Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest constance90
Skrevet

En dag på matbutikk, 5 minutt etter stengetid. Bananene vi hadde igjen måtte kastes for de var for dårlige. Dette ble gjort rett før butikken stengte. Kunde sniker seg inn et par minutter før stengetid og starter handleturen:

Kunde: "Hvor har dere bananene henne?"

Meg: "Vi er desverre tom akkurat nå men kommer mer i morgen tidlig"

Kunde: "Dere har bilde av bananer i avisen. Dere skal derfor alltid ha bananer inne"

Meg: "Butikken stengte for 5 minutter siden. Det kommer mer bananer i morgen før åpningstid. Så vi har alltid bananer inne, når vi er åpne.

Kunden: "Dette er lokketilbud!!"

Så trampet han ut av butikken

:fnise:

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Selger dere stykejern" er en bok der en har samlet inn historier fra bokhandlere! Jeg er med i den selv, og lo godt av alt folk har opplevd :ler:

• Liker 10
Skrevet

K = kunde

M = meg

K: hei hei du, her var det mye morsomme ting altså

M: ja vi har litt forskjellig, fått mye nytt :)

K: ja du er jo ny du også?

M: hehe nei jeg har jobbet her i mange år

K: nei det kan ikke stemme, jeg husker deg ikke og jeg er innom hele tiden

M: jo jeg har jobbet her lenge jeg, begynte *måned og år*

K: nei. Det gjorde du ikke. Jeg husker deg ikke.

M: jeg gjorde nok det :) kanskje du bare har vært innom når jeg ikke har vært på jobb?

K: nei!!! Jeg hadde husket deg!!

Så trampet han ut.... HVA skal man si til det her da?!

• Liker 23
Skrevet

K = kunde

M = meg

M: jeg gjorde nok det :) kanskje du bare har vært innom når jeg ikke har vært på jobb?

"Herregud, du har heeeelt rett, jeg begynte jo her igår" :bond:

• Liker 20
Skrevet

Jobber på en butikk som har det meste av varer

1. En kunde skal kjøpe en koffert i forbindelse med en lengre flytur (ferie) og lurer på hvor tung den aktuelle kofferten er når den er full! Jeg forklarer kunden at det er helt umulig å svare på, da det kommer an på hvilke varer kofferten er fylt med.
Kunden begynner å kjefte på meg og forklarer at jeg som ansatt virkelig burde vite dette...

2. En kunde har fylt opp 2 poser med smågodt, tar de med i kassen for å betale. Jeg sier summen -mellom 150 - 180.- (kan ikke huske nøyaktig) .
Kunden sier dette er feil, det står 8.99 ved smågodtet. Jeg forklarer at dette er her hekto.
Kunden nekter på dette og HENTER plakaten ved smågodtet for å vise med at de to fylte posene koster 8.99.-. Jeg prøver igjen å forklare at dette gjelder per hekto, og kunden har kjøpt xx antall hekto. Kunden blir sint og forlanger å snakke med butikksjefen... Trenger vel ikke å si noe mer.

• Liker 47
Gjest BabyBlue
Skrevet

Urk. Av en eller annen grunn har det kommet bra mange fyllesvin inn i butikken i det siste. I dag, rundt 17:00 (!!!) kom det to fyrer inn som var bra, vel, dritings. Han ene skal ha pølse, han andre vifter med en iphone 4 og sier at han må ha lader!

Jeg: "Beklager, jeg har ikke den laderen..."

Han: "Hva?? Har du ikke iphone? Følger du ikke med i tiden jente?"

Jeg: "Eh, jeg har iphone 5s, den laderen fungerer ikke med den telefonen du har..."

Han: "Ja, men prøv i det minste."

Jeg: "Sorry, er ikke vits i, det fungerer ikke." :)

Han: "Jaja, så får det bare være slik da... Men kan vi ikke prøve å stappe den laderen i telefonen da?"

Jeg: *Sukker tungt*

Det var faktisk kø! Gå vekk!

