The Kitten Skrevet 25. februar 2014 #5041 Del Skrevet 25. februar 2014 På Meny sine facebooksider, er det en som skriver at: "Når man handler på en Meny butikk for over 2000 kroner så skulle butikken hvert behjelpelig med hjem kjøring til de som ikke har bil, særlig for faste kunder over hele landet:) " Jaja Som alle Meny-butikkene har kapasitet til det. Da jeg selv jobbet på Meny, pleide vi å ringe etter taxi for eldre mennesker. De var mer enn nok glade for det. Fikk lyst til å gå inn på siden deres og legge igjen en kommentar. Når man handler på Meny for over 2000 kr og er fast kunde, burde man klare å fikse hjemtransport på egenhånd. Man vet jo tross alt hvor langt det er hjem. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 26. februar 2014 #5042 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg bor å et lite sted der lokalavisa kommer ut 3 ganger i uka: mandag, onsdag og fredag. Hvis feks mandag er den 1., står det 1-2, på onsdag står det 3-4 osv på avisa. Likevel, gikk det ikke EN eneste dag uten at folk kom opp til kassa, pekte på avisa, og uten engang å SE på den spør meg bak kassa "Er dette dagens avis, eller er det fra mandag?" "Det er mandagsavisa, dagens kommer ca kl 11" "Men, unge dame, jeg har jo allerede LEST denne gamle avisa" Hva skal liksom jeg gjøre med det?? Og hva med å LESE selv på avisa...? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. februar 2014 #5043 Del Skrevet 26. februar 2014 Var nettopp på butikken, og det var det en eldre mann som skjelte ut den unge jenta som satt i kassen. Sinna gubbe: Jeg spurte ikke om prisen på den, men på den. Er det så jævla vanskelig? (Merk at her var det snakk om 2 små varer som hang rett ved siden av hverandre. Da er det ikke nødvendigvis så enkelt å se hva folk peker på). Jenta: Nei, beklager jeg trodde du mente denne. Sinna gubbe: Jeg mente ikke den. Lær deg norsk! (Hva det har med hans evne til å peke vet jeg ikke). Så bablet han i vei om disse fæle utlendingene, og både jeg og hun foran meg i køen sa i fra. Hun ba ham kutte ut. Jeg ba ham holde kjeft så vi slapp å høre mer av pisspratet hans. Så sa vi til hun i kassen at hun ikke skulle bry seg. Han fortsetter tiraden sin, og spør: Er det så vanskelig å lære seg norsk? Jeg svarte ham med: Er det så vanskelig å oppføre seg sivilisert? Så forsvant han bakover i butikken mens han ropte: LÆR DEG NORSK... ELLER SVENSK. Han må være den eneste rasisten som klager på utlendinger i Norge som ikke snakker svensk. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 1. mars 2014 #5044 Del Skrevet 1. mars 2014 Ah. Ryddet opp noe blåbær noen hadde sølt. En fin frue ser på meg, mønstrer meg opp og ned, og sier "skynd deg nå da"! Ble litt satt ut, for jeg drev i et hjørne, på ingen måte i veien for noen...andre enn henne - som kjørte rett i den oppsopte haugen med blåbær... Blåbærsøl utover gulvet og spor etter handlevognen hennes i halve butikken, hurra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 2. mars 2014 #5045 Del Skrevet 2. mars 2014 Ah. Ryddet opp noe blåbær noen hadde sølt. En fin frue ser på meg, mønstrer meg opp og ned, og sier "skynd deg nå da"! Ble litt satt ut, for jeg drev i et hjørne, på ingen måte i veien for noen...andre enn henne - som kjørte rett i den oppsopte haugen med blåbær... Blåbærsøl utover gulvet og spor etter handlevognen hennes i halve butikken, hurra. Unnskyld språkbruken, men for en bitch!! Det er ofte egentlig at jeg opplever at kunder bare kjører rett over varer som har falt på gulvet med handlevogna. Ofte varer jeg holder på å plukke opp også. Velger å tro at de fleste ikke ser varen, men noen ganger lurer jeg på om de gjør det på pur f, eller de gir faen siden deg ikke er deres problem uansett. Grunnen til at jeg tror det er fordi at noen ganger,så er det helt umulig å ikke se at varen ligger der,eller kunden ser at varen faller på gulvet rett foran dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallie Skrevet 2. mars 2014 #5046 Del Skrevet 2. mars 2014 Opplevde i går å ha en kunde som tydeligvis er lei av å komme til butikken og oppleve at vi ikke har alle varene han skal ha. Det første han spurte etter var om vi hadde en viss type leverpostein, og jeg gikk bort for å sjekke. Ja, den har vi. "Kan du sjekke om dere har mer vaniljekrem igjen?". Ja, det hadde vi. "Og så slike solsikkefrø fra-det-merkelige-merket-som-er-noe-øko-greier?". Jaaa, den og. Etter å ha sjekket to varer til for han, altså fem ting, spurte jeg hvor mange ting han faktisk ville ha meg til å sjekke. Ca femten til, altså egentlig hele handlekurven hans.... ehh nei. Beklager, men det jeg har jeg ikke mulighet til. Men jeg måtte da skjønne at ingen ønsker å reise til en butikk om de ikke har alle varene en skal ha! Vel... ja, skjønner det, men nei. Kan legge til at vi er en av de største butikkene i regionen, sånn at det er ikke bare bare å hoppe fra hylle til hylle for å sjekke... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 2. mars 2014 #5047 Del Skrevet 2. mars 2014 Det er litt dårlig gjort av dere å gjøre meg oppmerksom på at det gjerne kommer noen dumme kommentarer på Facebooksidene til ulike butikker. Nå har jeg kasta bort en søndags formiddag Denne var jo ikke det dummeste i verden, GUD så representativ jeg synes den var for hvordan mange kunder tenker: Kunde: Hvorfor i alle dager har ikke [butikk] vanlig Nyco fruktsalt? Er det noe [kjede] har slutta med? Kjeden: Denne har vi dessverre ikke lenger, men vi har Samarin som har samme effekt. Kunde: Det er ikke det samme. Den tar større plass og er i porsjonspakninger. Jeg vil dosere mengden jeg selv vil ta. Jeg er fødd i 55 og det har alltid vært Nyco i butikkhyllene. Alle vil ha Nyco. (Les: jeg foretrekker en ting, derfor klarer jeg ikke forestille meg at noen skulle finne på å foretrekke noe annet) Hos en annen butikk fant jeg denne: Hei. Jeg lurer på om ingen av [kjede]'s butikker har mulighet til å føre oksestek eller samarin? Butikksjefen her på lokalbutikken sier at det ikke er å få tak i. Forøvrig visste han heller ikke hva samarin var. Temmelig stusselig. Du. kan. faen. ikke. vinne. Og kanskje det her er han du var utsatt for, Mallie? Lite fornøyd nå ... med [butikk] på [sted] ... neste gang sjekker jeg først om dere har alle varer jeg skal ha, hvis ikke drar jeg til en annen butikk og tar hele handelen der ... må jo uansett et annet sted for en vare. Dette er ikke første gangen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 2. mars 2014 #5048 Del Skrevet 2. mars 2014 Jeg og samboeren min hadde som hobby å lese opp for hverandre fra div. Facebook-sider til butikker/firma. De beste gullkornene finner man på NRK sport, Ruter, Elkjøp, TV3, NSB og TV2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 2. mars 2014 #5049 Del Skrevet 2. mars 2014 Oooh! *løper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 2. mars 2014 #5050 Del Skrevet 2. mars 2014 Har laget en egen tråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=816475 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 2. mars 2014 #5051 Del Skrevet 2. mars 2014 Skrevet denne i en annen tråd også men.. På butikken jeg jobba før hadde vi en snål skrue som var kjempeinteressert i varer som nesten var gått ut på dato. Han gjemte de unna, særlig alkohol, og smatt de frem igjen når de var utgått på dato. Kom til kassen med det triumferende gliset. Tok faktisk litt tid før han lærte at butikken jeg jobbet i ikke var Kiwi 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 2. mars 2014 #5052 Del Skrevet 2. mars 2014 Kunde: har dere fjær? Jeg: dessverre det har jeg ikke Kunde: hvorfor ikke??? Jeg: nei det er ikke i sortimentet vårt dessverre. Hør med nille Kunde: *sukk* seriøst har dere faktisk ikke fjær? Ingen? Jeg: nei vi har ikke det Kunde: er du sikker ? Ingen på lager? Jeg: nei vi har ikke fjær. Hør med nille Kunde: *sukk* Så gikk hun 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Upadiela Skrevet 3. mars 2014 #5053 Del Skrevet 3. mars 2014 Kunde: har dere fjær? Jeg: dessverre det har jeg ikke Kunde: hvorfor ikke??? Jeg: nei det er ikke i sortimentet vårt dessverre. Hør med nille Kunde: *sukk* seriøst har dere faktisk ikke fjær? Ingen? Jeg: nei vi har ikke det Kunde: er du sikker ? Ingen på lager? Jeg: nei vi har ikke fjær. Hør med nille Kunde: *sukk* Så gikk hun Lageret = Narnia, det vet du da vel? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 3. mars 2014 #5054 Del Skrevet 3. mars 2014 Var og handlet i dag, og da var det ikke mindre enn tre stykker som kom inn med tomme handlevogner for å bare "slenge" dem fra seg rett foran der handlevognene står! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man gidder å faktisk gå inn i butikken igjen med vogna når det er så fryktelig slitsomt å sette vogna ordentlig på plass en meter lenger frem... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 3. mars 2014 #5055 Del Skrevet 3. mars 2014 Hihi! Den som fant ut at "Kunden alltid har rett" burde drive med service selv! Heldigvis er det det stikk motsatte i yrket jeg har, nemlig bar. Der kunden (nesten) aldri har rett, og man kan si fra deretter. Det er alltid de som har blitt nektet servering: OK, gi meg en shot'a så skal jeg gå! Jeg lover. Eller: Jeg skal bare *hikk* ha en øl til. Jeg er ikke full! Mhm! Neste som skjer er at personen ramler ned (karma)trappen. Det skumle er at jeg begynner å like den makten jeg har, eller ølkranen sin makt rettere sagt. GUD, hvor deilig det er å si fra om man føler seg urettferdig behandlet, om man møter på oppsnasne, frekke kunder, og at man har sjenkerett og ikke sjenkeplikt som mange tror. Jeg føler virkelig med dere som må stå strak og ta i mot dritt fordi "kunden alltid har rett" og det er kjedens policy. All respekt, det tar sin mann/kvinne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 4. mars 2014 #5056 Del Skrevet 4. mars 2014 Årh jeg har mange gode eksempler. Her er et: Kunde hadde kjøpt badeshorts i feil størrelse. Han fikk ikke byttet grunnet policy og kjeftet huden full at han aldeles ikke brukte slik shorts på stranden men på fjellet og i skogen. Så sa jeg at det ikke hjelper så mye, det er forsatt en badeshorts. Så skriker han "IKKE FOR MEG!" 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallie Skrevet 4. mars 2014 #5057 Del Skrevet 4. mars 2014 Har noen andre her kunder som tror de har en ubetinget rett til å bytte hva som helst når som helst? Om det ikke er noe galt med produktet har vi jo egentlig ikke noe plikt til å la folk bytte eller på penger igjen, men pleier å være grei om det er ting vi bare kan sette rett ut igjen i hyllen. Problemet er heller når folk kommer med kjølevarer som de kjøpte for tre dager siden, og krever å få byttet... hadde også en som kom med Go Morgen-yoghurter hun ikke bare hadde kjøpt for en uke siden (visstnok - hun hadde ikke kvittering), men alle yoghurtene var i tillegg utgått på dato... "Jeg SKAL få byttet disse!!". Skjønner ikke folk at slike ting faktisk blir svinn for oss om vi må ta det inn igjen?!? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 4. mars 2014 #5058 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Morsomt når man skal diskutere forbrukerkjøpsloven med en kunde. Mange vet ikke hva det heter engang! "Ifølge den derre kjøpsloven..." "Salgsloven sier at.... "Vel, ifølge handleloven har jeg alltid rett som kunde" "Kundeloven sier at når man kjøper for over 10.000 kr, har man krav på rabatter!" Foretningsjus var det viktigste faget jeg lærte da jeg studerte på BI Forøvrig så jobber jeg i en butikk som IKKE følger policyen om at "Kunder har alltid rett". Derfor pleier vi å motsi kunder når vi føler for det (er ikke frekk da), og under opplæringen fikk alle beskjed om at det var lurt å lære seg Forbrukerkjøpsloven. Det er egentlig veldig deilig å jobbe på et slikt sted, for når en fæl kunde sier "Kunden har alltid rett!", så svarer jeg "Vel, ikke her!" Endret 4. mars 2014 av Rægs 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 4. mars 2014 #5059 Del Skrevet 4. mars 2014 Så er det jo de som sikkert er blitt bevnt flere ganger, de som skal kjøpe øl etter ølsalget gar stengt. De mener konsekvent at det står i den norske lov at man får kjøpe så lenge man kom inn i butikken før ølsalget stengte. Kjære kunde. Jeg har bestått skjenkebevillingsprøven og det sto ingenting om det i de paragrafene jeg pugget på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 4. mars 2014 #5060 Del Skrevet 4. mars 2014 Den som fant ut at "Kunden alltid har rett" burde drive med service selv! Heldigvis er det det stikk motsatte i yrket jeg har, nemlig bar. Der kunden (nesten) aldri har rett, og man kan si fra deretter. OT siden du spurte. Han jobbet i kundebehandling, han startet den britiske kjeden Selfridges, Harry Selfridge selv. Se forøvrig tv-serien, den er nå i sin andre sesong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå