Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da skal jeg Sende han dit om jeg ser han igjen :ler: makan til dårlig bokhandel vi er :ler:

dere må jo ha det om kundene skal skru opp en bokhylle til og ha bøker i:P dere må også ha kakao, i tilfelle kunden vil drikke kakao mens den leser boken, og pledd, lampe, klokke, telys, god stol:) :laugh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mange narkomane som drikker saft ublandet når de får søtsug. Opplever ofte at LAR-brukerne våre ber om ublandet saft, hehe.

Uansett, dumme ting kunder sier ja: Jeg har hatt en del kunder som har kommet innom POSTKONTORET jeg jobbet på, og spurt om vi selger frimerker. Svarte et par ganger på tull sagt at man kan få kjøpt de på blomsterbutikken ved siden av, og jammen trodde de på det og gikk til butikken ved siden av :murvegg:

Mitt postkontor (ja, ordentlig postkontor) selger ikke frimerker. Nevnte det i fjor i en ellerannen tråd her inne fordi jeg syns det var så absurd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere må jo ha det om kundene skal skru opp en bokhylle til og ha bøker i:P dere må også ha kakao, i tilfelle kunden vil drikke kakao mens den leser boken, og pledd, lampe, klokke, telys, god stol:) :laugh:

Ja dette blir jeg nødt å ta videre til hovedkontoret altså! :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWinter

Mitt postkontor (ja, ordentlig postkontor) selger ikke frimerker. Nevnte det i fjor i en ellerannen tråd her inne fordi jeg syns det var så absurd.

Hehe, alle regler uten unntak er vel det de sier!

Men dere hadde vel PiB eller et annet kontor i nærheten? Dette var liksom det eneste stedet på flere mils omkrets en kunne få kjøpt det, hehe. Ellers så vet jeg at en del av postkontorene vi la ned ble tomme for frimerker i god tid før selve nedleggelsen, og fikk ikke kjøpe inn nye så kunder måtte reise og kjøpe det andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Er mange narkomane som drikker saft ublandet når de får søtsug. Opplever ofte at LAR-brukerne våre ber om ublandet saft, hehe.

Uansett, dumme ting kunder sier ja: Jeg har hatt en del kunder som har kommet innom POSTKONTORET jeg jobbet på, og spurt om vi selger frimerker. Svarte et par ganger på tull sagt at man kan få kjøpt de på blomsterbutikken ved siden av, og jammen trodde de på det og gikk til butikken ved siden av :murvegg:

Så det er DERFOR mange av de kjøper masse tilfeldig snop for masse penger hele tiden. Nå har jeg fått svar på det også. Jeg liker sterk saft jeg også, men ublandet FUN saft? Holy crap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du tilfeldigvis beskjed om å kjøpe det i blomsterbutikken?:fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Så det er DERFOR mange av de kjøper masse tilfeldig snop for masse penger hele tiden. Nå har jeg fått svar på det også. Jeg liker sterk saft jeg også, men ublandet FUN saft? Holy crap :P

Vi hadde innbrudd på matbutikken jeg jobbet på og der forsvant det masse kuli og godteri. Var ikke vanskelig å vite hvilken type kar tyven var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. I dag fant jeg ei bleie i klesavdelingen. Dvs, jeg tror det var et stort bind. Uansett, det var noe brunt og rart i det. Fine greier.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i bar igår.

Kom ei jente og sa hu skulle klage på noe.. Jaja?

Nei hun fikk vondt i brystet når hun svelget ølen hun hadde kjøpt.

Jeg sa at det er nå ikke noe galt med ølen... Visste ikke helt hva jeg skulle si :P

Så sa hun at ja, hun hadde snakket med sine venninner og de sa at de kunne drikke ølen helt fint uten problemer. Men hun kunne gå og klage i baren da!

Ja hvis ingen andre har det problemet, så er det nå ikke ølen det er noe i veien med, sa jeg.

Hu maste litt mer om det, virka litt sur før jeg til slutt sa at hun fikk heller prøve å drikke noe annet og hvis plagene vedvarer så får hu ringe legen på mandag.... Ikke så mye jeg kan få gjort! :P

Så kom det ei senere og ville ha en ny drink fordi den hu kjøpte smakte banan!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at den drinken muligens hadde en bananmix i seg? :fnise:

Hadde en lignende en med ei som hadde bestilt en Strawberry daiquiri, og klagde fordi den smakte jordbær....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i serveringsbransjen. Noen ganger kommer kunder å kjøpet et par flasker vin til bordet sitt, og så spøker de med: "Jaja, hvis eg får vondt i hodet av denne, så kommer jeg tilbake med dem!" (hahah morsomt...) Og noen ganger svarer jeg kunden: " Det hjelper å ikke drikke begge flaskene på styrten...".

Kundene liker ikke å høre det. De synes det ikke er morsomt :(

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke opplevd særlig mange rare kunder til tross for at jeg har jobbet i salg- og servicebransjen i snart 5 år.

Men da jeg jobbet i butikk kom det inn en mann på rundt 30 som tydeligvis var nokså uerfaren på snus-området. Han spurte om hvilke merker jeg kunne anbefale og på det tidspunktet snuste jeg så jeg kunne blant annet henvise til Skruf porsjon. Han tok opp en boks, studerte den nøye og spurte om han kunne få prøvesnuse den først. Men aller først måtte han ha hjelp til å få opp lokket :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at den drinken muligens hadde en bananmix i seg? :fnise:

Hadde en lignende en med ei som hadde bestilt en Strawberry daiquiri, og klagde fordi den smakte jordbær....

Du har ikke tilfeldigvis jobbet på bar i Hellas? :P Dette klarte faktisk min mor å lire av seg under en ferietur :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke opplevd særlig mange rare kunder til tross for at jeg har jobbet i salg- og servicebransjen i snart 5 år.