Kompisen hans sier at han skal la meg være i fred, mannen ler da bare godt, ser på meg med et sleskt flir, og sier da, og hold dere fast: "Det var jo synd, men jeg hadde blitt veldig glad om jeg kunne få stappe laderen min inni deg!" Også kreperer han av latter, og jeg står bare der og ser hjelpeløst bort på de andre kundene som har stoppet for å se hva som skjer. Var to fjortiser i køen som begynte å le de også, og jeg gjør mitt beste for å få de ut mens jeg rødmer som bare juling. Fulle folk kan jeg klare, men er så kleint når andre kunder ser hva som foregår og følger med på samtalene :glare:

Skrevet (endret)

Jeg har vært synsk igjen!

Kunde (som av en eller annen grunn ikke ville komme inn i butikken, hun sto utenfor og ropte til meg mens jeg sto i kassa): Har dere fått inn lyspærene mine?

Meg: Er det lyspærer du har fått bestilt til deg?

Kunde: Er de komt?

Meg: Er de reservert på navnet ditt?

Kunde: Nei, de sa at lyspærene var bestilt inn, de skulle komme.

Meg (ser på veggen vi har med lyspærer, og vet at jeg har pakket ut mange ulike typer den siste uka): Hvilken type lyspære var det du var ute etter?

Kunde: Pærer med sensor og XX watt

Meg: Vi har fått inn en type med sensor, men det finnes jo flere. Vil du komme inn og se om det er denne typen du ser etter?

Kunde: Nei, nå må du finne lyspærene mine!!

Meg: Som sagt har jeg bare inne en type med sensor nå, og siden det finnes flere typer så må du nesten komme og se om det er den du trenger (husk, kunden står utenfor butikken)

De to siste setningene gikk på repeat et par ganger før dama oppgitt triller vogna avgårde mens hun slengte etter meg at hun skulle kjøpe lyspærer et annet sted.

Jeg skjønner rett og slett ikke hva som var så vanskelig med å komme inn og se på lyspærene vi hadde inne? I ettertid har jeg tenkt at jeg burde ha gått ut med en lyspære til henne så hun kunne få se på dem, så akkurat der var jeg ikke fornøyd med min egen kundeservice. Men jeg ble så forfjamset av at hun sto utenfor butikken og nektet å komme inn at jeg rett og slett ikke tenkte over det før hun var gått...

Endret av Thorn
  • Liker 12
Gjest Chanty
Skrevet (endret)

Kunden hadde akkurat kjøpt to termokopper av meg. Idet kunden er på tur ut døren,
mister h*n posen med glassene i gulvet, men går likevel ut.

Etter en halv time:

Kunde: Hei. Jeg kjøpte disse av deg tidligere, men nå er de knust.
Meg: Å huffda, det var da synd.
Kunde: Ja, de datt jo i gulvet idet du gav meg posen.
Meg: Ehhm.. Jeg tror nok ikke det. Du mistet posen i gulvet når du gikk ut, du.
Kunde: Nei, du glapp posen i gulvet. Jeg vil gjerne ha nye.
Meg: Beklager.. eh.. jeg mistet den nok ikke i gulvet...
Kunde: Jeg synes virkelig jeg skal få erstattet disse!
Meg: Vent litt du, jeg skal bare snakke med kollegaen min (Jeg er ganske ny i denne butikken)

Kollegaen min blir lettere sjokkert over kundens anklager, og forteller meg hvordan jeg skal gå fram videre med kunden.

Meg: Beklager, men etter at varen er betalt og du har tatt den med deg, kan vi dessverre ikke ta ansvar for den lengre.
Kunden: ........Men det var jo din feil

Meg: ............(oppgitt) men vil du ha en ny likevel? :) (altså kjøpe en ny)
Kunden: JA, SELVFØLGELIG!!!!!!!!!!!
Meg: Okei, jeg henter en ny til deg jeg :)

Kunden betaler og tramper ut. Meg: Ha en fin dag! :)

Edit: skriveleif

Endret av Chanty
Skrevet

Hadde en til i går som kan føyes på listen over svært irriterende

Kunde: hvor er mammutbøkene?

