Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, jeg gjorde noe teit i stad. Der jeg bor har vi post i butikk i en kiosk, og tollpost på Rimi. Både Rimi og kiosken ligger i samme senter. Jeg er ganske vant med å hente pakker på kiosken, så da det tikket inn en melding på telefonen i dag, dro jeg til kiosken som vanlig. Det var ikke før jeg begynte å lese opp hentereferansen og fyren bak kassa så litt rart på meg, at jeg innså at denne pakka skulle hentes på Rimi... Ble ganske flau da jeg ble gjort oppmerksom på det... *facepalm*

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går kveld når klokken ble elleve, gjorde jeg en dame oppmerksom på at vi var stengt, og ba henne komme til kassen. Når hun pakker varene sine:

Dame: "Jeg trodde dere stengte klokken elleve?"

Jeg: "Ja, det stemmer, klokken er fem over elleve nå."

Dame: "Men det står jo utenfor at dere stenger 23?"

Jeg: "Ja, 23 er jo elleve. Klokken er 23.05 nå."

Dame: "Åja, for det stod 23 utenfor skjønner du. Så jeg trodde dere stengte elleve!"

Så gikk hun :vetikke:

:fnise:

Kanskje dere skulle være stengt bare akkurat klokken 23.00, og så skulle dere være åpen igjen klokken 23.01? :P

• Liker 6
Gjest Allergikeren
Skrevet

Huff, jeg gjorde noe teit i stad. Der jeg bor har vi post i butikk i en kiosk, og tollpost på Rimi. Både Rimi og kiosken ligger i samme senter. Jeg er ganske vant med å hente pakker på kiosken, så da det tikket inn en melding på telefonen i dag, dro jeg til kiosken som vanlig. Det var ikke før jeg begynte å lese opp hentereferansen og fyren bak kassa så litt rart på meg, at jeg innså at denne pakka skulle hentes på Rimi... Ble ganske flau da jeg ble gjort oppmerksom på det... *facepalm*

Det der har jeg også gjort, bare med to dagligvarebutikker. :P Heldigvis klarte jeg å le av det hele og beklage så mye til han i kassa :)

Skrevet

Jobber på rimi med tollpost pg det hender ofte kunder kommer med lapp med pakke som skal hentes på posten. Er virkelig ikke noe å bli flau over ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når jeg var 14 år i badelandog kjøpte mat og drikke på kafeen ble jeg distrahert av den kjekke kassegutten, så da beløpet kom på 90,- gav jeg ham en hundrelapp og sa "Nei, vent. Jeg har en tier så det blir lettere". Han tok imot tieren og smilte, og jeg fikk tilbake 20kr og takket. Først da jeg hentet maten og satt meg ned skjønte jeg hva jeg hadde gjort, og skammet meg så mye at jeg ikke turte å gå tilbake.

Det var da veldig lenge du var der da! ;) Hehe, beklager, måtte bare. :) (skjønte selvfølgelig at det bare har gått litt fort i svingene da, mener ikke noe vondt altså.) :)

Endret av Namine
  • Liker 9
Skrevet (endret)
På 30.1.2014 den 13.25, MarenogAron skrev:

*

Endret av poppy
Skrevet

Ikke vær flau over det! Jeg gjør sånne ting daglig! Kom på en ting som kanskje ligner litt, og jeg var på en måte en sentralbordkunde her:

Jeg var på skolen og hadde et ubesvart anrop på telefonen, og skulle finne ut hvem det var. På gule sider kom det bare opp et hovednummer (nummeret som hadde ringt meg (la oss si 250 00 980) var tilknyttet hovednummeret (typisk 250 00 000)) så jeg ringte det for å høre hvem som hadde ringt meg.

Jeg fikk ikke helt med meg hvem som presenterte seg i andre enden, men spurte nå likevel og personen begynte å undersøke. Etter mye om og men sier hun:

- Det ser ut som om det er nummeret til trykkeverkstedet.

Så begynner et par lyspærer å blinke svakt oppi topplokket mitt. Jeg mumler frem noen ord som jeg ikke helt har kontroll på og skal til å kaste fra meg telefonen, men damen rekker å si:

- det er jo det nummeret du ringer fra!

Nå slenger jeg telefonen fra meg.

Jeg hadde jo ringt min egen mobil for et par timer siden, fra telefonen i klasserommet, som jo selvfølgelig var.. Trykkeverkstedet. Hovednummeret jeg hadde ringt var altså til sentralbordnummeret til skolen min, to etasjer over meg. Jeg løp gjennom resepsjonen da jeg skulle hjem.