Men da jeg jobbet i butikk kom det inn en mann på rundt 30 som tydeligvis var nokså uerfaren på snus-området. Han spurte om hvilke merker jeg kunne anbefale og på det tidspunktet snuste jeg så jeg kunne blant annet henvise til Skruf porsjon. Han tok opp en boks, studerte den nøye og spurte om han kunne få prøvesnuse den først. Men aller først måtte han ha hjelp til å få opp lokket :D

Er du klar over at det er ulovlig å anbefale forskjellige merker? Man kan informere om hvilke merker man fører, men man kan ikke anbefale noen. Det kan godt hende at denne historien er føøør denne regelen kom i bruk altså, og da kan du jo se bort i fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote name="grethe91" post="14176727" timestamp="1395661853"]

Er du klar over at det er ulovlig å anbefale forskjellige merker? Man kan informere om hvilke merker man fører, men man kan ikke anbefale noen. Det kan godt hende at denne historien er føøør denne regelen kom i bruk altså, og da kan du jo se bort i fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke tilfeldigvis jobbet på bar i Hellas? :P Dette klarte faktisk min mor å lire av seg under en ferietur :O

Haha, nei, men om hun en gang i 2003 var innom en bar i Tønsberg og klarte å lire av seg det samme, kan det være samme dama XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei eldre dame som er kjent blant oss i butikken(hun stilte seg opp å sang av full hals for meg da jeg var helt ny der) kom inn med gubben på slep.. De handla, hørte henne gjennom hele butikken før de kom til kassen til slutt. Jeg slår inn, og sier "da ble det 186 kr for alt.." Etter litt om og men leter hun frem 180 kr i mynt, gir til meg, og blir stående å stirre.. Forsiktig lirer jeg av meg at det mangler 6 kr. Hun leter frem 1 kr og legger på disken, før hun igjen står å stirrer. "Da mangler vi fortsatt 5 kr." Dama henter frem 1 (?!) kr til, å samme skjer. Stirrer.. Regnet med hun så forskjell siden hun studerte mynten før jeg fikk den.

Da var det hele blitt så irriterende og pinlig at jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Køen bygde seg opp(begge kassene var åpnet, så de bak fikk betalt for seg i rimelig tid), å personen bak henne så litt sur ut. Prøvde meg med ett "4 kr til så er alt i orden.."

DA viser det seg at hun ikke har nok penger i kontant, og måtte betale med kort. Før jeg fikk startet terminalen hadde hun begynt å taste.. Jeg sa at det ble feil, og at hun måtte vente til beløpet sto på skjermen. Ja, det var greit svare hun, før hun IGJEN begynte å taste før terminalen var klar.

Denne gangen var det gamla som ble sur, rykket ut kortet å kom med at dette var bare tull og bortkastet..

Så drar hun opp en 500lapp og betaler med...før hun surt stamper ut av butikken.

Jeg ble stående og bare :klo::huh:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei eldre dame som er kjent blant oss i butikken(hun stilte seg opp å sang av full hals for meg da jeg var helt ny der) kom inn med gubben på slep.. De handla, hørte henne gjennom hele butikken før de kom til kassen til slutt. Jeg slår inn, og sier "da ble det 186 kr for alt.." Etter litt om og men leter hun frem 180 kr i mynt, gir til meg, og blir stående å stirre.. Forsiktig lirer jeg av meg at det mangler 6 kr. Hun leter frem 1 kr og legger på disken, før hun igjen står å stirrer. "Da mangler vi fortsatt 5 kr." Dama henter frem 1 (?!) kr til, å samme skjer. Stirrer.. Regnet med hun så forskjell siden hun studerte mynten før jeg fikk den.

Da var det hele blitt så irriterende og pinlig at jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Køen bygde seg opp(begge kassene var åpnet, så de bak fikk betalt for seg i rimelig tid), å personen bak henne så litt sur ut. Prøvde meg med ett "4 kr til så er alt i orden.."

DA viser det seg at hun ikke har nok penger i kontant, og måtte betale med kort. Før jeg fikk startet terminalen hadde hun begynt å taste.. Jeg sa at det ble feil, og at hun måtte vente til beløpet sto på skjermen. Ja, det var greit svare hun, før hun IGJEN begynte å taste før terminalen var klar.

Denne gangen var det gamla som ble sur, rykket ut kortet å kom med at dette var bare tull og bortkastet..

Så drar hun opp en 500lapp og betaler med...før hun surt stamper ut av butikken.

Jeg ble stående og bare :klo::huh:

Haha!

Folk taster ofte koden med en gang de har satt inn kortet... Lurer på om de har lynrask data og telefon hjemme? Er de ikke vante med at teknologi kan ta noen få sekunder..?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en restekorg med diverse varer til 20 kr, noe mange syntes er veldig greit, og derfor hamstrer. Når jeg selger disse tingene må jeg slå ny pris i kassen, og den gamle prisen kommer derfor opp på skjermen kunden ser totalpris på først...

Kunde: skal ha disse her jeg *slenger opp ca 20 forskjellige ting*

Jeg: *slår inn første vare og skal til å trykke på endre pris*

Kunde: DEN SKAL KOSTE 20 KR JEG FANT DEN I KORGEN DER BORTE DU KAN BARE PRØVE DEG JEG SKAL HA DEN TIL 20 UANSETT HVA DU SIER FOR JEG FANT DEN DER!!!!!

Meg: o.O ja jeg vet det jeg blir bare nødt å endre prisen i kassen for at det skal bli riktig

Kunde: best det. Jeg fant ALLE disse i den KORGEN!!

Jadaaaaa. Jeg fikk ikke 1 sekund engang til å endre prisen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...