Meg: her på podiet *viser han bøkene *

Kunde: BARE de?

Meg: ja, mammuten er jo egentlig ferdig, dette er et tilbud vi har med restene for å få bort litt :-)

Kunde: men dere har ikke den boken jeg vil ha her?!

Meg: hvilken er det?

Kunde: *tittel*

Meg: et øyeblikk, skal sjekke på dataen om vi har den inne

Viser seg da at dette er en bok som nettopp er kommet ut og derfor ikke har vært på noe mammut.

Meg: beklager, men denne boken er ikke på mammutsalget. Den er nettopp kommet ut, men jeg har den, skal jeg hente den til deg?:-)

Kunde: jo den var på salget. Jeg så det i avisen deres.

Meg: beklager men den er nok ikke det

Henter da frem avisen og vi ser gjennom den sammen. Vanlige folk sier jo da åja beklager bryderiet så skal de ha boken eller ikke.. Men nei...

Kunde: helvete heller. Jeg får den vel på salg uansett???

Meg; nei beklager det har jeg ikke lov til.

Kunde: jeg SKAL ha minst 50% på den

Meg: jeg kan ikke gi deg det, jeg fikk inn denne boken forrige uke...

Etter type 5 minutter med diskutering og til slutt fra hans side HYLING mot meg kom heldigvis vekter på sin faste runde og da gikk han.

Herregud jeg skjønner ikke greia!

• Liker 21
Skrevet

Det verste jeg vet, er når man spør om kunde vil ha kvitteringen (som vi MÅ spørre om ellers kan butikken få reprimande), og kunde sier:

"Nei, jeg får ikke skrive det av på skatten likevel"!

Greit nok, jeg hører det 300 ganger om dagen og kunden mener det ikke vondt. Men det er så slitsomt at de FORVENTER at jeg skal le av det, jeg klarer ikke late som om jeg synes det er morsomt engang. Og hvis jeg drar videre på spøken, f.eks ved å si at "ja, men JEG får skrive av på skatten, så det er derfor jeg må spørre deg også..." så blir kunden fornermet.

AAARG.

• Liker 4
Skrevet

K = kunde

M = meg

Haha! Det skjer meg heeeele tiden!

K: "Du kan ikke ha jobbet her lenge. Jeg er nemlig fast kunde og jeg har aldri sett deg før."

Som regel er det av faste kunder også :P men endel av de gamle frognerfruene er rimelig påståelige og følger nok ikke helt med på hvem som står i kassa :P

Gjest constance90
Skrevet

Det verste jeg vet, er når man spør om kunde vil ha kvitteringen (som vi MÅ spørre om ellers kan butikken få reprimande), og kunde sier:

"Nei, jeg får ikke skrive det av på skatten likevel"!

Greit nok, jeg hører det 300 ganger om dagen og kunden mener det ikke vondt. Men det er så slitsomt at de FORVENTER at jeg skal le av det, jeg klarer ikke late som om jeg synes det er morsomt engang. Og hvis jeg drar videre på spøken, f.eks ved å si at "ja, men JEG får skrive av på skatten, så det er derfor jeg må spørre deg også..." så blir kunden fornermet.

AAARG.

Butikk: "Skal du ha pose"

Kunde: "Nei jeg tar det bare i lommene jeg. Hahaha hva tror du? Er du dum?"

-.-

• Liker 6
Skrevet

Jobber på en butikk som har det meste av varer

1. En kunde skal kjøpe en koffert i forbindelse med en lengre flytur (ferie) og lurer på hvor tung den aktuelle kofferten er når den er full! Jeg forklarer kunden at det er helt umulig å svare på, da det kommer an på hvilke varer kofferten er fylt med.

Kunden begynner å kjefte på meg og forklarer at jeg som ansatt virkelig burde vite dette...

2. En kunde har fylt opp 2 poser med smågodt, tar de med i kassen for å betale. Jeg sier summen -mellom 150 - 180.- (kan ikke huske nøyaktig) .