• Liker 17
Skrevet

"Vil du ha kvitteringen? :)"
"Jada masa!"

Jeg sier ikke mer i dag. Jeg er bare lei. -.-

• Liker 5
Skrevet

hahaha, jeg jobber i bokhandel - dette skjedde ikke meg, men morsomt likevel:

Kunden holdt en diett-kokebok i den ene hånden og Hunger Games i den andre, og ville vite hvilken av dem som var best i forhold til slanking..!

:skratte:

• Liker 32
Gjest bamsemumsa
Skrevet

Jeg jobbet på en kafé en gang, og der hadde vi alltid vannmugger fremme som kunden kunne forsyne seg av. De gangene det var mange i kafeen, gikk jo vannet fort unna. Da det var tomt var det alltid et mehe som spurte om vi hadde mer vann..? Jeg hadde ofte lyst til å svare; nei, vet du det har vi desverre tomt for. Hehe! Meen, jeg måtte jo bare smile og være hyggelig, så jeg holdt det for meg selv gitt.

• Liker 1
Gjest GirlDreamer
Skrevet

Gud jeg er glad jeg ikke jobber i serviceyrker lengre. Likte det utrolig godt, men ene og alene pga kunder så vil jeg aldri mer! Dette er fra jeg jobbet på Rema:

Kjære kunden som hadde putta en seks pakning med øl i GLASSflasker i handlekurven og ombestemte deg, var det virkelig nødvendig å sette den fra deg i ISdisken? Det var jo en utrolig hyggelig overraskelse og finne en sekspakning sprengt øl, og glasskår i hele disken.

Og du som hadde plukket med deg en yogurt du ikke lengre ville ha, du er klar over at det ville ha tatt deg mye mindre tid å bare sette den tilbake i kjølen istede for å ta ut alle varene i en tilfeldig hylle for å gjemme yogurten bak de?

Og du som fyllte en hel handlevogn men som bare hadde en hundrelapp og handle for, du visste vel at en full handlevogn koster litt mer og at det tar tid for oss å sette tilbake alle varene når du bare forlater handlevognen forran kassen når du har valgt hva du ville ha?

Husker også en dame som kom inn en lørdags kveld ca fem på åtte, altså fem minutter før stengetid. Denne damen brukte heldigvis ikke så lang tid på å finne varene hun ville ha, men tok seg utrolig god tid på å se på kosmetikken og dvd utvalget. Kassereren sa til damen i en spøkefull tone om hun ikke kunne bli ferdig, fordi vi ville hjem. Damen bare lo og fortsatte og så på disse dvdene. Når klokken var ca 20.20 så hun endelig på klokken sin og ble helt forferdet at hun hadde vært så lenge etter stengetid. Hun ante ikke at vi hadde stengt en gang, og trodde at det kassereren sa var bare for morro skyld :P Så hun var jo litt søt da, og hun gjorde det jo ikke med vilje.

• Liker 7
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

.

Endret av Crazycatlady
Skrevet (endret)

:hug: til alle ansatte i handelstanden og serviceyrker, som innimellom er slitne av håpløse kunder.

:blomst: for når dere orker å være vennlig mot de som er vennlig mot dere, selv om det har vært 4 idioter og 3 drittsekker innom før på dagen

Endret av fjærestein
  • Liker 11
Skrevet

Takk for klemmen, fjærestein! (Veldig deilig med litt anerkjennelse for en gangs skyld, spesielt etter en travel fredag og mens jeg moter meg opp til morgendagen :))

-

En velkledd mann i førtiårene (understreker dette fordi man skulle tro han visste bedre) la en stor klase med bananer på båndet.

Jeg: "Det blir 27 kroner da!"
Mann: "Nei, det stod 19,90 der borte!"
Jeg: "Bananer er vektvare, så 19,90 er kiloprisen."
Mann: "Hæ?! Tuller du? Javel, da."

Nei du, uansett hvor mange bananer du skal ha, så koster de bare 19,90!

• Liker 21
Skrevet

Vi har tre for to på noen varer, og det er ganske så mye forskjellig å velge i.

Dame: hvor mye blir det for tre for to?

Meg: det spørst hvilken varer du velger

Dame: men det er jo tre for to?????

Meg: ja, men om du velger to av en sort og en av en annen blir det jo forskjellig pris enn om du velger tre like eller tre helt forskjellige :)

Dame: men det er tre for to! Hva er prisen??

AND SO ON i ti minutter....

• Liker 7
Skrevet

Overhørte denne.

Kunde: Skulle gjerne hatt homs, hvor har dere det?

