale med kontanter. Greit det, selv om det var ganske rett før parkeringa mi gikk ut og jeg måtte i etasjen under for å ta ut penger i minibank. Da jeg kom ned til minibanken sto det et eldre par der, damen sto og tastet inn mens mannen sto og så halvsurt på. Jeg stilte meg optimistisk i kø og tenkte at dette måtte da ikke ta så lang tid siden de var godt i gang og jeg var neste i køen. Der tok jeg feil... Damen stappet inn kortet gang på gang og ble jo fankern aldri ferdig. Etter hvert skjønte jeg hvorfor; hun skulle ha ut masse penger og minibanken ga visst ut bare 1200 i slengen. Hun sukket og gjentok høylytt til mannen for hver gang: "Jeg får jo ikke ut mer enn tolvhundre i slengen!!!" En ting er å okkupere minibanken i overkant lenge men å rope ut så alle får med seg at hun nå tar ut masse penger som hun antakelig skal bære med seg i veska, er jo mindre lurt. Ja jeg vet det ikke var verdens dummeste kunde og at jeg var i overkant utålmodig men dette irriterte meg noe inni granskauen. Det endte med at jeg sukket tungt (og litt demonstrativt) og gikk for å rekke parkeringen 3
Nanami Skrevet 26. mars 2014 #5177 Skrevet 26. mars 2014 Jobber på et sted som likner på Mc Donalds. En vanlig samtale går slik; Kunde; Skal ha en hamburger Jeg; Hvilke hamburger? Kunde; Hvilke størrelser har dere å velge mellom? Jeg; Dobbel, enkel Kunde; Hva er forskjellen? Jeg; Dobbel er to 100g oppå hverandre, en enkel er en 100g Kunde; Jeg tar en dobbel Jeg; Med ost på? Kunde; Ja Jeg; Skal du ha meny til? Kunde; Hva er i menyen? Jeg; Pommes frites, drikke Kunde; Ok, jeg tar en meny Jeg; Hvilke størrelse? Kunde; Hvilke størrelse har dere å velge mellom? Jeg; Small, large, medium... Kunde; Eeeeeeeeeh, tar medium En så lang dialog HVER jævla gang Må også få fram at alle menyene står rett foran de, men likevel må de gjøre alt så slitsomt .. Kunde; Jeg tar en dobbel Jeg; Med ost på? Kunde; Ja ... Jeg: medium pomfri og cola ved siden? Jobbet flere år på McDonalds. Hvis man "velger for" kunden så slipper man den eviglange frem og tilbakesamtalen. De retter på deg hvis de vil ha stor eller fanta istedenfor. Sparte hvertfall meg masse tid 7
Shinigami Skrevet 27. mars 2014 #5178 Skrevet 27. mars 2014 Har opplevd at en gang vi hadde en kurv med sokker på tilbud til 20 kr (sto tydelig merket på skiltet hva tilbudet gjaldt for og hva tilbudsprisen var, i tilegg til at det lå bare sokker i kurven) at en eller annen kunde hadde slengt fra seg en singlet i denne kurven. Vi hadde ikke rukket å rydde den vekk enda.. så kommer det en kunde til kassen med denne singleten som koster 129,- , jeg slår den inn og sier prisen. Kunden: NEEEI, NÅ TULLER DU FÆLT UNGE FRØKEN, DEN SKAL KOSTE 20 KR DEN!!!!!!" Meg: Den er priset til 129,- og scannes inn på kassen til 129,- ? Hvor har du sett at den koster 20 kr? Kunden: DEN LÅ I DEN KURVEN DER BORTE!! (Viser meg kurven). Meg: Det står "Sokker Førpris 99,- nå 20,- ". ? Kunden: JAA?? NÅ: 20 STÅR DET! Meg: Dette er jo ikke sokker.. (ser på singleten). Det må være noen som har slengt den fra seg der også har vi ikke rukket å rydde den vekk enda.. beklager. Kunden: ALTSÅ! DEN LÅ I KURVEN! DA SKAL JEG HA DEN TIL 20 KR! SÅNN ER DET UNGE DAME! Meg: ....... Opplevde noe lignende en gang. Noen hadde slengt fra seg et dyrt brød på hylleplassen til first price brødet. Kunden som plullet med seg brødet mente bestemt at han skulle ha brødet til first price pris...