Kunden sier dette er feil, det står 8.99 ved smågodtet. Jeg forklarer at dette er her hekto.

Kunden nekter på dette og HENTER plakaten ved smågodtet for å vise med at de to fylte posene koster 8.99.-. Jeg prøver igjen å forklare at dette gjelder per hekto, og kunden har kjøpt xx antall hekto. Kunden blir sint og forlanger å snakke med butikksjefen... Trenger vel ikke å si noe mer.

Haha, dette høres ut som en typisk arbeidsdag hos oss. Du MÅ være EP'er. ;)

Skrevet (endret)

Kunden hadde akkurat kjøpt to termokopper av meg. Idet kunden er på tur ut døren,

mister h*n posen med glassene i gulvet, men går likevel ut.

Etter en halv time:

Kunde: Hei. Jeg kjøpte disse av deg tidligere, men nå er de knust.

Meg: Å huffda, det var da synd.

Kunde: Ja, de datt jo i gulvet idet du gav meg posen.

Meg: Ehhm.. Jeg tror nok ikke det. Du mistet posen i gulvet når du gikk ut, du.

Kunde: Nei, du glapp posen i gulvet. Jeg vil gjerne ha nye.

Meg: Beklager.. eh.. jeg mistet den nok ikke i gulvet...

Kunde: Jeg synes virkelig jeg skal få erstattet disse!

Meg: Vent litt du, jeg skal bare snakke med kollegaen min (Jeg er ganske ny i denne butikken)

Kollegaen min blir lettere sjokkert over kundens anklager, og forteller meg hvordan jeg skal gå fram videre med kunden.

Meg: Beklager, men etter at varen er betalt og du har tatt den med deg, kan vi dessverre ikke ta ansvar for den lengre.

Kunden: ........Men det var jo din feil

Meg: ............(oppgitt) men vil du ha en ny likevel? :) (altså kjøpe en ny)

Kunden: JA, SELVFØLGELIG!!!!!!!!!!!

Meg: Okei, jeg henter en ny til deg jeg :)

Kunden betaler og tramper ut. Meg: Ha en fin dag! :)

Edit: skriveleif

Hadde en lignende episode før jul. Ei dame som hadde kjøpt to tallerkner hos oss kom tilbake etter en time og forlangte nye siden de var knust. Og det måtte jo VI kunne erstatte fordi de var jo blitt knust mens hun var på senteret oppe med pakkedisken, fordi det var en gutt som raste dem over??

Jeg: "Dessverre, det er en time siden du kjøpte de tallerknene, de er nok ditt ansvar. Jeg kan gjerne finne nye til deg om du ønsker det. :)"

Hun: "Det synes jeg er sykt dårlig gjort av deg!" (gjentok den setningen flere ganger...)

Jeg: "Jeg forstår veldig godt at det vark kjipt for deg, men jeg kan ikke bare gi deg nye gratis."

Hun: "Men det var jo ikke jeg som knuste de, det var en gutt!"

Jeg: "Ja, dessverre, det har ikke så mye å si. Beklager."

Hun: "Dårlig gjort av deg! Det var jo ikke JEG som knuste dem, hør da! Det var en gutt som kom borti de når jeg skulle pakke de inn!"

Samtalen var ganske mye lenger enn dette, hun ville virkelig ikke gå uten å få gratis tallerkner, og hun fortsatte med den der 'det er ikke min feil, det er dårlig gjort av deg, det var en gutt her som gjorde det' x20, så til slutt sa jeg: "Ja, men det kan vel ikke jeg hjelpe for?"

Hun: "Nei nei, men... det er sykt dårlig gjort. Det skal du bare vite!"

Så marsjerte hun ut og la igjen de knuste tallerknene... Respektløse kjerring

Folk er f.. meg helt sinnsyke noen ganger. Hvordan i huleste får de det for seg å komme å spørre om å få noe gratis som de selv har knust (eller en gutt...)?? Og i tillegg FORVENTE det?

Edit: Skal også sies at jeg var ansatt nummer 2 som prøvde å fortelle henne at hun ikke kunne få gratis tallerkner. Jeg hadde egentlig matpause, men måtte komme ut for å snakke med henne fordi hun nekta å ta et nei for et nei fra min andre kollega :P

Endret av Amananas
  • Liker 10
Skrevet

Kunde: "Hvorfor hører vi på blues på høytaleren! Dette liker jeg ikke"

Jeg: "Vel, de aller fleste kundene våre liker denne musikken, og jeg kommer i godt humør :) "

Kunde: "Jeg liker den ikke, det er negere som synger jo!!!!"

Er det virkelig mulig å ha en slik holdning i 2014? Ble helt kvalm av henne!

• Liker 11
Skrevet

Jeg: "Vel, de aller fleste kundene våre liker denne musikken, og jeg kommer i godt humør :) "

Det er da du skulle vist til hvite bluesartister, bare for å få kjerringa til å holde kjeft :P
  • Liker 2
Skrevet

Hadde en lignende episode før jul. Ei dame som hadde kjøpt to tallerkner hos oss kom tilbake etter en time og forlangte nye siden de var knust. Og det måtte jo VI kunne erstatte fordi de var jo blitt knust mens hun var på senteret oppe med pakkedisken, fordi det var en gutt som raste dem over??

Jeg: "Dessverre, det er en time siden du kjøpte de tallerknene, de er nok ditt ansvar. Jeg kan gjerne finne nye til deg om du ønsker det. :)"

Hun: "Det synes jeg er sykt dårlig gjort av deg!" (gjentok den setningen flere ganger...)

Jeg: "Jeg forstår veldig godt at det vark kjipt for deg, men jeg kan ikke bare gi deg nye gratis."

Hun: "Men det var jo ikke jeg som knuste de, det var en gutt!"

Jeg: "Ja, dessverre, det har ikke så mye å si. Beklager."

Hun: "Dårlig gjort av deg! Det var jo ikke JEG som knuste dem, hør da! Det var en gutt som kom borti de når jeg skulle pakke de inn!"

Samtalen var ganske mye lenger enn dette, hun ville virkelig ikke gå uten å få gratis tallerkner, og hun fortsatte med den der 'det er ikke min feil, det er dårlig gjort av deg, det var en gutt her som gjorde det' x20, så til slutt sa jeg: "Ja, men det kan vel ikke jeg hjelpe for?"

Hun: "Nei nei, men... det er sykt dårlig gjort. Det skal du bare vite!"

Så marsjerte hun ut og la igjen de knuste tallerknene... Respektløse kjerring

Folk er f.. meg helt sinnsyke noen ganger. Hvordan i huleste får de det for seg å komme å spørre om å få noe gratis som de selv har knust (eller en gutt...)?? Og i tillegg FORVENTE det?

ÅÅh akkurat denne fikk meg til å huske hvorfor jeg er så glad jeg ikke jobber i butikk lengre!

Jeg hadde bedt henne ta opp saken med forsikringsselskapet hennes :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Åh, vi hadde 2 somaliske karer pluss en svart jente(klarte ikke se hvor hun var i fra) på jobben min, herregud så mye rasistisk dritt de måtte ta i mot! Husker jenta da hun var under opplæring, så stod hun fast og jeg skulle hjelpe henne, så sa kunden sa noe sånt som; herregud det er bra du kommer! disse svartingene kan jo ingenting!

Jeg har aldri vært vitne til åpen rasisme i hele mitt liv, så jeg fikk hakeslipp. Men så kom en av avdelingslederene forbi og fikk det med seg(og hun skal man virkelig bare passe seg for!) og rasit-dama fikk så hatten passet. :biggrin:

• Liker 3
Skrevet

"Selger dere stykejern" er en bok der en har samlet inn historier fra bokhandlere! Jeg er med i den selv, og lo godt av alt folk har opplevd :ler:

Amagahd! Den vil jeg ha! Jeg har allerede En kassadames betroelser, og den boka som han amerikanske bartenderen gav ut i fjor (eller når det nå var...)

Kan du ta den med hjem og sende den til meg? :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...