Ansatt: ..........?

Kunde: Homs!

Ansatt: Nå er jeg neimen ikke helt sikker på hva du spør etter...

Kunde: Skal det være så vanskelig??? Du som ansatt må jo vite hvor varene står!!!

Ansatt: Ja, men... Er du sikker på at det heter homs det du skal ha?

Kunde: Jeg skal lage en matrett med tilbehør homs! Så ja jeg vet veldig godt hva jeg skal ha, ja!!!

Til slutt skjønner den ansatte at han er på utkikk etter hummus, og forklarer at de har ingrediensene, men at han må lage det selv.

Siste jeg hørte fra fyren var: "Idioti alt sammen! Jeg skal ha ferdiglaget homs på boks! Hverken mer eller mindre! Det har jeg da alltid fått kjøpe før! ".

Jeg sto i nærheten og hostet som en gal i skjerfet mitt for å skjule latterkrampen. Homs på boks, waaaaah! :)

• Liker 13
Skrevet

Haha, jeg jobber i ICA med Postnord (gamle tollpost) og vi har Mix med Postkontor rett ute i gangen.

For å si det slik, så sier jeg omtrent like ofte "Den der er nok på Mix" som jeg henter pakker som faktisk er hos oss. :fnise:

Skrevet

Haha, jeg jobber i ICA med Postnord (gamle tollpost) og vi har Mix med Postkontor rett ute i gangen.

For å si det slik, så sier jeg omtrent like ofte "Den der er nok på Mix" som jeg henter pakker som faktisk er hos oss. :fnise:

Godt å høre at det ikke bare er meg :) Men jeg kommer nok til å dobbeltsjekke neste gang jeg skal hente en pakke.

Og all ære til alle dere i serviceyrker! Jeg kan ikke tro hvor mange frekke og dumme kunder det finnes!

Skrevet

Så sykt enig i denne, hater de kundene! "Nå har dere nettopp mistet en fast kunde!!!" kan de finne på å si. Da får jeg så utrolig lyst til å bare svare: "Okei, jeg gir vel faen, vi har et par tusen flere kunder å ta av, så jeg tror vi skal greie oss!"

Herrefred.

Minner meg om da jeg jobbet for et kaffefirma, og hver gang kundene ble irritert sa de "Nå kjøper jeg en Moccamaster!"

Husker spesielt godt en kunde. Vi hadde hatt noen forsinkelser med leveransen, så kunder som hadde bestilt kaffemaskin i en spesiell farge hadde måttet vente i et par måneder. Det ringte en mann og klagde veldig for han hadde bestilt dette som en gave. Jeg beklaget selvfølgelig og prøvde å hjelpe, men da den fargen ikke fantes hos vår leverandør så var det ikke så mye jeg kunne gjøre. Litt senere på dagen ringer det en annen mann angående den samme maskinen og refererer til at "hans kone" hadde ringt tidligere. Ikke så dumt sagt akkurat, men synes det er noe spesielt når homofile referer til sin partner som "min kone". Og samtalen sluttet selvfølgelig med "Nå har dere mistet en veldig god kunde! Vi kjøper Moccamaster istedenfor."

• Liker 1
Skrevet (endret)

Minner meg om da jeg jobbet for et kaffefirma, og hver gang kundene ble irritert sa de "Nå kjøper jeg en Moccamaster!"

Husker spesielt godt en kunde. Vi hadde hatt noen forsinkelser med leveransen, så kunder som hadde bestilt kaffemaskin i en spesiell farge hadde måttet vente i et par måneder. Det ringte en mann og klagde veldig for han hadde bestilt dette som en gave. Jeg beklaget selvfølgelig og prøvde å hjelpe, men da den fargen ikke fantes hos vår leverandør så var det ikke så mye jeg kunne gjøre. Litt senere på dagen ringer det en annen mann angående den samme maskinen og refererer til at "hans kone" hadde ringt tidligere. Ikke så dumt sagt akkurat, men synes det er noe spesielt når homofile referer til sin partner som "min kone". Og samtalen sluttet selvfølgelig med "Nå har dere mistet en veldig god kunde! Vi kjøper Moccamaster istedenfor."

Trodde virkelig ikke at homofile hadde koner, fnis fnis! Merkelig! Men da får de da for søren bare kjøpe Moccamaster da, tror ikke du brydde deg så mye om det, haha :P Virker som om de tror at hver eneste kunde er livsviktig og uten dem ville bedriften/butikken gå konkurs... Folk kan være ganske så selvopptatte! Endret av Flynn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...