Amananas Skrevet 27. mars 2014 #5179 Skrevet 27. mars 2014 Opplevde noe lignende en gang. Noen hadde slengt fra seg et dyrt brød på hylleplassen til first price brødet. Kunden som plullet med seg brødet mente bestemt at han skulle ha brødet til first price pris... Skjer heeeele tiden, jeg blir så lei. Sist vakt:*Kunde kommer og skal kjøpe en pakke med lego*Jeg: "Da blir det 149 kr! :)"Kunde: "HVA?!! Neei, 49 stod det på den!!"Jeg: "Jaha? Den koster nok 149 du. :)"Kunde: "Nei! 49 stod det! Ellers hadde jeg ikke gått for å kjøpe den!"Jeg: "Vil du vise meg hvor du så det?"*Kunden drar meg bort til legohyllene, og peker på en tom hylle midt i mellom alle legopakkene som faktisk koster 49 kroner* "DER stod den! Og du ser selv at det står 49 kr for den!"Jeg: "Jeg får bare beklage, men det er nok en kunde som har plassert denne feil. Som du ser så er det en tom hylle der, så vi er tom for den pakken som skulle stått der."Kunde: "Hva?! Nei! Den pakken stod der, og den skal koste 49!"Jeg: "Beklager, men denne skal faktisk stå her *viser* sammen med alle andre av samme type som er priset til 149 kr. Så da kan jeg dessverre ikke gi den til deg for 49 kroner."Kunde *pottesur på dette tidspunktet*: "Neivell! Men da skal jeg ikke ha den!" (Samme gamle leksa det.. Jeg driter vel i om du ikke skal ha den likevel..)Jeg: "Nei, men det er helt greit vettu :)"Kunde: "Ja! Da går jeg heller til *konkurrerende kjede*! Der hadde de en som var større OG billigere! Gidder ikke å betale så mye for den du har der."Jeg: "Det går fint. :)"Kunde *mens hun går ut*: "Men det STOD at den kostet 49!"Jeg: "Som sagt, en kunde har nok satt den fra seg på feil sted."Kunde: "Men det stod at den kostet 49!!!"Jeg: "..... Ha det fint da! :)" Phew.. Ja, for det er så forbanna vanskelig å forstå at når vi har hundre unger inne i løpet av en dag som ser i lekene våre, så kan de komme til å sette de fra seg på feil plass. Sukk -.- 6
novacane Skrevet 27. mars 2014 #5180 Skrevet 27. mars 2014 Skjer heeeele tiden, jeg blir så lei. Sist vakt:*Kunde kommer og skal kjøpe en pakke med lego*Jeg: "Da blir det 149 kr! :)"Kunde: "HVA?!! Neei, 49 stod det på den!!"Jeg: "Jaha? Den koster nok 149 du. :)"Kunde: "Nei! 49 stod det! Ellers hadde jeg ikke gått for å kjøpe den!"Jeg: "Vil du vise meg hvor du så det?"*Kunden drar meg bort til legohyllene, og peker på en tom hylle midt i mellom alle legopakkene som faktisk koster 49 kroner* "DER stod den! Og du ser selv at det står 49 kr for den!"Jeg: "Jeg får bare beklage, men det er nok en kunde som har plassert denne feil. Som du ser så er det en tom hylle der, så vi er tom for den pakken som skulle stått der."Kunde: "Hva?! Nei! Den pakken stod der, og den skal koste 49!"Jeg: "Beklager, men denne skal faktisk stå her *viser* sammen med alle andre av samme type som er priset til 149 kr. Så da kan jeg dessverre ikke gi den til deg for 49 kroner."Kunde *pottesur på dette tidspunktet*: "Neivell! Men da skal jeg ikke ha den!" (Samme gamle leksa det.. Jeg driter vel i om du ikke skal ha den likevel..)Jeg: "Nei, men det er helt greit vettu :)"Kunde: "Ja! Da går jeg heller til *konkurrerende kjede*! Der hadde de en som var større OG billigere! Gidder ikke å betale så mye for den du har der."Jeg: "Det går fint. :)"Kunde *mens hun går ut*: "Men det STOD at den kostet 49!"Jeg: "Som sagt, en kunde har nok satt den fra seg på feil sted."Kunde: "Men det stod at den kostet 49!!!"Jeg: "..... Ha det fint da! :)" Phew.. Ja, for det er så forbanna vanskelig å forstå at når vi har hundre unger inne i løpet av en dag som ser i lekene våre, så kan de komme til å sette de fra seg på feil plass. Sukk -.- Den kjenner jeg såå godt igjen! Jobber i lekebutikk og da sier det seg selv at det er umulig å holde helt øye på hvor ting blir lagt. Var en gang en kunde som kom med en stooor legopakke og påstod at den kostet 150 kroner (prisen var 799), den hadde hun nemlig funnet i BAMSEAVDELINGEN og der stod det 150.. Hvis vi skulle satt ned prisen hver gang en vare var satt et feil sted hadde vi gått konk 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå